ראיון אישי

דנה אינטרנשיונל מתכוננת לאירוויזיון בתל אביב

דנה אינטרנשיונל בצילומי קמפיין לאל על. צילום עופר חג'יוב
דנה אינטרנשיונל בצילומי קמפיין לאל על. צילום עופר חג'יוב

מה יותר חשוב האירוויזיון או הבחירות, מה דעתה על קובי מרימי ולמי היא מתגעגעת כשהיא טסה? דנה אינטרנשיונל ממריאה

88 שיתופים | 132 צפיות

דנה אינטרנשיונל מתיישבת על המושב האמצעי מתוך שלישיית מושבי טיסה של מחלקת תיירים שמוקמו בסטודיו שבו מצטלמת הפרסומת החדשה של "אל על" לרגל האירוויזיון המתקרב. היא מודה שהיא לא רגילה למושב אמצעי. הזמרת הישראלית שניצחה באירוויזיון של שנת 98 עם השיר "דיווה", ומתחזקת מאז קריירה בינלאומית מצליחה, חיה הרבה במטוסים ורגילה למושבים יותר רחבים. ביזנס או פירסט, אל תהיו קטנוניים. חוץ מזה היא ממש לא נהנית ממנעמי הטיסה המשודרגת כי היא לא אוכלת ולא שותה, רק ישנה. כדור שינה אחד, והיא מתעוררת לפני הנחיתה. "הייתי בטיסה לברצלונה, והמטוס היה אמור לנחות", היא נזכרת בחלחלה, "כשהטייס קיבל הוראה לעלות שוב לשמיים. הוא הפעיל את כל המנועים והמריא בזווית חדה וכל המטוס רעד. פחד. אי אפשר לדמיין. מאז פיתחתי חרדת טיסה ואני נוסעת עם כדורי שינה". אבל עכשיו, בטוחה על הקרקע, לבושה בחולצה צבעונית של אלון ליבנה, היא מלמדת את התיירים שאמורים להגיע אלינו לרגל התחרות את הסלנג הישראלי ודרכי התנהגות שיקלו על שהייתם בארץ. כשהצלם מתקרב אליה עם המצלמה יותר מדי היא מבקשת שיתרחק. "לא חייבים לראות את הנקבוביות", היא מסבירה, "לא מספיק שיש היום מסכים של 70 אינץ'?  בפברואר היא חגגה חמישים שנות קיום והיא נראית נהדר, אבל לא מתמסרת כשמכרים שהגיעו לצילומי הפרסומת מנסים לנשק אותה: "לא מנשקים את המייק אפ שלי, כל שכבה עולה המון". סוד המראה שלה? "הגנים התימניים שלי. לא עשיתי שום ניתוחים".

לא צריך לראות את הנקבוביות, דנה אינטרנשיונל בצילומי קמפיין לאל על | צילום עופר חג'יוב
לא צריך לראות את הנקבוביות, דנה אינטרנשיונל בצילומי קמפיין לאל על | צילום עופר חג'יוב

היא מסבירה לתיירים את המנהג הישראלי של "כפיים" עם הנחיתה, את פירוש המילה "אחי"  עם דגש על ה-ח', ומה זה "סבבה" ו"קול". מלמדת אותם לבקש מנהג המונית לפני תחילת הנסיעה "תשים מונה, נשמה". קאט. הבמאי אייל רונן מאושר מהתוצאה. דנה אומנם הגיעה באיחור לסט, אבל תקתקה הכול במהירות. מקצוענית, מה יש לומר. גם שי כרם המנהל האישי הצמוד שלה כל השנים, נושם לרווחה.

רק אל תשאלו אותה מה דעתה על השיר שיבצע קובי מרימי. "זו חוצפה לשאול. ירייה עצמית ברגל. קובי הוא זמר גדול, זו אגדה לחשוב שננצח שנה אחרי שנה. אנחנו לא בעליסה בארץ הפלאות, אנחנו צריכים להאדיר ולפאר אותו ולצקת בו ביטחון. עצם הייצוג והעמידה בכבוד הם החשובים. נטע הביאה ברכה לכל מי שקשור למוסד הזה ששמו אירוויזיון, ואני בטוחה שקובי ייצג אותנו בכבוד ובצורה שתפתיע את כולנו. הלוואי שיגיע לחמישייה".

מחכים להרמות באירוויזיון. צילום GettyImages Sean-Gallup
מחכים להרמות באירוויזיון. צילום GettyImages Sean-Gallup

עם יד על הלב, מה יותר מעניין אותך, הבחירות  המתקרבות או האירוויזיון?

"האירוויזיון. זאת המציאות. רציתי מזמן שהוא יחזור לארץ, והינה זה קורה."

ובכל זאת, למי תצביעי?

"זה לא חוקי לשאול. מעצם הקיום שלי אפשר להבין את העקרונות שלי ומהי נטיית הלב שלי".

ספרי לנו על רגע מאושר בלתי נשכח?

"1998 על במת האירוויזיון, הרגע שבו התחוור לי שזכיתי. היה לי קשה להאמין שזה יכול לקרות, וזו הייתה תחושה של אופוריה ואושר עילאי. אין מילים לתאר את גודל ההרגשה הטובה מכף רגל עד ראש. אני חושבת שככה מרגישה אימא כלפי העובר שלה".

מה התוכניות הקרובות שלך?

"אני טסה לאמסטרדם. ההולנדים מקווים לזכות השנה, ויש שם אירוע גדול שאני מופיעה בו, ואז מתוכננים לי צילומי אופנה סודיים בפריז".

תביאי לנו מתנה כשאת חוזרת מאמסטרדם. צילום אילי ברהום
תביאי לנו מתנה כשאת חוזרת מאמסטרדם. צילום אילי ברהום

למי את הכי מתגעגעת כשאת בחו"ל?

"לטינו, טניה וגוגל, שלושת הכלבים שלי. הם היחידים שאני מתגעגעת אליהם, יותר מאשר למשפחה ולחברים. הם גם היחידים שאני מביאה להם מתנות".