המלון התל אביבי הזה ראוי לכל הסופרלטיבים שנתנו לו

הלופט, דה ג'ורג' | צילום עמית גירון
הלופט, דה ג'ורג' | צילום עמית גירון

דה ג'ורג' הוא לא מלון רגיל, ולא סתם הוא מוגדר כ"מרחב אירוח" - עם קונספט של שבע "חוויות אורבניות" תחת קורת גג אחת ואווירת סבנטיז משוכללת, קשה שלא לרתוח מהייפ

88 שיתופים | 132 צפיות

עוד לפני ההגעה לחדר, ממש בדקות הראשונות שלי ב"דה ג'ורג'", פגשתי במעלית קולגה, איש תקשורת בשנות ה-30 לחייו. כששאלתי מה מעשיו במלון היוקרתי הוא סיפר שבדיוק סיים פגישת עבודה וכעת הוא בדרכו לאימון כושר. "יש לי כאן את כל מה שאני צריך. אני מגיע בבוקר לפגישות עבודה, אוכל משהו ומתאמן, ואם יש הופעה מעניינת אני אחזור בערב. יותר זול לי לעשות ממברשיפ במקום לשלם בנפרד על ווי-וורק ומכון כושר, אבל מה שבאמת שווה כאן זה הנטוורקינג", הוא אמר וסימן בזווית העין לשולחן שבו ישב אייל ברקוביץ'. "כולם – אבל כולם – נמצאים כאן. זה פרייסלס".

אמנות מקומית מקורית. The George | צילום עמית גירון
אמנות מקומית מקורית. The George | צילום עמית גירון

אוסף עשיר של חוויות אורבניות

כפי שמתברר די מהר, דה ג'ורג' הוא לא מלון רגיל. רשמית הוא מוגדר כ"מרחב אירוח" המשתרע על פני 14 קומות במגדל אלפא, שבמתחם יצחק שדה המשתפץ בתל אביב. זהו הפרויקט הראשון של אלקו הוספיטליטי, חברת בת של אלקו (אלקטרה ועוד), שמוביל מיכאל חי, שותף מנהל, שיזם את ההקמה. הקונספט כולל לא פחות משבע "חוויות אורבניות" תחת קורת גג אחת – 170 חדרים (מתוכם 40 סוויטות לשהייה ממושכת); ATELIER – חלל עבודה מרווח ומעוצב; ארבעה חדרי ישיבות מאובזרים לפגישות והשקות; ארבע חוויות קולינריות שנרחיב עליהן בהמשך; אולם ג'ז והופעות שבכל ערב קורה בו משהו וקומת ספא וולנס עם חדר כושר ופילאטיס מבית BOOST – הסטודיו של רוני דואני וחן מונצ'ז, בר בריאות, סאונה רטובה ויבשה, ספא ומרפסת לשיעורי יוגה. מעבר לדלת באותה קומה נמצאת בריכת שחייה יפהפייה שתיפתח בקרוב וסביבה מיטות שיזוף, קבאנות מפנקות ובר בריכה. כל החוויות זמינות לאורחי המלון למשך שהותם ולחברי מועדון והן מפורטות באפליקציה.

אולם ההופעות ג'ז הול | צילום עמית גירון
אולם ההופעות ג'ז הול | צילום עמית גירון

עיצוב ישראלי של מעצב ספרדי

על העיצוב המופתי בדה ג'ורג' חתום לזארו רוזה ויולן, מעצב על מספרד, שטביעת האצבע הייחודית לו ניכרת בכל פינה. הצבעוניות החמה ובחירת החומרים – בעיקר קרמיקה – משרה תחושת ביתית־נוסטלגית שרלוונטית עוד יותר אחרי השבעה באוקטובר, ומייצרת רקע לאוסף יוצא דופן של אמנות ישראלית. בשיתוף עם גלריה גורדון נאצרו, הוזמנו, הובאו ונתלו יותר מאלף עבודות של אמנים ישראלים, שחלקן נוצרו במיוחד עבור המלון. במבואה בולטות עבודות של האמן אוהד מרומי המוקדשות ליוצרת כתב התנועה נועה אשכול, שילוב מעניין בין טקסטורת בטון וקווים עגולים וזורמים.

