הגולשים עשו בנג בנג לדניאלה פיק

דניאלה פיק בפרסומת ל-yes | צילום: רותם לבל
דניאלה פיק בפרסומת ל-yes | צילום: רותם לבל

דניאלה פיק חידשה את שירה של ננסי סינטרה "Bang Bang" כפרסומת לשירות הסטרימינג החדש של yes וגיבורי המקלדת מיהרו לקטול אותה, בעיקר כי הם לא הבינו את ההומאז' המשולש

88 שיתופים | 132 צפיות

נו, ראיתם את הפרסומת החדשה של Yes+ עם דניאלה פיק? ומה חשבתם?

>> כך הפכה דניאלה פיק לכוכבת השטיחים האדומים
>> למה הציבור הישראלי חייב לבקש סליחה מדניאלה פיק

 

בזמן שקוונטין טרנטינו חורש בתי קולנוע ברחבי הארץ, זוגתו חורכת את המסך בפרסומת שהיא לא פחות מהומאז' משולש: זמרת, בתו של זמר מפורסם, משחזרת במדויק את הקליפ Bang bang של ננסי סינטרה (בתו של זמר מפורסם אחר). השיר יצא במקור ב-1966 וחזר לכותרות ב-2003 כשיצא הסרט "להרוג את ביל", שם הוא היה חלק בלתי נפרד מהפסקול של הסרט, אחד מסרטיו הבולטים של ההוא מתחילת הפסקה, שהוא כמובן גם בעלה של דניאלה. אה, ואת המילים בעברית כתבה מירית שם-אור, פזמונאית גדולה ואימה של דניאלה.

 

הפרסומת עלתה לאוויר בתחילת השבוע ומיד גרמה לדיונים סוערים ברשת, כי בסופו של דבר בשביל מה נועדו הרשתות החברתיות? כדי שנביע דעה. ואז התברר גודל המחדל. יוצרי הפרסומת לא לקחו בחשבון שיש לא מעט אנשים שלא בדיוק מבינים את הקשר, לא מכירים את השיר, את ההקשר או את שניהם ולכן עבורם הצפייה בדניאלה לבושת שמלת רטרו לבנה-כסופה ומגפונים תאומים, ישובה על רקע שחור ושרה על הפיצ'רים החדשים של חברת הטלוויזיה בלוויין היוותה טריגר. טריגר "מה, לעזאזל, ראיתי עכשיו?".

שמתם לב, אנשים הפסיקו לשאול שאלות תמימות. כל שאלה כמעט, במיוחד כשהיא פוסט בפייסבוק או ציוץ בטוויטר, מגיעה עם הגדלת שיפוטיות בשקל תשעים. "פרסומת מיושנת", "מה היא לובשת?", "למה היא יושבת?" וכדומה צצו כמו קליעים בסצנת ירי באחד הסרטים של טרנטינו.

ננסי סינטרה בקליפ המקורי של Bang Bang | צילום מסך מתוך הקליפ
ננסי סינטרה בקליפ המקורי של Bang Bang | צילום מסך מתוך הקליפ

לפני מאה שנה היה זה ולדימיר לנין, שאמר את המשפט המפורסם שלו, "בתנאי בורות מושלמת, מבין כל האומנויות הכי חשובה עבורנו היא הקולנוע". זה היה בתקופה בה רוב האוכלוסייה לא ידעה קרוא וכתוב. היום הוא אולי היה אומר ש"בתנאי בורות מושלמת, המדיה הכי חשובה בשבילנו הן הרשתות החברתיות". בכל זאת עברו מאה שנה, המצב עם קרוא וכתוב השתפר פלאים, כך גם התפתחות הקולנוע והטלוויזיה, אבל עדיין איכשהו הבורות של אנשים לא נותנת להם מנוח. יתרה מזו, היא מקנה להם גושפנקא רשמית לשפוט משהו רק כי הם לא מבינים אותו. ואם זו מישהי שהיא גם בת של זמר לאומי ועכשיו גם נישאה לבמאי אחד הגדולים בעולם – אז למה לא? האטיקט הרשתי פשוט דורש שניכנס בה.

האם זו קנאה? לא נראה לי. זו תחושת המסוגלות המדומיינת שאוחזת ברבים וטובים שמקבלים גישה למקלדת וחיבור לאינטרנט. רק כי מותר. "היא דמות ציבורית" זו סך הכול חלופה של "היא רצתה את זה" הנוראי.

דניאלה פיק היא אישה מצליחה מכל הבחינות וזה למרות היותה "הבת של" ועכשיו גם "בת הזוג של". ולמרות שגם בפרסומת של YES+ היא שרה שיר של זמרת אחרת, מפורסמת ממנה, זה לא מעיב עליה בשום צורה. לבחורה יש דיגניטי והומור עצמי בכמויות. כי היא ידעה, ללא ספק, שברשת יעשו לה במהרה Bang bang, כי ככה זה עם שולפי המקלדות המהירים ביותר במערב.

נשמות, נסו לגלות פחות שיפוטיות, יותר סקרנות טבעית, זה אחלה דבר וגם עוזר בחיים.

ומה דעתי על הפרסומת, אתם שואלים? אני מאוד אהבתי: גם המראה, גם את השיר, גם את ההומאז'. חוץ מזה, סוף סוף הצלחתי להפסיק לזמזם את "בייבי שארק".