כורכום וברוקולי: זהו טרנד הביוטי החם של קיץ 2021

מזונות על | צילום: shutterstock
מזונות על | צילום: shutterstock

אחרי שנה וחצי של מגפה עולמית, אין פלא שכולם הפכו לחולי בריאות. הטרנד החם של הקיץ הוא תדלוק העור במזונות על. אז בפעם הבאה שבה את קופצת לסופר, אל תשכחי לקנות כורכום וזרעי פשתן

88 שיתופים | 132 צפיות

הטרנד העולמי הסוחף של סביבה ירוקה ושמירה על כדור הארץ, לצד אורח החיים ההוליסטי ההולך ונפוץ, הפכו לחלק בלתי נפרד מסצנת הבריאות העולמית – מהמזונות שאנחנו צורכים ועד מוצרי טיפוח המכילים את מיטב מזונות העל שתוכלו למצוא בסופר הקרוב. המגמה האחרונה מבין השתיים, שזכתה בחו"ל לשם Juiced Up Skin, מסתמנת כטרנד המוביל בעולם הטיפוח העונה.

"הבנתי מזמן שהמזון הבריא שאני אוכלת באופן קבוע יתאים גם לעור שלי", אומרת ריאה אריקה מיריאן, שמייצרת קוסמטיקה על בסיס סופר פוד (מזונות על) ורואו פוד (פירות וירקות חיים ואגוזים לא קלויים), תחת השם Terra Teva מביתה שבכרכור. מיריאן, 51, עלתה מיוון לישראל לפני עשור, ואת דרכה בעולם הסופר פוד היא התחילה כשפית של מזון בריאות. לאורך השנים היא נדדה בעולם וחקרה את עולם המזונות הטבעיים בקהילות שונות מעבר לים. כיום היא מעבירה סדנאות קוסמטיקה טבעית ממזונות על ואת מוצריה אפשר לרכוש באתר החברה.

מסכת בד ברוקולי של TonyMoly. מחיר 14.90 ש"ח | צילום: ירון וינברג
מסכת בד ברוקולי של TonyMoly. מחיר 14.90 ש"ח | צילום: ירון וינברג

"מוצרי הטיפוח עוברים בשנים האחרונות טרנספורמציה על ידי שילוב של מרכיבים טבעיים, והשאיפה היא לשלב את משאבי הטבע במוצרים", אומרת פולה בליק־דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת. "זה התחיל בוויטמין C ושימוש נרחב בפירות וירקות המכילים אותו, וכיום גובר השימוש גם ברכיבים כמו כורכום, אצות, חמוציות, ג'ינג'ר וסוגי שורשים, שהמכנה המשותף שלהם הוא ריכוז גבוה של נוגדי דלקות וחמצון".

"אין ספק שהקוסמטיקה רוכבת על הטרנד של הסופר פוד, וזה מבורך", מוסיפה עידית גנדלמן, סמנכ"לית ההדרכה של המותג Ahava, שיצא לאחרונה בסדרה מבוססת סופר פוד על בסיס קייל וכורכום. "היתרון הגדול של מוצרי הסופר פוד הוא שהם מכילים ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, שמונעים תגובות דלקתיות, מסייעים לעור להתגונן מפני גורמים מזהמים למיניהם ומונעים תהליכי הזדקנות". גנדלמן מונה את מזונות העל המומלצים לטיפוח עור הפנים והגוף:

להאטת הזדקנות העור

קייל
כרוב העל עשיר מאוד בוויטמינים C ,A ו־K, וגם במינרלים, חומצות אמינו, חלבון, ברזל, מגנזיום וחומצות שונות. כל אלה הופכים אותו לכוכב אנטי אייג'ינג, המסייע בהגברת ייצור הקולגן ובהאטת תהליכי הזדקנות מוקדמים והיווצרות סימני הגיל.

תה ירוק
מאות מחקרים בספרות המדעית מצביעים על כך כי תה ירוק מגן בהצטיינות על רקמות עור הפנים והגוף. הוא מכיל נוגדי חמצון שפועלים בחוזקה, ובמיוחד מגנים מפני נזקי קרינת השמש, שהיא כידוע גורם מכריע בהאצת תהליכי הזדקנות העור. בנוסף, הוא עשיר בנוגדי חמצון שמנטרלים את הרדיקלים החופשיים הנוצרים ברקמת העור.

ברוקולי
אנטי אייג'ינג לעור יבש ועם קמטים. ירק מלא בוויטמינים ומינרלים החשובים לבריאות העור, בהם ויטמינים A ו־C, אבץ ולוטאין – הידוע כנוגד חמצון ותוסף תזונה מומלץ. בנוסף, הברוקולי מכיל תרכובת של סולפוראפן, הידוע גם הוא כנוגד חמצון עוצמתי ואנטי רעלן, שעשוי למנוע סוגים שונים של סרטן ואף שומר על רמת הקולגן בעור.

