דירה בגבעתיים שנראית כמו מלון בוטיק: כך הם עשו את זה
חלונות עץ ענקיים בסלון, אריחי טורקיז וברזי זהב בחדר הרחצה וחדר שינה שלא תרצו לצאת ממנו. כך הפכה דירת 3 חדרים בגבעתיים לפנינה חלומית שכאילו נשלפה ממלון בוטיק
הדיירת
מנהלת בכירה בחברת קוסמטיקה בינלאומית.
>> מחכות לסוף היום: חדר הרחצה שלהן הוא מה שכולנו זקוקות לו
הבית
דירת שלושה חדרים בשטח 75 מ"ר הממוקמת בבניין ישן בן ארבע קומות בגבעתיים. הבניין נמצא ברחוב פנימי ושקט ללא גישה לרכבים ונהנה מחצר פנימית בין הבניינים. לדירה יש מבנה ריבועי כאשר משמאל לכניסה נמצא החלל הציבורי ומימין האזור הפרטי. החלל הציבורי כולל מטבח עם שולחן אוכל במרכזו וסלון עם מרפסת פנימית ומעבר פתוח לחדר השינה המרכזי שנהנה מהחלונות הגדולים שממשיכים מהסלון. מחדר השינה המרכזי יש דלת המובילה לחדר הרחצה והשירות שמפריד בין החדרים.
התכנון
ייחודיות המבנה שבו נמצאת הדירה היא שבחצר הפנימית נשתלו בעת הבנייה ברושים. במהלך השנים הם צמחו כך שצמרותיהם מגיעות לקומה רביעית ומעלה והנוף הנגלה הוא מאד ירוק ופסטורלי.
מדרגות כניסה רחבות ידיים מובילות את הבאים מן הרחוב ללא מוצא אל מבואה משותפת של שני בניינים שיוצרת מרפסת רחבה וגדולה המשקיפה על הרחוב אך עדיין נסתרת ממנו בזכות כל הצמחייה מסביב. זה ואדריכלות הבניין עצמו (שנבנה לפני כ-50 שנה) הרשימו את המעצבת הילה בלומנפלד, שהתחברה לפשטות של הדירה ולמרחב המחייה שהיא מאפשרת – דירה עם שלושה כיווני אוויר המתוכננת בצורה ריבועית שלא מוצאים בבנייה החדשה של היום.
נוסף על זה, כששמעה בלומנפלד על הדיירים שמוכרים את הדירה, היא הבינה שמצפות לה הפתעות טובות נוספות. הדייר הקודם בדירה היה נגר אומן אשר בנה בה חלונות מעץ אורן בגימור טבעי בסגנון פיני, וחיפה את כל הרצפה בקורות עץ טיק מלא. גם המטבח היה בנוי כולו מעץ מלא ולכן עוד בטרם ראתה את הדירה, היה לה ברור שעל אוצר כזה לא מוותרים.
העיצוב
הבסיס המשובח של הדירה היווה אם כן עוגן עיצובי, כאשר החזון היה לעצב דירה צבעונית ואקלקטית המשלבת ישן וחדש, עם המון פריטי עיצוב, אומנות וטקסטיל. דירה שתהיה נוחה ומזמינה לאירוח, עם הרבה שטחי אחסון כדי שלכל חפץ יהיה את המקום שלו.
בעלת הדירה מרבה לטוס בעולם במסגרת עבודתה, בעיקר למזרח הרחוק, שם אף התגוררה בעבר (בסין), והביאה עמה פריטי אומנות ייחודיים שמאוד רצתה לשלב בדירה, כמו גם מספר פריטי ריהוט שהיא אספה עם השנים וביקשה לא להיפרד מהם. השתיים תיארו את הקונספט "כשפינלנד פוגשת את מרוקו" – עיצוב אקלקטי, פרקטי, אותנטי וצנוע עם נוכחות רבה לטבע.
ההחלטה הראשונה של בלומנפלד הייתה לשמר את חלונות העץ והרצפה. במקור שולבו במפתחים זכוכיות צבעוניות בצבעים זוהרים של ורוד/צהוב וירוק, ואלה הוחלפו בזכוכית שקופה כדי לייצר מראה אחיד ולהכניס כמה שיותר את החוץ פנימה. השאיפה הייתה לייצר זרימה ועומק לחלל, לשים את הדגש על החומרים הטבעיים מתוך הדירה ומחוצה לה ולשלבם בחלל. הרצפה עברה ליטוש מיוחד שחשף את הגוון הטבעי שלה, נוסף על תיקון והשלמה במקומות הנחוצים וצביעה מחדש בלכה מט שתדגיש את החיות של העץ ותשמר אותו. כמו כן, כל הפאנלים הוחלפו לפאנלים לבנים ליצירת מראה נקי ואחיד.
