בבזל ייסדתי את חנויות המעצבים

הצצה לשלוש חנויות מעצבים ייחודיות במתחם בזל בתל אביב

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

תרבות הצריכה המודרנית מעודדת את הנהירה שלנו אחר מגה-קניונים. הרצון להתחדש בפריט לבוש מתממש פעמים רבות עם הגעתנו לאחת מרשתות הענק, המציעות קולקציות מגוונות בסידור ידידותי ונוח על המדפים. אך חובבות ז'אנר "בגדי מעצבים", שנמנעות מלהשתייך לכל עדר אופנתי, יתהדרו לרוב במלתחה המורכבת משלל פריטים מסוגננים, אותנטיים, שניתן למצוא רק בשיטוט סבלני בין ירידים ושווקים ארעיים, בעלי אמירה אופנתית ברורה, או האופציה הזמינה יותר – חנויות רחוב.

והפעם, סיקור שלוש חנויות במתחם בזל – מעצבת אופנה, ושתי מעצבות תכשיטים ואקססוריז

ALUMA

מי אני? אלומה קליין (33), ילידת אנגליה, מעצבת אופנה ובעלת מותג לונדוני הנושא את שמה, שהחלה את דרכה בהצגת קולקציה מצומצמת בשבוע האופנה בלונדון. הקולקציה זכתה להתעניינות רבה מצד דמויות מרכזיות בתעשיית האופנה העולמית, שסימנה אותה כקול מקורי בקרב מעצבי אופנה צעירים בלונדון. בהמשך הציגה קליין גם בשבוע האופנה בפריז ועיצוביה נמכרו בבתי-אופנה מובילים, כמו: סלפרידג'ס, הרוד'ס ובבוטיקים נחשבים באנגליה, אירלנד, ארצות הברית, אוסטרליה ועוד. בשנת 2008 חזרה ארצה ולפני שבועות ספורים פתחה יחד עם קרין בלום, שותפתה העסקית, את חנות המותג הראשונה בארץ.

למה? בגלל טכניקות הקרושה והסריגה, המזוהות עם כתב-ידה של המעצבת, המצליח לשלב בין קלאסיות רומנטית למודרניות. פריטי הלבוש מיוצרים בעבודת יד מוקפדת, עם דגש רב על איכות ורמת גימור, ונהנים מהבלחות חד-פעמיות (פריט "יחיד במינו") בדמות יצירות בעלות אופי על-זמני. סקאלת הטקסטילים נעה בין בדי כותנה, ויסקוזה וצמר איטלקיים ועד לתחרות צרפתיות, קטיפות ועורות, משולבים עם חרוזים וכפתורים עתיקים. בנוסף, משיכתה של קליין למסורת ה"קסטמייזינג", שמאפיינת את בגדי הפאנק והרוקנ'רול, מתבטאת בקולקציות בד בבד עם פריטים רומנטיים-קלאסיים משנות ה-20 עד שנות ה-50 של המאה הקודמת. בין הפריטים תמצאו פריטי בסיס כמו חולצות, עליוניות, שמלות ומכנסיים, לצד בגדי ערב יוקרתיים ואקססוריז כמו – חגורות, תיקים, ארנקים, שאלים וצעיפים הסרוגים בעבודת יד, וצווארוני ה- Neckpiece- סימן ההיכר של המותג. כדאי לדעת, שהלקוחה של המותג לא מתאפיינת בגיל או מידה (אגב, טווח המידות הוא 34-44), אלא ברצון להקרין את הייחודיות שלה דרך הבגדים; נשים שמעריכות איכות ועושר שמצוי בפרטים הקטנים.



פריטים של המותג ALUMA וחנות הבוטיק [צילום: דניה ווינר]

פריטים של המותג ALUMA וחנות הבוטיק [צילום: דניה ווינר]

החזון: לבסס חברה שמייצרת אופנה באיכות הגבוהה ביותר, תוך שמירה על האופי המיוחד של המותג. המטרה היא לשווק את הקולקציה גם בשבוע האופנה ולהציג את הפריטים בחנויות המובילות בעולם.

שלושה פריטים שווים: תיק בשילוב עיטורי פרחים ותחרה בטכניקות קרושה (459 ש"ח), neckpiece רקום בשילוב פרחים וחרוזים (970 ש"ח) ושמלת תחרה באורך ברך בשילוב קרושה עם גימור פרנזים (1440 ש"ח).

לפתוח ארנקים: חולצות 720 – 280 ש"ח, מכנסיים 920 – 560 ש"ח, שמלות 3200 – 650 ש"ח, עליוניות וז'קטים 2600 – 620 ש"ח, neckpeices 2600 – 620 ש"ח, אביזרים 65-1200 ש"ח.