עבודה של האמן KNOW HOPE שמורכבת משברי,ם מיטיבה לתאר את הסנטימנט הציבורי, על אף שנוצרה לפני פרוץ המלחמה. קיר גדול הגובל בגרם מדרגות מוקדש לעבודת אמנות מאריחי קרמיקה, שיצר לזרו בהשראת עבודה של האמן אלעזר הלבני מקיבוץ רמת יוחנן. אותה השראה מקומית חוזרת על עצמה בקרקעית הבריכה, המחופה אריחי קרמיקה שלזרו צייר, ובעבודת אמנות ממתכת התלויה מעל מזנון ארוחת הבוקר ומתארת חדר אוכל בקיבוץ. ההתייחסות האמנותית לתל אביב בשנות ה-70 ולקיבוצים בשנות ה-50 מעניקה לדה ג'ורג' שייכות ואופי ישראלי גאה – ויש במה להתגאות.

מוזיקה זוכה למקום נכבד מעצם היותה אמנות בפני עצמה. הג'ז הול, אולם הופעות יפהפה, מארח בכל ערב הופעה חיה או די.ג'יי. בחודש מרץ שהוקדש לנשים הופיעו מרינה מקסימיליאן, קרן אן, ריף כהן ועלמה גוב, לצד הרצאות ותכנים שאינם מוזיקליים, אך מניבים ערך מוסף לאורחים.

עבודת האמנות שלזרו יצר בהשראת אמן ישראלי | צילום עמית גירון
עבודת האמנות שלזרו יצר בהשראת אמן ישראלי | צילום עמית גירון

אווירת סבנטיז בחדרים שמתממשקת עם הניידים

בחדרים ובסוויטות: ריהוט בקווים נקיים ומעוגלים המתכתבים עם הסבנטיז, פריטי אמנות שימושית בסגנון נוסטלגי, חומרים טבעיים וצבעוניות שנועדה להשרות רוגע. לנו הוקצתה סוויטה המיועדת לשהות בינונית ארוכה ועל כן היא כוללת מטבח נסתר ומאובזר עם כלי בישול והגשה ואפילו קולט אדים. מכיוון שלא הגענו כדי לבשל, הגפנו את הדלת המתקפלת והתרכזנו בכל היתר: סלון נעים ובו פינת ישיבה מפנקת ופינת אוכל, מרפסת מאובזרת בפינת ישיבה קטנה וחדר שינה עם מיטה רכה ורחבת ידיים, עטוית סדינים צחורים ושפע כריות.

עם כל הכבוד לנוסטלגיה, מערכות ההפעלה מודרניות למשעי – טלוויזיות חכמה בסלון ובחדר השינה ומערכת סאונד מתוצרת מארשל, שמתממשקת עם הטלפון הנייד. בחדר הרחצה אהבנו הכול: את המקלחת המרווחת והמגבות הרכות, את זרם המים החמים ואת האפשרות לבחור בין תאורה פונקציונלית לרומנטית־אינטימית.

סוויטה במלון דה ג'ורג' | צילום עמית גירון
סוויטה במלון דה ג'ורג' | צילום עמית גירון

חוויות קולינריות מסעירות

לא פחות מארבע חוויות קולינריות מסעירות ומסקרנות יש בדה ג'ורג', ובשלב זה רק אחת מהן פועלת – לופט, מסעדת אול דיי דיינינג המשנה את אופיה במהלך היום. הבוקר בלופט נפתח במזנון עשיר ואלגנטי עם סלטים רעננים וממרחים, דגים כבושים ולחמים, פירות ופינת בריאות עם דגני בוקר ובעיקר הגבינות הנפלאות של משק עפאים, שיימכרו במעדנייה שתיפתח בקרוב בחזית המלון. בשישי ובשבת מתווסף לארוחת הבוקר תפריט מנות חמות שגם עליו – כמו על כל הקולינריה בדה ג'ורג' – חתום שף ברק אהרוני (לשעבר מסעדת אלנה). בורקס מים לוהט במילוי תרד וגבינות אפוי בכלי חרס וסינייה ירוקה עם מנגולד ותרד טורקי, יוגורט וביצי חופש. כל אלה מפתים לחזור לחדר לשנ"צ או להתנמנם על ספה רכה מול יצירת אמנות.

