חופשה משפחתית בארץ: המקומות המומלצים

דן אילת | צילום: אורי אקרמן
דן אילת | צילום: אורי אקרמן

מתכננת את החופשה המשפחתית הבאה? בחרנו עבורך את עשרת אתרי הנופש הכי מוצלחים בארץ. כל מה שנשאר לעשות זה לסמן ביומן

88 שיתופים | 132 צפיות

 

פסח, על ימי החופש הארוכים שלו, מסמל את פתיחת עונת התיירות המשפחתית. במילים אחרות, מי שלא יזמין מקום באפריל, ייתקע באוגוסט ויתפלל לדיל משתלם של הדקה התשעים. חופשה משפחתית, בין אם הילדים עדיין קטנטנים ובין אם יש להם ייסורי גמילה פיזיים כשאתם מרחיקים אותם מהפלייסטיישן, היא חופשה עם דגשים שונים. במקום פינוק, אתם מחפשים בטיחות. במקום שלווה, אתם מחפשים מקום שיעסיק את הילדים וילהיב אותם. במקום מסעדות גורמה, אתם מחפשים מקום שיגיש להם פסטה ברוטב עגבניות וגלידה. ואם אפשר, כמובן, לא למשכן את עתיד ההשכלה הגבוהה שלהם בתמורה לחופשה.

אם אתם מתכוננים לצאת לחופשה בחודשי האביב או הקיץ, עכשיו בדיוק הזמן להתארגן ולתכנן. כדי שלא תשבו שעות באתרי בוקינג ובטריפ אדווייזר, או לחלופין תקוששו המלצות בין עשרות הפוסטים בפייסבוק, בחרנו בשבילכם 10 מקומות בסגנונות שונים, שיבטיחו לכם חופשה ישראלית שבה לכולם יהיה מה לעשות, ולכם, בשאיפה, יהיה קצת שקט אמיתי, זמן משפחתי איכותי ויציאה נעימה מהשגרה.

אחוזת אסיינדה ביער – מעלות

מה זה? מלון ספא של רשת C Hotels.

יש בו מגוון חדרים ברמות ובגדלים שונים, הוא משתרע על פני מרחב מלא צמחייה ודשא וצמוד ליער.

למי מתאים? למשפחות שמחפשות שקט ופינוק באווירה כפרית ופסטורלית.

מה עושים? נכנסים לאווירת שאנטי בפינות הערסלים והנדנדות ובוהים בברווזים משכשכים בבריכתם. לשוחים מחכה בריכה חצי אולימפית המוקפת במדשאות, בפינות ישיבה ובמיטות שיזוף. הפעוטות יכולים לבלות בחלק הרדוד של הבריכה (המופרד בחבל) או לשכשך בבריכות אישיות שתוכלו להניח לצדכם. בקיץ יש בבריכה מתחם מזרקות מים וטירה מתנפחת עם מגלשות (ועם משגיח צמוד). לאקטיביים יותר יש מתקני ספורט, כמו טניס שולחן, קט סל, קט רגל, לוח שחמט רצפה ענק ומתחם מיני גולף. מתחם הספא כולל חדרי טיפולים, בריכת זרמים מחוממת, סאונה וחמאם. הכניסה למתחם הספא היא מגיל 18 וחופשית למזמיני טיפול במקום. בזמן שאתם בספא תוכלו להפקיד את הילדים בידי המפעילה של המועדון (או לחלופין להזמין שירות בייביסיטר במלון). המועדון מתאים לקטנים מגיל שנה וחצי שישחקו בצעצועים ויקפצו על נדנדות וכריות רכות, ועד למתבגרים שיתחברו למשחקי הקונסולות. לטווח הגילים שבין לבין יש משחקי קופסה, פעילויות יצירה וסרטים. בחגים ובקיץ יתקיימו במקום גם הופעות (תיאטרון בובות, קוסם, מספר סיפורים) וסדנאות (כמו שיעורי שף לילדים).

מה אוכלים? ארוחות בוקר וערב מגוונות במסעדת המלון, ארוחות חלביות וקפה בקופי בר וארוחות ילדים, שתייה וגלידות במזנון הבריכה.

