בית קטן בערבה

הכירו את הבית הצהוב בפלורידה בו לא מפחדים משילובי צבעים עזים ומחפצים ישנים ולא ממותגים - מה שיוצר אווירה עליזה, ססגונית וכיפית. אמריקה בצבעים

88 שיתופים | 132 צפיות

קים (קימברלי) מקול היא עיתונאית הכותבת על עיצוב הבית במגזינים אמריקאים שונים שסגנונם רך ונשי. מ-2006 היא כותבת את הבלוג Dear Daisy Cottage (קוטג' המרגנית), ומעדכנת אותו מדי כמה ימים.

לבלוג יותר מ-2.5 מליון כניסות בחודש. אל עבודתה העיתונאית הגיעה בעקבות כתבה מצולמת שהוקדשה לבית שלה במגזין רומנטיק קאנטרי. הקשר המצוין שנרקם בינה לבין עורכת המגזין פיפי אוניל, שגם היא כותבת בלוג מקסים על עיצוב, הוביל לשיתוף פעולה מהנה.

להגשים את החלום

כפי שהולם את הסגנון הרומנטי האהוב עליה, מקול גרה בפלורידה, מדינה שפירוש שמה בספרדית הוא "חג הפרחים". הבית שלה נמצא בשכונה היסטורית נעימה בעיר לייקלנד, לא רחוק מכמה אגמים וממרכז העיר.

הבית נבנה ב-1922 ויש לו שתי קומות. בקומה הראשונה חדר אורחים, חדר משפחה, מטבח, פינת אוכל, משרד, חדר שינה ראשי, חדר שינה לאורחים, שירותים וחדר אמבטיה.

בקומה השנייה חדרי שינה נוספים וחדר אמבטיה קטן. הגינה הקדמית מוקפת בגדר לבנה ובגינה האחורית פינת גריל. השטח הכולל של הבית והגינה הוא כ-600 מ"ר וגרים בו מקול, בעלה, בתם ושני כלביהם. הבית מוקף בעצי אלון שניטעו ברחוב ובמרחק נשקף מגדל הכנסייה השכונתית.

מקול מספרת כי היא ובעלה קנו את הקוטג' לפני כמה שנים בזמן ה"בום" הכלכלי. מקול חיפשה בית ישן ולו רצפת עץ מקורית, תקרות גבוהות ומרפסת קדמית, אך באותה תקופה לא היו בתים רבים מהסוג הזה. מקול חלמה לגור באותו רחוב תקופה ארוכה, ובאחד מסיוריה בשכונה נתקלה בשלט המכירה, והתאהבה מיד במרפסת הקדמית ובעמודים בסגנון יווני שמסביבה. כשנכנסה פנימה הבינה שמצאה את הבית שעליו חלמה.

הבית היה במצב טוב, וב-1997 נעשה בו שיפוץ קל שבמסגרתו שומרו אלמנטים ישנים כמו החלונות. מקול אוהבת גם חלקים בבית שאחרים היו רואים בהם חסרונות. היא אוהבת לצאת אזור הכביסה במואר במרפסת האחורית בימי הכביסה ונהנית מצליל החריקות של רצפת העץ הישנה. מקול החליטה לצבוע את הקירות החיצוניים בצהוב-מרגנית בהיר, צבע המעניק לקוטג' הצנוע במידותיו חמימות וזוהר רך המייחדים אותו משני הבתים הגדולים הנמצאים לצדו ברחוב. גם הגג הוחלף ובבית הותקנה מערכת אוורור (חימום וקירור) חדשה.


קירות הבית החיצוניים צבועים בצהוב מרגנית בהיר


בעלת הבית משלבת בין שני הצבעים העזים האהובים עליה, צהוב ואדום


הרהיטים ישנים ועשויים לרוב עץ מלא, וצבעים חמים

לשלב, לשלב, לשלב

הסגנון האהוב על מקול הוא "קוטג' סטייל" המתאפיין בשילובי צבעים עזים, בבדים נעימים, לרוב פרחוניים, ברהיטים ישנים, במגע של וינטג' ובאווירה רומנטית-כפרית חפה ממודרניות, מטרנדים ומעיצוב ממותג. הקוטג' המסורתי לעולם אינו גדול מאוד, האווירה בו אינטימית, נוחה ופשוטה ונשמרים בו מרכיבים שאפיינו את אורח החיים החלוצי בנוסח "בית קטן בערבה". הרהיטים ישנים ועשויים לרוב עץ מלא, וצבעים חמים. מקול מספרת כי חשוב לה להיות מוקפת בצבעים שהיא אוהבת, והם גורמים לה הרגשה טובה ומשוחררת.

מכיוון שכל חייה אהבה להקיף את עצמה בצבעים ופיתחה רגישות לניואנסים שונים בהשתלבותם ההרמונית, לא היססה מקול להשתמש בשני הצבעים העזים האהובים עליה, צהוב ואדום, לשחק בהם ולשלב אותם בתכלת ובירוק. ארבעת הצבעים האלה חוזרים בשילובים שונים בפינות שונות בבית. בפינת האוכל, למשל, משתלבים לוח ממוסגר במסגרת אדומה שעליו כתוב בגיר משהו משמח (כמו תפריט ארוחת הבוקר), קיר בצבע צהוב חזק, שידה אדומה, מדף וספסל בצבע תכלת, כיסאות לבנים, מפה משובצת ומפות תלויות ועליהן הדפסים פרחוניים.

על שולחן האוכל זר פרחי בר שופע ומהתקרה משתלשל שנדלייר צבעוני ומהודר. אף אחד מהפריטים אינו חדש או מתוחכם מדי, צבעיהם חזקים וברורים ועבודת הצביעה אינה נראית תעשייתית, ולכן למרות האלמנטים הרבים נשמר סגנון אחיד. העיצוב הישיר והבלתי אמצעי עשוי אולי להזכיר עיצוב ספרדי ים-תיכוני, וייתכן שאף יש קווי דמיון מסוימים, אך במקרה זה כדאי לבחון אותו בהקשר של האמנות העממית האמריקאית וההבדלים התרבותיים בין אזורים "מתוחכמים" כמו ניו יורק ולוס אנג'לס לבין מדינות הדרום והמרכז.


מגע של וינטג' באווירה רומנטית-כפרית חפה ממודרניות, מטרנדים ומעיצוב ממותג


ספות פרחוניות וצבעוניות עזה המשתלבת בהרמוניה עם החפצים בבית


שילוב של אלמנטים שונים, ושימוש במשבצות

אוספים שעושים את הבית

בבלוג של קלי מקמסטר אפשר לראות עוד בתים באותו סגנון, ביניהם ביתה שלה. מקמסטר ומקול חולקות אהבה לצבעוניות ולפסלי תרנגולים. מקול אוספת תרנגולי קרמיקה, ציפורים, ספרים ישנים, דברי צמר סרוגים ביד, ציורי שמן עממיים של פרחים ומראות בגדלים שונים שאת מסגרותיהן היא צובעת באדום-בורדו עז.

מקול אוהבת לשלב אלמנטים שונים, ובפינות שונות בבית השתמשה במשבצות. אריחי דמקה בשחור-לבן מופיעים במטבח וחוזרים בהדפסי הבדים המכסים חלק מהכורסאות והשולחנות. לדוגמת הדמקה צמוד תמיד צבע עז. אחד הקירות במטבח,למשל, צבוע אדום, ועל הכורסה המשובצת מונחים תמיד בדים בצבעים חזקים.

לצד הרהיטים הצבועים ביד אפשר למצוא אלמנטים פורמליים יותר כמו השנדליירים המהודרים התלויים מעל שולחן עץ צבוע ביד במטבח. מקול מספרת כי כל הרהיטים בבית הם רהיטים ישנים שמצאה בחנויות שרווחיהן נמסרים לצדקה או במכירות חצר שנפוצים בארצות הברית. כל פינה בבית מעוצבת כתמונה בפני עצמה, ובכל אחת מהן אפשר למצוא רעיונות עיצוב קטנים וחמודים.


הבית מלא במראות בגדלים שונים