ציפי רצתה להגשים חלומות דרך בר, אבל זה נגמר בסיוט

בר וציפי רפאלי | צילום: GettyImages Fotonoticias
בר וציפי רפאלי | צילום: GettyImages Fotonoticias

חטא ההיבריס והכמיהה להגשים את עצמה דרך בתה, הביאו את ציפי רפאלי לקליימקס שאף תסריטאי הוליוודי לא יכול היה לדמיין

88 שיתופים | 132 צפיות

פנים. יום. תא מאסר בכלא נשים. הרודנית הגדולה של הכלא, בעלת השליטה, זו שגם טוני סופרנו היה מפחד ממנה, נכנסת לחצר האסירות ומטילה את אימתה. בזו אחר זו מסתדרות האסירות מהדרג הנמוך יותר עד לעילאי ביותר, מציעות מנת סם, פצירה או מסז' ברגליים בתמורה לסרטון ברכה לבת מצווה מבתה של רודנית הכלא, שהיא במקרה הילדה הכי יפה והכי מפורסמת במדינה.

>> בשורת ההריון של בר רפאלי היא ספין או רגע אנושי מרגש?

כן, זה נשמע כמו התחלה של תסריט לסרט שובר קופות בכיכובה של ג'יי לו, אולי אפילו סדרת דרמה בת 12 פרקים שתיחטף על ידי נטפליקס, אבל העלילה הזו צפויה להיות עתידה הלא רחוק של ציפי רפאלי. על פי הדיווחים, ציפי ובר רפאלי יחתמו בימים הקרובים על עסקת טיעון לפיה הדוגמנית תרצה תשעה חודשי עבודות שירות, ואילו אימה תיפרד מהפן והבוטוקוס ותעלה על מדי אסירה ל-16 חודשים.

בר רפאלי בפסטיבל ונציה | צילום: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images
בר רפאלי בפסטיבל ונציה | צילום: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images

אומנם יש בסיפור הזה שתי עברייניות, אך ראוי לציין את ההרואיות במהלך הזה של ציפי, שמוכנה לקחת על עצמה את האחריות ולרצות עונש מאסר במקום בתה בגין עבירות מס והעלמת הכנסות בשווי 30 מיליון ש"ח. יכול להיות שהיא גם מקלה ראש בהשלכות המאסר על המשך חייה ולא בכדי, הרי רק לפני שנתיים וחצי חלקה רפאלי הבת את אור הזרקורים עם הדוגמן הידוע בתור "האסיר החתיך בעולם" על סט הצילומים של קרולינה למקה. ועדיין, בשורה התחתונה, רפאלי האם היא זו שתרצה את המאסר בפועל.

בקורותיה המוקדמים של ציפי רפאלי, כשעוד הייתה ציפי לוין, היא טיפחה מעמד של נערת זוהר מקומית. בשנות ה-70 היא סובבה את ראשיהם של גברברי ישראל ולחלקם אף היוותה מוזה של ממש – יש אומרים שהשיר "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה" נכתב עליה. כך או כך, גברת לוין הייתה בדרך לכבוש את העולם עד שנולדה לה תינוקת יפהפייה בשם בר. במובנים מסוימים בר הגשימה רבים מחלומותיה של ציפי, שלא לומר הגיעה הרחק מעבר להם, עד להוליווד ולשערי המגזינים הכי נחשבים בעולם. אבל לתהילה יש מחיר, וכך גם להיבריס, וחטא היוהרה הזה הוא שגרם לכך שבר עומדת להגשים לאימה גם את סיוטיה.

בקרוב אצלה? | צילום מסך מתוך הסדרה "כתום זה השחור החדש" של נטפליקס
בקרוב אצלה? | צילום מסך מתוך הסדרה "כתום זה השחור החדש" של נטפליקס

על פניו, זהו הדבר הטבעי שכל אימא הייתה עושה, כי אנחנו תמיד נרצה לקחת את מכאובי ילדינו ולספוג במקומם את כל מה שעלול לפגוע בהם. ועדיין, קשה לחשוב על המקרה הזה כצדק פואטי. אינני מאוהדות משפחת רפאלי, אבל בעיניי הסכם הטיעון הזה חריף מאוד. אפשר היה פשוט לקחת להן את הכסף, את כל הכסף, לרושש אותן. אבל לקחת את האישה הזאת, חמדנית ככל שתהיה, ולהכניס אותה למאסר בזמן שראש הממשלה שלנו, המואשם במעשים לא פחות חמורים, מסתובב חופשי הרחק ממסדרונות הפרקליטות?

מצד שני, כשמסתכלים על אושיות כמו אהוד אולמרט, נוחי דנקנר וקובי פרץ ועוד אסירים מפורסמים שנכנסו לבית הסוהר בנסיבות כאלה ואחרות, כנראה שצריך לעצור רגע ולאמוד מחדש את טיבה של מערכת ההרתעה הישראלית, כי משהו מאוד שגוי בה. אחרת אני לא מבינה מדוע כולם מתרפקים על דלתות בתי הכלא. במחשבה שנייה, ביקרתי פעם בנווה תרצה וגיליתי חצר פסטורלית, חדר פרטי עם טלוויזיה, חוגי העשרה ושלוש ארוחות חינם ביום. לא כל כך נורא כשמשווים את זה למציאות הישראלית מחוץ לכותלי הכלא, בה קשה מאוד להתקיים בכבוד כי שכר הדירה מאמיר לגבהים מטורפים, הפרנסה נשחקת ורכישת הדירה מתרחקת. אז אולי הבעיה היא לא רק בהרתעה אלא בכך שהמציאות בבתי הכלא בישראל, כבר כמעט נראית קורצת?

>> 13 דברים שלמדנו מבר רפאלי על אימהות