"הבנתי שהיחסים היו הצגה של זוגיות": גאיה שליטא כץ שוברת מיתוסים על זוגיות נכונה

גאיה שליטא-כץ | צילום: ליאת שליט
גאיה שליטא-כץ | צילום: ליאת שליט

בלי רשימת מכולת, בלי תיאום ציפיות ובלי ללכת יותר מדי אחרי האינסטינקטים שלך. גאיה שליטא כץ שברה כמה מיתוסים בדרך לזוגיות עם דור מוסקל ועכשיו היא משתפת את כולנו בתובנות ובטיפים

88 שיתופים | 132 צפיות

"אני ודור נפרדנו שלוש פעמים! ואחר כך הבנתי שההפסקות האלו היו חלק בלתי נפרד מהקשר שלנו, ככה שברנו דפוסים לא טובים בתוך היחסים" מספרת השחקנית גאיה שליטא כץ על הזוגיות שלה ושל בן זוגה בשנים האחרונות, השחקן והיוצר דור מוסקל, כוכב "ערוץ הכיבוד". אומנם שליטא כץ לא מרבה לדבר בתקשורת על הזוגיות שלה, אך לאחרונה היא התארחה בסרטון של אפליקציית ההיכרויות "באמבל", דיברה על זוגיות ושברה כמה מיתוסים בקשר לזוגיות שנשים צריכות לדעת כשהן תוהות האם הן מצאו את "האחד" שלהן.

מיתוס 1: ככה דמיינת אם הבן זוג שלך? אם כן מעולה, אם לא Next

שליטא כץ מספרת שאומנם נשים לפעמים מרכיבות 'רשימת מכולת' של תכונות שצריכות להיות לבן הזוג שלהן, אך זה ממש לא אומר שכך הן ימצאו את בן הזוג המושלם עבורן: "אני ממש ידעתי שדור הוא לא הסגנון שלי. חבר ניסה לשדך לי אותו ואמרתי 'לא תודה'. ואז כשפגשתי אותו במסיבת יום הולדת כל מה שעניין אותי זה להצחיק אותו ולמשוך את תשומת הלב שלו, ואמרתי לעצמי: 'זה הולך להיות החבר הכי טוב שלי'. חשבתי שאני רוצה שנהיה ידידים מאוד טובים, גם אם הידיים שלי מזיעות והלב דופק ואני מסמיקה בטירוף, כנראה זה עדיין ידיד, כי הוא פשוט לא הסגנון שלי. אז מציעה לכן כן לתת הזדמנות גם אם הפרטנר הוא לא מה שתמיד חלמתן ותיכננתן שיהיה בבן הזוג שלכן. תרשו לעצמכן לנסות להכיר מישהו שהוא לא בדיוק הטייפ הרגיל שלכן ולא הייתן יוצאות איתו במבט ראשון, אבל כן סיקרן ועניין אתכן". 

מיתוס 2: אם את מרגישה שזה לא זה, זה לא זה

"כל הזמן אומרים לנו להקשיב ללב שלנו, והלב שלנו באמת מהמם, אבל הלב שלנו לפעמים מפחד להיות במקום חדש" אומרת שליטא כץ וממשיכה: "אני כל השנים אמרתי לעצמי אני אף פעם לא חוזרת אחורה, כשאני נפרדת אני נפרדת. וזה היה נכון עד דור. אני ודור נפרדנו שלוש פעמים ואחר כך הבנתי שההפסקות האלו היו חלק בלתי נפרד מהקשר שלנו, ככה שברנו דפוסים לא טובים בתוך היחסים. התגעגענו ממש, וכשחזרנו להיות ביחד הייתי בהלם מעצמי. להכיר את עצמך זה דבר חשוב ואנחנו שואפות לשם כל הזמן, אבל צריך לשים לב לפעמים שזה עוצר אותנו מלהתפתח ולהשתנות, מלוותר על דברים שפחות מתאימים לנו".

