"יש לי עור מעולה": סודות הטיפוח של דליה שימקו

דליה שימקו | צילום: שלומי יוסף
דליה שימקו | צילום: שלומי יוסף

היא מקפידה על טיפוח העור מגיל צעיר אבל לא יכולה לחשוב על ניתוחים, היא מרגישה עירומה בלי שפתון אדום ונותנת לתשוקה להוביל אותה. דליה שימקו מגלה את סודות הטיפוח שלה - לעור ולנשמה

88 שיתופים | 132 צפיות

דליה שימקו, בת 61, שחקנית ובמאית, המנהלת האמנותית של פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר (בחוה"מ סוכות 1-4 באוקטובר), ומנהלת אנסמבל "אספמיה", במסגרתו משתתפת בהצגה שכתבה עם יוספה אבן שושן "מהפכניות". אם לבן, נמצאת במערכת יחסים, מתגוררת בתל אביב.

>> "בסוף הכל צריך מיצוק": סודות הטיפוח של מיכל ינאי

שגרת טיפוח

"יש לי עור מעורב ומעולה, ואני מהמקפידות על טיפוח מגיל צעיר. הפעם הראשונה שרכשתי מוצרי קוסמטיקה הייתה בשירות הצבאי כשנתקלתי בערכת טיפוח בשק"ם, וזה מצא חן בעיני. מאז אני בעניין. אני רוכשת את המוצרים שלי ביומיום במכון 'קדמה', מתחילה בטיפות שאותן אני שמה לפני הסרום ואחרי הסרום, ואז עוברת לקרם פנים. סבון הפנים שלי הוא של NUXE, וקרם הגוף הוא של חברת סבון. אני מקפידה על קרם הגנה של קליניק עם מקדם הגנה SPF50, ובקיץ אני תמיד עם כובע. אני עם כובעים כבר הרבה שנים, עוד מלפני שזה היה עניין של אופנה".

קרם הגנה של קליניק SPF50. מחיר 120 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם הגנה של קליניק SPF50. מחיר 120 ש"ח | צילום: יח"צ
סבון פנים NUXE Light cleansing foam. מחיר 80 ש"ח | צילום: יח"צ
סבון פנים NUXE Light cleansing foam. מחיר 80 ש"ח | צילום: יח"צ

קוסמטיקאית

"אני מגיעה אחת לשישה שבועות לנטלי שבמכון קדמה בתל אביב, לטיפולי הזנה ומיצוק. היא משתמשת במכונות לד שמחממות וגורמות לחידוש העור, והתוצאות מעולות".

>> מיכל ויצמן מגלה סודות טיפוח ופותחת את הלב: "אני חווה כרגע משבר זוגי, אני שלולית של רגשות"

אנטי אייג'ינג

"אני בן אדם שפוחד מכל דבר שקשור בסכינים, וניתוח פלסטי נשמע לי מפחיד ברמות – אז ניתוח בינתיים לא. אני לא נגד ולא אומרת לעולם לא, אבל אני לא צריכה בשלב זה טיפולים פולשניים. אני כן עושה הזרקות של חומצה היאלורונית אצל ד"ר אייל קרמר".

איפור

"אני עובדת במקצוע מחייב, אבל מחוץ למקצוע אני משתדלת להתאפר כמה שפחות. האהבה הגדולה שלי היא לליפסטיקים, הם האיפור המרכזי שלי. אני חובבת מושבעת שלהם ובלי שפתון, רצוי של ג'ורג'יו ארמני באדום או בורדו, אני מרגישה עירומה. אני לא אוהבת שפתונים עמידים שלרוב מייבשים, אלא כאלה שיש להם לחות ותחושה נעימה. לעיניים אני משתמשת בסטיק עבה של סיסלי, שהוא בעצם גם אייליינר וגם צללית, גיליתי אותו לאחרונה. המייקאפ שלי לעבודה איל מקיאג', ראיתי אותו אצל חברתי הטובה, השחקנית אסתי זקהיים – ואימצתי אותו גם".

