בין אופנה לעיצוב

מלון מיסוני באדינבורו, סקוטלנד, משלב בצורה מרשימה בין הקווים המזוהים עם בית האופנה האיטלקי הוותיק ובין פריטי עיצוב איקוניים. מפלט יוקרתי, קליל ומחויך בעיירה האפורה

88 שיתופים | 132 צפיות

האקלים החורפי ששורר את סקוטלנד רוב ימות השנה צובע אותה באפור ומקנה לרחובות ולמבנים ההיסטוריים של אדינבורו מראה עגמומי. במזג אוויר שכזה קל לחלוף על פני מלון מיסוני, מבנה מלבני בעל חלונות רבועים בחלוקה סימטרית, המתגמד לנוכח בתי אבן ויקטוריאניים מרשימים המקיפים אותו.

ואולם, כשבל בוי הלבוש בחצאית סקוטית בא לקבל את פני האורחים, מחלחלת ההבנה כי זהו אינו עוד בניין משרדים משמים. גברים בחצאיות אינם מחזה נדיר באדינבורו, אלא שבמקרה זה המשבצות המסורתיות התחלפו בדוגמת זיגזג, המזוהה כל כך עם בית האופנה מיסוני.

על קו התפר בין העיר הישנה לעיר החדשה

מלון מיסוני שהושק בשנת 2009 הוא יריית הפתיחה של שיתוף הפעולה בין בית האופנה היוקרתי לרשת רזידור הוטל גרופ, המפעילה 400 בתי מלון ברחבי העולם תחת מותגים שונים. המיקום שנבחר אינו מקרי – פינת גשר ג'ורג' הרביעי והרויאל מייל, רחוב המקשר בין טירת אדינבורו לארמון הולירוד. אזור מרכזי זה, על קו התפר שבין העיר הישנה לחדשה, מושך אליו תיירים ואנשי עסקים כאחד, ולכן תוכנן המלון לענות על צורכי שתי אוכלוסיות אלו.

כפוסקת הבלעדית בכל הנוגע לעיצוב הפנים של המלון, בחרה מיסוני בפלטת צבעים פשוטה מאוד – בסיס של שחור ולבן אלגנטיים עם כתמי צבע בוהקים. החיבור בין שחור ללבן הוא אחד מסימני ההיכר של בית האופנה, במיוחד כשהוא מופיע בתבניות גיאומטריות: בדוגמת הזיגזג המוכרת, בפסים ובמשבצות. ואכן, "סמלים מסחריים" אלה מופיעים בכל פינה במלון.

מאחורי עמדת הבל בוי שבכניסה למבואה ניצבים שני כדים בגובה אדם, המשובצים באבני פסיפס בשחור-לבן עם נגיעות צבע קלות. מלבד היותם מזוהים עם מיסוני מבחינת העיצוב והצבעים הפכו הכדים ללוגו הלא רשמי של המלון, והם משמשים מעין שער למבואה, שגם היא אינה שגרתית בעיצובה. שני דלפקי קבלה קטנים מוקמו בצד, סמוך למעליות, והם מאוישים בצוות הלבוש במדי מיסוני – שמלות בהדפס זיגזג או שילוב של חולצות שחורות וחצאיות או מכנסיים שחורים, ומעליהם קרדיגן בהדפס זה.


דוגמאות גיאומטריות ושילוב של שחור ולבן עם כתמי צבע עזים מאפיינים את בית מיסוני


שילוב של פריטי אמנות קלאסיים עם צבעוניות עזה מייצג את הרעיון שבבסיס העיצוב


רעיון זה מתבטא במסעדה ובבר


דוגמת הזיגזג שכבר הפכה לסמל המסחרי של מיסוני מופיעה במקומות שונים במלון

כמו בבית

החיבור בין לאומים, סגנונות, קווים וצבעים משקף את יכולתו של המותג מיסוני להישאר עדכני גם לאחר עשרות שנות פעילות. גישה זו היא שהכתיבה את תכנון הבר שעומד במרכז המבואה. הבר עוצב בצורת פרח בצבעי אדום, לבן ושחור, המהווים ניגוד לאפרוריות המאפיינת את אדינבורו. מאז הפתיחה הספיק הבר להתפרסם כאחד ממקומות הבילוי הטרנדיים בעיר, וכבר משעות אחר הצהריים המוקדמות האווירה בו תוססת ושמחה. גופי תאורה מתכתיים של בית העיצוב Moooi מתכתבים עם כיסאות בר גבוהים בעלי מסגרת מתכת ועם מושבים מחוטי פלסטיק אדומים של ורנר פנטון. אחד הקירות צבוע בירוק עז, וליד קיר אחר, המחופה מראה, מפוזרות פינות ישיבה אינטימיות עם כיסאות בקווים מעוגלים של בית העיצוב האיטלקי De Padova.

