האח הגדול: דיאן לא מודעת לגבול שבין רוע ואסרטיביות

המסלול לחיסול הקריירה ע"ש אלה איילון | צילום מסך רשת 13
המסלול לחיסול הקריירה ע"ש אלה איילון | צילום מסך רשת 13

אז מה היה לנו פה? חרם (זה טוב לרייטינג), דיאן לא מבינה את הבור שהיא כורה לעצמה (המלצה שלנו: תעשי גוגל על אלה איילון) וזריקת כפכפים הופכת למשחק חברה, כי חרם זה לא מספיק אגרסיבי

88 שיתופים | 132 צפיות

האם זה חודש יולי שנותן בי עיגולי זיעה ראשונים? או שמא המזגן שלי התקלקל? לא ולא. בעל הבית שלי יכול לנשום לרווחה – כי הפעם זו רק בריכת ההורמונים של בית האח הגדול מגיעה אל נקודת רתיחה. אני נשבעת, מאז קורס המד"צים של הנוע"ל (המקום בו הבנות הלא מקובלות זוכות לקבל את המזמוז הראשון שלהן במהלך עצרת רבין) – לא ראיתי כל כך הרבה צעירים מיוחמים ממזמזים זה את זו ללא מורא.

ראשית, אפתח בווידוי ואמשיך בתבוסה: בגדול הסכמתי לכתוב את הטור הזה כי אני גרידית, אך בתום 20 הימים הראשונים מותר ואף רצוי להודות שלפעמים אני בוהה באופק ישן כמו מלאך שטוף חרמנות על חשבון זמני הפרטי. אין מה לעשות, משהו ממש טוב קורה בעונה הזו. המשהו הטוב הזה הוא כמובן ההתעוררות והפיכחון מהפנטזיה ללהק את אביבית בר זוהר הבאה או הג'קי מנחם של העשור. נכון, אם מונעים מנתנאל אוכל משהו כמו 17 דקות הוא בהחלט עשוי להתפרץ בסגנון שי חי. אבל בסך הכל, הבית מאוכלס באסופה של אנשים סבירים שנראים סבבה ומעוררים הזדהות עם הדרמות הגנריות שלהם – וזה עובד.

עת להדיח ועת לסכסך

הבית אוסף את שברי הפריכיות ומתאושש מכישלון נוסף במשימת התקציב. כמעט איבדנו את ריאווה המושלמת אך בסופו של דבר עמרי הוא זה שהודח עקב חוסר עניין לציבור – מה שהותיר את הבית עם חתיך אחד פחות. מצד שני, קיבלנו את המים הרשמי של 2022 באדיבות מרינה והשימוש באיפור שאינו עמיד למים.

הדרמה הקטנה הזו מיד מפנה את מקומה למשימה דרמטית שמחלקת את הבית לאהובים ושנואים על פי הצבעת הצופים, כי אין כמו חרם טוב כדי להגדיל את הרייטינג. כצפוי, דניאל, מרינה, שרין, אילנה, שחף, אופק, אליאב ונתנאל נכנסים אל רשימת האהובים וחרף רצוני העז לצעוק פה טיעונים על מיזוגניה – אני רק אזכיר שבר ודיאן הן נשים ואין לי איך להתווכח עם זה. בקבוצת הלא אהובים נותרו ריאווה (גזענים מסריחים), דינה, שרון, דיאנה, קאזם, טליה, בר ודיאן – ובמהלך השבוע נבין מה ההשלכות של זה.

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

צעירים חסרי מנוח וצעירות חסרות מוח

אני הולכת להגיד משהו לא נחמד על טליה גם במחיר של התאבדות חברתית. נכון, אני לא חושבת שלתת לה ביס בצוואר יעורר בה רצון עז לנשנש את אופק מתחת לשמיכות. אבל בואו, לא משנה מה הוא היה עושה -זה בחיים לא היה קורה ביניהם.

אבל טליה היא פליירית רצינית בדיוק כמו האקס שלה ולכן גם מאוד חשוב לה להתל בילד התיאטרלי והדחוי ולהרתיח את תשומת הלב של אופק על להבה קטנה. זה פשוט קל ונוח מדי. ובתור דיירת שנמנעת מקונפליקטים, היא מבינה שרק דרך הגברים בבית (אליאב ואופק) היא מקבלת זמן מסך ואמפתיה. אז לפעמים אין לה בעיה להחזיק לו את היד או לחלוק איתו כוס תה מצונפת ולפעמים הנוכחות שלו עושה לה להקיא.

כיוון שדיברתי על התאבדות חברתית, אי אפשר להתעלם מהתפלץ הזוגי ושמו דיאנתנאל – שנדמה שעושים כל שניתן כדי שאף אחד לא יאהב אותם בבית ומחוצה לו. ובואו ניישר פה קו, הם הולכים להיות מועמדים להדחה כל שבוע ולשרוד אותה כל שבוע. הרי בלי הקונפליקטים שהם מייצרים על בסיס תעשייתי אנחנו נמשיך לראות את קאזם צועק על קציצות ושוקולית ואני לא נרשמתי לחוג הזה. לגבי הפירורים שיישארו מהקריירה של דיאן זה כבר עניין אחר שניתן לשרין לטאטא.

לכל הריקאפים של האח הגדול

ראשית, לא הבנתי למה מותר להם לחרוג מחוקי הפורמט ולתאם הדחות יחד ושנית, אין יותר מביך מבחור בן 32 שמוכן לאכול את החרא הילדותי והאגואיסטי שלה רק עבור הזכות לחכך לשונות ולישון עם דוגמנית. סורי ממי, הזנת את המפלצת הזו ועכשיו היא באה לגנוב לך את כל הבמבה שהחבאת מתחת לכרית ולהכריח אותך להתנצל על זה שנולדת. שנית, אני כמעט משוכנעת שדיאן לא באמת מודעת להשלכות של המעשים שלה (טיפ לעתיד: גוגל על אלה איילון). זה לא שנתנאל מציאה גדולה אבל דיאן באמת לא מודעת לגבול שבין רוע ואסרטיביות. רגע עזבו הכל הם שוב השלימו. ועכשיו רבו שוב. אולי הם באמת ראויים זה לזו?

זוג נוסף שמייצר דרמות כמעט כמו דיאן ונתנאל – הם בר ואליאב. אחרי שהחליטו לשחק עם מינונים כמו חבילת קלונקס, בר מבקשת מאליאב להפריד מיטות עם מכבסת מילים שקשורה לכבוד של אישה עם ילד ורמזה שהיא רוצה אבל מאוד מפריע לה איך שזה ייראה בחוץ. הכניסו כאן משפט ביקורתי צפוי במקומי.

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

כפכפי אותו

אוקיי, עכשיו באמת עזבו הכל. מסתבר שאילנה אכלה גירים כשהיא הייתה בהריון. עכשיו נמשיך. לא ברור של מי היה הרעיון המבריק להצית משחק חברה שנשען על זריקת כפכפים ומחמאות כנות. כצפוי המילים היפות הפכו להשחרות ללא כיסוי והשלכת החפצים הופנתה בעיקר לכיוונם של נתנאל ודיאן ששוב הוכיחו שהם הזוג הכי אגרסיבי בבית. שמישהו ייתן לו גיר כי נראה לי שהוא שוב רעב.