המטבח שמבחינתה מהווה את לב הבית, היה בנוי מארונות עץ מלא מאד מאסיביים, כולל יחידות גדולות שחסמו את הזרימה בחלל. מכיוון שבעלת הבית אינה מרבה לבשל, בחרה המעצבת לייצר מראה קליל יותר והרמוני תוך הסרת שתי יחידות נגרות מאוד מאסיביות שהיו בו. החזיתות נצבעו בלבן והמשטח הקיים הוחלף לשיש בהיר. חיפוי קיר של בריקים לבנים עם פאזה פנימית נבחרו ליצירת עניין בלי להוסיף רעש ויזואלי בבסיס. יחידות אחסון תלויות במראה קליל ומודרני נבחרו כקונסטרסט ליחידות עץ המלא שלו.
במהלך השיפוץ התגלתה הנמכת תקרה שהוסרה ופתחה את החלל, וכך נוצרה תקרה אחידה וגבוהה. החלון במטבח הוחלף לחלון בעל פרופיל אלומיניום בלגי בכדי לקבל מפתח גדול ומואר יותר, כדי שגם בחזית הזאת החוץ ייכנס פנימה וייווצר מבט עומק כלפי חוץ.
לסלון נבחרה ספת רביצה מפנקת במיוחד עם עומק לא סטנדרטי, המאפשר גם לישון עליה בנוחות רבה. כורסת נדנדה שהיתה ללקוחה מדירתה הקודמת רופדה מחדש ואליה הצטרפה כורסת עור חדשה. תריס עץ מקורי של הבניין שהיה מוחבא בכיס הקיר, התגלה באחד החדרים בעת החלפת החלון ונמצא במצב שמור ביותר. בהמשך הוא הפך לשולחן הסלון, אחרי שנוספו לו רגליים ומשטח זכוכית. החיבורים האלה בין ישן וחדש, בין הזכרונות האישיים של בעלת הבית לבין מזכרות מהדירה עצמה יוצרים קסם שאין שני לו.
בהמשך הסלון נוצרה מרפסת פנימית המשלבת ספסל היקפי עם כריות מרופדת שהוזמנו במיוחד, מה שמאפשר אזור נוסף שאפשר לשבת באווירה שונה מהסלון הרשמי.
חדר הרחצה עבר מהפך, כאשר נוסף על שינוי מיקום האסלה וביטול האמבטיה, המבנה שלו הפך ריבועי ומרווח יותר עם ארון שירות מוצנע שתוכנן בנישה בה הייתה קודם האסלה. הלקוחה התאהבה בשידה שהשאירו הדיירים הקודמים אז היא חודשה ושודרגה עם ברז וכיור חדשים. הרצפה חופתה באריחי פישבון בצבע טורקיז, כשכל אריח שונה ויחד הם יוצרים תחושה של מים זורמים. לחיפוי הקירות נבחרו אריחים משושים בצבע ורוד לא שגרתי. כשהחיבור בין הריצוף לקירות יוצר אווירה שמחה ונעימה לחדר ומעצים את התחושה החווייתית בו. שילוב של ברזים בזהב מוברש מוסיף מראה יוקרתי אך לא מצועצע מדי.
חדר השינה הראשי ממוקם בגב הסלון ויש אליו מעבר פתוח הגובל עם חלון המרפסת. עובדה זאת מייצרת עניין הן בחדר השינה והן במבט מהסלון ותורמת לאור השוטף את הדירה. בחדר השינה הושאר ארון הקיר שהיה בו, אך חזיתותיו נצבעו והוחלפו לו הידיות. החלון מעל המיטה הוחלף בחלון בלגי ומנח המיטה השתנה על מנת לייצר מבט אל החוץ ולא לתוך החדר. אלמנט מעץ מגולף בעבודת יד שבעלת הבית הביאה מהמזרח הפך לגב מיטה מעניין וסנטימנטלי.
ההלבשה בבית היתה תהליך של אוצרות וכמו בחירת אריחים לחדר הרחצה, גם היא היתה מאד מגוונת, צבעונית וייחודית. כל פריט נבחר בקפידה, החל מכרית, שמיכה ועד הריפודים ותאורה, פריטי אומנות שהלקוחה הביאה עימה השתלבו לצד אלמנטים שהיו בדירה ועבודות של מעצבים ישראלים דוגמת גופי התאורה של הקרמיקאית נועה ראזר שנתלו מעל שולחן האוכל במטבח.
לעמוד האינסטגרם של המעצבת הילה בלומנפלד
קבלן ליאור יצחקי סניטריה וחיפויים א.א. קרמיקה, רוחמה שרון ריהוט בוצ'רס, בדוסה, טורקיז האוס, פלורליס, פיק אפ שטיחים צמר שטיחים תאורה טליה תאורה, נועה ראזר, גדעון קלאס, סטודיו וואט אקססוריז מדפי STRINGS, שכטר בוטיק, house of love, עדי ניסני