ג'ניפר אניסטון יוצאת נגד אפליית הגיל בהוליווד

ג'ניפר אניסטון | צילום: GettyImages
ג'ניפר אניסטון | צילום: GettyImages

שנתיים לפני שהיא חוגגת 50 ג'ניפר אניסטון, אחת השחקניות הכי אהובות בהוליווד, מדברת בכנות על היחס המפלה לו זוכות שחקניות בגילה ונלחמת בשמועות האינסופיות שהיא בהיריון: "אם כרגע אכלתי או שאני טיפה נפוחה - ישר חושבים שאני בהיריון. ולא, זה פשוט הגוף שלי"

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בשנים האחרונות ג'ניפר אניסטון (48) הוכיחה שהיא לא רק אחת השחקניות האהובות והמצליחות בתעשייה, אלא גם אישה שלא מפחדת לצאת נגד עיתוני הרכילות והסטנדרט הכפול שהוליווד מציבה לנשים. בתעשייה בה את נדרשת להיות רזה ויפה, לממש את ייעודך כאמא מושלמת וכמובן – לעולם לא להזדקן, אניסטון מנסה להראות שהחיים קצת יותר מורכבים מידיעת רכילות צהובה.

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך
מעצבת האופנה אנה לוקצקי רוצה שתעשיית האופנה תבין שהאושר לא מגיע במידה XS

מהפכת הפלאס סייז של אשלי גרהאם כובשת את ווג. מה קורה בארץ?

לאהוב את עצמך בכל משקל? לינוי בר גפן חושבת שזו אותה האובססיה, רק מכיוון אחר

בתור אישה שמתקרבת לגיל 50 ועדיין לא הביאה ילדים אניסטון סובלת משמועות בלתי פוסקות על כך שהיא בהיריון. בשנה שעברה היא מאסה בכך לחלוטין וכתבה מכתב פתוח וחריף לכתבי הרכילות. השבוע התראיינה השחקנית למגזין Glamour ואמרה דברים חריפים לא פחות: "עיתוני הרכילות לוקחים תמונה ויוצרים מסביבה סיפור שלם. אם הגוף שלי ברגע נורמלי אחרי שלקחתי ביס או שניים או שאני פשוט טיפה נפוחה – הם ישר יציירו חיצים סביב הבטן שלי ויגידו שאני בהיריון. ובעצם, לא, זה פשוט הגוף שלי. לא שהגוף שלי הוא בכלל עניינם מלכתחילה".

ג'ניפר אניסטון – לא בהיריון ולא חייבת לכם כלום | צילום: GettyImages
ג'ניפר אניסטון – לא בהיריון ולא חייבת לכם כלום | צילום: GettyImages

 

אניסטון התייחסה גם לעובדה שהיא מעזה (הו, האימה!) לא להביא ילדים: "התפיסה שלי של חיים מאושרים יכולה להיות שונה משל אנשים אחרים. אף אחד לא רשאי לשפוט מישהו אחר בגלל הבחירות שלו. איש לא יודע מה קורה מאחורי 4 קירות ובכלל, זה נושא מאוד רגיש. אני יודעת שזה נושא מאוד רגיש עבורי".

אניסטון לא עצרה שם ודיברה נגד הסטנדרט ההוליוודי גם בכל מה שקשור לאפליית גיל. היא אמנם עדיין זוכה להצלחה, אבל זה לא סוד שהוליווד מוקיעה מתוכה נשים מעל גיל מסוים, אפילו אם הן עדיין מוכשרות וחרוצות.
"אנחנו צריכים לשנות את הפרספקטיבה שלנו. החיים לא עוצרים אחרי גיל 50. אם כבר – להפך, הם הופכים להיות מרגשים יותר. אנחנו תופסים את הזקנה כמשהו שלילי למרות שזה יקרה לכל אחת ואחד מאיתנו. אני לא מבינה למה יש איזה שהוא סוג של "תאריך תפוגה" עלייך כאדם וכעל שחקנית ששווה לצפות בה. רק תסתכלו על הלן מירן ומריל סטריפ – הן מהממות, רוק סטאריות, אלוהיות. רק בגלל שאת כבר לא בת 22 או 23 עם בטן שטוחה לא אומר שהפסקת להיות מעניינת או רלוונטית".

מריל סטריפ – בת 68 ועדיין הורסת | צילום: GettyImages
מריל סטריפ – בת 68 ועדיין הורסת | צילום: GettyImages

 

לשמחתנו, הדברים של אניסטון לא נאמרים בחלל ריק. רק החודש כיכבה הלן מירן בת ה-72 על שער גיליון ספטמבר של מגזין Allure, שיצא בהכרזה להחרים את המושג "אנטי אייג'ינג" מכיוון שהוא מחזק את המסר השגוי שהזדקנות היא משהו שיש להתבייש בו. עכשיו נותר רק לחכות שהוליווד אכן תפנים את המסר ותאמץ את הבשורה החשובה.