מייק אפ איל מקיאג', מחיר 289 ש"ח | צילום: אור אפתי
מייק אפ איל מקיאג', מחיר 289 ש"ח | צילום: אור אפתי
שפתון ארמני סלפלס. 104 ש"ח | צילום: יח"צ
שפתון ארמני סלפלס. 104 ש"ח | צילום: יח"צ

בושם

"במשך 15 שנה הייתי עם בושם של ל'אוקסיטן ולאחרונה גיליתי את ה-WHITE TEA של אליזבת ארדן. התאהבתי בריח הקליל, הפרשי והנעים שיש לו, שמרגיש כמו רעננות של אחרי מקלחת".

White tea מבית אליזבת ארדן. 259 ש"ח ל־100 מ"ל | צילום: יח"צ
White tea מבית אליזבת ארדן. 259 ש"ח ל־100 מ"ל | צילום: יח"צ

שיער

"השיער שלי מתולתל ודק. בעבר הוא היה יותר מלא ועבה, ועדיין רעמת השיער בולטת בלוק שלי. השיער שלי ארוך ורוב חיי לא שיניתי תספורת, רק פעם אחת עשיתי טעות כשהסתפרתי קצר – לא אהבתי את עצמי ולא הרגשתי אני. יש לי שיער שיבה ואני מגיעה לספר שלי מיכה קמיא לצבע. אני חופפת בבית כל שלושה ימים בשמפו ובמסכה המצוינים של מון פלטין שאני רוכשת במספרה. בעבר הייתי חופפת ומניחה לשיער להתייבש ברוח, אבל היום הוא נראה פחות טוב אז אני עוזרת לו עם מייבש השיער של דייסון".

מסכת הילורן קולור סייב של מון פלטין פרופשיונל. 199 ש"ח | צילום: יח"צ
מסכת הילורן קולור סייב של מון פלטין פרופשיונל. 199 ש"ח | צילום: יח"צ

מני פדי

"פדיקור אני לא עושה בכלל, ולרוב גם לא מניקור. כססתי ציפורניים במשך שנים והיום אני מטפלת בציפורניים שלי בעצמי בבית, גוזרת ושמה לק שקוף. לאחרונה עשיתי לק ג'ל כי הציפורניים שלי נשברו, ונראה לי שאני בתחילתה של התמכרות".

גבות

"אני מטפלת בהן בעצמי".

>> חלי גולדנברג: "אני עושה בוטוקס פעם בשנה, תלוי אם יש תפקיד באופק"

כושר

"על הפנים. ספורט לא בא לי בקלות, זה כורח. כבר שנה וחצי שאני לא עושה כלום כי אני לא מספיקה להגיע לזה. עשיתי פילאטיס במשך הרבה שנים בעבר ואני אוהבת גם לשחות, אבל במירוץ החיים – עם מיליון דברים על הראש ועם צורת הזוגיות בין הבית שלי בתל אביב והבית שלו בגבעתיים – זה שוב לא קורה. אני אוהבת ללכת ברגל, לא כספורט, אבל הליכה מהירה. אין לי רכב ואני לא יודעת לנהוג, אז לכל מקום אני הולכת ברגל. ועדיין, כנראה שלא די בזה, כי עליתי במשקל ויש עליי 4-3 קילוגרמים מיותרים. אמנם מידות הבגדים לא השתנו, אבל זה לא כמו פעם".

