בקיץ הזה תלכי עם קארה

צבעי הבלונד, החום-שוקולד והנחושת, תספורות א-סימטריות וקארה עם פוני. קבלו את סגנונות השיער החמים לקיץ, וגם: טיפים לשמירה על השיער

88 שיתופים | 132 צפיות

סגנונות עיצוב השיער מיישרים קו עם האופנה העכשווית, וכדי להיראות שיקית ואופנתית, עלייך לעדכן גם את סגנון השיער, ולא רק את המלתחה. מהם צבעי השיער וסגנונות העיצוב הנכונים לקיץ 2010? על כך בכתבה הבאה.

תתחילו לקצץ

נראה שאנחנו הולכים להיפרד לשלום מהשיער הארוך ומתוספות השיער למיניהן ועוברים לאורכי ביניים. דוגמא טובה לכך מספקת המגה-דוגמנית היידי קלום, שזנחה את הבלונד הארוך לטובת קארה קצר בתוספת פוני, המעניק לה מראה מסודר ועדכני יותר.

"הקארה ממשיך איתנו במלוא העוצמה גם הקיץ, אבל בקו קצר יותר, בסגנון תסרוקת "בוב" מודרנית יותר, שיכולה אף לשלב פוני", אומר מעצב השיער עמיר מזרחי.

קו עכשווי נוסף הוא תספורות א-סימטריות, המשלבות פאנק וקלאסי בראש אחד. "מראה השיער לקיץ מחבר בין שנות ה-60, ה-70 והעכשוויים יחדיו; תספורת אחת של מראה א-סימטרי, הכוללת בתוכה שתי וריאציות: טרנד אופנתי וסקסי עם טקסטורה ותנועה טבעית, ומאידך מראה זרוק, חד ונקי", מדגיש גבי ויינשטיין, המנהל המקצועי של "קארין גל".


מימין: מיקס של זהב, ערמוני ואדום צהבהב של לוריאל | קארה א-סימטרי

ממלכת הצבעים: משוקולד ועד חול זהוב

פלטת צבעי העונה החמה מתפארת בגווניו השונים של החום-שוקולד לצד צבעי בלונד זוהרים. צבע הבלונד לעולם לא יוצא מהאופנה, אך בקיץ 2010 הוא נוטה יותר לכיוון הצבעים הרכים יותר – שמפניה וחיטה. אך ההפתעה הבולטת של הקיץ היא דווקא הצבע החום, המשלב גוונים בצבעי דבש או נחושת, המחממים את עור הפנים.

"גווני החול הזהובים לצד נגיעות הגוון האדמדמות, מעניקים אפשרויות יצירה של מראות אופנתיים ומלאי תשוקה, שיתאימו למגוון רחב של לקוחות", מדגיש אבי פדידה, שגריר "לוריאל פרוסשיונל".

מהו הגוון שלך?
* לבעלות עור שחום מומלץ לשלב בשיער גוונים בצבעי דבש, שקד וחיטה, על מנת להשוות לשיערן מראה רך ומעודכן.
* לבעלות עור בהיר כדאי להתהדר הקיץ בצבעי הבלונד, ואף מומלץ לשלב שני גוונים שונים, לדוגמה: גוון בלונד בהיר בשילוב גוון חום-שקד.

גווני השמש הנצחיים, האהובים כ"כ על הישראליות בקיץ, זוכים העונה לחיזוק הקונטרסט ע"י הוספת גוונים כהים ועמוקים יותר ממשפחת גווני התה, הברנדי והוויסקי. בעוד שאת משבצת ה"קאמבק", תופסת העונה קבוצת האדומים – הפפריקה האדומה חוזרת אלינו בצורה נסתרת לעין יחסית, שנועדה להעניק עומק, אור וברק לשיער. זכרי, אמנם בישראל אנחנו מתחברות פחות לגוון האדום, אך בשילוב נכון ותחת טיפולו של מומחה, האדום יכול להחמיא ולהעניק מראה סקסי המתקבל מלבישת בגד אדום ומחמיא.

לברונטיות מומלץ לבחור במשחקי גוונים ממשפחת החומים, כשהחום הכהה מתחיל מבפנים (ולא מהשורש סביב הפנים), והגוון הולך ומתבהר לאורך השיער עד לקצוות. יש ליצור מעבר מגוון השמפניה ועד לבלונד בקצוות החיצוניים, ליצירת מראה אחיד ורענן יותר.


אל גווני השמש הנצחיים מתווספים גוונים כהים. מראה קיץ של לוריאל פרופסיונל

אסוף ואצילי

מראה "השיער האסוף" שולט בראש מורם העונה: שיער אסוף עם משחקי צמות ושילוב אלמנטים שונים לשדרוג מראה השיער, כגון: קשתות, סרטים, סיכות ותוספות של צמות קלועות (א-לה קארי ברדשאו). בנוסף, תמצאי נטיית ביניים על הגבול שבין האיסוף המרושל, שליווה אותנו לפני שנה, לבין המראה המתוח-אסוף, המסורק יותר, אך לא מוקפד מדי, שבו כל שערה עומדת במקום מחוזקת בסיכות ובג'ל. הנטייה באופן כללי היא למראה נקי יותר, קלאסי, מסורק ולא מרושל.

