תעשייה

מעוזר מאפר שאיש לא ספר לשם החם של עולם הביוטי. גילי אלגבי מצא את הנוסחה

רומי קרן, מולו, דנה פסקו וגילי אלגבי | צילום: דניאל אלסטר
רומי קרן, מולו, דנה פסקו וגילי אלגבי | צילום: דניאל אלסטר

לגילי אלגבי, שהתחיל כמאפר זוטר בתוכניות ריאליטי והגיע להיות המאפר הראשי של האירוויזיון, יש צבא של כוכבות־על ששומר לו אמונים. איך הפך הילד מפרדס כץ לאימפריית איפור, שיער וסטיילינג?

88 שיתופים | 132 צפיות

עשר בבוקר, דרום תל אביב. סוחר מעמיס גלילי בד ענקיים על אופניים חלודים ומשאית תברואה מפנה את שאריות הלילה מהמדרכות. איש מהם לא יכול לתאר לעצמו מה מתרחש מאחורי דלת הפלדה שניצבת במרכז הרחוב הסואן והדחוס. שם, בסטודיו של גילי אלגבי, אין אבק דרכים – יש אבק כוכבים, אין זיעה – יש שימר, אין מתח – יש מתיחה פנימית, זו שעושים באמצעות שתי צמות מתחת לפן והיא גורמת לירדן ויזל, שהשתתפה ב"המירוץ למיליון" לצרוח. "שחרר לי קצת, גילה, אני מתה", היא מתחננת, אבל המאסטרו, המוקף בשלושה אנשי צוות המביטים בסיטואציה בריכוז של ניתוח לב פתוח, מסרב. "את חייבת את זה, לולי", הוא פוסק: "באת עם וודג׳ נפול" (וודג': פרצוף בסלנג הומואי. ר"א). היא לא מתווכחת, אחרי הכול, מי לא רוצה שירימו לה. ואלגבי (29), שבשנה האחרונה מיצב את עצמו כאחד האנשים החזקים בתעשיית האופנה הישראלית, יודע להרים.

אלגבי, מי שהחל את דרכו בשואו ביז כקוריוז וכ״הומו מחמד״ כהגדרתו, הוא היום אימפריה של איפור, שיער וסטיילינג, עם רשימת לקוחות מפורסמות כמו נטלי דדון, אופירה אסייג, שגית רביבו, לינור אברג׳יל ונועה קירל ורזומה שכולל את טקס המשואות האחרון (כולל סערת השביס, אליה עוד נגיע) ואת אירוויזיון 2019, שבו שימש מאפר ראשי. לפני חמש שנים עוד יכולתן למצוא אותו על סטים כאסיסטנט או כקרדיט קטן בחשבונות אינסטגרם של פליטות ריאליטי, היום הוא מנהל 22 עובדים והלו״ז צפוף כמו תוספות הריסים שהוא אוהב להדביק ללקוחותיו. ״מגיעות לכאן כוכבות שהן איי ליסט לצד פליטות ריאליטי כמוני, ולא משנה מי נכנסת לפה, היא מרגישה דיווה״, מספרת ויזל תוך שאלגבי מפסל את גבותיה עם מה שנראה כמו וזלין. ״אם היא רוצה תה קר היא מקבלת תה קר ואם היא רוצה סנדוויץ׳ חציל קלוי היא מקבלת סנדוויץ׳ חציל קלוי. כשאני אצלו אני מרגישה כמו קנדל ג׳נר".

גילי אלגבי | צילום: דניאל אלסטר | ז'קט Supreme, מכנסיים Rhude אוסף פרטי, נעליים ורסצ'ה אוסף פרטי, גרביים Off-White
גילי אלגבי | צילום: דניאל אלסטר | ז'קט Supreme, מכנסיים Rhude אוסף פרטי, נעליים ורסצ'ה אוסף פרטי, גרביים Off-White

