מירושלים למתחם שרונה: ברוך הבא באשר

למעלה מ-800 סוגי גבינות. באשר פרומז'רי בשרונה מרקט | צילום: אבישי פינקלשטיין
למעלה מ-800 סוגי גבינות. באשר פרומז'רי בשרונה מרקט | צילום: אבישי פינקלשטיין

לרגל פתיחת שרונה מרקט, התפנה אלי באשר מהכנות הפתיחה העמוסות של החנות החדשה "באשר פרומז'רי" כדי לענות על כמה שאלות ולהעניק מתכון למאפינס צ'דר ותירס, שמתאים מאוד לקיץ בחמאם הטורקי שהוא העיר תל אביב

88 שיתופים | 132 צפיות

זמנים עמוסים מאוד עוברים על סצינת הקולינריה התל אביבית. יחד עם הבשורה הגדולה שהביא איתו שרונה מרקט, נערמו גם לא מעט חששות מצד בעלי מסעדות שמקורן בעבודות הרכבת הקלה, שנפתחו השבוע ואמורות להימשך שש שנים (וכמו כל פרוייקט גדול במדינה הזו, עלולות להימשך הרבה יותר). הוסיפו למתכון היסטריה רבתי מחולדות במימדים תנ"כיים ואת הפחד התמידי שמביא איתו הקיץ, מפני מלחמה/מבצע/עימות מוגבל בעזה/לבנון/יו"ש, שעשוי להבריח את התיירים, תבלו ביד נדיבה בליטרים של זיעה מהבילה וקיבלתם תבשיל שאף אחד לא מוכן לבלוע.

תחושת התוהו ובוהו הממשמש ובא מוכרת לכל בעל מסעדה בתל אביב, כך שזה כמעט נס שיש לא מעט עסקים שמוכנים דווקא עכשיו להתרחב ולפתוח סניף בלב העיר, זו שבה עסקים נפתחים ונסגרים וכל שנה יכול לבוא טרנד חדש ולגרום לאבני דרך קולינריות להיראות מיושנות.

אחת מאבני הדרך הללו הוא באשר פרומז'רי של אלי באשר, שממש עכשיו משיק את הסניף החדש שלו במתחם שרונה מרקט,  הסניף המיתולוגי של באשר בשוק מחנה יהודה קיים כבר למעלה מעשור והפך לתחנת חובה בשוק, כשהוא מהווה תחרות נאה לכל מעדנייה באירופה, אם לא בוותק אז בוודאי במגוון. אולי משום כך הגיוני יותר להתרחב. כשדוכן קטן בשוק מציע יותר מ-800 סוגי גבינות, רק מתבקש לפתוח סניף במימדים ראויים, בלב העיר שרואה את עצמה כבירת הקולינריה הישראלית.

סניף הבית שלכם נמצא כמובן בלב מחנה יהודה. למה לא לפתוח את הסניף התל אביבי במיקום דומה, נניח שוק הכרמל? למה בשרונה מרקט?

"אני חושב שכל מי שיבוא לסניף יבין למה. פתחנו מתחם גדול מאוד שהמרחב של השוק מאפשר לנו. אנחנו משתדלים לייבא לסניף שלנו גם בירושלים וגם בתל אביב כמה שיותר גבינות מרחבי העולם והסניף החדש שלנו הוא רחב ידיים ומעוצב בצורה של פרומז׳רי אירופי, בסגנון דרום צרפת".

הקהל מכיר את הסניף שלכם משוק מחנה יהודה, יש הבדל מהותי בין הסניפים?

"חוץ מהעיצוב, אין הבדל. הרי רוב הגבינות שאנחנו מוכרים מיובאות בכל מקרה, ביחד עם גבינות נבחרות מהארץ, כך שהמקום לא משנה, כל הגבינות שנמכרות בסניף הירושלמי יגיעו גם לתל אביב. אנחנו גם משתדלים לשמור על האווירה של השוק בירושלים ולוודא שלקוח לא קונה סתם ככה בלי שהוא טעם את הגבינות ומבין את ההבדלים ביניהן ואת האיכות, שזה דבר שהיה חשוב לנו מאז שהחנות הוקמה".

