האח הגדול: פוטנציאל לזוגיות רעילה, התעללות פיזית מתונה וחומצה היאלורונית

האחיות אילנה ודיאנה טרננקו, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון
האחיות אילנה ודיאנה טרננקו, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון

פרק הפתיחה של "האח הגדול" (רשת 13) הציג לנו את הדיירים החדשים כמיטב מסורת הטייפ קאסט של הריאלטי. אז מי בתפקיד הפולניה, מי על תקן התל אביבי השמאלן ומי במשבצת הביביסטית מהפריפריה?

88 שיתופים | 132 צפיות

כנגד ארבעה טייפקאסטים דיברה תורת הריאליטי: הימנית מהפריפריה, השמאלני מתל אביב, הפולניה שבאה לריב וערבי שאינו יודע לשאול. בקיצור, פיסת הנדל"ן האחרונה בישראל שלא מכניסה את הדיירים שלה למינוס – משיקה עונה חמישית עם פיצ'רים חדשים, מעלית מסתורית וליהוקים שתוכננו לריב זה עם זו. ואלו שמות:

הערבי הטוב: קאזם

הוא גם ערבי, גם גיי, גם שירת בצבא (בגל"צ אבל תזרמו) וגם אין לו בעיה לנעול סניקרס עם פרינט של דגל ישראל. במילים אחרות, קאזם הוא חלומה הרטוב של כל מלהקת שממש רוצה לקבל את הבונוס לחג. או את הפרס של תומכי עליונות יהודית – לבחירתכן.
עובדה מרגשת: בעוונותיו צילם סרטון שהקדיש לדונלד טראמפ עם בקשה צנועה לגבי הכרה בירושלים. אימא שלו פחות התחברה ולא דיברה איתו ארבע שנים.

קאזם חלילה, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון
קאזם חלילה, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון

האומנת מהרכבת: דינה

אם עדן בן זקן עשתה את זה באוברול בשלושים שקל, אין סיבה שדינה לא תתפור את זה עם פאה בשישים שקל מהאינטרנט. הנסיכה מהדלפק של הרכבת אמנם פותחת את תעודת הזהות עם חיקויים פוגעניים של אתיופים, אריתראים, רוסים וערבים ובאופן כללי מסתמנת בתור הבומרית שאין לה טאקט אבל עושה את זה בחן. רק אל תביאו לה שוקולד, היא לא אוהבת אוכל שחור.
עובדה מרגשת: התייתמה בגיל צעיר, גדלה בפנימיות ולמעלה מ-20 שנה היא אימא אומנת לעשרות ילדים ונערים שהיו זקוקים לבית. דמות מורכבת וזה.

הדוגמנית הנרקיסיסטית: דיאן

אנשים חושבים שהיא מגעילה וסנובית ולדעתי לפעמים זה הכי בסדר לקבל את המשוב. כאילו באמת, אפשר לחסוך את כל הסבל הזה ופשוט לשדך אותה כבר לאוהד בוזגלו בשביל אייטמים במאקו סלבס?
עובדה מרגשת: אין. אבל הבחור שיזמין אותה לרול טמפורה יסיים את הערב לבד.

דיאן שוורץ, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון
דיאן שוורץ, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון

חבר של סטטיק: נתנאל

בבוקר הוא משת"פ של פקחים מעיריית תל אביב, בערב הוא רוקח ביטים ועושה מוזיקה. השמועה שהוא מספר על עצמו, היא שכל מי שעובד איתו מצליח בחיים ומשאיר אותו מאחור. בינינו, הוא כאן כדי שמישהו כבר יחתים אותו על חוזה הקלטות. כי כל החברים שלו כבר קיבלו אחד ורק הוא נשאר פקח. סליחה, נהג. לפחות הסטייל וואו.
עובדה מרגשת: בגיל 13 גילה שהוא מאומץ בטעות במהלך ויכוח עם אחותו. והוא לא אוהב לחלוק אוכל.