עוד משהו: לא מעט סלבס רכשו את פריטי המותג בחו"ל, ביניהם הזמרת האגדית מדונה, שלבשה פריט של "ALUMA" בהופעה חיה בלונדון, להקת הבנות All Saints, שהופיעו בבגדי המותג, הזמרות הבריטיות Kelly Osborne ו-Beth Orton, שהצטלמו לקליפים כשהן לבושות בפריטי המותג.

ALUMA – אשתורי הפרחי 9 ת"א, 03-6046095

הגר סתת

מי אני? הגר סתת, מעצבת תכשיטים ואביזרי אופנה, בוגרת המחלקה לצורפות ואביזרי אופנה ב"בצלאל". שפתה העיצובית מבוססת על שילוב מיוחד בין עור למתכות מצופות כסף או זהב 24 קראט, ומיוצרת בעבודת-יד.

למה? כי התכשיטים מצליחים להתנתק מהאסוציאציה הקלאסית-מסורתית של "תכשיט" והופכים לפריט מיוחד בעל אמירה אופנתית מובהקת, שיכול לשדרג כל הופעה. הגר מצליחה לקיים דיאלוג פורה בין החומרים השונים (עורות, זהב, נחושת וכסף), ליצור שילובים לא שגרתיים המפגישים בין אלמנטים מסורתיים מעולם התכשיטנות למוטיבים מודרניים אוונגרדיים, ובכך למעשה מגדירה מחדש את מושג התכשיטים.



צמידים ושרשרת של הגר סתת וחנות הבוטיק [צילום: אבשלום לוי]

צמידים ושרשרת של הגר סתת וחנות הבוטיק [צילום: אבשלום לוי]

החזון: ליצור פריטים מיוחדים ובעלי נוכחות, לנשים שמחפשות אלטרנטיבה אופנתית לתכשיטי יוקרה.

שלושה פריטים שווים: שרשרת חוליות מתכת מצופה זהב, עם חוט עור מושחל ביניהם (389 ש"ח), צמיד חוליות מתכת מצופה זהב, עם חוט עור מושחל ביניהם (289 ש"ח) וצמיד מתכת עם עור משובץ (259 ש"ח).

לפתוח ארנקים: טווח מחירי התכשיטים נע בין 119- 389 ש"ח.

עוד משהו: חנות הדגל של הגר נבחרה כאחת מ-18 הפיינליסטים של תחרות "העסקים הקטנים" של ידיעות.

הגר סתת – רח' בזל 37 ת"א, 03-6023718

נורית יגלום

מי אני? נורית יגלום, מעצבת תכשיטים בינלאומית, הנוהגת לעצב תכשיט אחד מכל סוג (One-of-a-kind), ולכל היותר שלושה מאותו הדגם. המוטו המנחה את עבודותיה הוא שתכשיט צריך שיראו אותו, ולפיכך פונה ללקוחות, שיודעות להעריך עיצוב. במהלך חייה, התגוררה שנים רבות בפריז ובלונדון, ואף פתחה שם גלריה לעתיקות.

למה? בגלל שילוב החומרים העשיר והאותנטי לצד העיצוב הייחודי, המצליחים באחת להפוך את התכשיטים ליצירת אמנות של ממש. התכשיטים משלבים חומרים מגוונים, שליקטה במסגרת מסעותיה בכל העולם; צדפים מסיני, פנינים יוקרתיות מג'נבה, חלקי וינטאג' (אותם היא מפרקת ומרכיבה מחדש), סרטי משי, מתכות מסוגים שונים, וכן אהבתה הגדולה לאבנים טובות, סברובסקי ואבני חן שונות. בנוסף לתכשיטים מסוגים שונים, בחנות תמצאו גם סיכות דש, תיקים ושאלים, פרי ידיה המוכשרות.



שרשרת, צמיד ותיקי ערב וינטאז' של נורית יגלום [ צילום: אריה שרון]

שרשרת, צמיד ותיקי ערב וינטאז' של נורית יגלום [ צילום: אריה שרון]

החזון: להמשיך ליצור תכשיטים מקוריים כיד הדמיון, ובעיקר להמשיך ליהנות ממה שאני עושה.

שלושה פריטים שווים: שרשרת וינטאג' מכסף, בשילוב חתול משובץ באבנים טובות (890 ש"ח), צמיד וינטאג' מפנינים, בשילוב חלקי וינטאג' מקוריים וסוגרי כסף (690 ש"ח) ותיקי ערב ממשי בעבודת-יד (560 ש"ח).

לפתוח ארנקים: החל מ – 100 ש"ח לפריטים מינימליסטיים (שרשראות, תליונים) ועד 3,000 ש"ח לענק עם אבני סברובסקי ומחרוזת מצופה זהב.

עוד משהו: על לקוחותיה נמנות דיפלומטיות, נשות חברה ידועות, חברות כנסת ונשות עסקים מהארץ ומהעולם, המכירות את עבודתה כבר מעל שני עשורים.

סטודיו נורית יגלום – רח' זנגביל 5 ת"א, 03-6045229

ליצירת קשר עם נטע»

הכתבות הכי מעניינות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter