הגברים של "בלאדי מורי" הם רק הקישוט. זה מה שעשה אותה כל כך נפלאה

חברות אמת. רותם סלע ונעמי לבוב "בלאדי מורי" | צילום: באדיבות yes
חברות אמת. רותם סלע ונעמי לבוב "בלאדי מורי" | צילום: באדיבות yes

"בלאדי מורי" הסתיימה והשאירה אותנו מחכות לעוד. זה מה שקורה כשנותנים לאישה לכתוב נשים מבלי להכנס לדרמות מיותרות, אפילו הקלישאות התסריטאיות לא הפריעו לנו להתאהב. מתי עונה שנייה?

88 שיתופים | 132 צפיות

נדרשו שנים של התמחות בתחום השתיינות כדי לדעת שעם דרינק כמו בלאדי מרי יש שתי אפשרויות: או שהשילוב מעורר בך פלצות (הפסד שלך) או שאת יודעת כמה מתוק ומענג יכול להיות תמהיל אלכוהולי המבוסס על האיזון העדין שבין חמוץ, חריף ומר. זה גם בדיוק מה שאפשר גם להגיד על "בלאדי מורי" שכתבה סתיו אידיסיס, משודרת ביס ומסתיימת ממש עכשיו – או שמתאהבים בה, או שממש לא מבינים את זה. במקרה שלי, בדיוק כמו דרינק רטרו מפונפן בהייבול – התמכרתי.

להלן התקציר ללא ספוילרים: מורי (נעמי לבוב) היא תסריטאית רווקה בת 35 שעוברת תאונת דרכים, פוגעת ברכב אספנות ובורחת. הבחור ברכבו היא פגעה, הוא ליאור (שלומי טפיארו). אנחנו יודעות שהוא רווק, טחון ומשועמם, כך שהוא מאתר את כתובתה ומגיע לביתה. במהלך ההיכרות הראשונית הוא מתאהב דווקא בדנה (רותם סלע), שותפתה לדירה, החברה הכי טובה שלה, רופאה מתמחה ורווקה בת 35 בהתאמה שדלוקה קצת על הבוס שלה (יורם טולדנו).

על פניו, אפשר לחשוב שמדובר בקומדיית נשים, אך מפרק לפרק שתי החברות חושפות עוד טפח של עומק רגשי מבלי להתפשר על ההומור שלהן. כי מורי ודנה הן אני ואת ואחותך. קצת קשה להן, אך השתיים לא פתטיות או מעוררות רחמים. הן גם לא דמויות נחמדות שרוצות שתתאהבו בהן. כלומר, זה קורה בסוף באופן טבעי כי הן אנושיות להפליא – ולא בגלל שכפו עלינו מניפולציה תסריטאית.

בלאדי מורי | צילום: באדיבות yes
בלאדי מורי | צילום: באדיבות yes

תתפלאו, כל כך התרגלנו להתפשר ולצפות בעצמנו דרך מבט גברי, שזה כמעט לא מובן מאליו שדמויות כמו מורי ודנה הן מה שקורה כשנותנים לאישה לכתוב נשים. הן מעצבנות, אנוכיות, מניפולטיביות, ערמומיות ושובות לב. בקיצור – הן מורכבות. בקטע טוב, כן? יכול להיות שזו גם הסיבה שבלאדי מורי לא יורדת לכולם חלק בגרון. עניין של כמה שנים, חינוך שוק מקומי וההבנה שדמות נשית יכולה להיות קצת יותר מאשתו או העוזרת של מישהו.

בקיצור, בלאדי מורי היא סדרה על רווקות מאוחרת – אבל לא רק. רוב הזמן היא מתהלכת באלגנטיות על האיזון השברירי שבין חברות, לב שבור או הגשמה עצמית. היא לא חוששת להתפלש בשקרים שאנחנו מספרות לעצמנו ולאחרים או בעליבות שמאחורי הקונפליקטים שמשבשים לנו את התסריט שכתבנו עבור החיים שלנו. את יכולה למצוא שם את האקס המעפן שלך (עומר עציון המושלם) ואת ההוא שהתפשרת עליו רק כדי לא להיות לבד.

ובכל זאת חשוב להגיד, בלאדי מורי לא חפה מקלישאות על קומדיות רומנטיות – אך בהחלט מצליחה להתנהל איתן במינון מדויק, הומור והמון מודעות עצמית. אז לא תמצאו שם מסקנות ריקות על טינדר, סטוצים מאוסים או ביציות מוקפאות בבכי ותבוסה. כן יש שם התמודדויות בסגנון הזה ותהיה שם את החתונה המדכאת של אחותך הקטנה וגם קריירה שכמעט מתערערת. אבל אפס רחמים או דרמות מלאות פאתוס. וזה מה שכל כך כיף בה. הפלוס: הגברים כאן הם קישוט שמניע את העלילה מדי פעם – אבל בהחלט לא מכתיב את הקצב.

בלאדי מורי | צילום: באדיבות yes
בלאדי מורי | צילום: באדיבות yes

בלי לספיילר יותר מדי, בלאדי מורי עוסקת בתקווה. ובהרבה שטויות כיפיות וגם במניעים חשובים יותר מטבעת והינומה. יש בה לב ולא מעט תזכורות לכמה הנשים של דור ה-Y מהפכניות, נחושות ולא מוכנות להתפשר על קריירה, חלומות או בן זוג בינוני. ואת לא צריכה להיות רווקה בת 35 כדי ליהנות ממנה. וגם אם כן, תגידי תודה שאף אחד לא הולך להפריע לך עם הבינג' הכי טוב שתעשי בסופ"ש הזה. המלצה שלי: תתארגני על מיץ עגבניות ופנקייק. את כבר תביני לבד.