דג בציפוי עשבי תיבול ולימון

דג בציפוי עשבי תיבו ולימון | צילום: אפיק גבאי
דג בציפוי עשבי תיבו ולימון | צילום: אפיק גבאי

במרחק חצי שעה מליסבון נמצאת עיירת החוף אריסרה. המתכונאית אינס שילת ינאי והצלם אפיק גבאי, בעלי הבלוג תיק אוכל, נסעו לבקר שם חברים והתאהבו בתוצרת המקומית, שגרמה להם לרוץ למטבח ולהכין את המנות שלמדו מבשלני המקום

88 שיתופים | 132 צפיות

גיא ומעיין טולדו־סנשז הם זוג צעירים ישראלים עם חמישה ילדים, שעזבו את הארץ לפני כמה שנים לטובת ניהול בית ספר לגלישה, שבו הם מארחים קבוצות של גולשים צעירים לסשנים של גלישה בחופים המדהימים של העיירה הפורטוגזית אריסרה, חצי שעה נסיעה מליסבון. התארחנו אצלם במשך שבוע, שבו התאהבנו בפורטוגל.

דג בציפוי עשבי תיבול ולימון לצד תפ"א מבושל

4 מנות | בינוני | פרווה

הבישול הפורטוגלי מתבסס על תוצרת מקומית, הרבה עשבי תיבול ושימוש מינימלי בתבלינים יבשים. כמעט בכל מסעדה מקומית שבה תזמינו מנת דג – תקבלו צלחת עם הטעמים הכי פשוטים ונכונים: דג, תפוח אדמה מבושל וזיתים.

החומרים

4 כפות שמן זית
1 בצל קצוץ
3 שיני שום כתושות
1/2 כפית גרגירי כוסברה קצוצים
1/2 כפית פלפל שחור
1/2 כפית מלח
1/2 חבילת כוסברה קצוצה
1/2 חבילת פטרוזיליה קצוצה
1 לימון קטן מקולף וחתוך לקוביות
4 פילטים של מוסר ים

להגשה

חופן זיתים שחורים מגולענים
4 תפוחי אדמה מבושלים
מלח גס

דג בציפוי עשבי תיבו ולימון | צילום: אפיק גבאי
דג בציפוי עשבי תיבו ולימון | צילום: אפיק גבאי

אופן ההכנה

1. מחממים את שמן הזית במחבת. מוסיפים את הבצל והשום ומטגנים במשך 5 דקות. מוסיפים את התבלינים, מערבבים ומוסיפים את עשבי התיבול. מטגנים במשך 2 דקות נוספות ומסירים מהאש. מוסיפים למחבת את קוביות הלימון.

2. מסדרים את חלקי הפילה של הדג בתבנית מרופדת בנייר אפייה, כאשר החלק ללא העור מופנה כלפי מעלה. מהדקים את תערובת עשבי התיבול לפילטים ואופים במשך 25 דקות בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות.

3. מגישים לצד תפוחי אדמה מבושלים וחתוכים לרבעים. מפזרים מעל את הזיתים השחורים.