הוכחה נוספת להיותו של אלגבי שחקן מרכזי בתחום הביוטי היא כיתת אומן בניצוחו, שכמו אלגבי, התחילה בקטן ונהפכה לאירוע מפלצתי בתיאטרון הלאומי בחודש ספטמבר. ״אף פעם לא עשיתי כיתת אומן שבה אפשרתי לקהל שלי לגעת בי באמת״, מסביר המאסטר. ״אמרתי שאני רוצה לעשות אירוע קטן, שאעשה הדגמת איפור על שתי כוכבות שלי עם ארוחת בוקר, קצת עיתונאים וקצת סלבס, אבל פתאום ראינו שנרשמו למעלה מ־300 בנות. כל אחת שילמה 700 עד 1,500 שקלים לכרטיס, וכיתת האומן הקטנה נהפכה לכיתת אומן בהבימה, עם הדגמות איפור על חמש כוכבות שלי על הבמה – טהוניה, יעל גולדמן, נטלי דדון, נועה כהן ועוד מישהי שהיא הפתעה. כמובן שהאירוע היה מלווה בתיקי מתנות עם מוצרים של חברות איפור שונות וחמישה מותגים חדשים לגמרי. אין פה שום פן מסחרי, זו נטו כיתת אומן עם מוצרים מהתיק שלי ורצון לתת לכל אישה להבין מהו עולם הביוטי של גילי אלגבי״.

למה דווקא בהבימה?
״זה הבית שלי. גדלתי שם בשמונה השנים האחרונות, אני עובד שם הרבה וצמוד להמון כוכבות שם. המנכ״לית אודליה פרידמן היא אחת החברות הטובות שלי, גם היא כמוני התחילה מכלום, הכרתי אותה ב׳פרידה קאלו׳ והתאהבנו זה בזו״. 

"הכוכבות שנכנסות לפה לא מגיעות כי אני הסטייליסט או מעצב השיער הכי טוב, אני גם לא חושב שאני המאפר הכי טוב, אני פשוט יודע להוציא אותן הכי טוב. למדתי את הנוסחה הנכונה"

רגעים של אהבה

שני עמודי תאורה נפתחים מול הקיר הלבן של הסטודיו. מאחוריהם עומד אלגבי עם האייפון ומביים את הפריים של ויזל, שאליה מצטרפת עכשיו שותפתה לתוכנית אן זיוי. אחרי שעברו תחת ידיו המדופלמות של אלגבי, שתיהן נראות כמו האיט גירלז של הרגע. התמונות תכף יועלו לפיד שלהן (פלוס שלושה תיוגים לשלושת חשבונות האינסטגרם שמתחזק אלגבי) אך מתברר שהסטודיו נותן מענה גם להפקות יזומות שכל מטרתן היא לייצר תמונות לרשת. ״יום אחד אמרתי לו שאני רוצה להעלות תמונה יפה לאינסטגרם״, מספרת ויזל בין שרבוב שפתיים לחיוך עם העיניים, ״הוא מרים לך את הוודג׳ וגם מרים אותך על הכתפיים בשביל הפריים המושלם״.

זהו סיפורה של התקופה הנוכחית, תקופה שבה תמונה באינסטגרם היא לא עוד "תפיסה של רגע" אלא רגע מתוכנן, מהודק, מדויק. כזה שמשרת את מערך יחסי הציבור והכיס של מובילות דעת הקהל השונות ומתורגם גם לפיד של נשים אנונימיות, צעירות ומבוגרות, שרוצות לשדר גלאם. על הלך הרוח הזה מנצח אלגבי, שמציע ללקוחותיו את כל החבילה: גם איפור, גם שיער, גם סטיילינג וגם כמה פריימים שהוא מתקתק על הדרך. אם תעברי על הפידים של הכוכבות ותסתכלי על תמונות שאני צילמתי מול כאלה שאחרים צילמו – הפוסטים שלי גורפים יותר לייקים". 

איך אתה מסביר את זה?
״אני יודע להעמיד את הבן אדם בפוזיציה הנכונה ולתת לו ביטחון, ואם את מרגישה מדהים את גם תיראי מדהים. זה כל הסוד.הכוכבות לא מגיעות כי אני הסטייליסט הכי טוב או מעצב השיער הכי טוב, אני גם לא חושב שאני המאפר הכי טוב בשוק, אני פשוט יודע להוציא אותן הכי טוב. למדתי את הנוסחה״. 

"לא למדתי עיצוב שיער או סטיילינג, למדתי רק איפור, התייחסתי לשיעורי האיפור כאילו מדובר בשיעורי רפואה"

החברות של גילי

הנוסחה הנכונה של אלגבי לא כוללת רק שירותי ביוטי וסטיילינג: מי שנכנסת לסטודיו של אלגבי נכנסת למועדון שכולל פינוקים ברוחב לב והתמסרות. ״הרבה בנות שנכנסות לפה הופכות למשפחה״, הוא מודה, ״יש כוכבות שליוויתי אותן בפרידות מבני זוג ויש כוכבות שליוויתי בפרידות מסוכנים כשאני זה שבודק להן את התנאים אצל הסוכנים האחרים ומתווך להן סוכן חדש״. 

לירז צ׳רכי, שהתחילה לעבוד עם אלגבי לפני שלוש שנים בהצגה ״פרידה״ ונשארה לקוחה נאמנה, חושפת את המקרה שהפך אותו מעוד איש צוות לחבר נפש: ״בסוף השבוע שקדם להצגת הבכורה התגנבנו שנינו למתפרה של התיאטרון וגילי ישב ותיקן את כל הבגדים של כל השחקנים והרקדנים. בפעם הראשונה פגשתי מישהו שהסתכל על הדרך, לא רק על התוצאה. התחברתי להמון אנשים במהלך הקריירה, אבל לצאת עם מישהו למסע בצורה כזו – זה עוד לא היה לי״.

המסע לצד אלגבי כולל גם צידה לדרך, כזו שמגיעה עם שליח. מדי חודש הוא מפיץ ל־100 מלקוחותיו מגוון מוצרים מתחומי הלייף סטייל שאותם מזרימות לו חברות ומותגים, ואלה מעלות את החבילות השוות לרשת בתוספת ההאשטאג "#החברות של גילי". ״זה נטו פרגון שלי להן״, מסביר אלגבי, ״אני לא מקבל על זה כסף, הן לא מקבלות על זה כסף, החברות שולחות לי את המוצרים כדי שאפיץ את הבשורה. אני מקבל פניות ממותגי איפור בארץ ובעולם, ממותגי שיער ומכל חברות ההלבשה וההנעלה בישראל״.

הכוכבות שלך מרוויחות מהחברות הזאת כי הן מקבלות המון מוצרים חינם.
״כל הזמן. ואם נשארו חבילות והתארגנה אצלי נערה לנשף הסיום וחסר לה אודם, אני אתן לה אודם, אין אצלי היררכיה".

מהגישה הזאת כל הצדדים מרוויחים: החברות מקבלות פרסום בקרב משפיעניות, הלקוחות מקבלות מתנות, ואלגבי מקבל כוכבות מרוצות. את המניה הזאת הוא יודע לשלוף ברגע הנכון מול סוכנים, עורכים ומפיקים, וכך הוא הפך בשנים האחרונות גם למי שבכוחו להרים הפקות עם מפורסמות שמתייצבות לבקשתו. 

הכוכבות מגיעות בשבילך?
״ברור. כשהן צריכות בגד לאירוע או כשהן צריכות שיער ואיפור, הסטודיו הוא המקום הראשון שהן מגיעות אליו ואני מרשה לעצמי לבקש מה שאני רוצה כי אני יודע שאני תמיד מחזיר״.

אז יש יחסי תן וקח.
״זה מלא תן וקח. ככה התעשייה עובדת ואם אתה לא יודע להשתמש בזה אתה נבלע״.

"מריה יושבת בסוויטה הנשיאותית עם חלוק, מסביבה תיקים של לואי ויטון ואתה לא מאמין שזה קורה לך"

איך אתה מצליח לעשות את הכול במקביל?
״אני מתייחס לעסק כמו לחברת הייטק. יש מנהלת סטודיו ויומן, מנהלת שת״פים, מנהלת יחסי ציבור, מנהל מחלקת סטיילינג, יש את הבנות של מחלקת האיפור, יש מחלקת שיער. לסטודיו יש היום שלושה עמודי אינסטגרם פעילים ויש מענה זמין כל הזמן לכל אחד מהעמודים. אין אצלנו בסטודיו ׳לא׳. קודם כל אומרים ׳כן׳ ואז מתמודדים. לפעמים יש לזה מחיר, היו לי ריבים עם סלבס בגלל זה״.

