"האח הגדול VIP" חוזר למסך: כל מה שאתן צריכות לדעת

רומי נסט, שי חי ונטלי דדון | צילום: יח"צ
רומי נסט, שי חי ונטלי דדון | צילום: יח"צ

עם נטלי דדון על משבצת האם חד הורית, כדורסלן עבר שעוסק במסיבות מין בהווה, דוגמנית שהיא גם אושיית רשת, טרנסג'נדרית, שחקן ערבי, עיתונאית שמאלנית, א' מבית הנשיא, שי חי שנפרד מהעצבים ואימץ אל חיקו את אלוהים והמלחין של אייל גולן שהולך לקבוע את גורל הבית, האם מדובר בעונה הכי קלישאתית של "האח הגדול VIP" אי פעם?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מרגישים את זה באוויר? הגשם המטפטף בחלון, חיידקי השפעת המתדפקים על מערכת הנשימה וגלונים של תה חם. כל אלו מבשרים על בואה של עונת ה-VIP של "האח גדול" מבית רשת, העונה על הצורך לאסקפיזם מהכפור בחוץ, ומהעובדה הפשוטה שכל ריאליטי אחר לא רצה לעלות בחורף.

ללירון ויצמן המהממת דווקא כן התגעגענו | צילום: יח"צ
ללירון ויצמן המהממת דווקא כן התגעגענו | צילום: יח"צ

 

אז חזרנו לעונה נוספת עם האח הגדול, בעל ה"קול של רכז ספורט במתנ"ס בפריפרייה" כפי שכתבה בפייסבוק הסטנדאפיסטית עדי ששון, ונראה שהוא לא למד שום דבר מכשלי העונה הקודמת.
אז כן, יש פה גימיק כאשר נותנים לעדי לאון, אחד האנשים הקרובים ביותר לאייל גולן לעמוד בראש אקציה מודרנית – האם ילכו לבית האח המפנק או לביוב שנבנה במיוחד מתחתיו? – אבל כאן זה בערך נגמר.

ה-VIP אינם באמת VIP, אלא כאלו המעוניינים להתניע את הקריירה שלהם ו/או לגרום לה להפסיק לקרטע. הקאסט האקראי מורכב מדמויות כמו כוכב היוטיוב בן זיני והדוגמנית הטרנסית עדן יוחנן לצד אושיות כמו התסריטאי והיוצר המוערך אורי גרוס, שלא ברור מה הוא עושה שם (וגם סביר להניח שאף אחד לא זיהה אותו).
בואו נקרא לילד בשמו: מה זה היה תעודות הזהות ההזויות האלה? מילא העובדה שניסו לרגש אותנו בקטע חופר, אבל מה הקטע עם המסכים והשחזורים? אורלי רביבו משחזרת את מסיבת העיתונאים בה היא מתוודה שהיא א'?! ויקי קנפו צועדת על גרין סקרין א-לה-אילוסטרציה?! מה לעזאזל?

 

לא נשכח את הרכש החדש העונה, גיא זו-ארץ, או יותר נכון גיא זו (לא בדיחה כל כך טובה אבל עדיין יותר מצחיקה משל עפר שכטר) ארץ. וכמובן, נקנח בשי-חי אחד שהוכיח: שאם רשת טלוויזיה רוצה ליצור טלוויזיה מקורית, היא צריכה למחזר טאלנטים של המתחרה.
אז בואו נדבר על הדיירים.

עדי לאון
לאון מצביע ביבי, אוהב את ביבי, אבל שונא את ביבי, חולה על מירי (חוק התרבות כחוק "התמותו" לדבריו), אבל לא בא לו בטוב יוקר המחייה, גדל עם אח של צ'יקו בשכונות, וכמובן שונא סמולנים. לא עברו שלוש דקות מתחילת התוכנית, ובום! כבר מקבלים בכי תמרורים. מה? השניה התחלנו! למה לרגש אותי על ההתחלה?
עצם העובדה שבן אדם יכול להיות כל כך סתום וכל כך מחובר באותה נשימה הופך את לאון לדמות מעניינת. איך מוזיקאי מחונן שהפך להצלחה מסחררת, מחזיק שיח על ימין ושמאל ברמה של ילד בכיתה ח'?
במידה ואנו חיים בעולם מקביל בו המעריצים של בן זיני (נגיע אליו בהמשך) לא מצביעים לו בטירוף כל פרק, ולכן משאירים אותו בבית, עדי לאון מנצח. הוא אינטיליגנט, הוא אותנטי והוא מצחיק. אנשים מסוגו הם אלה העומדים על קו התפר בין האליטות לעממי – מה שהופך אותו לבר הזדהות לשני צידי המתרס.
תחזית: אחרי נהר של ריבים עם שמאלני העונה, ים של משפטים לציטוט והיותו מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית באדם אחד – עדי לאון יגיע בוודאות לגמר.  במילים אחרות: זה ייגמר בשיר.

