ארבעה סיפורים על תשוקה, יצירתיות ואמנות

פיינאן חלייחל. צילום: גדי סיארה, פוטו אדי כהן
פיינאן חלייחל. צילום: גדי סיארה, פוטו אדי כהן

הכירו את מומחי השיער של וולה פרופשיונלס האנשים שחיים ונושמים עיצוב שיער

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | WELLA

פיינאן חלייחל

קומפלקס היופי של מעצב השיער פיינאן חלייחל בנצרת עילית, B+, הוא אחד ממתחמי הביוטי הגדולים והמוקפדים שתוכלו למצוא בצפון. יחד עם רעייתו דריה, מנהל פיינאן כ־30 עובדים ובכל שעה שבה תכנסו למספרה תראו שהיא שוקקת חיים

את דרכו המקצועית בתחום עיצוב השיער החל פיינאן חלייחל כבר בגיל 15. כנער צעיר מצא עניין רב בעיצוב שיער והיה מבלה כל דקה פנויה במספרה, "לעיתים אפילו על חשבון בית הספר", הוא מספר. הכישרון של פיינאן, יחד עם התשוקה שלו למקצוע, הובילו אותו בהמשך לעבוד במספרות מובילות באיזור כשכיר, לעבוד תקופה מסויימת בשיקגו, ובסופו של דבר גם הביאו אותו לנקודה שבה החליט לפרוש כנפיים ולעוף. את המספרה הראשונה שלו פתח כבר בגיל 25 בנצרת עילית.

"קצב ההתרחבות של העסק היה מהיר מאוד" נזכר פיינאן בתחילת הדרך, "אולי אפילו מהיר מדי. ממש מהצעדים הראשונים העסקתי עובדים וחוג הלקוחות גדל והתפתח, דבר שדירבן אותי לעבור בגיל 29 למספרה של 170 מ"ר שכללה גם קוסמטיקה, ציפורניים ושירותים נוספים. ניהול עסק אינו דבר של מה בכך ואני חייב את ההצלחה שלי ואת המקום שאני נמצא בו היום לשניים: לאשתי היקרה והמוכשרת דריה, שמרגע שהכרתי אותה והתחלנו לעבוד יחד, מצאנו איזון מושלם והעסק התבסס והתייצב. הגורם השני שהשפיע, ועדיין משפיע על ההצלחה שלי, הוא ללא ספק החיבור לוולה פרופשיונלס".

את וולה פרופשיונלס מכיר פיינאן כבר מגיל 15. "מבחינתי מדובר במקור בלתי פוסק להשראה. המותג וולה פרופשיונלס הוא החיבור של המקצוע לעולם האופנה הבינלאומי. זו משפחה שתומכת בנו כמעצבי שיער, ואני כאחד כזה, מרגיש את הנוכחות שלהם בכל מה שאני עושה בסלון. מהשתתפות בתחרויות שמאתגרות אותי כמעצב שיער, דרך השתלמויות לימודיות ועד לחיבור למותגים בינלאומיים שכל הזמן באים במגע עם כל מה שחדש ומתחדש באופנה, כדוגמת המותג סבסטיאן". כשפיינאן מדבר על השתתפות בתחרויות, הוא וודאי מתכוון לתחרות טרנד ויז'ן האחרונה, שבה התמודד ברמה הארצית ואף נבחר לפיינליסט, אך בסופו של דבר עודד את חבריו בלונדון מהצד כצופה בתחרות.

אכן, שמה של המספרה B+, הולך לפניה והיא נחשבת לאחת מהמובילות הממותגות וולה פרופשיונלס. העיצוב ניכר בה בכל פרט ולא בכדי החליטה חברת הריהוט האיטלקית מאלטי לצלם את המספרה הנוכחית של פיינאן כדוגמה לסלון מעוצב בצורה מושלמת. "מה שחשוב לי הוא שבשורה התחתונה, מי שנהנות מכל העשייה המשותפת הזו, הן הלקוחות שלי, שמקבלות אותי נמרץ יותר, מעודכן יותר, מיומן יותר ומודע לכל חידוש וטרנד בענף, לפני כולם".

