האח הגדול חייב להתערב: אנחנו במרחק שאכטה מהרגע שהיד של נתנאל תפגוש פרצוף

צילום מסך האח הגדול רשת 13
צילום מסך האח הגדול רשת 13

בעוד פחות משלושה חודשים כל אחד מציר הרשע: נתנאל, דיאן ובר, ירצו להתפטר מהעבודות העלובות שלהם כדי למכור לנו קרמים באינסטגרם. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להעיף אותם לתהום הנשייה

88 שיתופים | 132 צפיות

קודם כל ולפני הכל, דקת דומיה לזכר הקריירה של דיאן. חרף הניסיונות הכבירים של ההפקה לשפר את תדמיתה הציבורית ולחשוף בה טפח של רגש אנושי במסגרת משימת הלבבות השבורים, אין דרך עדינה להגיד את זה: יש אנשים שנולדו עם שיער לא טוב ויש אנשים שנולדו עם אישיות מחורבנת. ובואו, לדיאן יש שיער פאקינג מדהים. יסלחו לי אנשי היח"צ שלה שביקשו ממני להשחיר פחות, אתם פשוט תהיו חייבים להאמין שזו הגרסה המעודנת שלי – או לשחד אותי עם וויקנד בבית מלון לבחירתכם.

גם העובדה שמערכת היחסים היחידה שהצליחה לרקום בבית קשורה באדם שהוא ליטרלי הפרסומת של ויצ"ו לאלימות בתוך המשפחה, היא לא פחות מתעודת עניות על טיב האופי של שניהם. אבל יש חוגים שיגידו שגם זה נקרא "לקטוף קמפיין". אז הנה, גם חצי דקה לזכר הקריירה של נתנאל שיצא מהבית וימשיך לחלק דו"חות בעיריית תל אביב ועדיין לתהות למה סטטיק יותר מצליח ממנו. לדעתי זה קשור לעובדה שהוא לא מתבריין על חברים שלו בגלל במבה או שהקונספט של תור מעצבן אותו. אבל אל תתפסו אותי במילה.

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

פסקה נוספת ואחרונה לעונה זו מוקדשת לבר (או כמו שאני קוראת לה – בע), שמעתה ואילך לא תקבל התייחסות או במה בטורים שלי. לכל אדם יש גבולות מוסריים ושלי נחצים כשאישה בוגרת שקנאתה העבירה אותה על דעתה (מזכירה שהיא מגדלת פעוט ואמורה ללמד אותו להבחין בין טוב ורע) מקדמת חרם אקטיבי על אישה אחרת בבית. בין לבין, היא ממשטרת את ההתנהלות של טליה במרחב, מפעילה עליה גזלייטינג, משמנת מנגנון הסתה מאסיבי נגדה ומאבחנת אותה כפסיכופטית. הרי מי ידע שעם התמחות בציור גבות מקבלים תואר ד"ר בבריאות הנפש. כן, מסתבר שכשלירון מבקשת מהם להתנהג בהתאם, זו באמת רק המלצה.

לכל הריקאפים של האח הגדול

ביץ' וואנביי

בואו ניישר פה תוחם שפתיים, חוץ ממרינה אף אחד לא הופתע מההדחה של דיאנה. הבית ייראה בדיוק אותו דבר איתה או בלעדיה. אגדיל ואומר שאילנה היא הראשונה שתרוויח מכל הסיפור הזה, כשתתפנה מלסחוב את אחותה על הגב ותצליח לבנות זהות משלה בבית. אני לא בוכה, פשוט נכנסה לי בע לעין. כמו כן, תודה לאסמסים שגדעו את ניצני הרומן עם שרון בטרם עת. תתפלאו, גם לעיניים שלי יש גבולות.

בית המזמוזים

כל הזיווגים האלה זה חמוד והכל, אבל אני לא נרשמתי לחוג הזה כדי לצפות באנשים מתכרבלים בכל מיני פינות בבית. כרגע המצב בבית כל כך חמור שאפילו דינה וקאזם התחילו לפתח מתח מיני בנסט. ואני מזכירה לכן שמדובר בגיי ערבי ובומרית גזענית. זה כבר ממש מתחיל להרגיש כמו חושה של רפי נלסון רק בלי הסמים וזה לא כיף בלי הסמים.

מרינה, שמאבדת עוד חברה בעקבות ההדחה, מאבחנת את הסיטואציה ומבינה שהדרך היחידה לשרוד בבית מתחילה בגבר. נכון, זו תובנה מבאסת שמקבלת ביטוי מקסימלי כשאופק מחליט לקטוע את ההתקשרות הכמעט רומנטית בינו לבין טליה. כי פתאום, כבר לא צריך "לכבד" את הגבר ואפשר להיכנס בבחורה מבלי להסתכסך על רקע כבוד האשכים.