אפשר גם להזמין ארוחת קונספט משפחתית, כמו אסאדו או פויקה בגינה, או להזמין סל פיקניק הכולל מגוון מטעמים מהמקום.

1,980־1,400 ש"ח לזוג + 2 ילדים ללילה.
לפרטים: 6556*, או באתר האינטרנט

אחוזת אסיינדה ביער | צילום: יח"צ
אחוזת אסיינדה ביער | צילום: יח"צ
אחוזת אסיינדה ביער | צילום: יח"צ
אחוזת אסיינדה ביער | צילום: יח"צ

 

כפר הנופש מעגן עדן – החוף הדרומי של הכנרת

מה זה? מתחם רחב ומנוקד במדשאות ובדקלים עם יחידות משפחתיות צמודות קרקע. בכל יחידה יש מטבחון, פינת אוכל, מרפסת, שטח דשא פרטי וממול נופי הכנרת והרי הגליל והגולן.

למי מתאים? למשפחות שרוצות לנפוש בכנרת בנוחות וליהנות מערך מוסף של בריכה ופעילויות משפחתיות.

מה עושים? שוחים בחוף הפרטי הצמוד למתחם או בבריכות המקום (יש בריכת פעוטות ובריכת מבוגרים), או שולחים את הילדים ל״פעלטון״ המתאים לגילים 10־3, עם פינות יצירה, בריכת כדורים, משחקי מחשב ומפעילה. בחגים ובחודשי הקיץ יש צוות שיוזם הפעלות וקומזיצים על החוף. המדוושים יוכלו לשכור אופניים ולרכוב לאורך שביל האופניים סובב כנרת, והגולשים יוכלו לשכור קיאקים, גלשני רוח וסאפים. בית גבריאל נמצא במרחק הליכה קצר מהמקום, ובו אולם קולנוע, מסעדה ואירועי תרבות.

מה אוכלים? בחדר האוכל של המקום מוגשות ארוחות בוקר. אפשר לבשל בחדרים (יש מקרר, כירה חשמלית, קומקום ומיקרוגל) או לבחור באופציה הישראלית האולטימטיבית – מנגל. במרחק נסיעה קצר יש כמה מסעדות: צל תמר, מסעדת הדגים בעין גב, ג'פניקה ורשתות בתי קפה.

אפשר גם לנסוע לחמת גדר, לפארק הירדן ולמסלולי הטיול הרבים המקיפים את האזור.

1,140-1,350 ש"ח לזוג + 2 ילדים ללילה עד יוני, 1,350-1,700 ש"ח לזוג + 2 ילדים ללילה בחודשים יולי־אוגוסט.
לפרטים: 04-6654400, או באתר האינטרנט

מעגן עדן | צילום: איתמר גרינברג
מעגן עדן | צילום: איתמר גרינברג
מעגן עדן | צילום: איתמר גרינברג
מעגן עדן | צילום: איתמר גרינברג

 

מלון וילג' – שדה נחמיה

מה זה? ממוקם בלב הגליל העליון, סמוך לנקודה שבה מתמזגים הבניאס והחצבני לנהר הירדן. במלון סוויטות עץ משפחתיות שכוללות ג'קוזי ומרפסת. בנפרד מהמתחם יש וילה גדולה בת חמישה חדרים, המתאימה לעד 14 איש. מכל החדרים נשקף נוף הרי נפתלי או רמת הגולן.

למי מתאים? למשפחות שרוצות לנפוש ולטייל באתרי הגליל העליון בתנאים מפנקים. צוות בית המלון מציע עזרה וייעוץ במידע על האטרקציות ומסלולי הטיול באזור.

מה עושים? יוצאים לטיולים ולפעילויות הנמצאים במרחק נסיעה קצר מהמקום: צוק מנרה, מפל הבניאס, נחל שניר, טיילת בן עמי, טיילת נופית לאורך גדות הירדן, עין תינה ותל דן. אם תעדיפו להישאר במלון תוכלו לשחות בבריכה או לשכשך עם הקטנים בבריכת הפעוטות, לבלות בגן השעשועים, להתאמן במתקני הכושר החיצוניים או לשחק כדורגל וכדור עף במגרשים.

