אירוויזיון 2019 בתל אביב

מדונה מי? גל גדות תופיע באירוויזיון

גל גדות | צילום: Gettyimages
גל גדות | צילום: Gettyimages

גל גדות, מדונה, עידן רייכל, נטע ברזילי, יזהר כהן ודנה אינטרנשיונל הם רק חלק מהשמות הגדולים שיקחו חלק באירוויזיון הקרוב

88 שיתופים | 132 צפיות

בעוד פחות מחודש ישטפו את הרחובות תיירים מכל רחבי אירופה שיגיעו לתל אביב ולא בגלל הכרובית של אייל שני. אירוויזיון 2019 יתארח בעיר ללא הפסקה בין התאריכים 14-18 במאי, והעיר מתכוננת לארח אלפים. במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר בתל אביב תיאר ראש העיר רון חולדאי את שידורי 'כאן' ואת עצמו כהורי האירוויזיון המצפים לילדם. "אנחנו בחודש שמיני", אמר, "ובעוד חודש יוולד התינוק".

מעל 500 כתבים זרים יגיעו גם הם לעיר הלבנה. כפר האירוויזיון ימוקם באיזור הדולפינריום, שכרגע נראה כמו אתר הריסות אבל לא מן הנמנע שתוך חודש יהפוך לכפר נופש קסום. אתרי התיירות הגדולים של תל אביב נוקו וסודרו לטובת התיירים. "האירוויזיון הוא לא אירוע תל אביבי אלא ישראלי, מטרתו להציג את ישראל הפלורליסטית", אמר חולדאי, וציין כי יהיו הסעות חינם אל ומהאירוויזיון גם בשבת, בשיתוף פעולה עם חברת מטרופוליטן.

מדונה תופיע כמעט בוודאות בגמר האירוויזיון. צילום gettyimages
מדונה תופיע כמעט בוודאות בגמר האירוויזיון. צילום gettyimages

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור התחייב כי "זה הולך להיות האירוויזיון הטוב בהיסטוריה", ואמיר דיין, מנכ"ל אקספו תל אביב הוסיף: "מדונה תגיע, זה חלום שמתגשם. אנחנו עושים הפקת ענק – השקענו 8 מליון ש"ח בתשתיות, ובהפקת האירוע עובדים 1,600 איש מהארץ ומחו"ל. בשבילנו האירוויזיון זה שיא שלא היה פה מאה שנה. יהיו יותר מ-500 שלטים נגישים לקהל המבקרים בעברית, אנגלית וערבית, אנחנו משפצים את הכניסה הראשית משדרות רוקח, ואת הכיכר שמול אקספו. החלפנו 100 עמודי תאורה לתאורה חסכונית, אנחנו רוצים להיות מדורגים גבוה מבחינת קיימות. אנחנו נקבל ונחבק את התיירים כמו שרק הישראלים יודעים".

זיווית דבידוביץ', המפיקה הראשית של האירוויזיון הצטרפה וסיפרה כי לצד זאת ישנם 500 מתנדבים ואבטחה "ברמת שדה תעופה".

מיטל כהן מפיקת הטלוויזיה של האירוויזיון סיפרה על ההכנות מאחורי הקלעים: "הגרין רום (חדר האמנים, א"ו) בגודל 650 מטר, ההקמה אורכת 54 ימים והפירוק יימשך 96 שעות".

ועוד קצת מספרים: 150 רמקולים יקחו חלק בהפקת הענק, 232 מקרופונים, 2,100 גופי תאורה, 527 גופי תאורת לייזר, 80,000 מטרים של כבלי תאורה, כמעט 9,000 מקומות ישיבה לקהל המחולקים בשני ביתנים ובר רפאלי אחת, שעל פרטי הסולחה שלה עם אסי עזר לא נאמר דבר וחצי דבר במסיבת העיתונאים.

נטע ברזילי עושה כבוד אירוויזיון 2018 ותופיע בחצי הגמר ובגמר בתל אביב. צילום gettyimages
נטע ברזילי עושה כבוד אירוויזיון 2018 ותופיע בחצי הגמר ובגמר בתל אביב. צילום gettyimages

אז מה בתוכנית האמנותית? נטע ברזילי, זוכת אירוויזיון 2018 (שגם כיכבה על שער "את"), תפתח את שידורי האירוויזיון בסרטון מיוחד שצולם עבור האירוע וגם תופיע בחצי גמר עם גרסה חדשה של טוי. ברזילי תופיע גם בשידורי גמר עם שיר חדש בבכורה עולמית. גם דנה אינטרנשיונל, שסיפרה ל"את" ממש לאחרונה על ההכנות לאירוויזיון, תופיע בחצי הגמר ובגמר. עוד בליינאפ: יזהר כהן יופקד על הענקת הנקודות מאת צוות השיפוט הישראלי, עידן רייכל יופיע בגמר בהופעה מיוחדת עם 24 נגנים ולהקת שלווה שפרצה בתוכנית "הכוכב הבא" (קשת 12) תפציע בחצי הגמר השני.

זה לא הכל. המפיק והמוזיקאי קותימן עובד בחצי השנה האחרונה על שני קטעים מוזיקליים המבוססים על 63 התחרויות הקודמות אשר ישודרו במהלך חצאי הגמר. אזרחי ישראל יזכו לספתח מיוחד, בדמותה של ירדנה ארזי שתחנוך את החגיגות על המסך. שרון טייכר וערן זרחוביץ' ינעימו את זמן הקהל במהלך עשרים הדקות שלפני המשדר, אבל הידיעה המרעישה מכולן היא על כך שגל גדות תיקף אף היא חלק בגמר האירוויזיון, ועוד תעשה זאת בהתנדבות!

בקיצור, בין אם תצפו באירוויזיון מקרוב או מהספה בבית, אין ספק שמובטחת חגיגת צפייה אמיתית. אז הכינו את הפיצות, את הבירות ואת הפיצוחים ואל תשכחו להחזיק אצבעות לקובי מרימי. בהזדמנות זו נספר שגם אמן החושים ליאור סושרד ישתתף במופע הגמר, ומי יודע, אולי הוא עוד יהפנט את הקהל להרים למרימי שלנו, שמעצם היותו נציג המדינה המארחת של האירוויזיון – הוא משתתף אוטומטית בגמר.