ומה עם זה שהוא נכנס לבית עם דגליי ישראל? עדי לאון | צילום: יח"צ
ומה עם זה שהוא נכנס לבית עם דגליי ישראל? עדי לאון | צילום: יח"צ

 

אביבה תבורי
קבלו את האישה שהביאה את בן-אל תבורי לעולם! זו שמחזיקה רבע מהמטען הגנטי של חצי מהצמד סטטיק ובן-אל! סבתא של תו פרינס תבורי, אקסית של שימי תבורי ו… זהו, בערך.
למרות תעודת הזהות המרגשת בה היא מדברת על הכמיהה שלה למשפחה ואהבה, זה  לא עשה רושם על עדי ששם אותה בביוב יחד עם כל שאר הפחים.  עכשיו רק נותר לתהות האם אביבה תבורי תהפוך לאדם בזכות עצמה העונה. תחזית: אם אסף גורן לא יילך על רומי, אז רומן חוצה עשורים עם אביבה, ו/או רומן עם שטראובר.

מקוות לראות סוף סוף את אביבה ולא את אמא של בן-אל תבואי, אביב תבורי | צילום: יח"צ
מקוות לראות סוף סוף את אביבה ולא את אמא של בן-אל תבואי, אביב תבורי | צילום: יח"צ

 

הישאם סלימאן
איזה כיף שבמקום להביא שחקן שמאלני הביאו פשוט את אבו-אחמד מפאודה! מעבר לעובדה שהישאם סלימאן שחקן מדהים, הוא גם מדבר לעניין, דבר לא מובן מאליו אצל שחקן, יהודי או ערבי. הוא גם VIP וגם מייצג קול של דור במשבר זהות תמידי: היותו ערבי-מוסלמי במדינה מערבית-יהודית. זה היה לי די ברור מאליו שעדי לאון ישלח אותו לבית ולא לביוב (הוא מבין שזה בן אדם שאפשר להחזיק איתו שיחה) – ואני רק מחכה לראות תוך כמה זמן הוא ועדי לאון יהפכו לחברים הכי טובים.
תחזית: הבית לא יעמיד אותו להדחה, והקהל לא יצביע עבורו.

האם הבית לא יעמיד אותו להדחה?הישאם סליאמן | צילום: יח"צ
האם הבית לא יעמיד אותו להדחה?הישאם סליאמן | צילום: יח"צ

 

אורלי רביבו
יש מישהו עם סיפור לא עצוב? אני חייבת שניה לשאול: אורלי רביבו, ללא ספק וללא ציניות אישה אמיצה, שהתלוננה על תקיפה מינית מצד נשיא (פאקינג) המדינה והצליחה לגרום לו להיכנס לכלא. אך האם היא VIP? אני לא יודעת. האם היא אישה שסופסוף רוצה לעשות משהו בשביל עצמה ולהיות מפורסמת כ"אורלי" ולא כאות? כן. כמו שאמא שלך עושה קעקוע של פרפר על הרגל בגיל 55. עכשיו כשאורלי תהיה מפורסמת היא תצטרך להחליף סטייליסט בהול, כי אסון אופנה בסדר גודל של השמלה שלה, לא נראה כבר הרבה זמן.
תחזית: לא תחזיק עד אמצע העונה.

View this post on Instagram

אורלי באה!

