גלית גוטמן: "אני לא מרגישה נוח בסניקרס וטרנינג"

גלית גוטמן ואמה גוטמן קורן בקמפיין לרונית רפאל  L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא
גלית גוטמן ואמה גוטמן קורן בקמפיין לרונית רפאל L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא

הן החברות הכי טובות, יש להן יותר קרמים מבגדים ואל תסמכו על אימא בכל הנוגע לאוכל חם: פגשנו את גלית ואמה גוטמן בקמפיין המשותף לרונית רפאל וקיבלנו הצצה לחיים שמאחורי המצלמה

88 שיתופים | 132 צפיות

"טוב שלא ידעתי למה לצפות ואת סדר הגודל, התרגשתי בדיעבד והחסרתי פעימה", אומרת אמה גוטמן קורן על הצילומים המשותפים עם אימא, אליהם הגיעה השבוע לאחר שהייתה בטוחה שזה משהו קטן ומקומי. אמה כמעט בת 17, היא הבת הצעירה של גלית גוטמן וזיו קורן. היא כבר מכירה כמה שנים את הקמפיינים של אימא שלה לרונית רפאל, אבל כשהיא הגיעה למלון JAFFA ביפו, וראתה את מסת האנשים, צוותי הצילום, הסטילס והווידאו שגויסו למען הקמפיין ואת כל ההתרגשות סביב, היא הבינה שמשהו גדול קורה. "את הצלם עידו לביא אני מכירה מהשנים שבאתי עם אימא לימי צילום שלה, ובסוף הכול קרה מהר וזה היה כיף".

>> "רגשות אשם זו מפלצת שאנחנו מאכילים". ורד פלדמן עונה על השאלות שלנו

"את הקמפיין הישראלי של רונית רפאל אני עושה עם הבת הגדולה שירה כבר שלוש שנים, ולאחרונה בפגישה עם רונית היא אמרה לי שהחלום שלה לשלב בקמפיין הבינלאומי אותי ואת אמה והנה זה קרה", מספרת גלית גוטמן, "לא סיפרתי לאמה מראש מה הולך לקרות ושהפנים שלה יתנוססו בקרוב על פוסטרים בבירות אירופה, מחשש שהיא לא תירדם בלילה מרוב התרגשות".

אמה גוטמן קורן: "בתור הבת של אימא ואבא שלי היו מקרים שבא לי להיות אנונימית, למשל שפרסמו על הגירושין שלהם או שכותבים דברים שליליים"

גלית ואמה נבחרו להוביל את הקמפיין של מותג הטיפוח הבינלאומי L RAPHAEL GENEVE בבעלותה של רונית רפאל, כאשר אמה תוביל קו טיפוח חדש לצעירות, וגלית את קו המוצרים לנשים בטווח גילאים רחב ואת הטיפולים האסתטיים והמכשור הטכנולוגי החדש של המותג שבסיסו בג'נבה. אל הקמפיין הבינלאומי, שלא יעלה בישראל – אלא רק בבירות אירופה השונות, הצטרף גם הדוגמן-זמר-שחקן עמירם עיני שכיכב בין השאר בפרסומות לוורסצ'ה ולארמני. לרגל הקמפיין שמענו מהאימא ומהבת על הנושאים הבוערים בחייהן.

גלית גוטמן בקמפיין למותג הבינלאומי של רונית רפאל L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא
גלית גוטמן בקמפיין למותג הבינלאומי של רונית רפאל L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא

החיים בצל הפרסום

אמה: "כשהחבר שלי התגייס שאלו אותו 'איך אימא שלה גלית גוטמן?, אבל בשבילי יש את גלית גוטמן ויש את אימא שלי ויש הפרדה. אני נולדתי לתוך זה. לא מכירה משהו אחר. לבד ברחוב אני מרגישה נוח, ובתור הבת של אימא ואבא שלי היו מקרים שבא לי להיות אנונימית, למשל שפרסמו על הגירושין שלהם או שכותבים דברים שליליים וטוקבקים לא נעימים שאני לפעמים נחשפת אליהם, ועדיין אני הכי אוהבת את ההורים שלי ולא מחליפה אותם בשום דבר אחר".