היו לכם  התלבטויות במעבר מירושלים לתל אביב? בכל זאת, בירושלים הסניף שלכם נחשב תחנת חובה לכל חובב אוכל. אין איזשהו פחד שבמתחם החדש תהפכו להיות דג גדול באקווריום ענק?

"קודם כל, פתחנו סניף ברעננה לפני כמה שנים, עוד לפני ששרונה מרקט היה בתכנון, עם היצע הרבה יותר גדול מהסניף שלנו במחנה יהודה, כך שאת המעבר למרכז כבר ביצענו. זה תמיד מפחיד לעבור לתל אביב, אבל זה היה קל יותר מכיוון שאת המעבר מירושלים כבר ביצענו עם סניף שקרוב יותר ברוח לסניף החדש. אני חושב שהסניף בשרונה מרקט מתאים מאוד גם מבחינת הגודל וחוויית הקנייה לשוק שמסביב וזה מקל על המעבר".

ולא מפחיד להתרחב דווקא בתקופה הזו? בדיוק התחילו העבודות על הרכבת הקלה שיחסמו חצי עיר, בקיץ שעבר הסצינה הקולינרית חטפה מכה קשה באדיבות מבצע צוק איתן. זה לא סיכון גדול?

"מאוד. זה תמיד מפחיד. הכיוון הרי היה לפתוח את השוק לפני כן ויצא ככה שהוא נפתח מיד עם העבודות על הרכבת. זה לא היה בתכנון ולא היה לנו מה לעשות נגד זה. אנחנו מאמינים ומקווים שהקהל יבוא למרות זאת. לגבי הקיץ שעבר, התכנון שלנו הוא להתבסס בסניף בשרונה מרקט בעיקר על קהל מקומי ופחות על תיירים. התקווה היא שתל אביבים יבואו לקנות אצלנו ובמתחם על בסיס קבוע ושזו לא תהיה רק חנות גבינות לתיירים או לאירועים מיוחדים".

סניף חדש של באשר בשרונה מרקט | צילום: אבישי פינקלשטיין
סניף חדש של באשר בשרונה מרקט | צילום: אבישי פינקלשטיין

מאפינס גבינת צ'דר ותירס

מתאים מאוד לעונה בה התירס נמצא בשיאו, במיוחד כשאת המאפינס האלו ניתן לאכול גם בטמפרטורת החדר, לצד שמנת חמוצה קרה.

חומרים ל-12 יחידות):

1/2 כוס קמח לבן

1/2 כוס קמח תירס

2 כפות סוכר או דבש

1 כף חמאה, רכה.

1 כפית אבקת אפייה

1 כפית מלח

1/4 כפית סודה

1 ביצה

1 כוס חובצה (אפשר להשתמש ברוויון)

1 כוס גבינת צ’דר, מגוררת דק.

3/4 כוס גרגירי תירס

1 בצל ירוק קצוץ

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל-220 מעלות. משמנים היטב תבנית לאפיית מאפינס ומניחים בצד. בקערה קטנה מערבבים את החומרים היבשים: קמח, קמח תירס, סוכר, אבקת אפייה, מלח וסודה.

2. יוצרים שקע במרכז התערובת ומוסיפים: ביצה, חובצה, חמאה, תירס ובצל ירוק. מערבבים לתערובת אחידה.

3. מוסיפים גבינת צ’דר מגורדת, מערבבים היטב עד הטמעה ולא מעבר.

4. עם כף יוצקים את הבצק לתבנית המאפינס שהכנו. מכניסים את התבנית לתנור ואופים כ-10-15 דקות, עד שראשי המאפינס יזהיבו מעט.

5. מוציאים את התבנית ומוציאים את המאפינס רק לאחר עשר דקות, כדי למנוע התפרקות, כדאי להגיש לצד שמנת חמוצה. ניתן לשמור את המאפינים במיכל הרמטי במשך יום-יומיים.

 

רחוב קלמן מגן 3 תל אביב

שעות פתיחה: 

א'-ה' 09:00-22:00

ו' 08:00-18:00

ש' 09:00-23:00