A post shared by האח הגדול (@bigbrotherisrael) on

 

בן זיני
בן זיני היה יכול להיות דמות מעניינת (חיה בסרט, אבל מעניינת), ובעצם לתת למבוגרים הצצה לעולם הצעירים, אם הוא לא היה כל כך מעייף. ישר על ההתחלה הוא מנסה בכוח להטביע את המונח "רוצה לבוא לישונצלי?", בו הוא משתמש כאשר אין לו מה לומר. הצוות של בן זיני, קבלו רעיון: שמיכה עם הכיתוב "רוצה לבוא לישונצלי?".

הכניסה של בן זיני חכמה עבור הקריירה שלו. הוא כבר הכוכב הכי מוכר בקרב הצעירים והגעתו לפלטפורמה כמו "האח הגדול" מביאה עימה קהל צופים צעיר ושבוי, לצד קהל ההורים שיתוודע אליו, ויבין אחת ולתמיד ש"בנזיני" זה לא כינוי חמוד לבנזין אלא שם של בן אדם. הגעתו של בן זיני לגמר די סלולה, עצם העובדה כי איתו מגיע קהל מעריצים ומעריצות שיעשה הכל בשביל המנהיג שלהם. בלבוש של אחמ"ש בבר בדיזנגוף, בביטחון של מפקד סיירת מטכ"ל ובווייב של ספורטאי מפורסם – בן זיני ירד לביוב, וכל הצופים מעל גיל 18 היו מאושרים.
תחזית: לוקח את התחרות בהליכה.

אנחנו ממש לא רוצות לבוא לישונצלך, בן זיני | צילום: יח"צ
אנחנו ממש לא רוצות לבוא לישונצלך, בן זיני | צילום: יח"צ

 

לירן שטראובר
שוער מכבי תל אביב בעבר ו…איש עסקים בהווה? אהבתי את זה שכל מי שלא ברור מה הוא עושה כיום (ע״ע נטלי דדון) הוא ״איש עסקים״. מה הקטע שלו. בכל מקרה, עצם העובדה שהוא נכנס לבית ולא לביוב מוכיחה לנו שעדי לאון הוא מכביסט, וכי אין דבר חזק יותר מאהבה לקבוצה.
תחזית: עוד שבוע אני אכתוב לכן ״לירן מי?״.

לירן מי? לירן שטראובר | צילום: יח"צ
לירן מי? לירן שטראובר | צילום: יח"צ

 

נרי ליבנה
שאלוהים יהיה איתך. אני חושבת שאם הייתי נכנס לבית ה(כמעט)מעניין במדינה, הייתי מתחברת לעיתונאית השמאל נרי כי אני מבינה את ההומור המוזר שלה. לגבי שאר הדיירים- אני מה זה לא בטוחה. אך למרות כל אלה עדי לאון בחר לשים אותה בבית. ההשערה שלי: הוא רוצה לגור עם אנשים שיכולים לנהל שיח אינטיליגנטי ו/או שהוא סתם אוהב לריב עם שמאלנים. אגב, בחייאת, הם אפילו לא ציינו בתעודת הזהות שלה שהיא מלכת המימים הישראלית. על הפרק הראשון כבר קיבלנו ממנה ציטוט קלאסי למם: "אני סופרת מטומטמים לפני השינה".
הסבר: לפני כמה שנים נרי העלתה תמונה מטיול באסיה בה היא החזיקה ג'וינט. על התמונה כתבה: "א. אינני מושלמת, ב. מדובר בג'וינט". ארבע שנים לאחר שעלתה התמונה היא הפכה לוויראלית בטירוף! למה לא מדברים על זה?!
תחזית: תהפוך לגיי אייקון ותישאר עד הסוף נטו בגלל האינטרנט.

למה אף אחד לא מדבר על זה שהיא מלכת המימים הישראלית? נרי ליבנה | צילום: יח"צ
למה אף אחד לא מדבר על זה שהיא מלכת המימים הישראלית? נרי ליבנה | צילום: יח"צ

 

עדן יוחנן
היי! זאת חברה של אבי הזמר! זוכרים את הסדרה הזאת של אבי דנגור מתחילת העשור? היא משתתפת בה. וזהו בערך. חוץ מזה: היא מהממת ברמות וטרנסית. אני מקווה שעדן תהיה מספיק מעניינת על מנת להשאיר אותה, ולא כעלה תאנה וסימון וי על קהילת הטרנסים והטרנסיות בישראל.
ולקורא גיא זו-ארץ: ניסוח המשפט "מי שלא ידע – עדן היא טרנסית" בזמן כניסתה לבית קצת… אממ, מוזר. הבנו, אתם נאורים, לא צריך לנופף בזה.
תחזית: תהיה מתוקה לאללה, תישאר כמעט עד הסוף ותשכב עם גילי מוסינזון.

