בית המשפט דחה את בקשתה של בריטני ספירס להיחלץ משליטת אביה

הפגנות מחוץ למשפט של בריטני ספירס | צילום:  Rich Fury/Getty Images
הפגנות מחוץ למשפט של בריטני ספירס | צילום: Rich Fury/Getty Images

אחרי עדויות קשות של הזמרת בריטני ספירס בשבוע שעבר על כך שאביה שולט בגופה ובכספה, החליט בית המשפט שלא לבטל את האפוטרופסות שלו עליה, אך אולי בכל זאת יש נקודת אור אחת

88 שיתופים | 132 צפיות

בוקר עצוב לבריטני ספירס ומעריציה: שופטת בית המשפט העליון בלוס אנג'לס דחתה הלילה (חמישי) את בקשתה של הכוכבת להשתחרר מהאפוטרופסות של אביה ג'יימס, למרות העדות הדרמטית שנתנה לפני כשבוע בה ביקשה להשיב לעצמה את האחריות על גורלה והונה. ספירס חשפה את המצב הקשה בו היא נתונה מאז הסכם האפוטרופסות שנחתם בשנת 2008, כשהיתה בת 26, בעקבות משבר נפשי חמור ממנו סבלה בעודה בעיצומו של משבר גירושין, בעודה אם צעירה לשני פעוטות. אביה פנה בזמנו לבית המשפט בבקשה להתמנות לאפוטרופוס שלה, טען כי בתו לא מסוגלת לקבל החלטות באופן עצמאי וכי היא זקוקה לשיקום מנטלי ולהשגחה צמודה.

במשך 13 שנים האלה ספירס שגשגה מקצועית תחת עינו של אביה. היא הופיעה נון-סטופ, הקליטה אלבומים, קטפה פרסים נחשבים השיקה קו מוצרים על שמה והייתה הפרזנטורית של מותג האופנה קנזו. מההכנסות של ספירס נהנו אביה ועושי דברו, כאשר לה עצמה אין גישה לכספים שהרוויחה מזה שנים רבות. בינואר 2019 היא הודיעה כי היא מקפיאה את סיבוב ההופעות Britney: Domination כדי לטפל באביה שעובר ניתוח. חודשיים לאחר מכך היא אושפזה במוסד פסיכאטרי. מאז ואילך החלו לצוץ שמועות על מצבה הבעייתי.

ספירס אמנם כבולה לאביה זמן רב וסובלת מכך, אך רק בשבוע שעבר שברה את שתיקתה בנושא בבית המשפט. "סיפרתי לעולם שאני שמחה ובסדר, אבל אני בטראומה", היא אמרה בכאב. "אני לא שמחה, אני בוכה כל יום, אני לא יכולה לישון. אני רק רוצה את החיים שלי בחזרה", בהמשך היא הסבירה כי התביישה לדבר על מצבה ולכן העמידה פנים שהכל בסדר.

בנוסף לחוסר השליטה המוחלט בקריירה שלה ובכספה, היא סיפרה כי אביה ואנשיו מנהלים גם את גופה כך שנאסר עליה להיכנס להיריון או להתחתן, שני דברים שהייתה רוצה לממש עם בן זוגה כיום, סם אסגרי, וכי נכפה עליה להחדיר התקן תוך רחמי שנמצא בגופה גם בימים אלה. "זה נקרא סחר בסקס", היא טענה. מחוץ לבית המשפט הפגינו מאות מעריצים ממחאת #FREEBRITNEY במטרה שהצדק עימה ייעשה.

עוד תיארה ספירס בעדותה כי נטלה תרופות פסיכיאטריות חריפות כגון ליתיום בניגוד לרצונה ונכלאה לתקופות ממושכות בין כתלי ביתה. חרף כל זאת החליט בית המשפט שלא לאשר את בקשתה. על פי הדיווחים, בפסק הדין נכתב כי היא לא מסוגלת לנהל את משאביה הכלכליים. עם זאת, ישנה גם נקודת אור אחת, השופטת לא התייחסה לעדות משבוע שעבר אלא לעתירה שהוגשה בנובמבר, בהתאם לכך אביה ביקש לבחון שוב את ההאשמות שלה נגדו. לכן למרות הפסיקה הנוכחית אולי המצב ישתנה בדיון המשך שנקבע ל-14.7.

בריטני ספירס | צילום: Steve Granitz/WireImage
בריטני ספירס | צילום: Steve Granitz/WireImage

כוכבים רבים יצאו בשבוע האחרון להגנתה של הכוכבת, בהם הזמרת כריסטינה אגילרה, שכתבה כי לבה יוצא אל ספירס וכי היא לא מפסיקה לחשוב עליה ועל מה שהיא עוברת: "זה לא נורמלי שאף אישה, או כל אחד שרוצה לשלוט בגורלו, לא יורשה לעשות זאת. להיות מושתקת, שיתעלמו ממך, שיתנהגו אליך בבריונות או ש'הקרובים' לך יסרבו לתמוך בך, זה הרסני ומרוקן". גם אחותה הקטנה, השחקנית ג'יימי לי ספירס, פרסמה הודעת תמיכה וכתבה שהיא תומכת וגאה במאבקה. היא טענה כי לא התבטאה עד כה בנושא כיוון שחשבה שזה לא ממקומה לנקוט עמדה –  אמירה שהכעיסה את המעריצים שדרשו מנטפליקס לפטר אותה מהסדרה "מגנוליות נפלאות". "אני לא המשפחה שלי", הצטדקה האחות, "גם אם בריטני רוצה לסיים את האפוטרופסות ולטוס למאדים אני תומכת בה".