ברוכים הבאים הביתה

חלל אחד, שתי קומות, שלוש אסלות, ארבעה חדרי שינה, חמישה גוני אפור וקיר אחד המייצר דרמה. קבלו הצצה לדירה בעיצוב שיוצר תחושה של בית, עוד לפני הטאץ' האישי

88 שיתופים | 132 צפיות

הפרויקט: CASA בראשון לציון של קבוצת אלמוג כ.ד.א.י. 149 יחידות דיור בחמישה מגדלים בני תשע קומות. דירות ארבעה וחמישה חדרים, דירות גן, פנטהאוזים ודופלקסים (לופטים)
מחיר: מ-1.42 מיליון שקלים
מחיר הדירה לדוגמה: 2.6 מיליון שקלים
הדירה: לופט חמישה חדרים עם מרפסת
שטח: 145 מ"ר נטו + 45 מ"ר מרפסת
כיווני אוויר: דרום ומערב
קהל היעד: משפרי דיור מכל קשת הגילים
עיצוב פנים: אדריכלית אריאלה שניאור
סגנון עיצוב: קלאסי-מודרני
סטנדרט: בינוני-גבוה

חלוקת החלל ותחושת המרחב

כניסה מלאת עוצמה לתוך חלל בגובה של כשישה מטרים. המרחב הציבורי משלב את המטבח, הסלון, פינת האוכל ומרפסת רחבה, הנושקים זה לזה וחולקים ממד גובה כפול. כבר במבט הראשון נחשפת הגלריה בקומה השנייה המשמשת כחדר משפחה. מתוך החלל הציבורי הכפול נכנסים למרחב הפרטי. שם מתגלה גרם המדרגות המוביל לקומה השנייה, לשירותי אורחים, לממ"ד המשמש כחדר עבודה או כחדר אורחים ולסוויטת הורים גדולה הכוללת חדר ארונות וחדר רחצה.

בקומה השנייה, בגלריה פתוחה הצופה על כל האזור הציבורי, ממוקם חדר המשפחה. סוויטה נוספת, חדר סטנדרטי וחדר רחצה משותף חובקים את הגלריה ומשלימים את חלוקת הלופט. קיר הסלון המשותף לדירת השכנים מחופה בבריקים אפורים וגובהו מייצר דרמה המשתפת את שתי הקומות בעוצמתה. הלופט האורבני מוקף בנוף פסטורלי של שדות חקלאיים.


מבט מפינת האוכל לסלון

מערך הריהוט בחלל

כאן חיים בכיף זוג צעירים החובב חיי לילה, זוג באמצע החיים עם שלושה ילדים או זוג מבוגר שילדיו מגיעים עם הנכדים לביקור. שם המשחק הוא יחד. כאן מבשלים במרכז ומשוחחים תוך כדי כך עם מי שמשתרע על הספה מול הטלוויזיה, סועד בפינת האוכל או עובד עם המחשב הנייד בחדר המשפחה שבגלריה העליונה.

כל החושים פעילים במרחב הציבורי: אפשר לראות, לשמוע ולהריח. בעידן שבו כולנו קרייריסטים והמפגשים המשותפים בדרך כלל קצרים, רצוי שהכל יהיה חשוף ופתוח. כאן בלתי אפשרי "לגנוב" מהסיר בלי להיתפס. כעת משסיימנו את ההיכרות עם דיירי הבית, אפשר לעבור לחדרים. סוויטת ההורים בקומת הכניסה מאפשרת הפרדה מוחלטת בין שתי הקומות. הסוויטה פונה לעבר מרפסת רחבה וכוללת חדר שינה מרווח, חדר רחצה וחדר ארונות. בקרבת הסוויטה נמצא ממ"ד היכול לשמש כחדר עבודה או כחדר אורחים.