מקוות שהיא תהיה גם מעניינת ולא רק מהממת, עדן יוחנן | צילום: יח"צ
מקוות שהיא תהיה גם מעניינת ולא רק מהממת, עדן יוחנן | צילום: יח"צ

 

אסף גורן
הוודג' שלו מוכר לכן משתי סיבות: הוא היה ב-TLV עושים את תל אביב. הוא היה ב"צוות העזר" בריאליטי המשובח "מירוץ הדראג של רופול", ובקליפ לשיר "Make me" של בריטני ספירס.
אז מדברים על הצלחה הוליוודית או מה?! גם גורן הוא לא בדיוק VIP. אמנם הוא גר ב-LA ומתפרנס מלהיות רקדן חתיך, אבל מכאן ועד למצב אותו כ-VIP זה מעט נואש מצד ההפקה, רקד בקליפ של בריטני ספירס או לא, זה לא הפריע לעדי לאון לשלוח אותו ישר לביוב, ואנחנו קיבלנו את הציטוט "מה עם הז'קט של מייקל ג'קסון? לא חראם על הז'קט?".
אני מקווה שהוא יודע שהם בונים על פריימים שלו בלי חולצה ורומן עם אחת מדיירות הבית – אחרת זה לא יחזיק.
תחזית: ביציאתו יהפוך לאליל נוער, דוגמן ושחקן בסדרות ילדים.

אסף גורן | צילום: יח"צ
אסף גורן | צילום: יח"צ

 

ויקי קנפו
"ניצול מצבה של אישה קשת יום". תעודת הזהות של ויקי קנפו הדליקה לי נורות אדומות. היא VIP מאחר שהיא דמות מוכרת בציבור הישראלי, אבל אני לא יודעת אם אישה קשת יום, מישהי שברור שנכנסת לאח הגדול מסיבות כלכליות, היא הליהוק הנכון ביותר עבור התוכנית. כאשר מכניסים אדם לעונת VIP מצמידים אליו וואחד טייטל שעליו לספקו, ואני לא בטוחה שוויקי היא האדם שיירצה לספק שערוריות כדי להישאר בתודעה הציבורית.
תחזית: תהפוך לאמא של כולנו.

תהיה האמא של כולנו? ויקי קנפו | צילום: יח"צ
תהיה האמא של כולנו? ויקי קנפו | צילום: יח"צ

 

רומי נסט
בלה בלה בלה דוגמנית, בלה בלה בלה משפיענית, בלה בלה בלה עשתה חמש יחידות אנגלית. בואו נתקדם לאאוטפיט שלה. SHE CAN'T PULL IT OFF! מאמי, פשוט לא, סורי. אני מבינה את הצורך "להביא אותה" כאושיית אופנה, אבל למדי מהקולגה נטלי דדון ש-Less is More. הלבוש שלה היה פשוט מכוער – לפחות לדעתי הנחשבת, תוך ניסיון לתת הצהרה אופנתית שהייתה מביכה. אבל היי, לפחות יום אחרי זה מדברים עליה.
תחזית: רומן מתוקשר עם אסף גורן.

הצהרה אופנתית מביכה, רומי נסט | צילום: יח"צ
הצהרה אופנתית מביכה, רומי נסט | צילום: יח"צ

 

גילי מוסינזון
זה ליהוק! כדורסלן לשעבר וביסקסואלי שמקיים מסיבות מין למחייתו בהווה? ברור שכן! הגעתו של גילי לבית ללא ספק חשובה לקהילה הביסקסואלית, ובכל פעם שנותנים במה לעוד צבע ורובד מהקשת הלהט"בית – מה טוב. איזה הזייה גילי. לבן אדם הזה אין אלוהים.
עלק הוא שאל אם הוא יכול לעשות סקס בבית! איזה מלך!
הדבר הכי מצחיק בכניסה שלו הוא העובדה שעדי לאון שם את גילי ועדן ביחד, כי הוא הבין שגילי כנראה בקטע של טרנסיות. נחמד מצידו. אני מצפה לגדולות מגילי.
תחזית: דמות פרובוקטיבית שתספק לנו המון ציטוטים מהנים, אולי הוא אפילו יגנוב את תואר מלך המימז מנרי.