גלית: "זה קצת עול על אמה ושירה. אבל בתמונה הרחבה ידעתי את זה כבר מההיריון הראשון. בתקופות ההיריון שלי, אנשים היו אומרים לי 'בואי נקווה שהילדה דומה לך' ואני עניתי 'שרק תהיה בריאה'. כשאת גדלה במשפחה שבן דוד נולד עם פיגור שכלי וכמה זה הופך את הבית, את רק רוצה ילדות בריאות. לקחתי בחשבון שלהיות בת של גלית גוטמן, זה אומר שתמיד יסתכלו עליהן אם הן דומות לי, אבל בבית אני לא גלית גוטמן, והן חיות עם הבנה ברורה שאנחנו לא בשום תחרות, שלכל אחת מאיתנו האיכויות שלה. שירה ואמה הן אחיות טובות ואנחנו כאן לבנות את הביטחון העצמי שלהן".

דוגמנות

אמה: "הקמפיין הנוכחי הוא השני שלי. היה לי בגיל 10 קמפיין של שני ימי צילום לסולוג ולגלי. אני נהנית מימי צילום אבל לא הייתי מגדירה את הדוגמנות כחלום, אני מעדיפה את מאחורי הקלעים כי אני לא אוהבת שאומרים לי מה לעשות. מגיל 12 עזרתי למוטי רייף בשבוע האופנה וכיום חוץ מהלימודים, אני מנהלת את הסטודיו של המאפר הנחשב גילי אלגבלי, זה כולל את הצוות והלקוחות. גילי והשותפה שלו מכילים את העובדה שאני עדיין תלמידה ושהזמן שלי לפעמים מוגבל ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה נפלא ומרגיש לי כאילו נועדנו זה לזו.  יש לי שני מכשירי טלפון, אחד פרטי ואחד לעבודה, ואני אחראית בסטודיו על לוח הזמנים, הסגירות, ימי הצילום, הכלות. אני מרגישה שנקלעתי לסיטואציה המושלמת לי. טלוויזיה? לא נראה לי שאסרב בתוקף, בינתיים אני זורמת, כל החיים לפניי ומה שיהיה – יהיה".

גלית: "אמה מאוד אחראית ובוגרת, וממש בלבוסטה. אני לא הייתי יכולה לנהל כמוה, צריך להיות חזקה כדי לתת הוראות ואני פחות טובה בזה. התחלתי לדגמן כשהייתי בת 17 אחרי שזכיתי בתחרות 'תגלית השנה' ומג'וב של בייביסיטר הפכתי לדוגמנית עסוקה ומוערכת, וחסכתי לעצמי את שנות המלצרות או העבודה בבר".

טיפוח

גלית: "בבית שלנו יש יותר קרמים מבגדים, יש לי קרם לכל אצבע בערך. התחלתי לטפח את עצמי בגיל צעיר. אני בהירה ומנומשת והאקלים הישראלי לא ממש עוזר, אז כבר בגיל 17 הבנתי שאני צריכה לשמור על עצמי. הרוטינה הקבועה באמת שמרה עליי עד השנים האחרונות שנזקקתי לטיפולים יותר רציניים, כמו מכשור והזרקות".

אמה: "טיפוח מבחינתי הוא חלק חשוב ואני נהנית מכמה דקות של שקט ולהשקיע בעצמי. התחלתי לטפל בעצמי מגיל 15, ובבוקר ובערב אני מנקה את הפנים בסבון ואז שמה קרם לחות. אחת לחודש אני עושה טיפול פנים אצל רונית רפאל ופעם בשבוע אני שמה מסכה. כיוון שאני מאוד בהירה, אני משתמשת בקרם הגנה על בסיס יומי".

רשתות חברתיות

גלית: "יש לי 138 אלף עוקבים ואני מעלה רק תכנים של העבודה או פרומואים לקראת תוכניות מסוימות. מאז הקורונה אני לובשת אך ורק מעצבים ישראלים ואני מפרגנת ומנסה לעזור, אבל אני לא באמת מתחברת לצלם את עצמי כל דקה. אני לא בפייסבוק ולא בטיקטוק. ראיתי בתוכנית של דרור נובלמן איך משחקים לנו במוח והבנתי שהעיסוק ברשתות לוקח ממני זמן והורדתי עוקב כדי להיכנס למיטה עם ספר".

