החופשה הבאה שלך: בגאורגיה מצאנו את הלוקיישן הטוב בעולם לאינסטגרם

גשר היהלום בגאורגיה | צילום: Kass Group
גשר היהלום בגאורגיה | צילום: Kass Group

גשר היהלום נחנך לאחרונה בגאורגיה והוא מסתמן כמקום המושלם בעולם להצעת נישואים או סתם לתמונה מנצחת לפיד. ויש גם גאווה ישראלית מאחורי הקלעים

88 שיתופים | 132 צפיות

כמה דברים שאולי לא ידעת על גאורגיה: יש בה לא פחות מ־12 אזורי אקלים, היא נחשבת למולדת היין ובשטחה נמצאים ההר הגבוה באירופה (5,193 מטרים) והמערה העמוקה ביותר בעולם (2,212 מטרים). כעת יש לגאורגיה משהו נוסף להתגאות בו – גשר שקוף המתנשא לגובה 280 מטרים מעל קניון יפהפה שופע מפלים וצמחיה ירוקה.

גשר היהלום, שנחנך לאחרונה בנוכחות נשיא גאורגיה, צפוי להעפיל במהירות לראש רשימת האטרקציות במדינה. Kass Land, שמו הרשמי של המתחם, הוא מגה־פרויקט שבהקמתו הושקעו 25 מיליון דולר. לצורך הקמתו מינתה ממשלת גאורגיה את Kass Group, חברה ישראלית בתחום הנדל"ן ופיתוח מתחמי נופש ומרכזי קניות (למשל עיר העיצוב Dcity במעלה אדומים). בתום שלוש שנות תכנון ובנייה על ידי צוותים מהולנד, בלגיה וגרמניה, שהתמודדו עם הצורך להתחשב בתנאי השטח הטבעיים תוך שימוש בפלדה עדינה וזכוכית שאינה מסנוורת, נחנך "גשר היהלום" – גשר זכוכית שקוף שאורכו 240 מטרים, והוא מחבר בין שתי גדות קניון צאלקה. השם נגזר מהמבנה שבמרכז הגשר: בר זכוכית שמשקלו כתשע טונות והוא מועמד לשיא גינס כמבנה השקוף התלוי הגבוה בעולם. האדריכל תומר מור יוסף, סמנכ"ל Kass Group, שרטט את גדות הקניון מפני השטח ועד לנחל הזורם בקרקעית ויצר את הבר בצורת יהלום, הענוד כתכשיט יוקרתי בין שמיים וארץ.

גשר היהלום מעל קניון צאלקה | צילום Kass Group
גשר היהלום מעל קניון צאלקה | צילום Kass Group
שיין ברייט לייק א דיימונד. גשר היהלום | צילום Kass Group
שיין ברייט לייק א דיימונד. גשר היהלום | צילום Kass Group

צעידה על הגשר היא חוויה מסחררת. בתחילה הרגליים מסרבות להאמין שהמבנה בעל הצללית הדקיקה מסוגל לשאת משקל של מבקרים רבים. לאחר שמור יוסף מבטיח שלוחות הזכוכית עוברים בהרבה את התקן הנדרש על ידי הגורמים ההנדסיים, הלב מתרצה לקראת ההרפתקה. צעד ועוד צעד וקניון צאלקה נפרס למרגלות הגשר – ערוץ תלול ובראשיתי מכוסה צמחייה עבותה ומגוון ייחודי של צמחייה ובעלי חיים (בגשר הותקנו חיישנים למניעת פגיעת ציפורים). הרחק למטה, במרחק 280 מטרים ליתר דיוק, מתפתל נהר שוצף שגם אליו נגיע, אך עוד קודם לכן ניגשנו לחקור את היהלום שבכתר. לאחר כוס יין גאורגי משובח (אמרנו כבר שבגאורגיה יש מסורת של 8,000 שנות ייצור יין?) ניתן לקבוע בוודאות שמעבר לאטרקציה תיירותית זהו לוקיישן קלאסי להצעת נישואין. הנוף הנשקף מהבר עוצר נשימה, 360 מעלות של טבע פראי הנושק לשמיים.