מה אוכלים? ארוחות בוקר עשירות מוגשות במסעדת המלון. ארוחות קלות תוכלו להכין בחדר (הכולל מקרר, קומקום, מיקרוגל ופינת אוכל) או לעשות על האש במקומות המורשים.

אפשר גם לצאת למסלול קיאקים ייעודי לאורחי המלון.

700 ש"ח לזוג + 120 ש"ח לכל ילד ללילה.

לפרטים: 04-6883040, או  באתר האינטרנט 

 

מלון וילג' – שדה נחמיה | צילום: אורי אקרמן
מלון וילג' – שדה נחמיה | צילום: אורי אקרמן
מלון וילג' – שדה נחמיה | צילום: אורי אקרמן
מלון וילג' – שדה נחמיה | צילום: אורי אקרמן
מלון וילג' – שדה נחמיה | צילום: אורי אקרמן
מלון וילג' – שדה נחמיה | צילום: אורי אקרמן

 

מלון צובה – קיבוץ צובה

מה זה? מלון סוויטות משפחתיות שכוללות חדר שינה וחדר מגורים עם מטבחון. מהחדרים נשקף נוף הרי יהודה וירושלים.

למי מתאים? למשפחות הרוצות לנפוש באזור וליהנות מהקרבה לקיפצובה.

מה עושים? הבונוס הגדול כאן הוא הכניסה החופשית לפארק השעשועים קיפצובה הסמוך. בפארק מגוון מתקנים לטווח גילים רחב, החל מזוחלי הג'ימבורי ועד לחובבי הפלייסטיישן. עוד אטרקציה משפחתית הסמוכה למלון היא חוות השוקולד גליתא ומרכז המבקרים החדש של יקב צובה. אם תעדיפו להישאר בגזרת המלון תוכלו לבלות בבריכה (הפתוחה בחודשי הקיץ) או לשחק במגרשי הכדורסל והטניס.

מה אוכלים? ארוחות הבוקר מוגשות בחדר האוכל של הקיבוץ. בימי שישי מוגשת במלון ארוחת בראנץ' עשירה. ארוחות קלות תוכלו להכין בחדר (הכולל מקרר, קומקום ומיקרוגל). בסופי השבוע, בחגים ובחודש אוגוסט תוכלו להוסיף להזמנה גם ארוחות צהריים וערב בחדר האוכל של הקיבוץ.

אפשר גם לצאת לסיור באתרים ההיסטוריים שבסביבת המלון, בהם תל צובה, עין צובה, הנקבע והמצודה.

כ־1,500 ש"ח לזוג + 2 ילדים ללילה (לפי האתר, מומלץ להתעדכן).
לפרטים: 02-5347000, או באתר האינטרנט

קיפצובה | צילום: אסף קליגר
קיפצובה | צילום: אסף קליגר

 

דן אילת – אילת

מה זה? מלון ותיק של רשת דן בחוף הצפוני של אילת. במלון מאות חדרים מטופחים הכוללים מרפסות, ומכולם נשקף הנוף המרהיב של החופים והסלעים האדומים.

למי מתאים? למשפחות שרוצות נופש קלאסי ואיכותי באילת, במלון 5 כוכבים.

מה עושים? מבלים במתחם הבריכה, המעוצב כנווה מדבר עם סלעים, מערה ומגלשה, וכולל בריכה אולימפית, בריכה אקטיבית עם זרמי מים ומגלשה, בריכה שקטה, בריכת פעוטות וג'קוזי חיצוני. במרחק כמה צעדים נמצא חוף הים הצמוד. כשיימאס לילדים מהמים תוכלו לבקר במועדון הילדים דנילנד המתאים לבני 2־10. המועדון מעוצב כחוף ים צבעוני, ויש בו מתחם ג'ימבורי ולצדו שולחנות יצירה, משחקי קופסה, סרטים ומשחקי מסכי מגע, ומדריכות שמעסיקות את הילדים ומשגיחות עליהם. בחגים ובקיץ מוצעות במועדון פעילות כמו מדען צעיר, הקמת גינה או אגדות ילדים. ילדים גדולים יותר (מגיל 10 בלבד, מה שיכול לבאס בני ה־6־9 שירצו גם) יכולים לבלות בדן קלאב – חדר משחקי המחשב וגם שולחנות כדורגל, מיני סנוקר, משחקי קופסה וספרים.

