ראיון אישי

בגיל 58 אוולין הגואל הופכת משחקנית לפרזנטורית יופי

אוולין הגואל | צילום: אלון שפרנסקי
אוולין הגואל | צילום: אלון שפרנסקי

בגיל 58 אוולין הגואל לא מוכנה להתפשר על זוגיות וגם לא להזריק מילוי לפנים, ומשלבת בין נעלי טו גו ותיק של שאנל

88 שיתופים | 132 צפיות

בגיל 58,  אוולין הגואל, שחקנית מצליחה ואייקון אופנה ידוע, מוסיפה לרזומה שלה תואר חדש: אייקון טיפוח. אוולין, גרושה פעמיים, אם לשניים וסבתא לשניים, נבחרה לתפקיד הפרזנטורית של הקוסמטיקאית הלגה רקנטי, בעלת מכון לטיפולים מתקדמים מהמובילים בישראל, לצדה של רווית אסף. כמו שהיא לוקחת ברצינות כל דבר שהיא עושה, כך גם הטיפוח הפך אצלה מידית לאישיו חשוב. "זה לא ברור מאליו שבחרו בי וזה מאד מחמיא ומפרגן וזה כבוד גדול להיות פנים של מותג שמעריך את הדרך שלי ואת מה שאני מסמלת לרבים. מבחינתי זה גם אישור לכך שאני נראית טוב וזה נותן לי בטחון. הכול התחיל כשפגשתי את הלגה באירוע מימונה בבית של חברה משותפת. ניהלנו שיחת חולין, היא התרשמה, פנתה אלי וזה התגלגל.  מראש הצבתי תנאי בל יעבור: טיפולים כירורגיים או פולשניים אחרים, אינם באים בחשבון. ובכל זאת אני צריכה להצדיק את התפקיד החדש, אז אם עד לאחרונה שגרת הטיפוח שלי הייתה מהירה ולא מאד מוקפדת, הלגה הסבירה לי בצורה שאינה משתמעת שגנים זה טוב ויפה אבל שאם בגיל 58  אני לא אשקיע בעור ואטפח אותו על בסיס קבוע, – הכול ייגמר וגם הגנים כבר לא יעזרו לי, אז לקחתי את עצמי בידיים" .

ברוך בואך לעולם האנטי אייג'ינג

"לא ממש. ניתוח הרמת פנים זה לא משהו שאני חושבת עליו וגם הזרקות של חומרי מילוי ובוטוקס לא באים בחשבון מבחינתי כי אני שחקנית ואין לי שום כוונה לוותר על ההבעה הטבעית ועל המימיקה שלי. אבל היום אני מקפידה על תחזוקה שוטפת. מגיעה בממוצע אחת לשבוע למכון ובשלב זה עושה  טיפולים להעלמת הפיגמנטציה. לדעתי אני סובלת מכתמי פיגמנטציה עוד מהילדות ואילו יכולתי להיסגר קצת בבית, התוצאות היו מהירות יותר, אבל כיוון שהלו"ז שלי אינו מאפשר את זה, אני עושה את הכול  בהדרגתיות. ובמקביל עושה טיפולים לשיפור איכות העור,  כולל טיפולי חמצן. פשוט תענוג. אם בעבר הייתי קונה קרם טוב מהמדפים, היום אני משתמשת בקרמים למיצוק העור שמותאמים לי אישית. כן. יש לי משמעת טיפוח, והתוצאות בהתאם."

לשיער אני מורחת אחת לשבועיים שמן קוקוס. אני ממיסה אותו במיקרו, מניחה על השיער למשך שעתיים עד ארבע. ואז חופפת. גיליתי שהשיער צומח מהר יותר ונראה מצוין.

הגואל היא אחת השחקניות העסוקות. היא התחילה ללמוד משחק בגיל 34 והפכה לשחקנית לראשונה בגיל 44 ומאז היא לא מפסיקה לעבוד, בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון וגם זכתה פעמיים בפרס אופיר. בין השאר ראינו אותה ב"פיק אפ", "שבעה", "אחותי היפה", "ילדי ראש הממשלה",  "גט" "סליחות"  ובימים אלה היא מופיעה בשתי סדרות טלוויזיה "פמת"א" ו"שנות ה-80"  והיא גם בחזרות להצגת היחיד שלה "ג'קוב ג'קוב"  לתיאטרונטו. "יש בי הרבה הודיה על שהתחלתי מאוחר. אם הייתי מתחילה צעירה, מאד יכול להיות שהייתי עפה על עצמי ואני לא בטוחה כמה רחוק הייתי מגיעה. יש משהו בהגשמה המאוחרת שהופך אותך ליותר חזקה ובטוחה בעצמך ובעיקר ליותר ממוקדת ומפוקסת. חוץ מזה אני לא מרגישה שהגיל הכרונולוגי שלי תואם את הקילומטראג' שעשיתי בחיים. אני חושבת שבתוך תוכי נשארתי טיפוס ילדותי."