מצדו השני של הבר, גרם מדרגות בולט בשחור-לבן מוביל לקומת ביניים ולמסעדת המלון הנקראת קוצ'ינה. בשעות הבוקר משרתת המסעדה את אורחי המלון, ובשעות הצהריים והערב היא פתוחה לאורחים מבחוץ. ריפוד בגוני שחור-לבן בהדפסים גיאומטריים חובר לעבודות אמנות בסגנון דומה התלויות על הקירות ולמערכת כלים מבית מיסוני בדוגמה פרחונית בשחור ובלבן. שולחן ארוך עם פלטה מעץ לא מעובד משמש בסופי שבוע כמזנון. השולחן מוסיף מגע כפרי חמים לעיצוב המודרני, וכך גם פרקט מעץ אלון גושני בגוון טבעי, החוזר על עצמו בשטחים הציבוריים.


פינות ישיבה אינטימיות במבואה


מינונים שונים של שחור, לבן וצבע מייצרים אוירה אינטימית או רשמית באולמות האירועים


האולמות הקטנים מיועדים לאירועים או לכנסים מצומצמים


כדי ענק בציפוי מוזאיקה בשחור-לבן הפכו לסמל המסחרי של המלון

שאר פינוקים

מלבד המסעדה והבר עומדים לרשות אורחי המלון מכון כושר קטן, ספא ואולמות כנסים. מכון הכושר הוקם בעקבות דרישת לקוחות עסקיים, ובשל ייעודו כמעט אין בו אלמנטים עיצוביים.

מעבר לשילוש הצבעים הקבוע, שחור-לבן-צבעוני, יוצרים התצלומים חיבור בין המלון לבית האופנה ולפרסונות שמאחוריו. צורות גיאומטריות מופיעות גם בעיצוב הספא, אך מצטרפות אליהן דוגמאות פרחוניות ליצירת אווירה רגועה. הגוון השולט בספא הוא תכלת, בתוספת מעט צהוב וחום במגבות, בשמיכות ובחלוקי מגבת מבית מיסוני. פריטים אלה ואחרים של בית האופנה (גרביים, עניבות ונרות) מוצגים בארון זכוכית במבואה ואפשר לרכוש אותם כמזכרת.

השאיפה ליצור אווירה אינטימית ושטח כולל מצומצם יחסית הכתיבו תכנון של שלושה אולמות קטנים, המשתרעים על פני 75-28 מטרים רבועים ומיועדים בשל כך לאירועים או לכנסים מצומצמים. כדי להשיג בכל זאת מראה רשמי, הוגדל מינון השחור-לבן על חשבון הצבעוניות, אך זו לא נעלמה לגמרי.

בחדר האוכל הפרטי בחרה מיסוני להדגיש את השחור-לבן על ידי שימוש באלמנטים שקופים: שולחן בעל פלטת זכוכית וגוף תאורה מפולימר שקוף בעיצוב פטריסיה אורקיולה. על הקיר תלויה מראה מלבנית גדולה במסגרת מפוספסת בשחור-לבן, סימן היכר נוסף של המלון אשר חוזר על עצמו ביציאה מהמעליות בקומות החדרים.

הגודל לא קובע

מלון מיסוני קטן וכולל רק 136 חדרים, כדי לשמר את התחושה האינטימית המאפיינת מלון בוטיק. כל פינה מנוצלת ביעילות מקסימלית והעיצוב מבוסס על אותה תבנית קבועה: פסים, ריבועים, זיגזגים, שחור-לבן וכתמי צבע.

בקומות העליונות של המלון, המשקיפות על מצודת אדינבורו ועל הרויאל מייל, נבנו שבע סוויטות. בגלל תקנות בנייה האוסרות על ביצוע שינויים בחלקו החיצוני של המבנה, נוצרו בחלקן קירות משופעים, נתון שאינו מוצנע אלא דווקא מודגש בצבעים ובריהוט.

בסוויטות, כמו בחדרים הרגילים, העיצוב אינו בא על חשבון הנוחות אלא להפך – מחשבה רבה הושקעה כדי ליצור תחושה ביתית ונעימה, וזאת על ידי שימוש בקו המוצרים המשלים של בית האופנה בשילוב עם קלאסיקות מתחום האמנות השימושית. הצבעים והדוגמאות המייצגים את בית האופנה מיסוני הופכים את השהייה במלון מלינה וארוחת בוקר בעיר זרה לאירוח מפנק על גבול תצוגת אופנה.


גם בסוויטות וגם בחדרים הרגילים העיצוב אינו בא על חשבון הנוחות אלא להפך


סוויטת רוזה המשתרעת על פני 55 מטרים רבועים


הסוויטה מאופיינת בשחור ולבן כצבעי בסיס ובוורוד פוקסיה


שילוב הצבעים הוא מודרני ומתוחכם אך גם נעים לעין


המלון מבחוץ. בגלל עברו כבניין משרדים, המבנה אינו בולט על רקע המבנים האחרים