מסכת אבוקדו של קיל'ס. מחיר 205 ש"ח | צילום: יח"צ
מסכת אבוקדו של קיל'ס. מחיר 205 ש"ח | צילום: יח"צ

להבהרת והארת העור

אוכמניות
מחקרים מראים שאוכמניות לא רק טעימות, אלא גם עשירות בנוגדי חמצון ובוויטמין C, מה שהופך אותן לנהדרות להבהרת כהויות ולשמירה על רמת הקולגן בעור.

אבוקדו
הוא מעשיר את העור בשפע לחות ואף מגן עליו מפני השמש הודות לכמות גבוהה של חומצות שומן חיוניות בתוספת ויטמין E, ועל כן האבוקדו נפלא לטיפול בעור יבש, קמטים, אדמומיות וכתמי פיגמנטציה.

גוג'י ברי
הוא נחשב למזון על מוביל, אשר נוגדי החמצון שלו הם מהחזקים בטבע וסגולותיו מסייעות בין היתר לאריכות ימים, שיפור מערכת החיסון, איזון רמות הסוכר בדם והורדת לחץ דם גבוה. אבל אם בטיפוח עסקינן, דעו לכן שהגוג'י ברי מסייע גם במיצוק העור, נטרול רדיקלים חופשיים והגנה על הקולגן והאלסטין.

סבון גוף אסאי מבית סבוקלם | צילום: חן ברקוביץ
סבון גוף אסאי מבית סבוקלם | צילום: חן ברקוביץ

נגד דלקות וזיהומים סביבתיים

כורכום
הוא מסייע לגוף להתמודד עם גורמים מזהמים ודלקות, וגם מגן על העור מפני רעלנים, זיהום אוויר ונזקי קרינת UVA – מה שתורם משמעותית לשימור הזוהר הטבעי של העור. לצד ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו וחלבונים, שורש הכורכום מכיל כורכומין. זהו רכיב פעיל המעניק לו את צבעו הצהוב־כתום והופך אותו לתוסף תזונה מבוקש בשל סגולותיו לטיפול בבעיות בריאותיות רבות, בהן חיזוק המערכת החיסונית, איזון רמות הסוכר ועיכוב התפתחותם של גידולים סרטניים.

תרד
הוא מכיל שני נוגדי חמצון – לוטאין ובטא קרוטן, ובזכותם הוא מעולה עבור העור. בנוסף, התרד הוא מקור עשיר לברזל, חומצה פולית, כלורופיל, ויטמינים C ,A ו־E, סיבים תזונתיים, סידן, אשלגן וחלבון, ועל כן הוא מפחית רגישויות בעור הפנים ומקטין דלקות כרוניות בעור במצבי רגישות, כמו אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור).

זרעי פשתן
הם מגנים על העור מפני התייבשות, חספוס וקילופים, משפרים את גון העור ושומרים על עור רווי ורך למגע. השמן, שמופק מזרעי פשתן בכבישה קרה, עשיר בוויטמינים ונוגדי חמצון, המגנים על הדרמיס ועל שכבת העור העליונה מפני נזקי האקלים והסביבה. השמן עשיר גם בחומצות שומן בלתי רוויות ואומגה 3 ו־6, החיוניות לעור משום שלגוף אין יכולת לסנתז אותן.

אסאי
פרי יער שמקורו בברזיל המעולה לטיפול בעור עמום וחסר ברק. הוא דחוס ועשיר בחומצות שומן חיוניות, כמו

ויטמינים C ,B ,A ו־E, שידועים כנוגדי חמצון, מגנים על תאי העור מפני נזקי האקלים והסביבה ותורמים משמעותית לשיפור תפקודיהם.

תחליב גוף קייל וכורכום של AHAVA. מחיר 120 ש"ח | צילום: טל אזולאי
תחליב גוף קייל וכורכום של AHAVA. מחיר 120 ש"ח | צילום: טל אזולאי

מתכון למסכת סופר פוד ביתית | ריאה אריקה מיריאן

מרכיבים
1 כפית אבקת תה ירוק
1 כף קוקוס
1 כף שיבולת שועל
2 כפות אלוורה
מים לפי הצורך עד לסמיכות המתאימה

הוראות הכנה
מערבבים את כל המרכיבים ומניחים על הפנים במשך 15 דקות. לאחר מכן שוטפים את הפנים במים ומורחים קרם לחות.

עלי תה ירוק | צילום: shutterstock
עלי תה ירוק | צילום: shutterstock