"האח הגדול": סימה חייבת ללכת הביתה

אביבית בר זוהר | צילום מסך
אביבית בר זוהר | צילום מסך

ליל הצרחות שעבר על הבית בראשות משולש השנאה אביבית-סימה-מירב הראה כמה נמוך יכולה לרדת מי שמכנה את עצמה בכל הזדמנות "אישה נשואה עם קלאסה", אביבית לעומת זאת הוכיחה שמאחורי תדמית הטראש מסתתר לב ענק. "אחות על מלא", טור הביקורת של נועה בונה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מצחיק לחשוב איך העונה הנוכחית של "האח הגדול" נפתחה ולאן הגענו. התחלנו עם חבורת מתמודדים לא מעניינת, תחת עינה של אחות גדולה בעלת כריזמה של ביסקוויט, משימות "ערכיות" עם אופי פוליטי משהו (מישהו זוכר את ערביית המחמד שמס?) ורצון להיות תוכנית הטראש-ריאליטי הכי מוסרית, שזה מונח חסר כל היגיון, בערך כמו להגיד 'אביבית בר זוהר' ו'טבעית' במשפט אחד.
חלפו חודשיים ותראו איפה אנחנו היום: עם חבורת מתמודדים לא מעניינת, תחת עינו של הדבר הכי קרוב ליורם זק שנוכל לקבל (ואין לנו שום בעיה עם זה), משימות מתסיסות שעושות לנו נעים בבלוטת הטראש ומי זוכר שאי פעם היה דיבור על מוסריות?
אם תרצו, "האח הגדול" של רשת הוא כמו תמונת לפני ואחרי של קיילי ג'נר – אנחנו לגמרי מעדיפים את ה"אחרי" עם הבוטוקס והכל, אבל לא יודעים אם זה משמש דוגמה טובה למישהו.

אחרי משימת הלייקים הנהדרת קיבלנו לקראת הפרק של אתמול (רביעי) בילד-אפ רציני לריב הכי גדול שאי פעם נראה בבית. מה בבית? בעולם כולו, ביקום, ביוניברס לנשים נשואות -בין משולש השנאה סימה-מירב-אביבית. התוצאה: עקובה מדם ומתהיות על פורמט. מוכנות לזה? בואו נתחיל.

בר סנדלר הודחה. תזכירו לי מי זאת

עוד לפני שהספקנו להגיד לה היוש בר סנדלר הודחה מהבית, לא לפני שששלפה את קלישאת מתמודדי האח הגדולה מכולן וטענה ש"מה שרואים משם, לא רואים מכאן". כמו בכל עונה, גם הפעם קיבלנו דיירים חדשים שאמורים "להרעיד את הבית" אבל בפועל ברור שהם יצאו בזה אחר זה. למרות הכניסה המרימה והוייב של "איפה הכפיים שלכם קיסריה?!", כנראה שלקהל זה לא הספיק. בקשתה האחרונה של בר הייתה "אל תשכחו אותי". תגובתנו: חחחחחחחח.

אה, זאת את, אוקיי. אז היי, וביי: בר סנדלר | איפור, שיער וסטיילינג: גילי אלגבלי
אה, זאת את, אוקיי. אז היי, וביי: בר סנדלר | איפור, שיער וסטיילינג: גילי אלגבלי

עוד כתבות מעניינות
לירז אסייג בראיון ראשון אחרי ההדחה: "אני שמנה ומהממת, אין סתירה"

ניב סולטן: "אומרים לי שעם ישראל התאהב בי, אני עוד לא מעכלת"
26 טיפים לחיים מושלמים מנטע אלחמיסטר

תעזבו את המעשנים בשקט

זוכרות את הקטע שפעם-פעם, בתקופה רחוקה לפני חודשיים, "האח הגדול" רצה להיות מוסרי ובריא ואסר על הדיירים לעשן במקום שהוא לא האזור המועד לכך? יפה, כי היום הדיירים מעשנים איפה שבא להם. מבחינתי זה מבורך, הרי ידוע שכל הריכולים המעניינים באמת קורים על סיגריה וקפה בחצר, אבל מסתבר שלא כולם מרוצים מזה. "המיזם למיגור העישון" (נשבעת שלא המצאתי את זה עכשיו) פנה למנכ"ל רשת ובגדול אמר לו "סליחה, אדוני, לא אמרתם שהפורמט שלכם מוסרי?". עכשיו, תראו, אני לגמרי בעד מיגור עישון, אבל ממש נגד מיגור הדבר היחיד שיכול עוד ליצור עניין בעונה הזאת. עד שקיבלנו קצת דיבורי אסטרטגיה מטונפת והשחרות ועכשיו גם את זה רוצים לקחת מאיתנו? הצטרפו אלי עוד היום למיזם למיגור הנודניקים מהעולם!

לייק למשימת הלייקים. או: כשאדל בספלוב פגשה את "מראה שחורה"

אז כאמור, גילינו שרועי עוז, האח הגדול המכהן, סובל מתסמונת "יורמוס זקינטוס" ובעצם עושה הכל כדי להתסיס את הבית. משימת הלייקים, בה הדיירים היו צריכים לדרג אחד את השני ובעצם כך לקבוע מה מותר להם לעשות ומה לא (למשל: מי שמתחת לציון מסוים יכול לאכול רק פתיתים ושום דבר אחר), מזכירה באופן מחשיד את הפרק הראשון בעונה השלישית של "מראה שחורה". באותו הפרק, שהיכה הדים ברחבי העולם, אנשים מדורגים באפליקציה על פי הביצועים בחייהם וכך מוחלט מה הם רשאים לעשות, היכן הם יכולים לעבוד ואפילו האם הם יכולים לרכוש דירה. המשימה פגעה בבטן הרכה של רוב המתמודדים כשבעצם אמרה לחלקם בפרצוף "חי חי, אף אחד לא אוהב אתכם". רגע השיא: אדל מקבלת מסאז' בזמן שמירב וסימה מתחננות לאח שייתן להן צבע לשיער לצביעה ביתית.