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

אני לא שופטת את טליה, אבל גם קצת לא מבינה איך היא מוכנה לוותר על ההזדמנות לנשנש פלספן פוחז עם סטייל למות (רמז: קראש על שחף) – אף על פי כן, לאופק נמאס להתבשל כמו פיתה על הגז וקצת מיצה משפטים כמו "סתירות פנימיות", כירבולים בלי נשיקות ועוד כל מיני קלישאות שדושים אומרים לך כדי להמשיך לשכב איתך מבלי למחוק את הטינדר. כאילו באמת, אופק מחזאי. הוא מתפרנס מלשרבט כאלו. כך או כך, התוצאה הסופית הופכת את טליה לחתיכת בשר חבוטה ומדממת שכולם באים לתת בה ביס. כאילו שציר הרשע (נתנאל-דיאן-בע) לא הכריחו אותם לקנות 20 קילו עוף לשבת.

אלימות היא כרסום וכו'

פתחתי בציר הרשע ואסיים איתו למרות שנורא מתחשק לי לכתוב על הקראש של שרין (ושלי) שלעולם לא יתממש עם שחף, על המנהיגות המאופקת שהוא מוביל בבית במקסימום פאסון, על העין שכולם פתחו על ריוואה בלי שום סיבה ועל השיט שקאזם עושה בשביל הצחוקים ואז רב עם כולם כי הסתבכה לו הבדיחה.

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

כי האמת היא, שאני לא חושבת שצריך לצנזר תכנים אלימים – אלא פשוט לשדר אותם עם נימה של ביקורת. כלומר, בשלב זה האח הגדול חייב להתערב כבר – כי אנחנו במרחק שאכטה מהרגע שהיד של נתנאל תפגוש פרצוף של מישהו. זה כבר כמעט קרה כשהוא העיף את שחף מהתור לסיגריות בצרחות וקללות סתם כי לא התחשק לו לחכות לתורו, זה המשיך כשדיאן הכריזה והבטיחה להתעלל בו עד יומו האחרון בבית וזה הגיע לנקודת רתיחה עם החרם שקורה ברגעים אלו על טליה. וזה אפילו לא אירוע חריג, זה הדיפולט שלהם. יתרה מכך, שלושת חברי ציר הרשע מתוגמלים בזוגיות פוטוגנית והסכמה שבשתיקה. ההתגייסות הפקתית כאן והעלמת העין זועקת – ואת זה אין לי איך לכסת"ח עם צחוקים.

תקראו לי דרמטית, תקראו לי קנאית ממורמרת, קורבן דחוי של חרמות – אני כבר שנתיים בטיפול אז לא מעניין אותי. אתן חייבות להבין שההתנהגות של השלושה האלה היא בדיוק מה שהילדות.ים שלכן פוגשות.ים בבית הספר. או מה שאתן חוות במקום עבודה עם קולגות רעילים. ורגע, בואו לא נעשה לעצמנו הקלות ונאשים את הטלוויזיה. כי אלימות הייתה גם כשבני אדם צרכו תוכן ברדיו או תקשרו דרך מדורות.

אני שוצפת כי זו בדיוק ההתנהגות שיכולה לגרום לתלמיד פחות כריזמטי או תלמידה עם ציונים טובים לחזור הביתה, להסתגר בחדר, לגלות שבשעות אחה"צ פועלת קבוצת וואטספ נגדה – ולרצות להתאבד. הם האנשים שלא הזמינו את הבת שלך למסיבת יום הולדת, והם האנשים שגנבו לבן שלך את הסנדוויץ', הם גם האנשים שבגללם שוב אכלת צהריים לבד במשרד או פחדת לדבר בישיבת צוות. הם האנשים שיספרו לך שאת פסיכופטית ודוחה ליד הקפה של הבוקר עד שיצליחו לשכנע אותך לפגוע בעצמך.

בעוד פחות משלושה חודשים פלוס-מינוס, כל אחד משלושת האנשים האלו ירצו להתפטר מהעבודות העלובות שלהם כדי למכור לכן קרמים, חטיפים או חופשות בבתי מלון באינסטגרם. מפרסומאים אני לא מצפה ליותר מדי כי הם אלוהי הבאז ולא שליחי המוסר בכדור הארץ, אבל לפחות ממי שנשארה עד כאן – אני מצפה שתעשה הכל כדי להעיף אותם אל תהום הנשייה התרבותית שלנו. או לכל הפחות אל חשבון נפש על הר בצפון. אל תזינו את ההון האנושי הנחות הזה. שירדו במדרגות מושפלים, נכלמים וכמהים לראיון שיטהר את שמם. בינתיים, אם האח לא יתערב, זה ייגמר בדם. או בהתמכרות לקלונקס.