בלי דיאטה: 10 טיפים לשמירה על המשקל בקיץ

תה קר טבעי. ראו טיפ מספר 4 | צילום: Shutterstock
תה קר טבעי. ראו טיפ מספר 4 | צילום: Shutterstock

הנטורופתית ענת אשר, שבין לקוחותיה יש לא מעט מפורסמות, כתבה עבורכן 10 טיפים פשוטים ויעילים, שיאפשרו לכן לעבור את הקיץ בשלום, בבריאות ובלי להוסיף גרם אחד

88 שיתופים | 132 צפיות

כמו בהרבה מקרים, גם הדיאטה של הנטורופתית ענת אשר התחילה מתוך צורך אישי שלה. במשך שנים היא נאבקה במשקל, עשתה הרבה ספורט וניסתה בערך כל דיאטה אפשרית, אבל אתן יודעות איך זה עובד – יורדים קצת, או אפילו הרבה, אבל אחר כך הכל חוזר. בריבית.

אז היא לא התעצלה, חקרה ולמדה את הנושא וכך הגיעה אל שיטת ה-ZONE. התוצאה: היא ירדה 30 קילו, למדה לאכול מאוזן ונכון והיום בקליניקה שלה היא מלמדת את השיטה, מציעה מתכונים וטיפים וגם מתחזקת עמוד אינסטגרם מאוד פעיל.

ענת אשר | צילום: אייל לייבל
ענת אשר | צילום: אייל לייבל

בין לקוחותיה של אשר יש גם כמה שמות מאוד מוכרים כמו בר רפאלי, יעל בר זוהר, דנה זרמון, עדן הראל ועוד ועוד. מנסיוננו, בקיץ יש אשליה שאוכלים פחות ולכן מותר יותר, אז ביקשנו ממנה טיפים שיעזרו למי שרוצה לאכול בריא ומאוזן וגם לשמור על המשקל.

1. קוביות קרח עם חתיכות פרי קטנות שיגרמו לכן לשתות יותר וגם לילדים.

2. מלפפונים: מלאי מים קרים מרעננים ובשילוב יוגורט, שום, שמיר, קרח ומלח הופכים למרק קריר ומשביע.

3. שייקים קרים הם נפלאים אך הם מוקש של סוכרים גם אם מדובר בסוכר של הפירות ולכן חשוב שהבסיס לשייק יהיה תמיד תרד טרי שטעמו אינו דומיננטי. נוסיף מלפפון, ג'ינג'ר ומעט אננס קפוא, מים וקרח, נענע ולימון ונקבל משקה לימונענע מלא סיבים ודל בקלוריות.
טיפ מושלם: הקפיאו מראש חופן עלי נענע טריים עם אננס, מלפפון, ג'ינג'ר ולימון בשקית אטומה ותוכלו להעביר את הכול לבלנדר עם מים וקרח. עלי התרד שקפאו יהפכו לשייק ברד וגם לא ישחירו במקרר כמו שתמיד קורה עם עלים טריים.

4. תה בטעמים: הכינו תה קינמון או תה אפרסק במעט מים חמים עד ליציאת הטעמים, הוסיפו מים קרים וקרח וקיבלתם אייס תה טבעי נטול קלוריות.

5. הקפיאו גביע של יוגורט פרו עם פירות: הכניסו לתוכו מקל ארטיק על ידי יצירת חור קטן באריזה והקפיאו. הוציאו לשיש לכמה דקות כדי שיתחיל להפשיר וקיבלתן ארטיק יוגורט פירות טבעי, דל קלוריות ומאוזן.

6. עברו לסלט שוק: פשוט חתכו גס ירקות מכל המינים והצבעים, הוסיפו מעט שמן זית, לימון וגבינה בולגרית דלת שומן ותרגישו יוון במרפסת.

7. פירות מדידים: נורא מפתה בקיץ להכין פלטה עם מגוון עצום של פירות ובקלות לאכול המון פירות שלמרות היותם בריאים, מכילים הרבה מאוד סוכר. יותר קל לעצור עם פרי כמו אפרסק/שזיף/אגס/תפוח מאשר עם ענבים, דובדבנים או חצי אבטיח.

8. אמריקנו קר מלא קרח ונגיעת חלב הוא אופציה נפלאה כשאתם בחוץ במקום אייס קפה מלא סוכר.

9. הרבו באכילת דגים קרים עם ירקות, מעט פחמימה כמו קינואה או אורז, וחתיכות סשימי או סביצ'ה עם לימון משביעים ומרעננים.

10. טיפ שלא קשור לאוכל אבל מרענן מאוד: בדקה האחרונה של מקלחת הבוקר טפטפו על מגבת קטנה שמן אתרי מנטה, נשמו עמוק את האדים והתחילו את היום רעננות ומאוזנות.