לא מה שחשבתן: מי עומד מאחורי המעשה המרגש של ברק שמיר?

ברק שמיר | צילום מסך מאינסטגרם
ברק שמיר | צילום מסך מאינסטגרם

בשבוע האחרון לא הפסיקו לרוץ בווטסאפ שמועות שברק שמיר, אחד הרווקים הנחשקים בארץ להזכירכן, גייס מעל ל-100,000 ש"ח עבור ילדה חולת סרטן. יצאנו לבדוק מה מסתתר מאחורי התרומה המרגשת של הדוגמן הלוהט ועל הדרך פגשנו את אחד מחבריו הטובים שהתגלה כלא פחות ממלאך בדמות אדם

88 שיתופים | 132 צפיות

 

את ברק שמיר אין צורך להציג. בגיל 19 מדובר באחד הגברים הכי לוהטים בישראל. כשמאחוריו שלוש זכיות רצופות בתואר דוגמן השנה בתחרות פרסי האופנה שלנו, שמיר לא מפסיק לככב בכל הקמפיינים הנכונים של הרגע – רק לאחרונה ראינו אותו לצד אירינה שייק בפרסומת למוגת Dsquared2 – וכל זה בלי להזכיר את העובדה שמדובר בחייל בשירות סדיר.

ברק שמיר | צילום: גיא דניאלי
ברק שמיר | צילום: גיא דניאלי

לרשימת ההישגים הנאים האלה הצטפרה בשבוע האחרון בשורה נוספת, כאשר ברשתות החברתיות הופצה ידיעה שטוענת שהדוגמן המצליח גייס מעל 100,000 ש"ח עבור ילדה חולת סרטן שהייתה צריכה לעבור ניתוח מסובך ובכך הציל את חייה, לא פחות. אז האם מאחורי הפנים המפוסלים והגוף החטוב מסתתרת גם נשמה ענקית? לא יכולנו להישאר אדישות לסיפור אז יצאנו לבדוק.

אירוע ההתרמה המדובר נערך באולמי עדיה ביבנה, כשפנינו אליהם לנסות לקבל פרטים על האירוע המסתורי הפנו אותנו לשוהם אמסלם, וזה הרגע בו גילינו מלאך אמיתי בדמות אדם. אמסלם רק בן 18 וחצי אבל כבר זכה לכינוי, ולא בכדי, 'המלאך מיבנה'. "אני מטפל בכל הילדים חולי הסרטן באזור השפלה" סיפר לנו היום בשיחת טלפון. "זה אומר שאני עושה הופעות התרמה עם כל הזמרים הכי מוכרים – עדן בן זקן, דודו אהרון, מאוד אדרי וכמובן גם עם ברק. כולם באים בהתנדבות. אני יושב להם על העורק הראשי עד שהם חוזרים אלי, לוקח אולם כמו אולמי עדיה ומוציא 1,000 כרטיסים למכירה".

ואיך נוצר הקשר בינך לבין ברק שמיר בעצם?
"אני מכיר את ברק כבר ארבע שנים מהכדורסל ביבנה, הוא בדיוק התחיל אז את מסע הדוגמנות שלנו, יצא לנו לדבר וגיליתי בן אדם מדהים. לפני שנה וקצת הוא עבר ליבנה ואז התחברנו עוד יותר. נהיינו חברים ממש טובים, אנחנו מדברים לפחות פעמיים ביום".

וזה נכון שברק גייס 100,000 ש"ח עבור ילדה חולת סרטן? הוא בעצמו?
"כן. סיפרתי לו על ילדה בת 7 שחלתה בסרטן ואפילו טסה לטיפולים בארה"ב, פניתי אליו בתור חבר טוב ואז הוא החליט שהוא יוצא למכור כרטיסים. שלחתי אותו לקניונים ולדבר עם אנשים. דוגמן מצליח כמו ברק שמיר מסתובב ומוכר כרטיסים אז מי לא יקנה? כל יום הייתי מביא לו בוכטה של כרטיסים וכל יום הוא היה חוזר עם כסף ואומר לי 'מכרתי הכל'. בזכותו, וגם בזכות אנשים אחרים, לא הייתי יכול לעשות את האירוע הזה ולגייס את הכסף".

שוהם אמסלם 'המלאך מיבנה' | צילום באדיבות המצולם
שוהם אמסלם 'המלאך מיבנה' | צילום באדיבות המצולם

 

היום למרבה השמחה אותה ילדה כבר החלימה מהסרטן ואף חזרה לספסל הלימודים, אך אמסלם חושף בפנינו שזו ממש לא הפעם הראשונה ובטח לא האחרונה ששמיר נותן מעצמו כך."ברק נשמה טהורה, הוא תורם המון, גם לעמותות. הוא פשוט לא רוצה שכולם ידעו, זה מה שאני אוהב בו"

