גל גדות חזקה מבר רפאלי

צלם: צילום גל גדות (מימין): גורן ליובונציץ לקסטרו;  צילום בר רפאלי:  גיא כושי ויריב פיין לפוקס
צלם: צילום גל גדות (מימין): גורן ליובונציץ לקסטרו; צילום בר רפאלי: גיא כושי ויריב פיין לפוקס

כפרזנטורית, כמובן. וגם: איזו חנות אופנה הכי אהובה על החרדים? אילו מבנות ישראל לובשות הכי הרבה חוטיני ולאן נעלמה הסקסיות של עוז זהבי? פרטים עסיסיים מכנס אופנה מקצועי

88 שיתופים | 132 צפיות

בשבוע שעבר נערכה בארץ הוועידה השנתית לקמעונאות האופנה. בלטו בנוכחותם: בכירי פוקס, רנואר, סקאל, דלתא, מנגו, הוניגמן, עונות, S.wear וזברה. בלטו בהיעדרם: קסטרו, שלא השתתפו בשל עומס בלוח זמנים. לכאורה כנס של אנשי עסקים מעונבים ומכופתרים אבל מהר מאוד התברר שמהוועידה הזו ייצאו כותרות עסיסיות שכל פאשניסטה תשמח לדעת.

ירידה במחירים

קודם כל בגזרת המחירים, בשורה טובה: מנהלי החברות אומרים שלמרות הגזרות הכלכליות והעלייה במכסים על חומרי הגלם הם לא מתכוונים כרגע להעלות מחירים, ואפילו להוריד. סולי סקאל, הבעלים של חברת סקאל, בישר שהתהליך יקרה גם במותגים יקרים במיוחד: "בעתיד הקרוב נראה מותגים בינלאומיים כמו פולו ראלף לורן וטומי הילפיגר במחירים יותר זולים. הצרכן רוצה לקנות את המיטב אבל כשאין לו כסף והמחיר יקר לו – הוא מחכה לירידת מחירים. כשנספק לו את זה – הוא ירצה לקנות".

זארה – הרשת המועדפת על חרדים

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, דיברה על הפוטנציאל של רשתות האופנה לחדור למגזר החרדי ולמגזר הרוסי בעקבות נתונים מסקרים שערכה, וייצרה כותרות "סקסיות" במיוחד: "זארה היא החנות המועדפת על החרדים כי יש בה שמלות לשבת בזול", הפתיעה דגני

>>עוד ב-BelleMode:

* איך בוחרים בגדים מחמיאים?

* כך תבחרי את הג'ינס שהכי יתאים לך>>

* מדריך לשימוש בברונזר>>

נשים מהמגזר הרוסי לובשות יותר חוטיני

נתון עסיסי במיוחד שעלה בהרצאתה הוא שנשות המגזר הרוסי מחבבות במיוחד לנז'רי. "הנשים הרוסיות לובשות יותר תחתוני חוטיני מאחרות", הסבירה דגני, "המגזר הרוסי מייחס חשיבות רבה יותר לצבע ולסקסיות של הלבשה תחתונה וקונה בחנויות מתמחות בתחום".

הקניונים החדשים עלולים לפגוע בענף האופנה

אחד הפאנלים, שבו נטלו חלק בכירי המנהלים של פוקס, רנואר, סקאל והוניגמן, יחד עם בכירי הקניונים, נפתח בהתבטאות פרובוקטיבית במיוחד של הראל ויזל, הבעלים של פוקס: "כל קניון שפותחים בארץ חוץ מירושלים – יפגע בכל ענף האופנה". לדבריו, ישנה בנייה מוגברת של קניונים בארץ ואז ההכנסות מתחלקות בין יותר מדי שחקנים. הכנס נערך בשבוע שבו נפתח הגרנד קניון בבאר שבע, שרבים הגדירו כקניון אחד יותר מדי בעיר צפופת קניונים ממילא.