תזונה

"אני לא אוכלת מסודר ולצערי אני בין הגרועות בכל הקשור לתזונה. כל כמה זמן אני מחליטה לקחת את עצמי בידיים ואומרת לעצמי: 'די מספיק, את גם כבר לא צעירה וגם לא אוכלת מסודר'. אחרי זה אני מתחילה לאכול מסודר אבל זה מחזיק שבוע ואז אני חוזרת להתפרעות באוכל. אני יכולה לא לאכול חצי יום ואז לחיות ימים שלמים על סנדוויצ'ים, שזה הכי גרוע. בבוקר של קיץ אני שותה קפה קר, ובחורף – חם. כשאני עם בן הזוג, הוא מכין לשנינו יוגורט עם גרנולה או שאני אוכלת טוסט. אין אצלי ארוחות מסודרות, אני בעיקר מנשנשת. אני לא משוגעת על בשר וסטייקים אני ממש מתעבת, אז אני אוכלת לפעמים עוף או דג, ומאוד אוהבת פירות וירקות. אין אצלי יום בלי סלט. חוץ מזה, אני גם מאוד אוהבת ממתקים, בעיקר שוקולד – אני יכולה לאכול חצי חבילה בכיף. אני אוהבת כל מיני דברים לא בריאים כמו קרואסונים, ולפעמים מתעוררת בלילה עם קרייבינג לקרואסון חמאה. אני לא מבשלת, אני גרועה בזה, לפעמים מכינה קצת מרקים ותבשילים, אבל לרוב אני אוכלת בחוץ".

הטיפ שלי לחיים

"אני אישה של שינויים ומגיל צעיר הולכת עם הלב. אני מאמינה שבמקום שאין בו משמעות לדברים שאת עושה, אין שום טעם להישאר. אנשים הרבה פעמים מחפשים את התשוקה העכשווית, לנסוע למשל, זה פנטסטי, זה מרענן ונותן תחושת חיות. אבל לאורך זמן בתוך שגרת החיים, אנחנו צריכות לעשות את הדברים שהם משמעותיים עבורנו, וכך למשל, לא להיות במערכת יחסים רק כדי לא להיות לבד. זו לא סיבה להישאר. כשהרגשתי בזוגיות שזה כבר לא המקום שלי, ושמה שקורה הוא רק מכוח האינרציה – קמתי ועזבתי. אני בת זוג טובה, אבל לא פשוטה במובן הנפשי. אני צריכה לגעת במקומות הכי עמוקים בנפש של בן הזוג שלי. לראשונה יש לי בן זוג שאינו אמן, הוא קרוב לתחום הספרות והיה מנכ"ל ועורך של הוצאת ספרים".

דליה שימקו | צילום: שלומי יוסף
דליה שימקו | צילום: שלומי יוסף

"גם בעבודה, אם את מרגישה שאינך מבינה מה את עושה בה, להגיד שאת שם רק בגלל הפרנסה – זה דבר שמאמלל. הדרך היחידה להיות יותר שמחה, מסופקת, עם ביטחון ועם ההרגשה ששווה לקום בבוקר, זה ללכת עם הלב. לקח לי הרבה שנים להתחיל לביים והיה לי קשה להגדיר את עצמי כבמאית", היא מספרת. "הלכתי לפסיכולוגית והיא שאלה אותי אם זה מה שאני באמת רוצה לעשות. עניתי שכן, והיא אמרה לי 'אז תביימי'. אספתי חבורה של אנשים מדהימים בשנת 2003 וכך נוסד האנסמבל שלי, והגשמתי חלום של יצירת משפחה אמנותית. זה קרה מתשוקה, עליה אנחנו שמות פחות מדי דגש ביומיום. לתשוקה יש קונוטציה רומנטית או מינית, אבל אנחנו צריכות תשוקה לעבודה, לחברים, למקום שאנחנו גרות בו. ללכת עם הפאשן שלנו לדברים ולא לפחד. עכשיו ישנו פסטיבל עכו, שהוא הגשמת חלום שאפילו לא העזתי לחלום. עם מאות משתתפים שיעלו כ-20 מופעי תיאטרון ו-14 מתוכם הצגות מקור חדשניות פורצות דרך וכולל שיתוף בינלאומי עם יוצרים בולטים מחו"ל. זה הדבר הכי נכון לי והכי מדויק בשלב הזה של החיים – לתת במה ליוצרים ואמנים משמעותיים, ללוות אותם, לחזק אותם ולטפח אותם".