גליאנו האנטישמי ייעצב לנציגתנו באירוויזיון?

הכל כדי לייצר קצת באז. ג'ון גליאנו | צלם: אימג'בנק/Gettyimages
הכל כדי לייצר קצת באז. ג'ון גליאנו | צלם: אימג'בנק/Gettyimages

סטייליסט יהודי פנה למעצב גליאנו, הידוע כאנטישמי, כדי שיעצב שמלה לזמרת מורן מזור שתייצג אותנו באירוויזיון. מאיה פולק, עורכת מגזין BelleMode, חושבת שזה רעיון גרוע. אבל ממש גרוע

88 שיתופים | 132 צפיות

עוד לא הספיקה לדעוך השעווה של נרות הנשמה של יום השואה, וכבר אנחנו שומעים על פנייה של סטייליסט יהודי אל מעצב אנטישמי כדי שיעצב שמלה לזמרת מורן מזור, הזמרת שתייצג אותנו באירוויזיון. איזה יופי. מחר נשמע שהייתה פניה לאיש אל-קעידה שייעצב שמלה לתחרות מלכות היופי או למנהיג קוריאה הצפונית שיציג בשבוע האופנה גינדי תל אביב.

הכל בשם הרייטינג

האירוויזיון. תחרות שירים חיוורת ובלתי נגמרת שבה תייצג אותנו זמרת שלא מייצרת באז, אז למה לא נפנה לאנטישמי, ואז כולם יפרסמו ויזעמו, ואז יהיה המון באז. מרגיז שאפילו הטור הזה משרת את מכונת הרייטינג: אני כותבת שזה מרגיז אותי, אתם קוראים ואז הבאז על האירוויזיון משכפל את עצמו וכולם מרוויחים מכך. עכשיו כולם מחכים לראות מי ייעצב ומה תלבש אישה שעד לפני שנייה לא עניינה אף אחד. וגם אם בסוף גליאנו הוא לא זה שייעצב את השמלה – עדיין תשומת הלב הושגה, אבל לא בלי לפגוע בכבודם של ניצולי השואה בשבוע שבו חל יום השואה.

ואני שואלת – למה דווקא לפנות לג'ון גליאנו, מעצב שהתבטאויותיו האנטישמיות גרמו לבית האופנה דיור להעיף אותו מכל המדרגות? מעצב שנראה לפני מספר חודשים ליד ביתו בניו יורק לבוש בבגדי חרדי כולל פאות שהשתלשלו מהכובע עד שלא היה ברור אם זה סטייטמנט אופנתי או שהוא צוחק על כולנו.

בבית האופנה של אוסקר דה לה רנטה נתנו לגליאנו השנה צ'אנס להתארח ולתרום מהידע שלו כמעצב על, אבל למה אנחנו צריכים לתת לו צ'אנס? אפילו ניקול ראידמן, אישה שמוכנה לשלם תמורת איכות וגימור, סיפרה לנו בזמנו בראיון שהיא קיבלה נעלים בעיצוב גליאנו מתנה לבת שלה והשליכה אותן לפח. "הייתי לוקחת אותו לאושוויץ, להראות לו את מכונת ההשמדה כדי שיהיה אחראי על מה שיוצא לו מהפה", אמרה לנו ראידמן בזעם.

עוד ב-BelleMode:

* ניקול ראדימן בראיון אישי>>

* איך בוחרים משקפי שמש מתאימים?

* איך תאספי את השיער לגולגול מרושל (יש גם סרטון) >>


אם הזמרת לא מייצרת באז, למה שלא נפנה למעצב אנטישמי ואז יהיה המון באז? מורן מזור. צילום: רפי דלויה

למה לא לבחור במעצב ישראלי?

אני נתקלת די הרבה באנשי תעשיית אופנה ישראלים, שמה שהם עושים כל היום זה להיות מושפעים מהאופנה הבינלאומית ומנסים לחקות אותה חיקוי חיוור. כשאני באה ומדברת באוזניהם בשבחה של האופנה הישראלית, הם מסתכלים עליי כאילו נפלתי מהירח. מבחינתם, מה שגבוה זה מה שקורה ב"ווג", ומה שבינוני, פושר ומתפשר- זה מה שקורה אצלנו בסצנת האופנה המקומית. חשיבה פתטית.

רוצים לעשות סולחה עם גליאנו? בואו נתחיל בזה שהוא יתנצל בפנינו על התבטאויותיו הדוחות. ולהגיד שמורן מזור היא "אדל הישראלית" כפי שהוא אמר, זה לא נחשב להתנצלות. אבל גם אם הוא יתנצל – בשביל מה אנחנו צריכים אותו? יש לנו יופי של מעצבים ישראלים שהיו יכולים לעשות יופי של שמלה לאירוויזיון. יש לי אפילו כמה רעיונות מי יכול היה להתאים לכך.

* עכשיו ב-ZOOG: מהם הנתונים הפיזיים והתכונות של האישה המושלמת?>>