בשליחות המשפחות: עו"ד אורלי מנע-שני על האתגר שבפירוק הבית והמשפחה

אורלי מנע שני. צילום: סיגל איילנד שילמן
אורלי מנע שני. צילום: סיגל איילנד שילמן

עורכת דין ומגשרת אורלי מנע-שני, בעלת משרד בוטיק מוביל הפועל משנת 1989, עוסקת באחד התחומים המאתגרים ביותר – דיני משפחה וירושה. יחד עם התמחותה גם בתחום הנדל"ן, היא מלווה את לקוחותיה במסירות ובדווקנות לאורך כל התהליך של פירוק הבית והמשפחה, עד למציאת פתרון מוסכם גם בסכסוכים מורכבים ביותר בין בני זוג או יורשים

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

את משרדה של עו"ד אורלי מנע-שני, אחד המובילים בארץ בתחום דיני משפחה וירושה, פוקדים לקוחות מכל המגזרים, אשר המשותף להם הוא הרצון ליישב את הסכסוך המשפחתי אליו נקלעו במינימום נזק נפשי וכלכלי.משימתה המרכזית של עו"ד אורלי מנע-שני היא לסייע ללקוחותיה לשמור על זכויותיהם, לצמצם למינימום את ההליך המשפטי ולהשיג את ההסכם המיטבי עבורם. את כל אלה היא עושה במסירות, תוך ליווי צמוד, אוזן קשבת וזמינות מירבית בתקופה שנחשבת עבורם אחת הקשות בחייהם.

[tmwdfpad]

איך התחלת את דרכך המקצועית?

״למרות שגדלתי במשפחה של עורכי דין, חלמתי להיות אדריכלית או פסיכולוגית, אבל הלחץ המשפחתי הכריע לטובת לימודי משפטים. את ההתמחות התחלתי בבית המשפט המחוזי אצל שופט שעסק בנזיקין והבנתי שחישובי נזק זה לא בשבילי, אני בן אדם של אנשים. את
החלק השני של ההתמחות עשיתי במשרד גדול שעסק בדיני משפחה והתאהבתי מיד. בסיום ההתמחות פתחתי משרד בוטיק שפועל בהצלחה עד היום ומזה כ- 28 שנים. האהבה לאדריכלות עדיין חיה ובועטת בגדר תחביב, וזכיתי לממש אותה חלקית בבניית ביתנו הפרטי. בשורה התחתונה, רציתי לבנות בתים, ואיכשהו מצאתי את עצמי בסופו של דבר מפרקת אותם״.

מה ייחודי בשירות שאת מעניקה?

״מאחר והתגרשתי בעצמי וגם נישאתי מחדש, אני מודעת לקשיים ולמוקשים שבדרך, גם בפרק א' וגם בפרק ב'. אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, אז אני עושה שימוש בניסיון האישי שלי כדי לסייע ללקוחות להימנע מטעויות, להקטין נזקים ולא להילחם מלחמות מיותרות. גם העובדה שאני מגשרת בהכשרתי מסייעת מאד בגיבוש פתרונות מוסכמים גם בסכסוכים מורכבים מאוד. כשיש ילדים משותפים, אני רואה חשיבות רבה בשמירה על יחסים טובים בין ההורים שנפרדו, שכן הטיפול והדאגה לילדים לא מסתיימים כשהם מגיעים לגיל 18, אלא נמשכים פחות או יותר כל החיים״.

ספרי לנו על רגע מכונן במהלך הקריירה

״ההתעסקות היומיומית בחורבן הבית והמשפחה, בקלות מעכירה את הנפש. כל סיום מוצלח של תיק וכל לקוח מרוצה הוא בעיני רגע מכונן בפני עצמו, ואוסף הרגעים הוא זה שמתדלק אותי וגורם לי לאהוב את מה שאני עושה, שהוא בעיני בגדר שליחות של ממש. זה יכול להיות פס"ד מוצלח, הסכם ביו יורשים מסוכסכים או זוג שמגיע לגישור עצבני, כועס ועייף מהחיים, ויוצא מהמשרד עם הסכם, חיוך ותקווה לחיים טובים יותר של כל אחד מהם, בנפרד״.

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

״ממשיכה לעבוד קשה ולסייע ללקוחות להגן על זכויותיהם, לצלוח  את חורבן הבית במינימום נזק ולראות אותם מרימים ראש וחוזרים להיות מאושרים״.

אורלי מנע שני. צילום: סיגל איילנד שילמן
אורלי מנע שני. צילום: סיגל איילנד שילמן

10 דברים שכדאי לדעת

על פי עו״ד אורלי מנע-שני

1. לבחור את עורך הדין הנכון

לעו"ד יש תפקיד מרכזי ומשמעותי בניהול ההליך המשפטי. בחירת עו"ד יכולה להכריע לכיוון מלחמה או שלום. בחירה לא נכונה עלולה להוביל למלחמות מיותרות ולבזבוז משאבים כלכליים רבים. יש לזכור כי בניהול מלחמה יש "פצועים" ו"הרוגים", לכן יש לבחור בעו"ד מקצועי וקשוב אשר יוביל אותך בבטחה למטרתך, ולא למטרתו.