גרם המדרגות המוביל לקומת חדרי השינה הוצנע מאחורי קיר המטבח ומכריז בכך שהשימוש בו נועד לדיירי הבית בלבד. בקומת חדרי השינה מקבל את פנינו חדר משפחה גדול הבנוי כגלריה פתוחה. החדר צופה על כל המתרחש למטה, כולל על מי שחושב שעכשיו יותר בטוח "לגנוב" ישר מהסיר. בקומה ממוקמת סוויטת הורים נוספת היכולה לשמש זוג בשלב שבו הילדים עדיין צעירים מכדי לגור לבד בקומה שלמה, או לחלופין לשמש ילדים בוגרים שעדיין גרים בבית.

בבסיס תכנון הלופט עמדו שני קווים מנחים: גמישות תכנונית עבור קהל היעד העתידי ועיצוב סקסי שנועד לרגש. ההתייחסות הסקסית באה לידי ביטוי בבחירת החומרים ובצבעוניות. קיר בריקים אפורים עצום בגודלו נפגש עם ריצוף גרפיט כמעט שחור ועם מטבח בציפוי שלייף-לק לבן. חדרי הרחצה משלבים פסיפסים בצבעי שחור, גרפיט ואפור בהיר.

קשת הצבעים בלופט צעירה ומודרנית, אך כל צבע שתוסיפו, מוורוד ועד כחול, ישתלב בקלות, כך שניתן לשלב צבעים לפי מצבי רוח, גיל או מין. כדי להוסיף אלגנטיות וחמימות, נבנו כל ארונות חדרי הרחצה מעץ אגוז אמריקאי שגווניו החמים והטקסטורה שלו שוברים את הקור של הגוונים המונוכרומטיים.


סוויטת ההורים בקומה השנייה כוללת חדר ארונות וחדר רחצה

מרשים במיוחד: קיר הבריקים שמלווה אותנו בכל פעילות שמתבצעת בדירה. כל יציאה מאחד החדרים מפגישה אותנו עם הקיר שמעצים ושמבליט בנוכחותו את ממד הגובה.

פחות מרשים: מבנה המטבח עם האי שצמוד לספת הסלון. מצטלם מקסים, אך יהיה פחות נוח במבחן המעשי.

כל השאר:

* המעקות הפנימיים והחיצוניים עשויים מזכוכית שקופה.

* מרפסת גדולת ממדים הופכת את הלופט למיני פנטהאוז.

* אזור שירות המיועד למכונת כביסה שולב בחדר הרחצה הכללי.

שינויים מהמקור:

* תכנון הדירה התבצע בשיתוף פעולה עם אדריכל הבניין כבר בשלב הראשוני, כך שלא היו שינויים מבניים.

* קיר הבריקים הנו שדרוג של המפרט הקיים.


אלמנטים מעץ בחדר הרחצה מוסיפים תחושה של חום וביתיות

רעיונות לקחת הביתה

חיפוי קיר שלם באבן שמוסיף אלמנט דקורטיבי תלת ממדי ושמשנה בצורה דרמטית אופי של בית. אבנים בגוני חול תורמות לאווירה כפרית, ואילו אבנים אפורות מחדדות מראה עירוני.

  • גרם מדרגות מוצנע, שמייצר הפרדה מוחלטת בין הפרטי לציבורי ושמגדיר את הגבול בין האורחים לדיירים.
  • מיקום כל הפונקציות המשותפות בחלל אחד, שתורם ליצירת חברותא ושמגביר הזדמנויות למפגשים בין בני הבית.
  • אלמנטים מעץ מוסיפים חום גם בבית מינימליסטי מבלי לפגוע באופיו.
  • כדי לקבל מראה מקורי ומעניין, אפשר להתקין מנורות תלויות מהתקרה, משני צדי המיטה, במקום מנורות קיר או מנורות המונחות על השידות.

בשורה התחתונה:
סמל העיר של ראשון לציון מורכב מכמה אלמנטים הקשורים בעברה כמושבה וכעיר קטנה: באר, גפנים, פרדס ומפעלי תעשייה. אולי כדאי להוסיף כמה בריקים אפורים, כאלמנט לכבוד עתידה.