תלתלי אותו

"בקיץ נחזור לאווירה של שנות ה-60 ו-70, לאווירה משוחררת ופרועה שבה תסרוקת 'האפרו' הפכה לסמל של חופש הביטוי, של שחרור ומרד נעורים", אומר מעצב השיער שמעון ואקנין. השיער המתולתל חוזר העונה ובגדול, עד כדי הקצנה לתסרוקת האפרו אך עם טוויסט: במקום אפרו בגוונים כהים – האפרו יתאפיין בצבעים בהירים, מגווני חום-שקד ועד צבע הבלונד.

מראה האפרו פרץ לתודעה הציבורית כאשר הוצג במגזין הצרפתי, "מארי קלייר" על הזמרת כריסטינה אגילרה. המראה תואר כמבטא את מרד הנעורים של אגילרה ואת הצורך להשתחרר מכבלי הציפיות שהעולם כולו תולה בה לרגל הצלחתה. המראה גם משלים את הרושם שכריסטינה מעבירה בהופעותיה, הקורא לבעיטה במוסכמות ולשבירת מסגרות.

איך יוצרים את מראה האפרו?
1. יש להשתמש במוס מתלתל לשיער על מנת ליצור את הקרזול, ולאחר מכן להוסיף ווקס כדי להשוות לשיער מראה מט.
2. גם בעלות שיער חלק יכולות לאמץ לעצמן את המראה הנפוח על ידי סירוק הפוך של השיער, כלומר, מהקצוות לכיוון השורש.


גם המראה הגלי מתאים לקיץ 2010. מראה של ג'ון פרידה. צילום: דייב גור

כמו גלי הים

מעצב השיער האיטלקי, רודי מוסטרדה, המופקד על שיערן של ניקול קידמן, מוניקה בלוצ'י ואחרות, סיפר בביקורו בישראל כי התספורות הנכונות לקיץ יהיו תספורות עשירות בנפחים, תסרוקות בסגנון גלי, וכן תסרוקות בעלות חיתוכים גסים באורך הכתפיים.
גם מותג מוצרי עיצוב השיער, ג'ון פרידה, מבשר על מראה שיער גלי עד מתולתל בהשראת כוכבות הקולנוע של שנות ה-70.

איך משיגים תלתלים רכים ומלאי ברק?
בעזרת "ספריי לתלתלים מושלמים", מוצר חדשני עם פורמולה ייחודית, המצליח להפוך את התלתלים לרכים ומבריקים, ללא תחושת דביקות.

מסעות בזמן ובעולם

מראות השיער של "אינדולה" לקיץ מושפעים מהרומנטיקה של שנות ה-20 לצד אוונגרדיות, רוך ופשטות, המאפיינות את הסיקסטיז ועד זרמי הדיסקו העליזים של שנות ה-80. מראה הריץ' ביץ', למשל, מצטיין בשיער גדול ונפוח, הצבוע בחום-שוקולד פנינה בשילוב עיניים מודגשות ושפתיים חיוורות (מעצב השיער יניב קצב).

גם "לוריאל פרופסיונל" משיקים קולקציה עשירה של צבעי שיער בהשראת מסעות מופלאים של נשים מסביב לעולם; קשת גווני החופש של החול הזהוב, הערמוני והאדום צהבהב. מסע ל"קזבלנקה", למשל, מצטיין בעיצוב השיער בסגנון פארה פוסט האגדית, לקוח מסוף שנות ה-70 עם מראה קורן, נשי מאד והילת בלונד סביב הפנים. קאט: חיתוך שכבות בצדדים, אידיאלי לשיער חלק, גלי או לאחר החלקה. מסע ל"אלאשן": מראה פראי, חם ובוהק סביב פנים מלאכיות עם צבעים של חול זהוב. קאט: חיתוך שכבות לכל אורך השיער, אידאלי לשיער חלק או גלי.

טיפים לשמירה על השיער בקיץ

קולי ואילן מרגלית, מעצבי השיער לבית "וולה פרופשיונלס", נותנים עצות לשמירה על השיער:
מסנני קרינה: מומלץ להשתמש בחומרים מסנני קרינה לשיער כמו שמפו מסנן קרינה.
מוסיפים לחות: מומלץ להשתמש במוצרי שיער המכילים לחות ופרוטאין, כיוון שהם מכילים חומרים חיוניים לשערה.
השתמשי במסכה: יש להשתמש במסכה לשיער בכל חפיפה ואף להגביר את תכיפות השימוש באמפולה, על מנת להזין את השיער
בויטמינים.
גזירת קצוות: מומלץ להסתפר לעיתים קרובות יותר, כיוון שקצוות השיער נוטות להיות שרופות.
ים ובריכה: מומלץ לשטוף את השיער במים מתוקים לאחר הטבילה בים או בבריכה.
מהמטבח לשיער: כדאי להכין מסכת הזנה ביתית על בסיס שמן זית, חלמון ביצה וקצת לימון ורוזמרין – לערבב טוב ולשים על השיער
למשך חצי שעה עד שעה.
סוגרים קצוות: לאחר החפיפה רצוי להשתמש בסיליקון באיכות גבוהה כדי לסגור קצוות מפוצלים.
המעיטי בפעולות כימיות: יש להמעיט בפעולות כימיות כמו החלקות וסלסולים, כדי למנוע החלשה של השערה.
אל תשמשי בשמן תינוקות – דבר זה פוגע בשיער ושובר אותו.

סייעו בהכנת הכתבה: עמיר מזרחי למספרת AM בכיכר המדינה, שמעון ואקנין מרשת מספרות "A-to-Z"

ליצירת קשר עם נטע בדוא"ל