גולש למרחקים ארוכים

גיל קופטש | צילום: יוסי צבקר
גיל קופטש | צילום: יוסי צבקר

לאן אוהב הסטנדאפיסט גיל קופטש לנסוע, כיצד הוא כמעט מצא את מותו והיכן גילה עקבות של פיראטים יהודים

88 שיתופים | 132 צפיות

איך אתה בוחר את יעדי הנסיעות שלך?

"זה תלוי בעיקר בשאלה אם אני נוסע לבד או עם המשפחה. נסיעות לבד יהיו ברובן למקום עם חוף וגלים שבו אפשר לגלוש, ואם זה עם הילדים אז למקום עם אטרקציות לילדים. נסענו פעם לטוסקנה עם הילדים וזה היה סיוט – זה המקום הכי לא ידידותי לילדים. כשחזרתי נישקתי את אדמת ארץ ישראל הקדושה".

איזה מקום הותיר בך את הרושם העמוק ביותר?

"חזרתי לא מזמן מג'מייקה ומקובה, מצילומי סרט על יהודים שחיו שם. במהלך הצילומים מצאנו עקבות של פיראטים יהודים בבית קברות יהודי בג'מייקה מלפני 300 שנה בערך. על הקבר היה סמל של פיראטים – עצמות וגולגולת – ולידו מגן דוד וכיתוב בעברית: 'ברוך הנריקס, ג' כסלו'. זה היה ללא ספק גילוי מרעיש".

איזו חוויה זכורה לך במיוחד?

"החוויות החזקות שלי קשורות בתחושה של כמעט מוות, כשגלי האוקיינוס מאיימים להטביע אותי ואני נשטף אל החוף. זה קרה לפחות פעמיים – בקוסטה ריקה ובחוף הוסגור (Hossegor) שבצרפת, וניצלתי".

גולש בחוף הוסגור בצרפת | צילום: shutterstock
גולש בחוף הוסגור בצרפת | צילום: shutterstock

לאן אתה חולם להגיע?

"אני די מסופק מבחינת המקומות שהגעתי אליהם בחיי. הייתי בהודו, באפריקה, ובאירופה אני מכיר כמעט כל פינה. אני רוצה להגיע לאוסטרליה – שם עוד לא הייתי – ואני אגיע מתישהו".

האם יש מקום שהיית רוצה לחזור אליו?

"לקוסטה ריקה או למלדיביים, כדי לגלוש כמובן. גם לסרי לנקה הייתי חוזר, ואף שאני איש תרבות ויש שם קטע תרבותי של בודהיזם וכדומה – לא הייתי יוצא מהחוף".

 

גיל קופטש – סטנדאפיסט, סופר ופרשן תנ"ך חובב. ספר הילדים הראשון והמצליח שלו "למה לנוח אין מנוח" (ידיעות ספרים) יצא באפליקציה באנגלית ובגרמנית.