למה בבית האח הגדול כולם הופכים למופרעים כשזה קשור לאוכל?

טליה (בכתה יומיים במיטה אחרי שנשנשו לה מהצלחת) ואופק (נוגס ללא רשות). תסביכי אוכל באח הגדול | צילום מסך רשת 13
טליה (בכתה יומיים במיטה אחרי שנשנשו לה מהצלחת) ואופק (נוגס ללא רשות). תסביכי אוכל באח הגדול | צילום מסך רשת 13

וגם: משה מקים קואליציית בנים, חושף מצב נפשי של כיתה ג' וממשיך לשבור שיאי פתטיות בקשר עם שרין, אופק ממשיך לפזר רעל ורק שחף לא מקבל את זמן המסך שדורין אליהו כל כך זקוקה לו

88 שיתופים | 132 צפיות

תחבורה ציבורית אף פעם לא הייתה הצד החזק שלנו, אבל לפעמים גם רכבת ישראל יודעת לעזוב את התחנה בזמן ולאסוף את דינה והזלביות מנווה אילן אל תחנת ראש העין. מלבד מכה קשה לקבינט הריכולים שאיבד את היו"ר והעריצה הבלתי מעורערת שלו – אפשר להגיד שאף אחד לא ממש הופתע מהדחתה של מרי פופינס הישראלית. מעבר לזעזוע ביחסי הכוחות בבית, ההדחה של דינה- כהמשך ישיר להדחה של דוד, מרגישה שאפילו החברה השבורה שלנו התקדמה קצת והיא כבר פחות סלחנית כלפי דיירים גזענים, מיזוגנים ופרימיטיביים חסרי מודעות עצמית.

וזו בדיוק הסיבה שהעונה הזו הפכה לפנינת אסקפיזם יוקרתית, בוהקת וכל כך כיפית לצפייה. אחרי שנים שרצינו להקיא מהתכתשויות פוליטיות, עדתיות ומה שביניהן, כאילו שמדובר בפאנל חדשות עם בועז ביסמוט ודנה וייס (אלוהים למי יש כוח) – דיירי האח הגדול 2022 מוכיחים שמינון מדויק של פוליטיקלי קורקטיות יכול להיות תבלין טלוויזיוני מאוד מעניין. תנו להם לריב על פסטות, סיגריות, תורים למקלחת ומתח מיני לא ממומש כמו דירת שותפים חביבה אך לא מתפקדת.

בדיוק כמו ההדחה של דיאן, גם כאן מדובר בתפנית מעניינת בעלילה וביחסי הכוחות בבית, שמגיעה בול בשלב שבו הקבינט של דינה התחיל למצות את עצמו באופן סופי. בעוד שהפירוק הזה עשוי לגאול את ריוואה ושרין, קאזם נותר לבד במערכה ללא שריון ההגנה הכי משמעותי שלו. ועוד בדיוק כשהחליט לפתוח חזית עם קואליציית הגברים בראשות נתנאל ומשה, שהכריזו עליו מלחמה כי באמת חסרים קונפליקטים בבית הזה. ואל תודו לי על הקופי, הם משועממים מספיק כדי לעשות את זה לבד.

דינה וקאזם, האח הגדול | צילום מסך רשת 13
דינה וקאזם, האח הגדול | צילום מסך רשת 13

איך להיפטר מבחור בפחות מ-10 ימים

משה ממשיך לתפקד בתור דמות אניגמטית ובמקרה שלו זה אפילו לא מחמיא. הבחור שהתחיל כאיש חינוך רגיש ורומנטיקן חבר לנתנאל, הסתבך ומיצב את עצמו כפרנואיד לא קטן עם הקמת קואליציית הבנים שלא בדיוק ברור מי חבר בה אבל יאללה, הבנאדם מעביר את רוב החיים שלו בין בתי ספר, אז הגיוני שנפלט לו קצת כיתה ג'. הוא חווה את קאזם כאדם הרבה יותר דומיננטי ומחושב ממה שהוא בפועל, משוכנע שהוא מקנא בהם (סטרייטים והשטויות שלהם) ומספר לעצמו סיפורים על תיאומי הדחות. כאילו באמת משה, ההבדל בין קבינט הריכולים לשאר דיירי הבית זה שהם פשוט משחירים בצורה יותר ממוסדת ולויאלים אחד לשנייה גם כשזה מביך.