אמה: "יש לי 15 אלף עוקבים ואני מקפידה על הקו העדין הזה שישמור על הפרטיות שלי. אני לא מצלמת בכוח וזה לא דחוף לי ולא בסדר העדיפויות שלי, אבל אם אני עוברת חוויה וזה מתאים לתעד אותה, אני לפעמים משתפת. פייסבוק אין לי".

פער הדורות

גלית: "אני קוראת אובססיבית של ספרים והן לא, אני קוראת עיתונים והן לא. אני אוהבת את שלמה ארצי ושלומי שבת ולהן טעם אחר, והן יכולות לשיר של ריהאנה, ולפעמים צוחקות מדברים שונים – בואי לא נתבלבל. אבל בעיקר אפשר לראות את זה בטכנולוגיה, הן יותר ברשתות ממני. אני הכי טכנופובית שיש, הן התמיכה הטכנית שלי. לשירה יש עסק לתכשיטים, היא מצלמת ומעלה, אין סטייל כזה".

אמה: "אני מצטרפת לפעמים לראות חדשות כי אימא אומרת שחשוב לדעת מה קורה מסביב, חוץ מברשתות החברתיות. אצלי הסגנון משתנה, אין לי טעם ספציפי, לפעמים זו אריאנה גרנדה, אבל זה גם שלמה ארצי. וברשתות אנחנו עוזרות לאימא, שירה מצלמת חומרים של אימא ואני מעלה. אימא רק מראה את הפרצוף היפה שלה ונותנת את ההערות מלמעלה".

אופנה

גלית: "אמה מסתכלת עליי כאילו אני קצת דודה כי אני אוהבת את המראה האירופאי. היא אומרת לי שאהיה יותר קלילה, שתי הבנות שלי מתות לראות אותי עם סניקרס וטרנינג, אבל אני לא מרגישה נוח עם זה. בימי הסגר, רונן חן שלח לי טרנינג והייתי בבידוד וזה היה חריג לראות את שלושתנו בטרנינג. ההשפעה שלי עליהן די גדולה, אבל אני אומרת להן שהן צעירות והן לא צריכות להיראות דודות כמוני. אני מאוד משחררת כי חשוב לי שיהיו להן עצמאות וסיי משלהן ולא ישאלו אותי כל דבר, כולל מה ללבוש. רק בנעליים אנחנו לא יכולות להתחלף. אמה במידה 36, שירה במידה 37 ואני 38".

אמה: "שלושת הארונות בבית שלנו משותפים. כשאני הולכת לקנות משהו אני מצלמת שאימא תראה, חשובה לי החתימה שלה, אני רוצה לדעת שהיא רואה אותי יוצאת מהחדר שלי עם בגד חדש ולא תרים גבה".

גלית : "בואי, הגבות שלי לא מתרוממות מאז הבוטוקס".

גלית גוטמן: "אני אימא אובססיבית, יודעת כל הזמן איפה הן, ושירה כבר בת 22. שלושתנו מאוד עסוקות אבל מעדכנות בכל דבר בזמן אמת"

המריבות שלנו

גלית: "אנחנו לא רבות. קשה לריב איתנו כי שתינו לא אוהבות עימותים ושתינו מהסוג שקודם כל מרגיעות ומתנצלות. גיל ההתבגרות והבעיות שאיתו פסחו על אמה לגמרי. היא מיד הפכה בוגרת".

אמה: "אף פעם לא קרה שלא דיברנו ואם יש לנו מה להגיד, אז נגיד רק אחרי שנרגעות".

הקשר שלנו

גלית: "יש לנו קבוצת ווטסאפ בשם 'הגוטמניות' שרק שלושתנו חברות בה. יש שם דרמות וצחוקים, הכל קורה שם. אני מדברת איתן על הכול, אני משתפת אותן בכל מה שקורה בקריירה, בבחירות שאני עושה. אני אימא אובססיבית, יודעת כל הזמן איפה הן, ושירה כבר בת 22. שלושתנו מאוד עסוקות אבל מעדכנות בכל דבר בזמן אמת".