עם מי למשל?
״עם נסרין קדרי. הייתה לה הופעה בבית הנשיא ובגלל חוסר ניהול נכון של זמנים הובטח לה שאלווה אותה לירושלים אבל לא יכולתי בסוף להגיע. היא לקחה את זה מאוד קשה והלכה להתארגן במקום אחר. זה מבאס, אבל למדתי להתמודד גם עם זה ולהאציל סמכויות. להגיד לכוכבות: ׳מאמי בואי, אבל לא אני אטפל בך אלא מישהו מהצוות׳. בנוסף יש לי מנהלת סטודיו שמחזיקה קצר את עניין היומן, והיא יודעת להגיד את ה׳לא׳״.

נראה שהשתדרגת ברמת הלקוחות. פעם היית מאפר בעיקר יוצאות ריאליטי.
״נכון, הייתי מתויג כאחד שעושה יותר טראש. לירז צ׳רכי ויעל גולדמן לא היו באות אלי פעם״. 

לא קרה שסונוורת מכוכבת?
״לפני שנה וחצי מריה קארי הגיעה לארץ, ביום האחרון שלה פה המאפר שלה טס אז הקפיצו אותי למלון שלה. היא גם רצתה מישהו שיעשה לה שיזוף בהתזה. התקשרתי לחברה שלי שיש לה מכון שיזוף ואמרתי לה: ׳בואי דחוף ותביאי את המכונה׳. אנחנו מגיעים, מריה יושבת בסוויטה הנשיאותית בחלוק, חצי עירומה, מסביבה תיקים של לואי ויטון ואתה לא מאמין שזה קורה לך. אני יושב מול מריה והמנהל שלה אומר: 'אסור לצלם, אסור לדבר, אסור לשאול כלום'".

"אימא שלי אישה פשוטה מטריפולי שעלתה לארץ בגיל שש עם הסירים של הקוסקוס. קניתי לה תיק של שאנל והיא אמרה 'אני לא יכולה ללכת איתו, הוא כבד'"

אז לא דיברת איתה?
״אמרתי לה רק לפתוח ולסגור את העין. גם ככה רוב הזמן היא הייתה עם משקפי שמש״. 

מבצע שביס הקסמים

האימפריה של אלגבי החלה להיבנות לפני למעלה מעשור, אז הגיע הילד מפרדס כץ, בן הזקונים של שני עולים מטריפולי, לעיר הגדולה. ״בתחילת הדרך אף אחד לא רצה לעבוד איתי״ הוא מודה, ״הייתי ילד מאוד מתלהב, מאוד רציתי את זה, פירשו את זה אולי כנואשות. לפני שמונה שנים יזמתי פגישה אצל סוכנת של מאפרים ומעצבי שיער. אחרי שהיא ייבשה אותי ארבע שעות בקבלה, היא אמרה לי: ׳אני חושבת שאתה לא טוב, אתה לא תצליח׳. שם הבנתי שאני צריך לעשות הכול לבד. לא למדתי עיצוב שיער או סטיילינג מעולם, למדתי רק איפור, התייחסתי לשיעורי האיפור כאילו מדובר בלימודי רפואה. זה הוכיח את עצמו, הייתי התלמיד הכי מוכשר בכיתה, שלחו אותי לאפר ב׳כוכב נולד׳, ב׳נולד לרקוד׳, מאסיסטנט הפכתי למאפר, ממאפר למאפר ראשי, הכרתי את מיכל אמדורסקי שהכירה לי את דנה אינטרנשיונל שהכירה לי את הסוכנים שלה ומשם זה התגלגל וכל היכרות פתחה לי דלת נוספת, ואני אחד שמשתמש בכל הדלתות״. 

בחריצות, נחישות ומקצוענות טיפס אלגבי מעלה, משפריץ על הכוכבות ברונזר וקסם אישי, מג׳נגל בחן בין פליטות ריאליטי ובין איי ליסטריות, בין איפור כלות ובין טקס המשואות. האחרון הוכיח שאלגבי יודע לעצב גם את השיח הציבורי, כשהחליט, רגע לפני שהמנחה לינור אברג׳יל עלתה לבמה, להחליף את השביס הלבן שלה לשביס המנומר שחולל סערה. ״עשיתי שם תרגיל קשוח עם השביס. הם רצו שביס לבן כמו השמלה, ואמרתי ללינור ׳נעשה להם תרגיל 669׳. בחזרות היינו עם שביס לבן ובזמן אמת הוצאתי את המטפחת המנומרת. לא שמו לזה לב עד אמצע השידור, ואז באו אלי הבמאי ויחסי הציבור והעוזרת של מירי רגב שנלחצה שהשביס מנומר כי זה פרובוקטיבי. בסוף כולם התקשרו ללינוי ואמרו לה שהכיסוי המנומר גאוני״. 