מה אוכלים? בחדר האוכל הראשי מוגשות ארוחות הבוקר והערב המציעות מגוון רחב מאוד של מנות, כולל מנות שילדים מעדיפים. טרקלין הסיאסטה מציע ארוחות חלביות קלות, במזנון הבריכה תמצאו כריכים, פסטות והמבורגרים ובמזנון הבר בריא – שייקים, מיצים וגלידות.

אפשר גם לבקר בקניון אייס מול הסמוך, שבמרכזו משטח החלקה על הקרח.

מ־1,363 ש"ח לזוג + ילד ללילה.

לפרטים: אתר מלונות דן

מלון דן אילת | צילום: סיוון פרג
מלון דן אילת | צילום: סיוון פרג
מועדון הדנילנד דן אילת | צילום: יח"צ
מועדון הדנילנד דן אילת | צילום: יח"צ
חדר אוכל דן אילת | צילום: אורי אקרמן
חדר אוכל דן אילת | צילום: אורי אקרמן

 

דן אילת | צילום: אורי אקרמן
דן אילת | צילום: אורי אקרמן

 

ישרוטל ים סוף – אילת

מה זה? מלון של רשת ישרוטל בחוף הדרומי של אילת (מול חוף אלמוג). המלון שופץ לפני כמה שנים והחדרים בו מטופחים וכוללים מרפסות שמהן משקיפים על הים והבריכות.

למי מתאים? למשפחות שרוצות לנפוש באילת אך לא במרכז ההומה, אלא ליהנות מיתרונות הצד הדרומי, שבו חופי הצלילה, המצפה תת הימי, ריף הדולפינים ועוד.

מה עושים? מבלים במתחם הבריכה הרחב הכולל בריכת שחייה, בריכת זרמים, בריכה לפעוטות ובריכה לשיעורי צלילה. מתחם הילדים החדש של המלון מתאים לגילי 7־2 ויש בו מפעילים שישגיחו על הילדים בזמן שהם בקרוסלה החשמלית, בבריכת הכדורים, במתחם סלון יופי, לגו, בפינות יצירה או במתחם הסופרמרקט. לגדולים יותר מחכה האטרקציה שתמגנט אותם – חדר הפלייזון החדיש המציע יותר מ־20 קונסולות משחק. עוד אטרקציה בולטת במלון היא מועדון הצלילה מנטה, המציע מגוון התנסויות בצלילה ובשנרקול, גם לילדים.

מה אוכלים? ארוחות בוקר וערב מוגשות בחדר האוכל של המלון עם תפריט איכותי ומגוון. במסעדת הלובי יש ארוחות חלביות קלות ובסנק בר שלצד הבריכה משקאות ומזון מהיר.

אפשר גם לצפות במופע ״וואו ספלאש״ המהפנט ברויאל גארדן (בהנחה לאורחי הרשת).

2,928־998 ש"ח לזוג + 2 ילדים ללילה.

לפרטים: אתר ישרוטל

ישרוטל ים סוף | צילום: רוני בלחסן
ישרוטל ים סוף | צילום: רוני בלחסן
ישרוטל ים סוף | צילום: רוני בלחסן
ישרוטל ים סוף | צילום: רוני בלחסן

 

הגושרים מלון בטבע –קיבוץ הגושרים

מה זה? מלון בלב הגליל העליון עם מגוון חדרים משפחתיים מרווחים המשקיפים לנוף ירוק, מדשאות ופלגי מים.

למי מתאים? למשפחות שרוצות לנפוש בצפון הרגוע עם הרבה ירוק בעיניים ופכפוך נחלים באוזניים.

מה עושים? מתחברים לאווירת הטבע בעמק הנהר הנעלם – שביל הליכה מתוק ונוח צמוד למלון, עם הרבה עצים, נחל, גשר וטחנת קמח; מסיירים בין הפסלים של אריה אשכנזי המוצבים ברחבי הקיבוץ; מבלים בבריכות של המלון, האחת מקורה ומחוממת והשנייה פתוחה וקיצית; דואגים להורה תורן שיישאר עם הילדים ומבקרים בספא פיורינה שבאגף הבוטיק של המלון ומציע מגוון טיפולים, חמאם, סאונה וג'קוזי. במהלך השנה מתקיימות במקום פעילויות לכל המשפחה, כמו טיול ליקוט, סדנאות בישול או סדנאות רפלקסולוגיה משפחתית.

