שופינג אונליין

בננהוט ב-35 שקל: מי מנסה לגנוב את בגדי הים של נטע אלחמיסטר?

נטע אלחמיסטר ונועה בני בתצוגה של בננהוט | צילום: אדריאן סבל
נטע אלחמיסטר ונועה בני בתצוגה של בננהוט | צילום: אדריאן סבל

מצאנו באלי אקספרס את בגדי הים של נטע אלחמיסטר ונועה בני במחירים מצחיקים. האם מישהו מנסה לגנוב להן את העיצובים או שהן עובדות על כולנו? יצאנו לבדוק

88 שיתופים | 132 צפיות

כמעט אין אדם בארץ שלא מכיר את "בננהוט", מותג בגדי הים הלוהט של הצמד נטע אלחמיסטר ונועה בני. הן מציגות בשבוע האופנה תל אביב, מלבישות את הסלבס הכי חמות בביצה ומתגאות בעובדה שהן מעצבות ומייצרות הכול כחול לבן. בהתאם לכך נמכרים הדגמים במחירים שאי אפשר להגיד שמתאימים לכל כיס: בין 389 ש"ח לכמה דגמי בקיני ל-639 ש"ח לבגדי הים השלמים.
בשיטוט באלי אקספרס תוכלו למצוא כמעט את כל בגדי הים של בננהוט במחירים של 50-15 ש"ח, החלק המעניין הוא שלא מדובר רק בדגמים הפופולרים, אלא ממש בתמונות של השתיים מדגמנות אותם. איך זה קרה?

נטע אלחמיסטר ונועה בני | צילום מסך מאלי אקספרס
נטע אלחמיסטר ונועה בני | צילום מסך מאלי אקספרס

"גונבים תמונות שלנו כל הזמן מהאינסטגרם ומהאתר שלנו" מצהירה נועה בני, השותפה של אלחמיסטר ואחת ממעצבות המותג בשיחה עם "את". "בגדי הים שלנו נתפרים ומיוצרים בארץ, אנחנו מעצבות אותם ומוכרות אך ורק בחנויות שלנו ובאתר, כל מה שלא נמכר שם, מזויף". היא מוסיפה.

התופעה הזו אכן נפוצה באתרים כמו אלי אקספרס, המוכרים גונבים תמונות מהרשת כל הזמן. לצורך העניין אם תכתבו בחיפוש את המילה משקפי שמש תוכלו למצוא תמונות של כוכבות רשת כמו קיארה פראני, סונג אוף סטייל ועוד. אז איך תוכלו להימנע מלקנות חיקויים ולזהות אותם רגע לפני שאתן מקלידות את פרטי האשראי? פנינו לרעות לונברג, מנהלת הקהילה "רעות תקני לי"  לצרכנות נבונה ברשת, ולאנה ברודי, מנהלת קבוצת הפייסבוק הפופולרית "אנה ברודי אונליין שופינג", שתי מומחיות בלתי מעורערות בענייני שופינג ברשת, כדי לקבל תשובות.

"אל תתחכמו" מצהירה לונברג, "רכשו רק מאתרים גדולים ומוכרים שאתם יודעים בוודאות שמחזיקים מוצרים מקוריים, אל תתפתו לרכוש מאתר שאין לו מקורות או ממוכרים שמחביאים את המוצר תחת מוצר אחר. לרכוש בזול יכול לעלות מאוד ביוקר ואף להיות מסוכן כשמדובר במוצרי טיפוח או במכשירי חשמל למשל".
"תבדקו את התפרים" מוספיה ברודי, "בכל עמוד פריט יש את האופציה לעשות ZOOM , תשתמשו בה. זה יאפשר לכן לראות האם האיכות גבוהה או לא. מותג מקורי שמכבד את עצמו עושה את כל הפינישים הכי טוב שיש ולא מרשה לעצמו להשאיר חוטים שלא נגזרו".

"אחד הטיפים הכי טובים לקניית פריטים ברשת הוא לקרוא תגובות, תקראו טוב טוב מה אחרים כתבו אחרי שקנו את הפריט, מהר מאוד תוכלו להבין בין השורות (וגם לא) האם הפריט איכותי ו/או מקורי" אומרת ברודי.
"תסתמכו על ניסיונם של אחרים, אל תהיו שפני הניסיונות ברשת" מוסיפה לונברג. "כשהמחיר נמוך באופן משמעותי זה מדליק נורה אדומה – אין דייסון ב-100 דולר, אין מגפי ugg ב-40 יורו. פשוט אין".
"כולנו יודעות שתיקים של מעצבים או פריטי יוקרה עולים לא מעט כסף אז אם העלות נמוכה מדי סביר להניח שזה לא מקורי" מחדדת ברודי.

לונברג מוסיפה עוד כמה טיפים שיכולים לעזור לפני ואחרי הרכישה: "אתן יכולות גם לבדוק את אמינות האתר דרך https://www.scamadviser.com/, האתר הזה סורק את האתר שבנוגע אליו אתן מתלבטות ומספק מידע שיעיד האם הוא אמין לרכישה. אם כבר ביצעתן הזמנה תוכלו להשוות את המוצר שקיבלתם מול האתר הרשמי. האם צבע העטיפה זהה או האם המספר הסידורי של המוצר זהה? אם התשובות הן לא, אתן יכולות לנסות להחזיר את המוצר ולבקש החזר כספי, אם שילמתן דרך פייפאל זה אפשרי".

נטע אלחמיסטר | צילום מסך מאלי אקספרס

נטע אלחמיסטר | צילום מסך מאלי אקספרס
נטע אלחמיסטר | צילום מסך מאלי אקספרס