דניאל גרינברג, מזל טוב, אבל ככה לא נראית "העצמה נשית"

דניאל גרינברג | צילום: אינסטגרם daniel_grinbergg@
דניאל גרינברג | צילום: אינסטגרם daniel_grinbergg@

דניאל גרינברג ערכה אירוע ענק לכבוד יום הולדתה ה-30 בסימן "העצמה נשית". אלא שבעיני שחר בן ימיני, השימוש בביטוי הזה כסיבה למסיבה של הרמות לעצמה - הוא בעייתי מאוד. טור דעה

88 שיתופים | 132 צפיות

בסופ"ש האחרון דניאל גרינברג הרימה לעצמה אירוע ענק לכבוד יום הולדתה ה-30. האירוע כלל הופעות של עדן בן זקן, נרקיס ונסרין קדרי, עם מאות נשים רוקדות בקהל, דרינקים והמון פאן. גרינברג, שמכרה כרטיסים לאירוע הנ"ל במחיר של 250 ש"ח לכרטיס, טענה שהיא עושה זאת כדי לכסות עלויות ולא למטרות רווח. עוד טענה הכוכבת כי מטרת האירוע הייתה לחגוג העצמה נשית, ובכניסה חיכו פוסטרים עם תמונות ענקיות שלה ומשפטים קלישאתיים על העצמה. אבל האם כך נראית העצמה נשית ב-2024?

>> משה כורסיה ושופינג בזארה: מה שמרגיע את דניאל גרינברג

שלא תבינו לא נכון, לגרינברג מותר להרים לעצמה מסיבה ענקית עם העוקבות שלה שאוהבות אותה, ותכלס עם מי שתרצה. שתחגוג את עצמה בכיף שלה. אממה, המושג "העצמה נשית", הפך להיות איזשהו מושג שנזרק כלאחר ידי בכל אירוע נשי, בלי שום קשר למציאות. כאילו זו החותמת שמעניקה לגיטימציה לקיים אותו, בטח בתקופה הנוכחית, אבל במקרה הזה – זה פשוט מרוקן את המושג מכל משמעות.

דניאל גרינברג במסיבת יום הולדתה | צילום: אינסטגרם daniel_greenberg@
דניאל גרינברג במסיבת יום הולדתה | צילום: אינסטגרם daniel_greenberg@

>> יעל בר זוהר עוצרת נשימה: מאיפה שמלת בר המצווה המדהימה שלה?

אני בטוחה שגרינברג לא עשתה זאת חלילה ממקום רע, אלא ממקום שרוצה להרים – אבל כפי שכתב "ישראל היום", ערן סויסה, כתב בחשבון האינסטגרם שלו – לשים פוסטרים של עצמך בכניסה לאירוע עם שלל סיסמאות קלישאתיות – זה לא להרים לנשים, זה להרים לעצמך. אני לגמרי מסכימה איתו, ושוב, זה לגמרי בסדר, אבל חשוב להיות כנות ומדויקות.

רוצות לייצר העצמה נשית על אמת? אני רק מזכירה שכבר חמישה וחצי חודשים מאז השבעה באוקטובר, ועדיין יש בשבי חמאס 19 נשים שמחכות שיחזירו אותן הביתה ויזעקו את זעקתן בכל רגע עד שזה יקרה. במקביל, יש מאות אלפי נשים בטראומה נפשית ופיזית, שזקוקות לסיוע בעקבות זוועות השבעה באוקטובר ולא מקבלות אותו. בינתיים האלימות בבתים גואה, ומקרי הרצח של נשים הולכים ונערמים מיום ליום. יש גם אינספור נשות מילואמניקים שכבר כמעט חצי שנה סוחבות על גבן בית שלם, קריירה וילדים, ואף אחד לא מעצים אותן.

דניאל גרינברג | צילום: אינסטגרם eranswis@
דניאל גרינברג | צילום: אינסטגרם eranswis@

>> שרון סטון חוגגת 66 באאוטפיט שגרם לנו להתעלף

זה בסדר גמור שגם בתקופה מורכבת נרצה לחגוג, להשתחרר ולהתפרק, ואולי אפילו חשוב לומר – הכרחי כדי להשתחרר מכל המתח. אבל לא צריך לזרוק לאוויר את הביטוי "העצמה נשית" לשווא כדי שזה יהיה לגיטימי, כי זה רק עושה נזק ומרדד את השיח. זכותנו להרים לעצמנו, לעוף על עצמנו ולקיים מסיבה משוגעת עם אלף אורחים ואורחות אם זה מה שנרצה, אבל לזרוק לאוויר "העצמה נשית" כתירוץ לקיום האירוע, ובכלל לזרוק אותו בכל הזדמנות לא קשורה, זה פשוט מיותר ומוזיל. לא חבל שבסוף אנחנו, הנשים, הופכות בעצמנו את המושג הזה לריק מתוכן?