גמר "האח הגדול": ישראל ניצח, הריאליטי הפסיד

אביבית בר זוהר בגמר "האח הגדול" | צילום: מיכה לובטון
אביבית בר זוהר בגמר "האח הגדול" | צילום: מיכה לובטון

הצופים העניקו את המיליון לישראל, אבל המנצחת האמיתית היא אביבית, הדיירת היחידה שזכרה שאנחנו פה בשביל הפאן ולא כדי "לעבור תהליך". המפסידים: הצופים בבית שסבלו עונה שלמה ומשעממת רק בשביל פריים אחד של גבר בוכה. האם זה היה שווה את זה? סיכום אחרון בהחלט. "אחות על מלא", טור הביקורת של נועה בונה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

נתחיל מהשורה התחתונה: ישראל הוא הזוכה של העונה התשיעית של "האח הגדול". למרות הלוק היומי של אביבית, העממיות של אליאב, ה"חיים שלי" של מירב והפרצוף של מריה – עם ישראל התחבר לדמות העגולה ביותר העונה ובעלת סיפור החיים הכי מרגש. על פניו זה נשמע כמעט מתבקש, ובכל זאת הניצחון של ישראל מסמן באופן קבוע: הריאליטי-טראש מת.

ישראל אוגלבו זוכה בגמר "האח הגדול" | צילום: יח"צ
ישראל אוגלבו זוכה בגמר "האח הגדול" | צילום: יח"צ

העונה הראשונה של הזכיינית "רשת" סבלה מחבלי לידה קשים, אבל מה אם אלו לא חבלי לידה אלא למעשה פרפורי גסיסה? הבעיה היא לא נתוני הרייטינג המדשדשים, גם לא הביקורות הצולבות, אלא העובדה שתחת איזה תירוץ של ניסיון לייצר "עונה מוסרית", עם ישראל התמכר, בכפייה אולי, ל-ל'לעבור תהליך'. מונח ריק מתוכן שהוביל לזה שעל המסך שלנו נראו הרבה יותר מדי ריבים וצעקות מחרפנים במקום פאן. וזה מה שהיה חסר לנו בעונה הזאת, ובגמר בפרט – פאן.

כהוכחה משדר הגמר אתמול נראה יותר כמו "חיים שכאלה" ופחות כמו ריאליטי מהודק. הנה הדיירים צוחקים, הנה הם רבים, הנה סרטון ויראלי, הנה כתבה בפינס, וואו. התחושה הייתה שכולם מחכים לסוף הידוע מראש. ופעלולי העריכה רגע לפני ההכרזה על הזוכה היו המסמר האחרון בארון הקבורה, עם המוזיקה המלחיצה ביותר שידעה הטלוויזיה הישראלית ב-20 השנה האחרונות. אפילו עומר אדם לא הצליח להפוך את הגמר ללוהט. כלומר, כן הוא האמן הכי פופולרי בישראל היום והכרטיסים להופעות שלו נגמרים תוך מצמוץ, אבל איך בדיוק הוא היה אמור להרים את הרייטינג? כי בסופו של דבר זה היה פשוט הוא בנאמבר מוזר לאללה, שר את "שני משוגעים" מול שני משוגעים אחרים, אליאב וישראל, בזמן שהמון אנשים אחרים צופים בהם. לרגעים זה היה יותר מביך מהבדיחות של עפר שכטר. סתם, לא, אין יותר קרינג'י מבדיחות האבא של עפר.

View this post on Instagram

נא להתנהג בהתאם ????

A post shared by Omer Adam (@omeradam10) on

ואולי בכלל אלו לא הדיירים אשמים וגם לא המנחים אלא "רשת" במו ידה. הזכיינית שמה את כל הביצים שלה בסל הריאליטי וחירבה בכל הכוח את הפורמט עד שלרגעים חשדתי שמדובר בחפרפרת של "קשת". ליהוק לקוי, אחות גדולה שעזבה/הועזבה, חוסר עניין וחמישה דיירים שעזבו מסיבות כאלה ואחרות. רועי עוז, האח הגדול מכהן, צריך לקבל את הכבוד שמגיע לו על כך שהציל את העונה. אך בסופו של דבר למרות הבטחות חוזרות ונשנות לעונה מוסרית וערכית, קיבלנו את אחת העונות האלימות שהיו באח הגדול. שי חי מאחורייך.