אומגת אופניים מעל קניון צאלקה | צילום Kass Land
אומגת אופניים מעל קניון צאלקה | צילום Kass Land

אם את כבר אחרי שלב ההצעה ומאובזרת בילדים (או ילדה בנפש בעצמך), הגשר וסביבותיו מספקים אטרקציות נוספות לבעלי לב אמיץ. לדוגמה: נדנדת צוקים בגובה 40 מטרים ורכיבת אופניים על כבלים המתוחים בין שני צוקי הקניון. פחד אלוהים למי שגובה אינו כוס התה שלה אבל תענוג משוגע למי שכן, למשל גל גברעם ההורסת שניסתה ונהנתה. מסלולי הליכה, טיולי ג'יפים ורכיבת סוסים כבר מאפשרים להביט לטבע בירוק שבעיניים. בשעות הבוקר המוקדמות הירידה לערוץ הנחל נעימה וקלילה, ועם ההגעה ליעד מתגלה גן עדן עלי אדמות: עשרות מפלים פורצים מתוך ההר בשפע מים צלולים, מראה שישראל המתייבשת יכולה רק לקנא בו. מעל תוואי המים נבנה גשר מתכת ועליו פזורים ספסלים למנוחה. מתוך התחשבות בטבע יצרו המתכננים בגשר פתחים המאפשרים לעצים להמשיך ולצמוח, ולספק צל שמצנן את האוויר גם בשעות הצהריים החמות.

המפלים בקניון צאלקה | צילום שרון בן־דוד
המפלים בקניון צאלקה | צילום שרון בן־דוד

הגשר השקוף והאטרקציות הם הלב הפועם של Kass Land, הממוקם כשעה וחצי נסיעה מטביליסי הבירה. כדי לתמוך בהם ולחזק את התיירות המקומית והבינלאומית אל שמורת הטבע הוקם במתחם Kass Diamond Resort, ריזורט יוקרתי ובו 120 וילות משפחתיות מעוצבות. כל וילה מתפרסת על פני 60 מ"ר בשתי קומות: קומת כניסה הכוללת סלון, מטבחון וחדר רחצה וקומה עליונה ובה סוויטת שינה מפוארת עם מיטה זוגית רחבה ונוחה להפליא (פרט חיוני אחרי יום גדוש פעילות) וספה נפתחת לילדים. ארוחת בוקר מפנקת במסעדת המתחם, מזגנים, חלוקי רחצה רכים, טלוויזיה בכל קומה ומיני בר כלולים בדיל וגם מרפסת המשקיפה לנוף. קפה של בוקר באוויר הצח, מול גשר היהלום וצוקי הקניון המקיפים אותו, הוא לא פחות מאשר מסאז' לנפש.

קס דיימונד ריזורט | צילום Kass Group
קס דיימונד ריזורט | צילום Kass Group

קבוצת היזמים עדיין ממשיכה לפתח את האתר. בתוך כשנה צפויה להסתיים בניית מלון ובו 100 חדרים ובעתיד יוקמו בו מתחם גלמפינג, פארק מים מקורה, בריכה חצי אולימפית, ספא ואטרקציות נוספות. בזכות הנגישות הקלה והמרחבים שמסביב המתחם הוא לוקיישן אידיאלי לפסטיבלי מוזיקה גדולים. לא מן הנמנע שתפגשי כאן אושיות כמו דיוויד גואטה ומוזיקאים בעלי שם עולמי.

ברשימת היתרונות הארוכה של Kass Land תמצאי פלוס גדול במיוחד בסעיף התקציב: המחירים במקום נמוכים בכ-35 אחוז מאלו שביער השחור כך שחופשה – זוגית או משפחתית – נוחה יותר לכיס. כניסה לשמורה ולגשר עולה 49 לארי גאורגי לאדם (כ-54 ש"ח, לילדים עד גיל 3 הכניסה חינם). האטרקציות אינן כלולות ומחירן כ־59 ש"ח לנדנדת הצוקים ו־142 ש"ח לאומגת האופניים. מחירי הלינה בריזורט לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר מ־592 ש"ח באמצע השבוע ומ־888 ש"ח בסופ"ש. את הכסף שחסכת תוכלי לבזבז בבוטיקי היוקרה ובקניונים בטביליסי היפה, אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.

קרוז זה לזקנים? החופשה הזו ניפצה לנו את כל המיתוסים

גשר היהלום גאורגיה | צילום: Kass Group
גשר היהלום גאורגיה | צילום: Kass Group

להזמנות במתחם Kass Diamond Resort