מוזר שהדבר הזה לא יצא לתקשורת. איך זה יכול להיות? לרוב כשסלבס מתנדבים הם דואגים שכולם כולל כולם ידעו.
"מי שלא מכיר את ברק לא יודע אבל הוא עושה המון מתן בסתר. אני הולך איתו לבתי חולים להצטלם עם ילדים ואומר לו 'ברק, תן לי להעלות אותך לאינסטגרם'. את יודעת מה הוא עונה לי? 'שוהם, לא, תן לי לעשות את זה בשקט'. תמיד אני שואל אותו מה אכפת לו, זה הרי מקדם אותו ואנשים אוהבים את זה. אפילו אמרתי לו 'אנשים חושבים שאתה סנוב, תראה להם שאתה עושה טוב לאחרים'. הוא ענה לי 'שוהם, מי שמכיר אותי יודע מה אני, מי שלא מכיר – הכל בסדר. אלוהים רואה מה אני עושה'".

אז איך הפעם הסיפור כן יצא החוצה?
"האמת שהפעם פשוט לא שאלתי אותו וזה עלה באתר 'מלאכים'. יום למחרת ברק התקשר אלי על הבוקר, מרוב הפחד לא עניתי לו. הוא התעצבן ושאל למה עשיתי את זה. פשוט אמרתי לו – 'ברק, אתה עושה הרבה טוב, אתה עוזר לי לעזור לחולי סרטן, בלעדייך אני לא יכול, תן לי לפרגן לך' ואז הוא כבר אמר טוב. גם היו כבר איזה 4,000 לייקים אז הוא זרם. אבל בדרך כלל הוא לא אוהב לפרסם את הדברים האלה. הוא עשה מתן בסתר הרבה יותר ממה שיודעים, ואני לא אומר את זה רק בגלל שהוא חבר שלי".

ברק שמיר | צילום מסך מאינסטגרם
ברק שמיר | צילום מסך מאינסטגרם

 

לא פחות מרגש מהגילוי על שמיר, שמחנו לשמוע על פועלו של נער כמו אמסלם שהתחיל את הדרך שלו כבר בגיל 16. "הייתי מתקשר למפורסמים, הייתי יכול לצלצל גם 70 פעם ביום. היו אומרים לי 'ילד אתה בן 16, לך ללימודים', אבל לא ויתרתי. לא עונים לי? אני אתקשר מחסוי. עד שהתחילו כבר להכיר את השם שוהם. היום אני עובד עם כולם. עדן בן זקן למשל, כל הופעה שהיא עושה תמיד משאירה לי כרטיסים בצד לילדים חולי סרטן ולאוטיסטים".

הפכת באופן רשמי למלאך של הילדים חולי סרטן. איך התגלגלת לזה פתאום, ועוד בגיל 16?
"הייתה לי דודה בשם מישל שנפטרה מהמחלה. היא הייתה העורק הראשי שלי, הייתי יכול להתקשר אליה אפילו בארבע בבוקר, הלב שלה כאילו היה אצלי בלב, היינו מחוברים בהכל. לא היה חסר לה כסף, המשפחה שלנו מסודרים תודה לאל, אבל היא תמיד אמרה לי שהיא מוכנה שיקחו לה את הבית, שיתנו במקום דירת עמידר, רק שיתנו לה בריאות. לפני שהיא נפטרה היא השאירה לי מכתב וביקשה שאעזור לילדים חולי סרטן ומשם אני שואב כוח. כל ילד שפונה אלי, אני לא מוותר".

אמסלם מספר לנו שבימים אלה הוא כבר עובד על פרויקט חדש שיתרכז דווקא בכיתות ובבתי הספר ויסייע לילדים לא מקובלים שסובלים מחרמות או אלימות, הוא הצליח כבר לגייס את נסרין קדרי, מאור אדרי, עדן בן זקן וכמובן החבר הטוב ברק שמיר.
"לא מבינים כמה הילד הזה רגיש. לפעמים אחרי שאנחנו הולכים לבתי חולים הוא כותב לי הודעה 'זו פעם אחרונה. כואב לי לראות את הילדים' והוא ממשיך לבוא. הוא פשוט ילד זהב".

שוהם אמסלם 'המלאך מיבנה' | באדיבות המצולם
שוהם אמסלם 'המלאך מיבנה' | באדיבות המצולם

 

עושה רשום שאתה זהב לא פחות. אחרי שאתה כל היום מסתובב עם ברק ועוד כוכבים, לא קורץ קצת גם לך להתחיל להתפרסם? שיכירו את השם שלך? 
"אין לי בעייה להתראיין לתוכניות טלוויזיה וכאלה אבל אני פשוט מעדיף להישאר עם הרגליים על הקרקע".

כשנסינו לפנות לשמיר עצמו או מי מאנשיו לשמוע פרטים על האירוע התקשנו להשיג תגובה. לרוב אין דבר מתסכל יותר לעיתונאים מאשר מפורסמים שמסרבים לתת תגובה, אבל הפעם התסכול נעלם ופינה את מקומו להבנה שמדובר במצווה, מתן בסתר של ממש. כן ירבו.