"בעולם מושלם לא היינו פותחים בארץ קניון נוסף כי למה לחלק את העוגה?", הסכים איתו סרג' דרעי, מנכ"ל קבוצת רנואר. ויזל אף חידד והקצין: "כל יזם שפותח כרגע מרכז צריך לקחת בחשבון שהוא יישאר ריק. לכל רשתות האופנה כדאי לשים ברקס ולהסתכל איפה לפתוח". על כן המגמה המסתמנת היא שנפגוש בשנים הקרובות חנויות ענק בקניונים המוכרים ואפילו קומות אופנה בדגש על חוויית קנייה עשירה יותר.


לאן נעלם הסקס אפיל? עוז זהבי בקמפיין של רנואר. צילום: אלון שפרנסקי

גל גדות מייצגת טוב יותר את המותג מבר רפאלי

ואילו בחברת יפעת, שמתמחה במחקרי מדיה, הלכו ובדקו את ההשפעה של הפרזנטורים המובילים על המותג אותו הם מייצגים לפי כמות החשיפות שלהם בתקשורת בהקשר של המותג ובהקשרים אחרים. מהבדיקה עלה שאמנם בר רפאלי מובילה בין הפרזנטורים בהיקף החשיפה שלה, אבל רק 6 אחוזים מתוך האייטמים עליה עסקו גם במותג פוקס, בעוד שגל גדות אמנם זכתה לחשיפה נמוכה יותר, אבל שליש מכלל האייטמים עליה הזכירו גם את קסטרו. גם נינט, בדומה לבר, נחשבת לפרזנטורית שעשתה רק טוב לדלתא כמותג, אבל רק 7 אחוזים מהאזכורים שלה בתקשורת הם בהקשר למותג עצמו.

כשחברה בוחרת פרזנטור, היא בודקת עד כמה הוא מתאים למסרים שחשוב לה להעביר לנו, הלקוחות. רביב טל מיפעת מסביר כי גם בהתאמה למסרים שחשובים למותג, גוברת גדות על רפאלי. "הבדיקה שערכנו מראה שגל גדות היא המחוברת ביותר לערכים של קסטרו. מצאנו שהיא מחוברת בעיקר לערך של הישראליות, ובפערים קטנים גם סביב הערכים האחרים: 'אורבניות' ו'אלגנטיות' ועל כן התאמתה לקסטרו עומדת על 85 אחוזים".

לדברי טל, בר רפאלי היא הרחוקה ביותר מהמסרים של פוקס כי פוקס נתפסת כאופנת "בייסיק" ואילו הדוגמנית ממש לא מוזכרת בתקשורת בהקשר זה, אלא להיפך, סביב נוצץ ושטיח אדום. על כן התאמתה למותג פוקס היא בשיעור של 75 אחוזים בלבד.

עוז זהבי כבר לא סקסי?

נתון נוסף מפתיע במיוחד מצביע על היחלשותו של עוז זהבי כפרזנטור, אך התחזקותה של רנואר מבחינה תדמיתית כבועטת וסקסית. נראה שהשחקן שנחשב במדינה לסמל מין לאחר שידור "עספור" יורד ממעמדו וכעת מתאים לרנואר בהתאמה של 80 אחוזים בלבד. רביב טל: "עוז זהבי, שהיה מחובר יותר למסרים של רנואר לפני שנתיים, התרחק קצת בשל העובדה שהמותג נותר 'סקסי' ו'יצרי' בעיני התקשורת, אבל עוז זהבי כבר כמעט שאינו מוזכר יחד עם אחד הביטויים הללו". לקרוא ולא להאמין.

* עכשיו ב-ZOOG: איך לצאת טוב בתמונות? טיפים שעובדים>>

* עכשיו ב-ZOOG: כל הטעויות שגברים עושים במיטה>>

* עכשיו ב-ZOOG: צפו בהצעת הנישואין שגרפה מיליוני צפיות ביוטיוב>>