מה הפך אותך לאייקון אופנה?

"העובדה שלא היה לי  כסף והתחלתי לקנות בחנויות יד שניה, נתן לי נקודת פתיחה מעניינת. עם השנים שכללתי את זה. עדיין אפשר לראות אותי היום בנעלי טו גו עם תיק של שאנל."

יש לך חששות שככל שתתבגרי תקבלי פחות הצעות בתחום המקצועי?

"פחד להזדקן קיים אצל כולנו כשאנחנו מתבגרים, הרבה פעמים אני חושבת שהלוואי שהיה איזה מעיין נעורים שהיינו יכולים לשתות ממנו ולחזור להיות צעירים במראה, אבל כמובן עם התובנות של היום, עליהן אני לא מוותרת. אבל אני בן אדם אופטימי וכשאני רואה את ליה קניג ומרים זוהר שעברו את השמונים ואת גילה אלמגור שנושקת לשמונים ואת רבקה מיכאלי, אז בחשבון פשוט יש לי עוד הרבה שנים".

יש לך טריקים בטיפוח?

"מאז השרות הצבאי אני  מורחת על עור הגוף כשהוא מעט רטוב, שמן תינוקות של ג'ונסון ואז מתנגבת. כנראה שזה עושה עבודה טובה, כי בגילי יש לי מרקם עור מעולה וחלק. לשיער אני מורחת אחת לשבועיים שמן קוקוס. אני ממיסה אותו במיקרו, מניחה על השיער למשך שעתיים עד ארבע. ואז חופפת. גיליתי שהשיער צומח מהר יותר ונראה מצוין. חוץ מאלה, אני מקפידה ללכת הרבה ברגל. אני לא עושה כושר וחוץ מזה שאני גרה בקומה שלישית בלי מעלית, אני משתדלת להגיע ממקום למקום ברגל, ככל שזה מתאפשר."

ומה החטא הגדול שלך?

"אני לא יודעת אם זה חטא אבל אני אוכלת הכול: לחם ופסטה ומתוקים, לא מונעת מעצמי כלום, יש לי תודה לאל קיבולת, אבל אני לא מגזימה. החטא שלי הוא עישון. אני מעשנת. לפעמים יותר מקופסא ביום. ניסיתי להפסיק. שנה וחצי לא עישנתי וזה השפיע על מצב רוחי. הפכתי לבן אדם עצוב, הייתי כל הזמן חולה, היו לי דלקות גרון חוזרות, אין לי הסבר למה זה קרה אבל בסופו של דבר העדפתי לקום מחויכת ועם ניקוטין."

אהבה יש?

"לא. אמרתי לחבר טוב שלי שאני מרגישה לא בסדר שאין לי זוגיות. כל אחד שואל אותי איך זה שאין לי זוגיות, הרי  אני הבן אדם הכי זוגי בעולם. החבר האחרון שלי היה יורם רובינגר, היינו יחד שנה וחצי, לפני כמה שנים וזה נגמר כדרכן של אהבות שנגמרות. העובדה שאני לבד קשורה לזה שיש גיל מסוים שאתה כבר לא מוכן להתפשר. אני בטוחה שכשיגיע הנכון, אני אדע, בינתיים נראה לי שכל הטובים תפוסים ועדיין אני לא מאמינה שאלוהים לא מייעד לי זוגיות אחרי הכול זוגיות היא חלק בלתי נפרד מהטבע האנושי. והסטטוס שנכון לי באופן אישי. "

הטיפ האולטימטיבי שלך לחיים?

"להיות אופטימיים, להתעסק עם הטוב ולהאמין בטוב. בעיני הקוסמטיקה הכי טובה בעולם היא האושר."

 

לא מזריקה חומרי מילוי ולא מנתחת. אוולין הגואל. צילום אלון שפרנסקי
לא מזריקה חומרי מילוי ולא מנתחת. אוולין הגואל. צילום אלון שפרנסקי
מימין: אוולין הגואל, הלגה רקאנטי ורווית אסף, הקוסמטיקאית ושתי הפרזנטוריות. צילום אלון שפרנסקי
מימין: אוולין הגואל, הלגה רקאנטי ורווית אסף, הקוסמטיקאית ושתי הפרזנטוריות. צילום אלון שפרנסקי