בואו נעתיק את הניצחון של אלית ב"הישרדות" לחיים עצמם

אלית, הזוכה הגדולה של "הישרדות" | צילום מסך רשת 13
אלית, הזוכה הגדולה של "הישרדות" | צילום מסך רשת 13

הרבה הפתעות היו בעונה של "הישרדות" ברשת 13, אבל הזכייה של אלית מוסאיוף בת ה-53 היא כנראה המפתיעה מכולן. זה השיעור החשוב שלמדנו מגמר

88 שיתופים | 132 צפיות

אז התברר שהשמועות אכן נכונות, אבירן החליט להחרים את הגמר אבל ב"הישרדות" כמו ב"הישרדות" הפסאדה חייבת להימשך. אז הנה המושבעים תופסים את מקומם, הקולות שלהם כבר בכד ותיכף יתחילו לספור אותם, והנה, אפשר להסדיר נשימה ולהירגע  – מאיה קיי וטל עדיין יחד.

גם רביעיית הגמר תופסת את מקומה. בסוף הערב נגלה מי השורד או השורדת שיזכו במיליון וגם מי השורד או השורדת האהובים, כי איך אפשר ריאליטי בלי הצבעות? השורד או השורדת האהובים יקבלו רכב חשמלי.

גיא זו-ארץ פותח את התיבה עם ההצבעות, את הקול הראשון מקבל סהר. עוברים למועצת הגמר שצולמה עוד על האי. כל אחד מארבעת השורדים האחרונים צריך לפנות לחבר המושבעים ולשכנע אותם למה דווקא הוא או היא צריכים לזכות. סהר הוא הראשון לנאום והוא מודה שהוא מאוד פחד ממה שיוציא ממנו המשחק הזה, ובעיקר על איזה ערכים יצטרך לוותר כדי לשחק את המשחק. הוא מודה שעשה טעויות בדרך, וזה חלק מהתהליך, אבל זה המשחק. בקיצור, I did it my way. קשתי מזילה דמעה.

אלית היא השנייה לנאום בפני השבט. "נשאבתי לתוך נידוי חברתי", מודה אלית. אבל אחרי ששרדה עוד ועוד הדחות, היא הבינה שהיא צריכה להילחם על החיים שלה. "אני חושבת שמגיע לי להיות השורדת האחרונה". פשוט וקצר.

טל, כפי שהגדיר אותו המנחה בתחילת הערב – השורד הצעיר ביותר, אמר: "ניסיתי לצייר את המפה שהכי טובה לי. הבנתי שאני צריך קצת להתלכלך". הוא התכוון להדחות שהוביל ויזם, וכמובן גם על שברון הלב.

"עצם זה שאני יושבת כאן, מעיד על הדרך שלי", אומרת גל. היא חושפת שעוד בהיותה טגאלוג, היא השיגה את פסל החסינות ובסופו של דבר לא השתמשה בו.

עכשיו הכוח עובר לידי חבר המושבעים, מה יש להם להגיד על הזוכים. הראשון לדבר הוא אבירן, המודח האחרון. מעניין אם ידע אז שיחרים את הגמר. אבירן שואל שאלה פשוטה מאוד את סהר: למה בחר להדיח אותו אחרי שכבר הדיח את אלית. סהר מסביר לו בפשוטות גם היא: שהוא לא היה שלם עם ההדחה של אלית. ירדן שואלת שאלה משותפת את גל ואת טל – מי היה המוח מאחורי המהלכים שפגעו בשחקנים רבים ומי מהם באמת ראוי לזכות עכשיו. גל עונה ישירות: "ברור שאשמח אם תתני לי את הקול שלך", טל מסרב לתת תשובה חד משמעית.

שאלות המושבעים ממשיכות, דורין, למשל, שואלת את טל איך היה לו הלב להדיח את מאיה קיי, בת הברית הקרובה אליו ביותר, טל מסביר בפעם האלף בערך, שזו הייתה החלטה אסטרטגית. מאיה קיי בתורה פונה לטל ולאלית כדי לשאול אותם למה הדיחו אותה. "הרשיתי לעצמי להתאהב באנשים", אומרת מאיה וכמובן מתייחסת לטל. "האם זה היה אמיתי בינינו?", היא שואלת את טל. "ואם זה היה אמיתי, כתבת את השם שלי רק כי פחדת מגל?". בום! אבל נראה שטל הגיע מוכן והוא מסביר שהרגש הוציא אותו מהאיזון, אבל הוא עדיין בחר במשחק ובגל. בקיצור, "הכי אמיתי", מסביר טל. "הלב שלי נשלף אליך. גם אני בן אדם". ואז מאיה ממשיכה אל אלית ושואלת אותה שאלה אחת: "למה?". יש מצב שהיא לא ציפתה שאלית תענה לה, בעדינות כמובן, שהיא הייתה ילדה מתחצפת שאלית אפילו לא יכולה להעיר לה להתנהג בצורה הראויה. שיקר, שעם המזל המיוחד שלו הודח פעמיים, שואל את טל למי הוא היה נאמן. אחרון חביב עולה גיא רוזן, שכל השורדים חשבו שמגיע לו להיות בגמר. יש לו, לדבריו, הרבה שאלות, אבל בסופו של דבר הוא בוחר את השאלה הכי כללית והכי משעממת: על האסטרטגיות של כל אחד מהרביעייה.

חוזרים לשידור חי ולהקראת ההצבעות. חייבות לנצל את המתח באוויר כדי להגיד מילה על הסטיילינג של הרביעייה: אלית נראית מהמם עם האיפור, השיער והשמלה, חליפת שני החלקים עם קפוצ'ון של גל במקום השני וסהר הגיע הכי קז'ואל. ניכר שהסטייליסטית של טל התאכזרה אליו במיוחד, החל מעיצוב השיער לכיוון המצח ועד לז'קט ללא חולצה (עם שרשרת פנינים!). טל, החייל המשוחרר בן ה-21 נראה בלבוש הזה כמו סרסור בן 40 שעובד בשכונה לא הכי טובה בעיר.

הערב ממשיך, אנחנו מקבלים הצצה לאודישנים של השורדים. כבר עם התאורה הלא מחמיאה על כיסא פלסטיק אי שם במשרדי חברת ההפקה, אפשר לראות איך הם יצאו כפי שהם יצאו בתוכנית ולמה הם התקבלו. והנה אחרי שעברנו דרך חתחתים וראינו לא מעט רגעים מביכים (כולל פספוסים), גילינו שמאיה היא השורדת האהובה שזכתה ברכב חשמלי. טל מזנק ממקומו ורץ אליה לחיבוק. היא הפסידה את המיליון אבל הרוויחה יותר ממיליון הצבעות. נייס.

והנה רגע הניצחון: אלית מוסאיוף בת ה-53 היא השורדת האחרונה של העונה. השבט אמר את דברו באופן גורף ואמר בצורה נחרצת "לא" למניפולציות ובריונות, וקיבלנו על הדרך שיעור מאלף באייג'יזם. עכשיו רק נשאר להעתיק את המודל הזה לחיים עצמם.