כאמור, העונה הנוכחית הייתה בסימן "תהליך" וחוסר מודעות. צפינו באנשים מגיעים לבית סגור בוואקום ומשתגעים להם אט אט. חלקם עברו תהליך כמו מריה, אביבית וישראל, שהצליחו להתגבר על המחסומים שלהם ולצאת גרסאות טובות יותר של עצמם, אבל השאר… ובכן… לא. התוצאה הייתה עונה שלמה שרוב הפעמים היה לא נעים ובעיקר מביך לצפות בה. לא קל לראות אנשים עם חיים שלמים הורסים את כל מה שהם בנו רק בגלל ריבים מטומטים בתוכנית טלוויזיה. אבל לא באנו להשחיר (סתם, ברור שכן). בוא נתחיל בסיכום העונה בבית הכמעט הכי מעניין בישראל.

https://www.instagram.com/p/BnMn-g0BaRj

מקום חמישי – מריה

אם תשאלו את שאר הדיירים מריה, כלומר טוויטי, עשתה את השינוי הכי משמעותי העונה, כמעט על סף דמות חינוכית מערוץ הילדים של פעם, ולא בקטע טוב. היא התחילה כ"כוסית הזאת עם המיליון עוקבים", אבל הפתיעה כשהצטיירה כאדם רגיש, כן, אותנטי וגם – שקט אחושרמוטה. אז מה עוזר לנו כל הרגש הזה אם רוב הזמן הוא מובלע?

לומר לכן שאני חושבת שמריה הייתה מגיעה עד הלום לולא הייתה איך שהיא נראית? לא. אבל זה לא רק. הרומן הרגשי שלה עם רועי הכניס בה קצת עניין וגילינו בן אדם בוגר שמצליח להסתכל בצורה די אובייקטיבית על המצב. ובכלל, לשמוע מישהי שנראית כמו מריה מדברת בפריים טיים על המשפחה הדפוקה שלה, על זה שהיא חושבת שהיא לא מעניינת ושהיא סובלת מחרדה חברתית – זה לא משהו שקורה כל יום. לכן בסופו של דבר אני מאמינה שאם מריה לא תתחרפן מהחיים שבחוץ היא תצא מחוזקת מאוד מהחוויה של האח הגדול.

מה מצפה לה בהמשך: שלל קמפיינים, קריירה בערוץ הילדים, וכן, נו, כנראה גם פריזה מבועז.

מריה דומרק | תמונה מתוך חשבון האינסטגרם שלה @maria_domark
מריה דומרק | תמונה מתוך חשבון האינסטגרם שלה @maria_domark

מקום רביעי- מירב

אחח מירב, איך לא נהיית צרודה מכל הצעקות האלה כל העונה? מה הסוד שלך?
אז מה יזכרו ממירב? "חיים שלי", "קרקס מדראנו" וצעקות. בעיקר צעקות. אחד הרגעים היפים בפרק הגמר היה כשמירב ראתה את סרטון סיכום העונה שלה. הבעת הפנים המתרגשת נהפכה למבוכה ובלבול כשראתה כמה מהרגעים המכוערים שלה בעונה. ואו-הו, יש המון כאלה.

מירב הוכיחה לנו שהחזק שורד והצועק מגיע לגמר. בכל עונה חייבים כזה, אחד "שעומד על שלו", "שלא נותן שידרכו עליו". אין, אנחנו חולים על זה משום מה. אבל על איזה עיקרון בדיוק מירב הגנה? הבעיה מתחילה כשהצעקות נהיות גדולות יותר מהסיבה, וזה מה שקרה אצל מירב שפשוט פאקינג קינאה באביבית ובגלל זה הפכה את הבית לגיהנום, גם עבור הדיירים אך גם עבור הצופים.

היא נדלקה מכל ויכוח מפגר, הלכה עיוורת אחר סימה, יצרה מחנות בבית, רבה עם כולם, לקחה את המשחק יותר מדי ברצינות והרסה פרקים שלמים ע"י צעקות חסרות תכלית. באמת מזל שהילדים שלה מספיק קטנים כדי לא לזכור את התקופה הזאת כי פאדיחה. מהצד השני ולזכותה של מירב, כמו שהיא מעידה על עצמה באופן אובססיבי, ייאמר שהיא הייתה דמות מצחיקה, ששולפת ביטויים וצירופים כאילו היא מינימום ג'קי מנחם (זוכרות?) ומביאה המון פאן. רק חבל שהפאן הזה לא היה הצד הדומיננטי שלה, בלשון המעטה.

מה מצפה לה בהמשך: קוסמטיקאית של סלבס, קמפיין לכדורים מונעי צרידות.

 

מקום שלישי – אביבית

אוי אביבית שלי, אביבית, מה עשו לך? אם מישהו יודע כמה "האח הגדול" יכול ליצור לך תדמית שלילית זאת אביבית בר זוהר. לרוב דיירי עבר באים בטענות על כך שהעריכה מגמתית, שאנשים מצטיירים לא נכון ושהחיים בבית האח הגדול הביאו אותם לקצה הנפשי. אבל אם יש מישהו שיודע לעשות מלימונים לימונדה, וכזאת שהגבר שלך יאהב לשתות – זאת אביבית בר זוהר ששידרגה את התדמית שלה ב-180 מעלות.