מה אוכלים? ארוחות הבוקר והערב במקום מציעות את השפע המוכר של בתי המלון, עם טאץ' של שף ודגש על חומרי גלם מהגליל ועושר של מנות מבוססות ירקות טריים. הילדים ימצאו פה בקלות את האוכל שהם אוהבים להתפנק איתו, כמו פנקייק או ופל בלגי בארוחת הבוקר ומגוון פסטות בארוחת הערב.

אפשר גם לצאת לטיולים בשלל האתרים שבאזור: החולה, הבניאס, מפל התנור, החצבני או תל דן.

מ־1,410 ש"ח לזוג + 2 ילדים ללילה באמצע השבוע, מ־1,720 ש"ח בסוף שבוע, כולל ארוחת בוקר (לא כולל אוגוסט וחגים).

לפרטים: אתר האינטרנט של הגושרים

הגושרים מלון בטבע | צילום: עדי פרץ
הגושרים מלון בטבע | צילום: עדי פרץ

 

חאן בארותיים – עזוז

מה זה? הכי סיני שיש בישראל – בקתות אירוח באווירה מדברית מנותקת.

למי מתאים? למשפחות שרוצות לנפוש בסגנון שאנטי ומוכנות להתנתק מהציוויליזציה ולחוות שקט וחוסר מעש.

מה עושים? לפי בעלי המקום, האטרקציה העיקרית במקום היא שאין אטרקציות, ואין גם קליטה סלולרית. העובדות האלו הן הזדמנות לזמן משפחתי אינטימי אמיתי. ובכל זאת, אפשר לצאת לטיולי גמלים, לשרוץ במתחם הציבורי שבו מזרנים, שולחות נמוכים ומשחקי שש בש וערסלים, ובערבים לשבת מול המדורה ולשחק מול האש (בהשגחה הורית כמובן). אם כל השקט הזה מלחיץ אתכם, מומלץ להגיע בהרכב משפחתי או חברי מורחב כדי שהילדים יעסיקו זה את זה.

מה אוכלים? ארוחות הבוקר והערב מוגשות במתחם המרכזי על מחצלות ומזרנים בסגנון חאפלה עם מגוון תבשילים (מנסף, מדפונה), תוספות, סלטים ושתייה.

אפשר גם לצאת לטיולי אופניים או טיולים רגליים מסומנים באזור עזוז.

325 ש"ח למבוגר ו־180 ש"ח לילד (13־3)| המחיר מתייחס לאירוח ללילה אחד בבקתה/אוהל וכולל ארוחת ערב ובוקר (אין אפשרות ל-"ללא ארוחות").

לפרטים: 08-6555788, או באתר האינטרנט

חאן בארותיים | צילום: טל גליק וגלי הר טוב
חאן בארותיים | צילום: טל גליק וגלי הר טוב
חאן בארותיים | צילום: טל גליק וגלי הר טוב
חאן בארותיים | צילום: טל גליק וגלי הר טוב
חאן בארותיים | צילום: טל גליק וגלי הר טוב
חאן בארותיים | צילום: טל גליק וגלי הר טוב

 

U סאנרייז קלאב – אילות

מה זה? כפר נופש בסגנון קלאב הכל כלול של רשת פתאל, שנבחר כמלון המשפחתי הטוב ביותר בישראל בדירוג המבקרים של טריפ אדווייזר. במלון עשרות מבנים עם יחידות משפחתיות הפזורות על פני שטח רחב המוקף במדשאות ובמתקני שעשועים.

למי מתאים? למשפחות שאוהבות את סגנון הכל כלול ורוצות לנפוש סמוך לאילת באווירת קיבוץ ולא בתוך העיר המתוירת.

