האם לשחק משחקים?

האם צריך לשחק משחקים בתחילת הקשר? תלוי. כנרת טל מאיר, מאמנת זוגית ואישית, מסבירה על משחקים ועל חוסר בטחון אצל שני המינים

88 שיתופים | 132 צפיות

חלק מהבנות המגיעות אליי לאימון מבקשות שאלמד אותן 'לשחק משחקים' – למשוך אליהן את הגבר האהוב באמצעות הפוזה הנכונה. שאלות כמו "מה עליי לעשות על מנת 'להשיג' אותו" חוזרות ועולות באימון. לפעמים אני אפילו מתפתה לתת עצות. בתור ביצ'ית בעבר ואישה נשואה באושר בהווה, אני בוודאי צריכה לדעת איך 'משיגים' גבר. מה, לא?! כן, אבל גם לא.

רצוי פשוט להיות אתן – להגיד מה אתן רוצות, לספר מה אתן מרגישות ולא לוותר על סדר העדיפויות שלכן כשה'אביר' מופיע

משחקים עובדים רק עבור חלק מן הנשים. האחרות, גם אם הן עושות לכאורה אותו דבר, לא מצליחות להשיג דבר. אני חושבת שיש לכך שתי סיבות- האחת קשורה לביטחון העצמי של הגבר שאיתו בחרתן לשחק והשנייה קשורה לביטחון העצמי שלכן.

הביטחון העצמי שלו

בהנחה שדומה מושך דומה, רוב הנשים חסרות הביטחון מושכות אליהן גברים חסרי ביטחון. בדרך כלל הן לא מבחינות בכך, בעיקר משום שהן עסוקות בחוסר הביטחון של עצמן ובניסיון להסתיר אותו, אבל 'מבט מלמעלה' יאפשר לכן לזהות את העובדה שה'פוזות' של הצד השני לא מסמלות יותר מאשר פחד, מבוכה וגם חוסר ביטחון.

הדבר הגרוע ביותר שאתן יכולות לעשות מול גבר מן הסוג הזה, הוא 'לשחק משחקים'. ממילא הוא לא מרגיש שווה מספיק, ומשחקי דחייה-משיכה עלולים לגרום לו להרגיש לא רצוי ולסגת, כשזנבו בין רגליו.

הוא יבין את ה'לא' שלכן כ'לא'. אילוסטרציה: GettyImages/Imagebank

הוא יבין את ה'לא' שלכן כ'לא'. אילוסטרציה: GettyImages/Imagebank

הביטחון העצמי שלך

אם משכתן אליכן גבר בטוח בעצמו, למרות שאתן לא ממש מרגישות בטוחות, נפלתן למלכודת ההפוכה. גבר כזה בטח מכיר את כל המשחקים, אלא שכאשר הוא משחק אותם הם לא באמת משחקים, אלא אמת צרופה. הוא באמת לא מרגיש תלוי בטלפון הבא שלכן ולא באמת מבוהל מן העובדה שאתן עלולות להגיד 'לא' (אגב, זה לא אומר שהוא לא מעוניין – זה רק אומר שהוא יודע מה הוא שווה).

בעיות בזוגיות?
היכנסו לפורום אימון אישי וזוגי»

ניסיון לשחק את המשחק שלו ייתקל בשתי תוצאות לא רצויות: או שהוא יזהה את הפוזה ואז 'הלך עליכן' או שהוא יבין את ה'לא' שלכן כ'לא' ופשוט יוותר.

גבר שמרגיש בטוח בעצמו אינו זקוק למשחקים על מנת להימשך או למשוך. הוא פשוט יודע מה הוא רוצה ובדרך כלל הוא גם מצליח להשיג את זה, וגם אם לא – הוא נשאר בחיים.

אז מה עושים?

המשחק המוצלח ביותר הוא האמת. לכן, על מנת 'להשיג' את הבחור שאתן רוצות, רצוי וכדאי פשוט להיות אתן – להגיד מה אתן רוצות, לספר מה אתן מרגישות, ובמקביל – לא לוותר על חייכן, הנאותיכן וסדר העדיפויות שלכן ברגע שה 'אביר' מופיע.

אם אין לכן הנאות, רצונות והעדפות ואתן יושבות ומחכות שהאביר יגיע – מצאו כאלה. אם אין לכן ביטחון עצמי ואתן לא אוהבות את מי שאתן – עשו לעצמכן טובה ובנו אותו ולימדו לאהוב את עצמכן. אבל לעולם אל תשחקו את מי שאתן לא! תחושת ההפסד המלווה לניסיונות הללו כפולה ומכופלת ומותירה אתכן, בסופו של דבר, מחוץ למשחק.

אני מאחלת לכן אהבה אמיתית, שמתחילה מאהבה עצמית.

כנרת היא מאמנת אישית וזוגית, מנהלת פורום אימון אישי וזוגי, ליצירת קשר: kineret4@bezeqint.net