בשעות הערב האורות מתעמעמים והמנות לובשות אופי של ביסטרו שף: המבורגר מוקפד ופיצות פריכות ולוהטות, פסטה בעבודת יד ודגים ומנה אחת נפלאה של חצי תרנגולת צלויה בתערובת פלפלים ולימון כבוש. אם זה מה שאהרוני עושה בקז'ואל, מסקרן לראות מה יעשה במסעדת השף "פרדס" שתיפתח גם כן בקרוב לקהל הרחב. בר הבריכה "דק בר" צפוי להיפתח בשבועות הקרובים והוא יציע תפריט מזין, טרי ובריא לנשנוש כשהרגליים במים.

הלופט, דה ג'ורג' | צילום עמית גירון
הלופט, דה ג'ורג' | צילום עמית גירון

מה בסביבה?

כל קסמי תל אביב במרחק הליכה – היכל התרבות והבימה, שדרות רוטשילד ושינקין ושלל אטרקציות, ברים ומסעדות. הרכבת הקלה, שתחנה שלה ממוקמת ממש מול המלון, לקחה אותנו בכמה דקות נסיעה מהנה ליפו ולים. כשיושלמו עבודות הקמת הפארק שמתחת למלון, אפילו הטבע העירוני יהיה במרחק הושטת יד.

מדד הפרטים הקטנים

תשומת הלב המוקדשת בדה ג'ורג' לדברים הקטנים מרשימה ומעידה על גישה רצינית. נראה שמישהו בחר בקפידה את הספרים שפזורים בכל פינה, את קנקן המים שבחדר, שיצרה אמנית הקרמיקה קרן טיבי ואת מוצרי הטואלטיקה מבית בולגרי. אחת הסוויטות מוקדשת כולה לבית האופנה דיור, כולל טואלטיקה כמובן. אפילו הכפכפים, וואן סייז מבאס ברוב המלונות, הם כאן כפכפי גומי כתומים ממותגים וחמודים במידות שמתאימות לגבר ולאשה. מדי הצוות עוצבו על ידי מותג האופנה הישראלית אונ'נאנוקו, שיתארח בחנות שתיפתח בלובי. יש כל כך הרבה פרטים קטנים להתעכב עליהם והעין אינה שבעה.

ATELIER, חלל עבודה משותף | צילום עמית גירון
ATELIER, חלל עבודה משותף | צילום עמית גירון

בשורה התחתונה

מקום שמקיים את ההבטחות ואת הבאזז שנקשר בשמו, לומד מנסיונם של אחרים ומיישם במלוא ההקפדה. דה ג'ורג' הוא חד משמעית המקום הנכון לראות ולהיראות בו ולקשור קשרי עסקים, ועם זאת הוא אינו קר ומתנשא. מותר להגיע בג'ינס או בגדי ספורט כאחד הממברים, ובזכות שפע החוויות שבאפליקציה תמיד יש מה לעשות, לראות ולטעום. מושלם.

מחירים: מ-1,050 ש"ח לחדר זוגי (מ-1,332 ש"ח כולל ארוחת בוקר), סוויטות מ-1,909 ש"ח ללילה – מחירי הרצה שכדאי לתפוס לפני הקיץ. מחיר חברות 850 ש"ח לחודש + 700 ש"ח דמי הרשמה. להזמנות ופרטים נוספים

הכתבת הייתה אורחת במלון