ארץ פלאות מעוצבת

חדר במלון. צילום: באדיבות Andaz Amsterdam
חדר במלון. צילום: באדיבות Andaz Amsterdam

במלון אנדז שבאמסטרדם 220 חדרים שעוצבו אישית על ידי המעצב מרסל ונדרס. כשהכנסת אורחים משתלבת עם עיצוב ייחודי

88 שיתופים | 132 צפיות

בסצנת העיצוב העולמית הולנד נחשבת לכוח עולה. בראש הרשימה עומד מרסל ונדרס, מעצב הולנדי שזכה בקיץ האחרון לתערוכה במוזיאון סטיידלק (Stedelijk) באמסטרדם. אחרי ששוטטנו בין היצירות במוזיאון יצאנו לחפש בית קפה. ליד תעלת פרינסן (Prinsengracht) נתקענו בפקק תנועה מול בניין מחופה לבנים אדומות. המתנו בסבלנות וכשהתנועה חזרה לסדרה החלטנו להציץ פנימה ולראות במה מדובר.

אזור ההמתנה בספא של המלון. צילום: באדיבות Andaz Amsterdam
אזור ההמתנה בספא של המלון. צילום: באדיבות Andaz Amsterdam

אחרי שהעיניים התרגלו לתאורה העמומה, גילינו שמדובר במלון Andaz Amsterdam Prinsengracht. מלון אנדז אינו סתם מלון. עמדת קבלה בגוני זהב וכחול ומעליה שלושה גופי תאורה בצורת פעמון יצרו תחושה של ארץ פלאות. מבט נוסף בפריטים שעל הקירות גילה את טביעת האצבע ההומוריסטית של ונדרס. בחוצפה ישראלית משולבת בנימוס אירופאי, הצגנו את עצמנו כחובבי עיצוב וביקשנו לבדוק אפשרות להציץ בחללים השונים. פקיד קבלה אדיב נענה בחיוך לבקשתנו, ולפני שיצאנו לדרך הסביר שהמלון משלב את הכנסת האורחים ההולנדית עם עיצוב מודרני, איקוני וייחודי.

חדר האמבטיה בסוויטת המלון. צילום: באדיבות Andaz Amsterdam
חדר האמבטיה בסוויטת המלון. צילום: באדיבות Andaz Amsterdam

הכול חוץ משגרתי

הלובי, חלון הראווה של כל מלון, ממשיך את הקו הסגנוני של עמדת הקבלה ומרוהט בספות ובכורסאות מוזהבות, חלקן פריטים של ונדרס שכבר הפכו לקלאסיקה. שנדלירים הפיצו אור עמום וקרני שמש חדרו מבעד לתקרת זכוכית גבוהה. מאחורי הלובי משתרעת מסעדת המלון שפתוחה גם לאורחים מבחוץ. בקצה החלל ניצב מטבח פתוח ולידו שולחן ו"ספרייה" המציגים לחמים, גבינות וירקות, מיטב התוצרת ההולנדית. דלת צדדית מובילה לפטיו ירוק, אזור נטול טלפונים סלולאריים שבו אפשר לטייל בין פסלים הומוריסטיים בשחור-לבן בגודל טבעי.

גינת המלון. צילום: באדיבות Andaz Amsterdam
גינת המלון. צילום: באדיבות Andaz Amsterdam

במלון, השייך לרשת הייאט, 220 חדרים שעוצבו אישית על ידי ונדרס עד לרמת כיורי קרמיקה "מקושקשים" בכחול דלפט, פרויקט שעליו עמל האמן במשך שלושה ימים ברציפות. דימויים הולנדיים מופיעים בכל פינה – פסלי דגים תלת-ממדיים על הקירות, שלושת האיקסים שהם סמלה הרשמי של אמסטרדם ועוד. עיצוב הפנים הוא הכול חוץ משגרתי ומשלב סגנונות וחומרים קלאסיים ומודרניים. כשהסיור תם הרגשנו שטרם מיצינו את המקום. ביררנו מחירים, ואחרי שהבנו שהם אינם רחוקים מהמקובל בארץ, הבטחנו לעצמנו למצוא סיבה מספיק חגיגית כדי לחזור לקצת יותר מכמה שעות.

שרון בן-דוד – כתבת טיולים וקולינריה

צילום: באדיבות Andaz Amsterdam
צילום: באדיבות Andaz Amsterdam

טיפ לדרך

את הקפה הטוב – דבר לא פשוט באמסטרדם – מצאנו בשכונת אאוד וסט (Oud West, "המערב הישן") השקטה, סמוך לוונדלפארק (Vondelpark). קפה-קונדיטוריה טראקטירן (Trakteren) מתמחה בזני קפה איכותיים ואורגניים מסחר הוגן שנטחנים במקום. על כל עשר כוסות מקבלים אחת חינם וכמזכרת מומלץ לקנות את תערובת הבית במשקל. כתובת: Jan Pieter Heijestraat 119A, Amsterdam.