בילי אייליש מתפשטת בסרטון חדש והגולשים מאוכזבים

בילי אייליש. הצעת הגשה | צילום: Jeff Kravitz/FilmMagic
בילי אייליש. הצעת הגשה | צילום: Jeff Kravitz/FilmMagic

הזמרת בילי אייליש העלתה לאינסטגרם סרטון עוצמתי העוסק בבאדי שיימיניג במהלכו התפשטה והגולשים התעצבנו וטענו שהיא צבועה

88 שיתופים | 132 צפיות

בילי אייליש היא אחת הזמרות האהובות והמדוברות כרגע בעולם, בגיל 18 היא כבר כבשה לא מעט פסגות שאחת מהן היא חמישה פרסי גראמי בערב אחד בטקס שנערך בינואר האחרון. עד כה הצליחה אייליש לסחוף אחריה את העולם ולגרום לכולם להתאהב בה, אחת הסיבות היא שהצהירה כי היא לובשת רק בגדים רחבים כי היא לא רוצה שאנשים ישפטו אותה לפי התבוננות בגופה. "אני לא רוצה שהעולם יידע עליי הכול. זו הסיבה שאני לובשת בגדים גדולים. אף אחד לא יכול לגבש עליי דעה כי הם לא רואים מה יש מתחת, אף אחד לא יכול להגיד 'הו, היא רזה, היא לא רזה, יש לה תחת שטוח, יש לה תחת שמן'. אף אחד לא יכול להגיד את זה, כי אף אחד לא יודע", אמרה בעבר.

כעת היא מצליחה קצת לבלבל את הגולשים אחרי שפרסמה סרטון שלה מתפשטת. אז מה עומד מאחוריו?

הווידאו מציג אותה מתפשטת אבל לא בצורה מוגזמת מדי, היא מסירה מעליה גופיה צמודה, שיחסית לאייליש והלוקים אותם נוהגת ללבוש זה באמת חשוף, אבל אם נשווה לצורך העניין לקרדי בי, או קים קרדישאן, מדובר בפיס אוף קייק. בכל אופן, אחרי שהיא מורידה את הגופיה היא נשארת בחזיה ונכנסת למים. ברקע היא אומרת טקסט מעצים על באדי שיימינג, "הגוף שאיתו נולדתי, זה לא מה שרציתם?" היא שואלת, "יש לכם דעות על המוזיקה שלי, על הבגדים שלי, הגוף שלי. יש אנשים ששונאים את מה שאני לובשת. יש אנשים שמשבחים את זה. יש אנשים משתמשים בזה כדי לבייש אחרים ויש אנשים שמשתמשים בזה כדי לפגוע בי. אני מרגישה שהם נועצים בי מבטים ולא מאשרים אותי, אם הייתי חייה לצידם לא הייתי מסוגלת לזוז. האם אתם רוצים אותי קטנה יותר, חלשה יותר, גבוהה יותר, רכה יותר, שקטה יותר, הכתפיים שלי מאיימות עליכם? האם החזה שלי, הבטן שלי, הירכיים שלי? אנחנו מחליטים מי הם, אנחנו מחליטים מה הם שווים. אם אני לובשת יותר או פחות, מי מחליט מה זה גורם לי, מה זה אומר? האם הערך שלי מבוסס רק על הדעה שלכם או שדעתכם אינה באחריותי?".

הטקסט היפה והחשוב הצליח לרגש לא מעט אנשים ולחשוף מה זה להיות סלב ולחיות תחת זכוכית המגדלת של הטוקבטקיסטים. לא מעט תגובות תמכו בה וציינו כמה שהיא מדהימה, מחזקת ומרגשת. אך כרגיל גם היו את אלה שדאגו להוריד ולהתעצבן ולכנות אותה צבועה. זאת משום שאמרה שהסיבה לכך שהיא לובשת בגדים רחבים היא שהיא לא רוצה שיסתכלו על הגוף שלה, אז מה פתאום היא צריכה להתפשט כדי להעביר מסר כזה. היו גם כאלה שטענו שאקט ההתפשטות מזלזל במסר אותו היא מנסה להעביר.

היא דאגה לציין שהיא הכינה את הסרטון, הוא נועד לטור שלה שבוטל עקב משבר הקורונה, חלקים מהסרטון כבר הוקרנו בהופעות שהספיקו להתקיים לפני תחילת המשבר.

בילי אייליש בטקס פרסי הבריטס | צילום: Jim Dyson/Redferns
בילי אייליש בטקס פרסי הבריטס | צילום: Jim Dyson/Redferns