מה עושים? הדגש של המקום הוא על פעילויות לילדים ולמשפחה כמעט ללא הפסקה. עם ההגעה תקבלו את לוח הפעילויות העמוס במופעי צוות הבידור של המלון, הקרנות סרטים, משחקים, איפור וקעקועים ועוד. במקום שני מועדוני ילדים – אחד לילדים בגילים 7־2 ובו שולחנות יצירה עם מפעילות, מתחם סלון יופי ותחפושות, משחקי מסך ומשחקי חשיבה, והשני מיועד לגדולים יותר ובו קונסולות משחק ואינטרנט. המיני לונה פארק הצמוד למלון פתוח בשעות הצהריים ומציע רכבת חשמלית לקטנים ומכוניות חשמליות לגדולים יותר. בין כל הפעילויות תשלבו בילוי בבריכות: האחת מקורה ומחוממת, השנייה חיצונית וכוללת מתקנים מתנפחים והשלישית היא בריכת פעוטות.

מה אוכלים? מסעדת המלון מגישה ארוחות בוקר, צהריים וערב עם מבחר עצום של מנות ועמדה נוחה (נמוכה) למנות ילדים. יש לציין כי המסעדה עמוסה מאוד בזמני הארוחות. בבר המשקאות בלובי ובבריכה מוצעת שתייה חופשית לאורך כל שעות היום.

אפשר גם אורחי המלון מוזמנים לתאם גם הפלגה במפרץ אילת וטיול ג'יפים בהרי אילת (ללא תוספת תשלום).

6,660-9,300 ש"ח לחדר משפחתי לחבילה של 4 לילות באמצע השבוע או 3 לילות בסוף שבוע.

לפרטים: אתר האינטרנט

U סאנרייז קלאב | צילום: פתאל
U סאנרייז קלאב | צילום: פתאל
U סאנרייז קלאב | צילום: פתאל
U סאנרייז קלאב | צילום: פתאל

 

אירוח כפרי – ניר דוד

מה זה? בקתות עץ בסיסיות אך מרווחות להפליא בקיבוץ ניר דוד בעמק המעיינות בגלבוע, ממוקמות בין כרי דשא ומול שפת נחל האסי. בבקתות יש מרפסת עץ כיפית, סלון קטן, חדר שינה מרווח עם ג'קוזי וקומת גלריה, לילדים שגדולים מספיק לטפס על סולם ומתלהבים מהקטע. מעצור מיוחד ימנע מהפעוטות שלכם לטפס למעלה. בנוסף יש מטבחון וחדר אמבטיה נוסף עם שירותים ומקלחת.

למי מתאים? למשפחות שרוצות שקט, חובבות מים ולא מפחדות מדגים, ולטיולים משפחתיים רב דוריים.

מה עושים? נפטרים מהאוטו, מהנעליים ומהסלולרי לטובת אופניים (כדאי להביא איתכם) ואווירת קיבוץ. מרחבים נעימים, מלאי אוויר, אנשים שמברכים אתכם בכל מקום, האפשרות להיכנס להשתכשך בנחל במרחק שתי דקות מהחדר – חלום. לילדים יש כל מה שצריך: בתוך הקיבוץ יש גן שעשועים, ובכל מקום יש חול, מרחבים ומים.

מה אוכלים? האירוח כולל ארוחת בוקר נחמדה במיקום מנצח, על גדת הנחל, כשהילדים יכולים להאכיל את הדגים שמתקבצים בסביבה. בשאר הארוחות אפשר לעשות מנגל, לדוג דגים בנחל ולצלות אותם, לאכול בחדר האוכל המפתיע של הקיבוץ (הפתוח לארוחות צהריים) או לצאת למסעדות בסביבה.

אפשר גם ליהנות מכל האטרקציות בסביבה, שחלקן בהנחה לאורחי המקום: נהיגת שטח בעמק הנעלם, ביקור בגן גורו, טיול כיפי בפארק המעיינות, והסחנה כמובן (הכניסה לסחנה כלולה במחיר הלינה).

890־1,150 ש"ח ללילה לזוג (שיא המחירים באוגוסט), פלוס 220־290 ש"ח לכל אורח נוסף בבקתה.

לפרטים: אתר האינטרנט של ניר טורס

קיבוץ ניר דוד | צילום: מתוך ויקיפדיה
קיבוץ ניר דוד | צילום: מתוך ויקיפדיה