האח כבר לא גדול

הם לא מעניינים. כי הם לא אמיצים ולא מורכבים. הם עדר שהונהג על ידי הדיקטטור מיילי ועכשיו לקחו להם גם אותו. | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Sinada, Shutterstock
הם לא מעניינים. כי הם לא אמיצים ולא מורכבים. הם עדר שהונהג על ידי הדיקטטור מיילי ועכשיו לקחו להם גם אותו. | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Sinada, Shutterstock

מעולם לא הוצגה הישראליות במראה מכוערת, אלימה ורדודה כל כך. כל הסיבות למה הגיע הזמן להוריד את "האח הגדול" מהמסך

88 שיתופים | 132 צפיות

עברו שישים יום מאז החלה העונה החמישית של "האח הגדול" וכבר ניתן להגדיר אותה כעונה המאכזבת, הדלה, המשעממת וחסרת המעוף שהייתה אי פעם. ביום פתיחת העונה הוצגו הדיירים החדשים ונדמה ש"קשת" שיכפלה בפעם החמישית את הדיירים מהעונות הקודמות. יש עדיין את הערס, המקופח, הבלונדינית והגולש. רק שהפעם זה לא עובד.

הפעם זה היה שכפול לא מוצלח. אחרי שהפורמט רץ כבר חמש שנים בישראל, הישראלים למדו אותו היטב. הם הבינו מה הופך אותך מאלמוני למי שזוכה במיליון ובתכנית בערוץ 24. הדיירים גרסת עונה 5, לא רק מתאימים עצמם לשיקולי הפקה ורייטינג, אלא גם מדברים על זה בקול מול המצלמות.

אל תטעו, הם לא דיירים חכמים יותר מאלו שפגשנו בעונות הקודמות. להפך. מעולם לא הוצגה הישראליות במראה מכוערת, אלימה ורדודה כל כך. הריבים שהוצגו לנו בפרקים האחרונים, היו ללא צל של ספק בעלי אופי גזעני ופוגעני, אך הם נענו על ידי הדיירים בשתיקה. הם הורידו ראש והרגישו קצת לא נעים שהם בתוך כל הסיטואציה הזו, אבל אף אחד לא עצר את התקפת המיילי היומית.

קללת הרייטינג

הם לא מעניינים כי הם לא אמיצים ולא מורכבים. הם עדר שהונהג על ידי הדיקטטור מיילי ועכשיו לקחו להם גם אותו. האיש שאימלל להם את החיים בבית וגרם ל"אח הגדול" להגיד לו שהוא מוכשר יותר מ- 90% מהאנשים שהוא מכיר. המסקנה האמיתית מהמשפט הזה, היא ש"האח הגדול" לא מכיר מספיק אנשים. ואלו שהוא מכיר הם לא משהו בכלל.

הפקת התכנית שידרה במשך שעות צפייה ארוכות את המיילי'ס שולחים שלל קללות גזעניות לאוויר ורגע אחרי שהם קצרו את הרייטינג, הם נזכרו לגנות אותם. מי שרוצה להעביר מסר אמיתי היה נמנע מלשדר את זה, ולא מאפשר לשני האנשים האלה להיות חלק מהפנים של התכנית שלהם. במקום זאת במשך שלושה פרקים שלמים התאבל "האח הגדול" על לכתו של מיילי וסחט עוד קצת רייטינג שמריח רע מאוד.


הפקת התכנית שידרה את המיילי'ס שולחים שלל קללות גזעניות לאוויר ורגע אחרי שהם קצרו את הרייטינג, הם נזכרו לגנות אותם. צילום: גיא כושי ויריב פיין

מרגע שפורמט "האח הגדול" עשה עלייה לישראל, הוא עורר תגובות בוז והערצה בו זמניים, ביקורות ותשבוחות וליווה את מרבית שיחות הסלון והמשרד. הפעם לא. העונה הזאת נראית בעיקר כמו שידור חוזר ארוך ומייגע. חצי פרק הוא שידור חוזר של הפרק הקודם והחצי השני הוא שידור חוזר של העונות הקודמות, רק עם דמויות הרבה פחות מעניינות. עברה רק חצי עונה, אבל נדמה שהגיע הזמן שיורם זק יעלה במדרגות ויכריז על עצמו כמודח העשירי של בית "האח הגדול".

עכשיו ב-ifeel:

* המדריך השלם לקיץ

* מדפסת תלת מימד הצילה חיי פעוט

* הכן ביתך לקיץ

* עכשיו בד'קמפוס: כל האפליקציות שיעבדו בשבילכם

* עכשיו בסטטוס: איך מקבלים העלאה בשכר? טיפים שעובדים

* עכשיו בהורים וילדים: מה עושים עם אכלנים בררנים?