הייתה ביקורת גם על האיפור של אברג׳יל בטקס. יש שטענו שהגזמת עם הברונזר.
״נכון, אבל זה מעניין לי את התחת. אם התוצאה טובה בעיניי והלקוחה עפה, למה שזה ייגע בי?״. 

אך טקס המשואות 2019 היה רק אבן פינה לשנה הטובה בקריירה של אלגבי. שבוע וחצי אחריו הוא זכה לסמן וי על הג׳וב הגדול ביותר בקריירה שלו עד כה: המאפר הראשי של האירוויזיון. ״הגעתי לאירוויזיון עם 80 אנשי צוות ושמונה צלמים. האירוע הזה היה עבורי חתיכת סטירת לחי״, הוא מודה, ״הבנתי שהייתי קטן ונחמד וההומו מחמד של כל הבנות, אבל שעכשיו אני מתחיל להציב רף גבוה להרבה מאוד מתחרים״. 

העבודה הקשה השתלמה ואלגבלי זכה לסגור מעגל עם דנה אינטרנשיונל, הראשונה שזיהתה בו פוטנציאל. ״הייתי באמצע טסט למאפרות, מסביבי 20 מאפרים, נטע ברזילי, עידן רייכל, ופתאום בכל ההאנגר שומעים את דנה צועקת: 'זהו גורלם של הטובים, הקארמה מצ׳פרת אותם, כפרה עליך, גילה'. היא הרימה לי ברמות וזה ריגש אותי".

אחרי חוויות כאלה למי אתה מתקשר?
״אני לא מתקשר לאף אחד״.

גם לא לאימא?
״לא, אימא שלי אישה פשוטה מטריפולי שעלתה לארץ בגיל שש עם הסירים של הקוסקוס. הסיפור הכי מצחיק הוא שקניתי לה תיק של שאנל והיא אמרה לי ׳אני לא יכולה ללכת איתו, הוא כבד׳. אמרתי לה: ׳אימא, זה תיק ב־3,000 דולר, את תלכי איתו!׳. ואת חושבת שהיא הלכה איתו? הייתי צריך לקנות לה תיק גוצ׳י מקטיפה שלא יהיה לה כבד״.

בעונה הבאה יככב הדיווה מפרדס כץ בעונה החדשה של ״המירוץ למיליון״ לצד אחותו הגדולה טלי (46). השנה הטובה בקריירה שלו מעבירה אותו לעמדת הטאלנט. ״יש לי מטרה ברורה, להגיע ללב הקונצנזוס״, הוא אומר בעיניים בורקות, ״אני רוצה שכשיחשבו על איפור, אופנה ושיער יגידו גילי אלגבי. הקהל הולך לראות שאני לא רק הבן אדם שרץ על הסט ומסדר לנועה קירל את השיער״. 

איפה תהיה בעוד חמש שנים?
״אני רוצה שהליין שלי ישב ב׳ספורה׳, לעבוד עם כוכבות בינלאומיות, אני רוצה תוכנית על איפור ושיער. אני פותח את עצמי בפני המזל ודואג לעשות את הכי טוב שאני יכול״. 

צילום: דניאל אלסטר
איפור, שיער וסטיילינג: גילי אלגבי
ע. סטיילינג: דובב אגמי
ע. איפור: דניאל ברכה
ע. שיער: אביבית שושן
דוגמניות רומי קרן, מולו ודנה פסנקו ל־ITM

בתמונה למעלה:

רומי קרן
סריג: בלנסיאגה ב־Amor
חצאית: אוסף פרטי
מגפיים: בלנסיאגה ב־Amor

מולו
חולצה: בלנסיאגה אוסף פרטי
חצאית: Celio
מגפיים: פקטורי 54

דנה פסקו
סריג בלנסיאגה ב־Amor
חצאית: בלנסיאגה אוסף פרטי
מגפיים: בלנסיאגה בפקטורי 54

גילי
חולצה: COS
מכנסיים: סטורי
נעליים: Champion בסטורי