מיתוס 3: תחפשי זוגיות מושלמת שתהיה השקעה נכונה לעתיד

באחת מהפרידות שלה ושל דור מוסקל, שליטא כץ הכירה בחור אחר והיא מספרת שהזוגיות הייתה מושלמת, הכל היה חלומי, אך ברגע אחד הבינה שהזוגיות הזאת לא יכולה להיות אמיתית ונכונה: "תמיד אנחנו רוצות לדעת שאנחנו עושות השקעה נכונה, שזה ישתלם לטווח ארוך. בחצי שנה כשאני ודור נפרדנו, פגשתי בחור מקסים, נדיב, אנרגטי. בטוחה שהייתן מתרשמות ממנו. הוא היה מקפיץ אותי ממקום למקום ועושה כלים כל הזמן. הוא היה מכין שקשוקה בבוקר ואפילו מרים את הבגדים שלו מהרצפה! אמרתי לעצמי זה ממש שווה, זאת השקעה לטווח ארוך ואני מאחלת לעצמי שאצליח להתאהב בו. יום אחד הוא היה צריך לטוס לחו"ל ולקח לנו לילה במלון לפני זה, כדי שנוכל להיפרד כמו שצריך. ניגשתי לקבלה לעשות צ'ק-אין וכנראה שעשיתי את זה באצילות וחינניות כי כשסיימתי הוא אמר לי: 'כן. את מתאימה להיות אשתי'. כאילו קיבלתי ציון 100 על איך שאני מתנהלת בחברה. הבנתי שכל היחסים האלו היו כמו הצגה של זוגיות, הכל לפי הכללים, פתאום הרגשתי בריאיון עבודה והרגיש לי שזה מקטין אותי". 

מיתוס 4: מראש צריך לדעת לאן הקשר הולך

"ההתחלה של היחסים שלי ושל דור הייתה הכי לא ברורה בעולם, היינו בדייטינג שנה שבה לא הגדרנו מה יש בינינו, אנחנו יחד אבל לא ממש זוג, בהתחלה זה הלחיץ אותי, וכל הזמן רציתי לדעת לאן היחסים האלה הולכים, אבל לאט לאט הבנתי שהם כל הזמן מתקדמים או שאנחנו תקועים באיזה מקום והקצב האיטי זה מה שהיינו צריכים. ההתקדמות הייתה איטית אבל מעמיקה, כל פעם שעברנו שלב היינו שלמים עם זה. נהנתי מהאמון שנבנה לאט לאט, מהצדדים החדשים שאני מגלה גם על עצמי וגם עליו, זה נתן לי הזדמנות לקחת יוזמה, להראות מלא אהבה, להבין מה אני רוצה, להביע את עצמי. היינו מה שאנחנו במקום להתעסק בעתיד, להיות בלחץ על מה יהיה ואיך זה ייגמר. בהסתכלות לאחור זו הייתה תקופה ממש מרגשת, תקופת הדייטינג שלנו. דייטינג לא צריך להיות משהו שעוברים אותו מהר בשביל להגיע כבר לשלב של הזוגיות בו הכל ברור והכל בטוח. זה יכול להיות פשוט כיף, אפשר להינות מלהכיר בן אדם חדש, לראות מה הוא עושה לך, איך הדברים מרגישים, ואפשר ליצור מזה תקופה שמתגעגעים אליה אחר כך".

***

הכתבה נעשתה בשיתוף באמבל, אפליקציית היכרויות שהוקמה כדי לאתגר את התפקידים המגדריים בתהליך הדייטינג. כיום באמבל מעצימה עשרות מיליוני יוזרים ברחבי העולם לעבור את תהליך ההיכרויות באופן משמעותי ובטוח. האפליקציה מקדמת מערכות יחסים שוויוניות ומכבדות ובבאמבל רק הנשים עושות את הצעד הראשון, באופן שמערער נורמות מגדריות בנות מיליוני שנים.  להורדת האפליקציה