סימה חייבת להפסיק לבכות מכל דבר

מעצבנים אותה? היא בוכה. היא פוגשת את אמא שלה? היא בוכה. היא רואה תמונת ילדות שלה? היא בוכה. היא שומעת שיר שיש בו את המילה "אמא"? היא בוכה. סימה בחייאת, תעצרי את הברז, אין לנו מים לבזבז. איפה רננה רז כשצריך אותה?

קבלו אותו – הריב הגדול של הבית

אז כפי שציינתי, קיבלנו בילד-אפ של החיים שאי אפשר היה לברוח ממנו. הריב היה כל כך רציני, שבזמן שהוא התרחש ערוץ 26 הקרין שעת לייב מרתקת של המים בבריכה במקום מה שקרה בבית. אז כן, קיבלנו ריב רציני. אבל באיזה מחיר?

משולש השנאה סימה-מירב-אביבית הוא לא דבר חדש. סימה ואביבית, שהרבה יותר דומות ממה שהן חושבות, לא מסתדרות. יותר נכון, סימה לא מסתדרת עם אביבית מהשנייה שהיא פתחה את הפה על יחסיה עם גברים. ומירב סתם נגררת כי משעמם לה בחיים. יש משהו מעניין במערכת היחסים בין אביבית לסימה, עצם העובדה שהן מייצגות את אותו דבר אך עם שינוי קל. בזמן שאביבית שלמה עם מי שהיא וצועקת את זה בקול גדול, סימה, שלא יותר מדי שונה ממנה, מתביישת ונבוכה מולה כשהיא מדברת בחופשיות על כסף כאמצעי, גברים, ניתוחים וכו'. אני משוכנעת שלמעשה סימה מקנאה באביבית שיש לה את היכולת לצעוק את מי שהיא מבלי לפחד לקבל ביקורת. הרי סימה היא תקליט שבור של "סימה עושה בשביל סימה, סימה לא שותקת יותר", בעוד שאביבית מעולם לא פחדה לומר מה שעל ליבה.

אז האח הגדול יודע שהיריבות הזאת היא המפתח לעניין בבית (וגם כי הוא משלם סכום אסטרונומי לאביבית), והוא שם את סימה בתור עוזרת הגננת, הלביש אותה בשמלה של נסיכה ושם לה כתר על הראש. אני בטוחה שזה עשה לה פלאשבק לרגע בו היא ניצחה במיס יוניברס לנשים נשואות (אגב, אחרי חודשיים הצלחתי לברר מה זה. מי שרוצה עוד פרטים – בפרטי).

אז איפה הריב המדובר? מה שהתחיל במשחק "תמים" של חבילה עוברת הפך למסכת צעקות והשפלות מצד סימה על אביבית כאשר אביבית העזה להעביר לסימה את החבילה בטענה שהיא לא אמיתית ומכאן… יאללה בלאגן.
באותו רגע סימה איבדה קשר למציאות ושכחה שיש חיים בחוץ (הרפואה מכנה זאת 'תסמונת מגי'). בפורמט כמו "האח הגדול" קל לשכוח שאתה בן אדם עם חיים אמיתיים בחוץ, כשזה קורה לך בזמן שאת חוזרת וטוענת שאת אישה עם "קלאסה" ויש לך משפחה וילדים, זה עוד יותר בעייתי. על המסך ראינו אישה מבוגרת, לבושה שמלה ורודה וכתר, יוצאת על אישה מבוגרת אחרת ומטיחה בה האשמות שלא יביישו את שי חי: רמיזות על היותה זונה, על כך שהיא ערירית, משמשת דוגמה רעה לבנות ישראל ועוד כל מיני דברים מזעזעים שאני לא מאחלת שיגידו לאויבים שלי.

מהצד השני הצופים ראינו אביבית מאופקת, שמצליחה לשתוק לנוכח השטויות שיוצאות לסימה מהפה. פייר? אני ראיתי מצוקה נטו. מי לא היה מפחד כשבהמה כמו סימה יוצאת עליו על מאתיים קמ"ש? אבל בין אם מדובר בסימן לעוצמה ובין אם בפחד אמיתי, בסופו של דבר זה עשה שירות מצוין לאביבית. נכון לעכשיו ואם לשפוט לפי התגובות ברשת היא יצאה כשידה על העליונה מהריב הזה, ויש סיכוי גדול שאחרי ערב הצרחות הגדול סימה סיימה את דרכה בבית. בכנות? אני לא ממש אתבאס.

פניני הלשון של השבוע

"אתה לא תקבע עלי" – סימה היא הילד מהפרסומת הזאת.

"אני נראית כמו שמעון פרנס" – מירב ממש רוצה שיצבעו לה את השיער.

"תגידי אביבית, יש לך קרם רגליים?" – עמוס שומר על טיפוח.

"גם אני בחורה שער מנשה" – מירב מנסה להתקרב לאלי.

"מה זה אבו עלי? אבו עלי זה כמו אבאדי כזה" – אביבית מסבירה את משמעות החיים לאדל.

"את צריכה מיקרופון? מגפון?" – אביבית שומרת על איפוק מול סימה. קלאסה.