בעלי המותג לסטר מכניסים את כולם לכיס הקטן

מתוך קולקציית היוניסקס של לסטר | צילום: רוני כנעני
מתוך קולקציית היוניסקס של לסטר | צילום: רוני כנעני

בני הזוג לסטר, העומדים מאחורי מותג האופנה והתיקים הנושא את שמם, ארזו את תיק הגב המעוצב שלהם ויצאו לכבוש פסגות סטייל עם קולקציות גברים וילדים חדשות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

“אני לא הולך עם תיק, הכל נמצא אצלי בכיסים או שאשתי סוחבת בתיק שלה", מספר אייל לסטר, הבעלים והמעצב של חברת האופנה הנושאת את שם משפחתו. מכיוון שמדובר במותג שמרכז הכובד שלו הוא תיקים, קשה שלא להשתמש בקלישאת הסנדלר היחף. “אני לא יודע איפה זה פוגש אותי מבחינה פסיכולוגית. יכול להיות שאני מרגיש שהתיק שאבחר בו הוא הצהרה, ויכול להיות שפשוט קשה לי ללכת עם תיק שלא אני עיצבתי. ביום שאעצב את התיק הנכון – אלך איתו", הוא מסביר.

שבועות ספורים יגידו אם אכן הנבואה תגשים את עצמה. בעוד כחודש וחצי צפוי לסטר להשיק לראשונה קו תיקים לגברים, בשיתוף רעייתו מיכל, מנהלת השיווק וקניינית האופנה של החברה. השניים זיהו היטב ואקום בתחום ולקחו על עצמם למלא את המחסור בתיקים פרקטיים לגברים, שהם עדיין אופנתיים ומוקפדים.

אל תחום העיצוב התגלגל לסטר (44) במקרה, אחרי שהגיע להודו כחייל משוחרר והחליט לייצר מכנסי דייגים מודפסים, שנמכרו במהירות. משארית הבדים הוא ייצר תיקים שחוסלו בזריזות גם הם, ומשם התגלגל למכירה בחנויות ביפן. ב־1999 הקים את המותג בארץ, שהתמקד בעיצוב וייצור תיקים בלבד, וכעבור שש שנים, לאחר שהכיר את אשתו מיכל (34) התחילו השניים לייבא בגדים ואביזרי אופנה נוספים מהמזרח הרחוק. לבני הזוג שתי בנות בגילי הגן, דבר שפיתח אצלם תובנה נוספת – גם תיקי ילדים הם מוצר חסר בשוק.

מיכל ואייל לסטר | צילום: רוני כנעני
מיכל ואייל לסטר | צילום: רוני כנעני

מה הביא אתכם לעצב גם תיקי ילדים?

מיכל: “הרגשנו שאנחנו לא יכולים לשלוח את הילדות לגן עם סתם תיק וחיפושים ארוכים אחר התיק המושלם העלו חרס. ילדות היום רוצות להיות מגניבות כי האימהות שלהן מגניבות וכל נושא החמידות והבובתיות הוא לגמרי אאוט. בבגדים יש לזה מענה אבל בתיקים עדיין לא. הרעיון שלנו הוא לקחת תיקי גב של מבוגרים, כאלה שמיועדים לאוניברסיטה או לטיולים, ולעשות להם אינטרפרטציה מדליקה לילד, עם מקום לכל מה שצריך: בקבוק, כריך ובגדים להחלפה. הרעיון הוא לשמור על ילדותיות, אבל גם על עדכניות ואופנתיות".

בניגוד לקו הגברים, קולקציית הילדים זכתה לשם ומיתוג משלה. יהיו בה 12 תיקי גב, היא תקרא לסטרינה, ותימכר מיוני לקראת החזרה לבתי הספר ולגנים.

לאיזה טעם אתם מנסים לקלוע, לזה של הילדים או של ההורים?

אייל: “זאת שאלת מיליון הדולר בעיצוב ילדים. התיקים שלנו מיועדים לגילי 6־2, וכשמדובר בילדות בגיל גן אנחנו מכוונים יותר לכיוון האימא. כשעולים שלב לבית הספר אנחנו חושבים יותר על הטעם של הילד, שנהיה דעתן יותר. כמובן שהמצב האופטימלי הוא לקלוע לטעם של כולם. זה האתגר הכי גדול".

699־69 ש”ח, באתר בחנויות התיקים

מתוך קולקצית הילדים של לסטר, לסטרינה, 99 ש"ח | צילום: טל קרת
מתוך קולקצית הילדים של לסטר, לסטרינה, 99 ש"ח | צילום: טל קרת
מתוך קולקצית היוניסקס של לסטר, 269 ש"ח | צילום: טל טרי
מתוך קולקצית היוניסקס של לסטר, 269 ש"ח | צילום: טל טרי
לסטר, 129 ש"ח | צילום: רוני כנעני
לסטר, 129 ש"ח | צילום: רוני כנעני