הכרנו את אביבית כמשוגעת מהסטוריז שמטיפה לעשות סקס גם על עקבים, אבל אז היא שוב נכנסה לבית וקיבלנו אישה רגישה, חכמה, אדיבה, אימהית ומסתבר שגם אחת שיודעת לספוג עלבון. אביבית בר זוהר עברה התעללות העונה מצד סימה, מירב, דניאל ואדל, והאמת, אני לא חושבת שזה הגיע לה. כן, החברות בינה לבין אלי זה הדבר הכי קרינג'י שראיתי (תשכבו כבר), אבל בסופו של דבר יש לה כוונות טובות. היא לא באה עם אסטרטגיה – היא באה בשביל הפאן. ועוד עוקבים. אבל בעיקר פאן. דיירי עתיד יכולים ללמוד ממנה שחייבים לבוא לפורמט הזה בחיוך, אחרת תמצאו את עצמכם הופכים למירב. בסופו של דבר בלי שום טקטיקה קיבלנו דוגמה לאישה רגישה ועוצמתית. נכון, לא צריך להפוך את אביבית לנביאת הפמינזים החדשה, אבל גילינו שמתחת לתדמית הסתתרו נשמה ולב ענקיים ובימינו זה בכלל לא מעט.

מה מצפה לה בהמשך: להיות בפאנלים של "רשת" עד סוף ימי חייה, להשתתף באולימפיאדת הסטורי ולא להחמיץ אף יום של 'הלוק היומי'.

אביבית בר זוהר | צילום מתוך האינסטגרם שלה
אביבית בר זוהר | צילום מתוך האינסטגרם שלה

מקום שני – אליאב

אליאב הלך על מה טקטיקה שאני מכנה "לעשות שי מיקה". הפירוש: להיות ברקע כל העונה, להיות חמוד, לא להביע יותר מדי דעות בשום נושא וכך, ולסלול את דרכך לגמר. אליאב היה הפייבוריט של העונה מכמה סיבות: הוא עממי, הוא יורה משחקי מילים וביטויים ב-100 קמ"ש, הוא אוהב את המשפחה שלו, הוא עשה חמש יחידות מתמטיקה (אז הוא לא באמת סתום) והוא מחפש אהבה. אבל מה? זה לא מספיק. בשונה מאבות הטיפוס שלו ג'קי מנחם, קותי סבג ואלירז שדה – להם היה מה לומר. הם התאהבו, הם הצחיקו, הם הביעו, הם צעקו, הם שיתפו. אליאב היה סתם חמוד ומצחיק. נאמר עליו המון שיש לו "לב", ו"לב" זה אחלה והכל, אבל לא מספיק בשביל לקחת מיליון שקל.

מה מצפה לו בהמשך: להיות בתודעה לכמה חודשים, להיעלם, להתחתן ב-2020 ולגרום לכולנו לתהות מי זה.

מקום ראשון – ישראל

קבלו את זה שכיבה את האור. הדוס לשעבר, שנשימתו נעתקה כשמריה נכנסה, שהתחיל רומן עם תמי אבל בסוף הלך על "שוגה" – ניצח. למה? כי הוא חתיך, כי יש לו סיפור חיים מעניין, בגלל הרומן עם מגי ובגלל שהוא באמת עביר תהליך. בקיצור, כל התשובות נכונות.

ישראל התחיל את העונה בתור אזעקת רומן. זה היה ברור שיקרה לו משהו עם מישהי, פשוט עוד לא ידענו מי. כשהתחיל הקשר שלו עם מגי, שכולנו יודעים שהייתה בזוגיות כשנכנסה לבית, אבל את אז משום מה אף אחד לא מזכיר – ישראל נהיה בלתי נסבל. הם הזכירו לי זוגות שאני שונאת: כאלה שכל היום בתחת אחד של השני, מתנשנשים להם ולא משתפים אף אחד בצחוקים שלהם. בגלל זה כל כך שמחתי שמגי הודחה ובעקיפין זה ללא ספק הדבר הטוב ביותר שקרה לישראל. למרות האסטרטגיות שלו, שאותן למד ממגי כמובן, הוא הצליח להתפתח, להתקלף ולהסיר הגנות עד שבסופו של דבר התגלה מול עינינו אדם די סבבה, ו'די סבבה' בבית 'האח' זה זהב טהור.

בזכות ההיעדרות של מגי הוא הצליח להתחבר לעצמו, להתגעגע ולהבין שלהיות רגיש לאו דווקא אומר שאתה לא גברי. סצנת הבכי אתמול בחדר "האח הגדול" הייתה תמצית מזוקקת של התהליך שהוא עבר. מצד שני, בשביל זה עברנו 9 עונות? בשביל לראות גבר דומע בפריים טיים? נו, טוב. בינתיים בואו נקווה שאור הזרקורים לא יהפוך את ישראל לדוש ושלא נצטרך לסבול ממספר אינסופי של ראיונות זוגיים של שוגה ושוגי.

מה מצפה לו: קריירה מזהירה כפליט ריאליטי, אלא מה