האיש שאהב נשים

הבגדים כמטפורה. סקרלט ג'והנסון כג'נט לי | צלם: אימג'בנק ,מראות אימג'
הבגדים כמטפורה. סקרלט ג'והנסון כג'נט לי | צלם: אימג'בנק ,מראות אימג'

הבלונדיניות הקרירות בחייו של היצ'קוק מככבות בסרט החדש על חייו שיוצא לאקרנים. הצצה לסטייל של הנשים ההן

88 שיתופים | 132 צפיות

43 שנים חלפו מאז צילומי "פסיכו", סרט האימה של אלפרד היצ'קוק, ובו אחת מהסצנות המפורסמות בעולם הקולנוע. סצנת המקלחת, שבה נרצחת הדמות הראשית מריון קריין (ג'נט לי), נהפכה לפולחן והיא מצליחה להרעיד את הצופים עד היום; כעת היא עומדת גם במרכז סרט חדש על חייו של הבמאי.

הנשים נוסח אלפרד היצ'קוק

"היצ'קוק" עוסק במערכת היחסים של הבמאי (אנתוני הופקינס) עם אשתו אלמה (הלן מירן) בזמן צילומי הסרט שנהפך לקלאסיקה. לנעליה של לי נכנסת סקרלט ג'והנסון ואת ורה מיילס, ששיחקה את אחותה של קריין, מגלמת ג'סיקה ביל.

יציאת הסרט היא הזדמנות מצוינת להיזכר בסטייל של הדמויות בסרטיו של הבמאי שהיה ידוע במערכות יחסים מורכבות עם שחקניותיו. האידיאל הנשי בעיניו היה של אישה בלונדינית, רזה, קרירה ומרוחקת, ולפיו ליהק את השחקניות דוריס דיי, טיפי הדרן, אינגריד ברגמן וגרייס קלי לתפקידים הראשיים.

האופנה בשנות החמישים של המאה הקודמת, שהדגישה את קימורי האישה בהבלטת מותניים צרים ובחידוד חזה שופע, התאימה באופן מושלם לייצוג הדמויות הנשיות בסרטיו, אבל ללבוש היה גם חלק עיקרי בעלילה, והוא סייע בתיאור התהליכים והשינויים שהדמויות חוות. כך למשל, בסצנת הפתיחה של "פסיכו" קריין לבושה בחזייה לבנה כמטפורה להיותה טהורה ומלאכית, אבל לאחר שגנבה כסף ממעסיקה היא מחליפה לחזייה שחורה, המסמלת חציית קו מוסרי.


"היצ'קוק", החל מ-31 בינואר בישראל


סקרלט ג'והנסון על שער מגזין V