שיא הפתטיות מתרחש בשיחה האחרונה שלו עם שרין. כעיקרון מאז דובי עמירה ואריק חביב לא נצפה שידוך טלוויזיוני כל כך כושל כמו שני אלה, שרוב הזמן זורקים מילים לאוויר שלא אומרות כלום. האחד מוסרט כמו סטודנט לקולנוע, השנייה מתקשרת כמו דמות מסרטים של הילארי דאף. הוא מצפה ממנה לאמפתיה, היא מצפה ממנו לחברות. הוא מבקש ממנה יחס ואז הולך לעשות לטליה מסאז' במיטה, היא רוצה את שחף. ששוב לא ראינו בפרק הזה כמעט בכלל וזה כבר מתחיל להיות אישי מבחינתי.

בר, אופק, דרור ונתנאל האח הגדול I צילום מסך רשת 13
בר, אופק, דרור ונתנאל האח הגדול I צילום מסך רשת 13

לא בוכים על פונדנט שנשפך

במסגרת אסיפת הדיירים האחרונה בבית, דניאל זכה בארוחה זוגית במרפסת אליה הזמין את הסבא הרוחני שלו בבית, הלא הוא דוד. את מלאכת בישול הסעודה האחרונה שלו (בדיעבד), הוא מפקיד בידי שחף וטליה. ואחרי שגילינו בפרק הקודם שממש בא לו לפרק את החברות בין שחף ושרין – קלטנו את המזימה הנכלולית שלו. ואיך נאמר בעדינות, היא נכשלה ביג טיים. כי שחף כבר מבין שחדר השינה שלו עתיד להפוך לתחנה מרכזית של נשים רעבות לאהבה. או לסלט כרובית על מצע השרירים שלו. ומי אני שתשפוט.

למרבה ההפתעה – סתם, לא הופתעתי בכלל כי כולם בבית הזה הופכים למופרעים כשזה קשור לאוכל – ריאווה ניסתה לנשנש לטליה את הצלחות וגורמת לה לבכות יומיים במיטה בקטע לא פרופורציונלי ואופק נגס בפונדנט השוקולד של דניאל בלי רשות. וזה קרה שעות ספורות אחרי שכולם התכתשו זה בזו בגלל תקציב. לרגע אפשר להתבלבל ולחשוב שמדובר בהישרדות, איפה שהרעב אמיתי, אין מקלחת ובמקום ישיבת תקציב הולכים מכות על קוקוס בוסרי.

ריוואה ואופק, האח הגדול I צילום מסך רשת 13
ריוואה ואופק, האח הגדול I צילום מסך רשת 13

שמח במקלחת: טליה ואופק (שוב) רבים

האהבה שוב מתה בפעם המי יודע כמה בין כתלי בית האח הגדול. באין סיבות אמיתיות לפרוק זעם, המתח המיני בין טליה ואופק מצטבר והופך לריב מבעבע על רקע תור למקלחת. במקרה הזה אפילו בר לקחה את הצד של טליה ותאמינו לי, אני יודעת כמה זה קשה כי אני חווה את זה בעצמי עכשיו. אז שוב אופק היה רעיל כי הוא אדם שמתפרנס מלצרף מילים זו לזו ויודע לבחור את המעליבות ביותר, שוב טליה התקרבנה כי היא לא טובה בקונפליטים ושוב הבנתי שעדיף למות לבד. או עם שחף.

לכל הריקאפים של האח הגדול