מלך המימז הבא של ישראל? גילי מוסינזון | צילום: יח"צ
מלך המימז הבא של ישראל? גילי מוסינזון | צילום: יח"צ

 

אורי גרוס
מה?!?!?!?! למה אחי, למה? אתה אמור להיות בצד שבז לכל העניין, לא בצד שנכנס לשם. אורי גרוס, לאלו שלא מכירות, הוא יוצר טלוויזיה סופר מוכשר ומוכר. הוא הכניס לחיינו סדרות כגון: "השיר שלנו", "לצבי יש בעיה", "פוראבר" ועוד המון המון אחרות.
עפ"י ההגדרה הוא אכן VIP. אבל VIP ששומרים לו חנייה טובה במשרד, או שיושב בהוטל מונטיפיורי ומפנקים אותו בצ'ייסרים על חשבון הבית, לא מהסוג שהולך לאח הגדול VIP. כניסתו לבית האח מעידה על כמה דברים:
1. הוא נמצא במשבר גיל העמידה.
2. התפתח אצלו רצון עז להיות כוכב בגלל משבר גיל העמידה.
3. גיל העמידה.
באמת שזה תמוה בעיניי, ועוד יותר תמוהה העובדה שנראה כאילו שלא היו יותר מדי שכנועים מצד ההפקה, אלא הוא בא מרצונו החופשי. אולי הוא חבר עבר של רועי עוז (העורך ו"האח הגדול") והוא חייב לו? אולי זה סעיף בחוזה על הסדרה "לצבי יש בעיה"? לעולם לא נדע.
תחזית: כולם יאהבו אותו ולא יעמידו אותו להדחה כי הוא ביג בחוץ, והם רוצים עבודה.

משבר גיל העמידה? גם אנחנו שואלות את עצמנו, אורי גרוס | צילום: יח"צ
משבר גיל העמידה? גם אנחנו שואלות את עצמנו, אורי גרוס | צילום: יח"צ

 

נטלי דדון
לא מעניינת, בלה בלה אמא יחידנית, בלה בלה טוקבקים – בואנה, איזה לוק! כל הכבוד לפיקס על השת"פ! אם להיכנס לבית האח הגדול אז רק ככה! עם פיג'מה של ברבי וים של סטייל (המעיל המרים של מייקל קורס). אחותי, קברת. את הכי יפה עם טונות איפור, מלא תוספות שיער – וכשנוח לך.
תחזית: היא הורסת אז יצביעו לה.

האאוטפיט שקבר לכל דיירי האח הגדול אי פעם, נטלי דדון | צילום: יח"צ
האאוטפיט שקבר לכל דיירי האח הגדול אי פעם, נטלי דדון | צילום: יח"צ

 

שי חי
נו מההההההה?! באמת? להביא את שי חי. זה שאמרו עליו פעמים רבות שקשת הביאה ל"אח הגדול" כדי להשחיר את הפורמט ולהרוס לרשת? מה, רשת, אתם הילד שלא מבין שצוחקים עליו ולא איתו?
ברשותכן, לא אדבר על תעודת הזהות של שי חי או על כך שזה נורא מוזר שהכניסו אותו פעם נוספת לבית האח הגדול – אלא על פאדיחת הדלת. אז שי חי נכנס. הוא היה אמור להיכנס בדלת האדומה לביוב. הוא מסובב את הגלגל. הוא מבין לאן זה הולך. מחליט לפתוח בכוח את הדלת הכחולה לבית במקום. נכנס לבית בכוח. משאיר את כולם בהלם. מתבקש ע"י המנחים ללכת לביוב והורס את כל האשליה של ההפקה שהכל נגרם על פי "המזל" (AKA עדי לאון). ככה פותחים עונה.
תחזית: צבא האמת ייקרא למילואים ויביא את שי חי לגמר, אבל סביר להניח שההפקה תעיף אותו לפני.

צבא האמת ייקרא למילואים? שי חי | צילום: יח"צ
צבא האמת ייקרא למילואים? שי חי | צילום: יח"צ