אמה: "תלוי כמה היום דרמטי, אבל אנחנו מאד מחוברות. אני מספרת לה את כל הסודות שלי ומתייעצת איתה על הכול ואני מקפידה לעדכן אותה ויודעת שגם אם היא בטלוויזיה, היא תקרא ותתעדכן בפרסומות".

אמה גוטמן קורן בקמפיין למותג הבינלאומי של רונית רפאל L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא
אמה גוטמן קורן בקמפיין למותג הבינלאומי של רונית רפאל L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא

בזבוזים

גלית: "בשנתיים האחרונות של הקורונה הבזבוזים הגדולים הם על וולט".

אמה: "שלי על אוכל בחוץ".

קולינריה ביתית

גלית: "אני לא גאונה במטבח, אבל אני יודעת להזמין מהמסעדות הכי טובות וגם זה כישרון. שירה למדה לבשל ואמה לאפות, ושתיהן אלופות".

אמה: "אני החנה'לה של הבית, מתפיחה בצק ומכינה חלות, ולצהריים מכינה לפעמים פסטה. הייתי רוצה שאימא תכין אוכל טעים".

גלית: "אני אקח את זה לתשומת ליבי אבל אני לא מבטיחה שמחר כשתחזרי הביתה יהיו סירים על האש".

סדר והניקיון

גלית : "יש עוזרת אבל יש אחריות לכל אחת. לפני כמה שנים כשהייתי חוזרת הביתה ומוצאת כיור מלא בכלים, הייתי מתבאסת אבל זה כבר לא קורה. מכיתה א' כל אחת אחראית על סידור הילקוט שלה ועל החדר. מגיל קטן לימדתי אותן שזה פשוט יותר נעים לגור בבית נקי ומסודר, ואני יכולה להעיד שהצלחתי".

אמה: "כל מי שנמצאת במטבח, אחראית לנקות אחריה. אני הייתי פעם מבולגנת ואגרנית ועדיין קשה לי לזרוק דברים".

פנאי משותף

גלית: "בשנתיים האחרונות, מבלי שתכננתי, אני עובדת כל יום, אבל בימים אחרים נסענו לחו"ל, טיילנו, ישבנו בבתי קפה. זה הכי מקסים לבלות איתן, אני נהנית איתן, נפעמת מהביטחון שלהן ומהכבוד שהן נותנות לאנשים".

אמה: "אני אוהבת לטוס עם אימא, לשבת לדבר איתה".

אמה גוטמן: "אין דיאטה בבית, יש חטיפים ואני יודעת לאזן ולאכול אוכל בריא"

לו היה לי הכישרון

אמה: "אני שרה מזעזע".

גלית: "אני שרה יפה, אבל אני לא יודעת לרקוד ולא לצייר, ויש עוד כל כך הרבה דברים שאני לא יודעת, כמו לבשל. אולי אני צריכה להתחיל מלמטה ולקלף תפוחי אדמה".

זוגיות

גלית: "השבוע שלי מתחלק – חצי שבוע עם הבנות וחצי שבוע עם בן זוגי יגאל אהובי. הבנות גרות בבית".

אמה: "לשירה יש חבר בן 27 והם אצלנו, וגם החבר שלי מגיע".

גלית: "יציבים כאן אצלנו בבית".

גלית גוטמן ועמירם עיני בקמפיין למותג הבינלאומי של רונית רפאל L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא
גלית גוטמן ועמירם עיני בקמפיין למותג הבינלאומי של רונית רפאל L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא

ספורט

גלית: "אף אחת אצלנו לא באמת אוהבת ספורט אבל מגיע אלינו פעם-פעמיים בשבוע מדריך כושר, והן לפעמים מצטרפות ואנחנו מעבירות שיעור ב'קרחצ'ן ובאוי ואוי'".

אמה: "אבל אנחנו מבינות שזה חשוב גם לנפש, ובכלל בשביל הבריאות, ואותו דבר בעניין התזונה. אין דיאטה בבית, יש חטיפים ואני יודעת לאזן ולאכול אוכל בריא".

המודל שלי

אמה: "ההורים שלי, ברור. השמות שלהם הולכים לפניהם ויש לזה סיבה. שניהם משקיעים מאוד בקריירות שלהם, אני מאוד גאה בהם ובעשייה שלהם".

גלית: "זה השלב שאני בוכה".