האחת שיודעת

גלי בן שמעון | צילום: טל עבודי
גלי בן שמעון | צילום: טל עבודי

אין זה פלא שכולם רוצים לשמוע מה יש לשפית גלי בן שמעון להגיד, וזאת גם הסיבה שהחל משבוע הבא, בן שמעון תגיש פינה קבועה בשם "האחת שיודעת", בתוכנית הלייפסטייל של יעל גולדמן ברדיו 102FM

88 שיתופים | 132 צפיות

בכל פעם שאתן מחפשות מתכון – למנה ראשונה, עיקרית או קינוח מפנק, בכל פעם שאתן זקוקות להכוונה בתכנון ארוחה או אירוע, בכל פעם שאתן שואלות את עצמכן איך לעצב את השולחן לקראת ארוחה, בכל פעם שדרוש לכן טיפ בנושא סטיילינג ואפילו עזרה בעריכת רשימת הקניות – שף גלי בן שמעון היא ללא כל ספק הכתובת לפנות אליה. 

מאז שהיא זוכרת את עצמה, בן שמעון חיה ונושמת את סביבת המטבח, את ריחות הבישולים ואת האהבה לאוכל ולאירוח, וכבר בתור ילדה נהגה להציץ לסירים המהבילים ולהפנים את שילובי הטעמים והטכניקות המהווים את  הבסיס לבישול איכותי. כשהחליטה להפוך את אהבתה לבישול למקצוע, העמיקה בן שמעון את הידע הקולינרי במגוון רחב של קורסים, השתלמויות וסדנאות בארץ ובחו"ל, צברה ניסיון רב במטבחי מסעדות ובעבודה כשפית פרטית, ועד מהרה העפילה למעמד של גורו בתחום, המשמשת מודל לחיקוי לעשרות אלפי עוקבים ועוקבות ברשתות החברתיות. 

ייחודה של בן שמעון טמון בגישתה הישירה והבלתי אמצעית לכל נושא הבישול והאירוח, או כפי שהיא מנסחת זאת: "לבשל זה להגיש אהבה בצלחת!". בן שמעון רואה בהכנת אוכל הרבה מעבר לסך המצרכים – לדבריה, מדובר בחוויה שלמה, הנוצרת משילוב בין מנות טעימות, אופן הגשה אסתטי ומזמין ואווירה ביתית ושמחה. "לאוכל יש כוח מלכד" היא אומרת, ובשל כך מקפידה להיות זמינה לכל עוקביה, לתת מענה לכל שאלה שמפנים אליה, לעודד התנסות במתכונים חדשים ובטכניקות בישול לא מוכרות, ואף להמשיך ללמוד, להתנסות ולהתפתח בכל הנוגע לעולם הקולינריה בעצמה. 

במהלך השבועות האחרונים רתמה בן שמעון את כישוריה המקצועיים והאנושיים המופלאים לטובת ניצולי המסיבה ברעים. ועשתה לילות כימים במתחם השיקום בשינוע תרומות של חומרי גלם ובהכנה יומיומית של אלפי מנות טעימות, מזינות ומנחמות. 

התשוקה הבלתי נדלית והמחויבות חסרת הפשרות לאוכל, קולינריה ואסתטיקה המלוות את בן שמעון לאורך כל הקריירה שלה באות לידי ביטוי מובהק באתר האינטרנט שלה וברשתות החברתיות – לצד שפע מסחרר ומגרה של מתכונים, ניתן למצוא טיפים שימושיים לעבודה במטבח וכן תכנים מעוררי השראה ופשוטים ליישום בנושאי עיצוב וסטיילינג. כל אלה הופכים את בן שמעון לאחת הדמויות המשפיעות והמובילות בסצינת הקולינריה המקומית, הראויה לתואר "מרתה סטיוארט הישראלית".

איפור: אליאב ממן
שיער: אדיר אמרגי
סטיילינג: אלין זידקוב

* בשיתוף גלי בן שמעון