2. לערוך צוואה

כל עוד אתם רשומים כנשואים ולא התגרשתם, לבני זוגכם קיימת זכות לרשת אתכם על פי חוק הירושה. לכן, אם אינכם מעוניינים שמי שמנהל מולכם מלחמה או מי שעזב אתכם או מי שאתם עזבתם יירש את זכויותיכם – ערכו צוואה מיד לאחר פרוץ הסכסוך.

3. לשמור על רכוש שהתקבל בירושה  או במתנה

עפ"י החוק, רכוש שהתקבל במתנה או בירושה ע"י מי מבני הזוג במהלך הנישואין, שייך אך ורק לבן הזוג שקיבל אותו. אנשים טועים לחשוב שמדובר ברכוש משותף רק משום שהתקבל במהלך הנישואין, ולא היא. אם ברצונכם לשמור על הרכוש לעצמכם ולא לשתף את בן/בת הזוג, יש לשמור הכספים בחשבון נפרד על שמכם. העברת כספי ירושה או מתנה לחשבון משותף או לצורך פירעון משכנתא משותפת, עלול להפוך את הכספים למשותפים.

4. לערוך הסכם ממון

אם אתם עומדים להינשא או לחיות עם בן/בת זוג, ומביאים אתכם לתוך הקשר הזוגי כספים או דירה, רצוי לערוך הסכם ממון המבטיח את זכויותיכם בנכסים אלו שנחשבים "נכסים חיצוניים". לא פעם נפסק ע"י בתי המשפט כי דירת מגורים בה גרו הצדדים ואשר היתה שייכת לצד אחד טרום הנישואין, היא רכוש משותף, דבר שניתן היה למנוע אם היה הסכם ממון.

5. לשמור מסמכים ומידע

אנשים רבים אינם יודעים ולא מתעניינים בהיקף הזכויות הכספיות ו/או הסוציאליות שלהם או של בני/בנות זוגם. ברגע האמת של הפרידה, חוסר הידיעה מעמיד רבים בסיטואציה קשה, בעיקר אם בן/בת הזוג מנסים להסתיר או להבריח רכוש וכספים. אז יש לפנות לחוקר פרטי, או לקבל צווים מבית המשפט לביצוע חקירה ודרישה. רצוי לאסוף ולשמור את כל המסמכים המעידים על הזכויות הכספיות או הנכסים של בן/בת הזוג לפני שמתחילים להילחם וגם לתעד שיחות והודעות אשר תוכלנה לסייע לכם בהליך המשפטי.

6. לא לנפח תביעת מזונות

תביעת מזונות מנופחת לא נראית טוב בעיני בית המשפט, מצביעה על חוסר תום לב וחוסר אמינות ויכולה להשליך על תוצאות כל ההליך, גם בהיבטים אחרים שלו.

7. לא לערב את הילדים בסכסוך

אין ילד שלא נפגע כשהוריו מסוכסכים ונפרדים ומחובת ההורים להקטין את נזקיהם ולשמור עליהם. הדרך המיטבית היא לא לערב אותם בסכסוך, לא להשמיץ את ההורה האחר ולא לגרום לניכור הורי. אם תכבדו את מקומו של ההורה האחר בחיי ילדכם, תחסכו מהילדים הרבה נזקים נפשיים  שהם לא פעם בלתי הפיכים.

8. לקדש את חשיבות הקשר בין הילדים לאביהם, גם אם המשמורת אצל האם

מחקרים קובעים כי כשהתא המשפחתי מתפרק, דמות האב עבור הילדים הופכת חשובה אף יותר מדמות האם שברוב המקרים היא ההורה המשמורן. חסך בדמות האב עשוי לגרום להפרעות נפשיות אצל ילדים, דימוי עצמי נמוך וגם להפרעות קשב וריכוז. לכן, חובה על כל אב שמתגרש להיות פעיל ומעורב בחיי ילדיו, וחובה על כל אם לעודד את הקשר בין האב לילדים ולא להכשילו.

9. לקחת חלק בהליך גישור לפני שפותחים במלחמה

פתרון סכסוך משפחתי בהליך גישור חוסך הרבה תעצומות נפש, זמן וכסף מבוזבז. הסכם שמושג בהליך של גישור, מאפשר לכם להחליט מה יהיה כתוב בהסכם הגירושין במקום שמישהו אחר יחליט בשבילכם. על מנת שהליך הגישור יהיה יעיל, מהיר ומוצלח, רצוי לבחור במגשר מנוסה מתחום דיני המשפחה, שיהיה רגיש וקשוב מצד אחד, אך גם אסרטיבי וענייני מצד שני. מגשר מנוסה שמכיר גם את הצד הלוחמני, יכול להציג בפניכם את האלטרנטיבה שמצפה לכם בבית המשפט, על מנת שתבינו איפה ומתי כדאי לעשות ויתורים.

10. זכרו, כי כאשר נסגרת דלת אחת, נפתחת דלת אחרת ויש חיים, אפילו טובים יותר, אחרי חורבן הבית.

עצת זהב:  ״במקום להתאמץ לאהוב את מה שאת עושה, תתאמצי לעשות את מה שאת אוהבת״

כנרת 5 (בסר 3), בני ברק   |  03-5750304, 054-7512964 | אתר | פייסבוק |  orly@getready.co.il