זאת מהטיקטוק: מרינה

מרינה היא אישה חמומת מוח ועולה חדשה מבלגרד שהגיעה לישראל כדי להתגייס. על הדרך היא הפכה לטיקטוקרית מפורסמת שתלמד אתכן איך להבריח אלכוהול למסיבה. ואם תשאלו אותה, אין לה כוח לצאת עם בנות. או עם בנים. אנחנו חיות בזמנים פלואידים וזה נהדר.
עובדה מרגשת: השנה 2022 ועדיין אנשים קוראים לה "רוסיה מסריחה" או סתם מנסים לשדל אותה לזנות.

הדוש: אליאב

הרו"ח מראשון לציון שלדעתו החברה חושבת שהוא חתיך אבל הוא לא (מה?!). אוהב לאסוף בנות מהטינדר ולהשתעמם מהן תוך שיניה ובאופן כללי הוא כל מה שדיאן צריכה כדי לקבל זמן מסך של זוגיות רעילה וקפריזית שתשמור עליה מהדחה. מודה, בשלב זה בחיי הטיפוסים האלה כל כך משעממים אותי ואני רק מקווה שלא יגרוף את החברות שלי בבר.
עובדה מרגשית: דתל"ש, ביטל חתונה ברגע האחרון, חזר בשאלה, התמכר לחיי הלילה וההורים שלו לא סובלים את זה.

הערבייה 2: ריוואה רסלאן

היא הגיעה לישראל בגיל חמש מלבנון יחד עם דודה שלה והיא מסתמנת כדמות מרשימה ומעניינת שאולי תצליח להכניס אינטלקט ותוכן לבית. או לכל הפחות תצליח להוריד את מפלס החומצה ההיאלורונית באזור. וכן, יש לה כיוון לכנאפה. וכן, היא אחות של פרח ממאסטר שף.
עובדה מרגשת: כל החיים שלה בערך. בת של איש צד"ל שנפצע אנושות ונותר נכה. חיה בישראל ללא המשפחה עד גיל 10 ונותרה קרועה בין שני עולמות כי יהודים לא אוהבים את מי ששונה מהם והיצע הלבנונים השיעים כאן דל.

כל הריקאפים של חתונה ממבט ראשון

הבוט: שחף

ראשית, חתיך עם פוטנציאל זכייה רותח. שנית, שלא יעבוד עליכן – הוא לא כאן בשביל חברים, הוא כאן בשביל הפרסום. הוא ליטרלי איש פרסום, למה ציפיתן?
עובדה מרגשת: גדל בבית אלים שלטענתו הפך אותו לאדם אטום וחסר רגשות.

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

זאת מבואו לאכול איתי: שרין

כן, משם אתן זוכרות אותה. וכן, היא לא אוהבת שמאלנים, ערבים, משתמטים וכעיקרון כל מה שביבי לא מרשה. אף על פי כן, שרין עברה לתל אביב כדי להתיש את כולנו עם תסביך הפריפריאלית שלה. אז לא נשמה, אנחנו כבר לא שותים קפה עם סויה ואוכלים קרואסון – כי התקדמנו לשיבולת ומחמצת. כעיקרון כבר עכשיו אין לי כוח לכל הריבים שהיא הולכת לחרחר בכוח אבל אם ישלמו לי שקל על כל פעם שהיא תזכיר את ביבי אני מוכנה לחזור לחלב סויה. או חמישה שקלים על בן גביר. תוספת סיכון.
עובדה מרגשת: היא משלמת 2000 שקל בחודש על חומצה בשפתיים.

האיט בוי: אופק

הוא אמנם רק בן 21 אבל כבר הספיק לטפח פרסונה של מחזאי ואיש מילה בלתי נסבל ואני מ-ת-ה על זה. בגיל 14 הוא כתב מחזה שנלמד בימים אלו ב-MIT, העלה שלוש הצגות נוספות, קיבל פרס מהנשיא והקים חברת דיגיטל. ואלוהימה שתשמור כמה הוא יפה. זה חוקי בגילי בכלל להתפייט על זה?
עובדה מרגשת: בתור ילד ראשל"צי עם מוח בתפקוד יתר, הוא חטף הרבה מכות והתנחם בכתיבה, ספרים ותיאטרון. שזה בערך הוואן ליינר של החיים שלי רק בחולון. גם שנינו עברנו לתל אביב בגיל 21 ואני אלך לעשות מקלחת קרה רגע כי אני בת 28 וזה לא מתאים.

אופק לוי, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון
אופק לוי, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון

ד"ש מאמריקה: בר

המאמי הירושלמית שהולכת לעשות גבות לכולן בבית – אבל רק אם לא יעצבנו אותה. הולכת לחטוף טונות של ביקורת על זה שהשאירה ילד בן שלוש וחצי בבית כי מסתבר שלאימהות חד הוריות אסור ליהנות מהחיים.
עובדה מרגשת: אמא חד הורית לילד עם אבא אמריקאי שנטש את שניהם.

כל הריקאפים של אהבה חדשה

העוקץ התימני: דניאל

ייתכן ומדובר בפייבוריט בטוח לניצחון. מצד אחד גולש חתיך ופלרטטן שמכור לבנות וים (מקורי) – מצד שני ילד עצוב מבית מפורק שהתחבר מחדש במהלך השירות הצבאי שלו בחוות השומר. הוא חושב ללמוד משחק, אבל הלך על המסלול המקוצר של הריאליטי.
עובדה מרגשת: נער בסיכון שהפך לנער בסיכוי ויגנוב לכולם את המיליון.

סוציומטית וטוב לה: רחל

עצרו הכל. לכל מי שלא מכירה אותה מסיבוב הריאליטי הקודם שלה (טיול לחמישה – חפשו את זה ביוטיוב דחוף), הולכת להתענג על התוצרת הכי משובחת שיצאה אי פעם מפולניה. בקיצור, רחל היא ה-סיבה הכי חשובה לצפות בעונה הזו. תהיו בטוחות שהיא תסבול מכל רגע – מה שאומר שאנחנו כל כך נהנה לצפות בה. חוץ מזה, מותר לחפצן אישה בת 70? למה אני לא נראית כמוה בשמלה הזו?
עובדה (לא) מרגשת: סא"לית במיל' שאוהבת להעלות חיילים למשפט ורק רוצה שהילדים יזמינו אותה לחג.

רחל בורטה, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון
רחל בורטה, האח הגדול | צילום: מיכה לובטון

האחיות: אילנה ודיאנה

מאז התאומות מלול לא אותר תא משפחתי כל כך מקולקל וריק מתוכן. כאילו באמת, הן צפו יותר מדי באחיות קרדשיאן, פירשו הכל ממש לא נכון ומצאו את עצמן בסרט של אבי ביטר. (קים יש רק אחת ולא נושאות את שמה לשווא). עתידות: שת"פ מוזיקלי עם נתנאל בום. או קנס על חניית נכות.
עובדה מרגשת: דיאנה (או אילנה?) ניהלה מערכת יחסים של ארבע שנים עם הבחור שפרץ לה לבית.

המשימה (הלא) סודית:

כצפוי, האח הגדול חייב לייצר נרטיב מרכזי מטומטם ולכן הוא עושה הכל כדי למצוא שידוך לדוגמנית של הבית לטובת דרמה עתידית לפרומואים. למען המטרה ההירואית, דיאן התבקשה לבחור שלושה דיירים רווקים שתרצה להכיר לעומק. בהמשך, שלושת המובחרים יעלו איתה במעלית ויגלו שהם תקועים בחדר פצפון עם תקרה נמוכה, מיטות זעירות והתעללות פיזית מתונה. מצד שני, קיבלנו את גיא זוארץ דופק את הראש בתקרה אז כל השאר זה בונוס. לא ברור למה המשימה הוגדרה כסודית אם ממש בסוף הפרק האח חשף את דיאן. אולי הסוד הוא בכלל שנתנאל, דניאל ואליאב תפרנים?

החגיגות נמשכות: בר רפאלי בפוסט יום הולדת נוסף ולוהט