הטיפ של פיינאן חלייחל לטיפוח השיער בחורף: "השיער בתקופת החורף גדל לאט יותר. אם חשבת על שינוי בגוון השיער או אפילו על מהפך טוטאלי, זה בדיוק הזמן להתחיל איתו. שורשי השיער גדלים לאט יותר, יש פחות נזקי סביבה ושמש ולכן הצבע נשמר למשך זמן ארוך יותר".

מספרת B+ | גלבוע 1, מתחם מול הרים, נצרת עילית | 4324795־077

דודי בן הרוש

קשה לדבר על דודי בן הרוש בלי להתייחס מיד לחצי השני שלו, האישה שלצידו, בלהה בן הרוש, שצועדת יחד איתו כבר 28 שנה במשעולי עיצוב השיער. השניים הכירו בביה"ס לעיצוב שיער, עבדו באותה מספרה, פתחו יחד מספרה שעד היום משרתת מאות לקוחות, ואפילו הספיקו להתחרות זה מול זו בתחרות הטרנד ויז'ן הארצית של וולה פרופשיונלס ביולי האחרון

הסיפור האישי והמקצועי של דודי בן הרוש ושל רעייתו בלהה, שזור זה בזה שתי וערב. דודי, שכבר בגיל 16 התחיל ללמוד עיצוב שיער, לא שיער שאותה נערה מוכשרת הלומדת לצידו, תהפוך במהרה לאשתו, לאם ילדיו ולפרטנרית המקצועית שלו.

"הכרנו בתקופת הלימודים ומאז לא נפרדנו. המסלולים המקצועיים שלנו היו חופפים. לפעמים היא הייתה מגיעה להחליף אותי במקום העבודה שבו עבדתי כשכיר ולפעמים מצטרפת אלי לעבודות שביצעתי במספרה שהייתה לי בבית ממש בהתחלה", מספר דודי והחיוך הנוסטלגי נשמע בקולו. "עוד לפני גיל 21 פתחתי מספרה והיה לי ברור שבלהה תהיה חלק מכל מה שאני עושה". וכך היה.

דודי בן הרוש. צילום: גדי סיארה, פוטו אדי כהן
דודי בן הרוש. צילום: גדי סיארה, פוטו אדי כהן

לבלהה ולדודי שני ילדים בוגרים, האחד בן 20 והשני בן 18, אך כשמביטים בזוג המחויך הזה, הלבוש בקפידה באופנה היפסטרית צעירה שמתאימה לבני 20 ומשהו בסצינת עיצוב השיער של לונדון, מתקשים להאמין שמדובר בזוג שחצה את גיל ה־40. "הלבוש הוא חלק מהזהות שלך כמעצב שיער בכלל, ובפרט כאשר אתה מזוהה עם מותגים כמו וולה פרופשיונלס וסבסטיאן", מסביר דודי. "בתור מעצב שיער שעושה דרך מקצועית ארוכה עם מותג מוביל, אתה נחשף להמון יצירה בינלאומית, לומד ממקבילים לך בחו"ל, מעצבי שיער ברמות הגבוהות ביותר. החיבור לאופנה, לטרנדים, לאמירה עיצובית, הוא מדויק ועוצמתי".

כאשר עברו דודי ובלהה, אחרי עשור של עשייה, מהמספרה הוותיקה בקרית אליעזר למספרה הנוכחית במרכז הכרמל, החל הקשר ההדוק שלהם עם וולה פרופשיונלס. "כבר 13 שנה שהמותג הזה מלווה אותנו בכל חלק מההתקדמות המקצועית שלנו והאנשים שמאחורי המותג, יחד עם הקולגות שלנו שעומדים איתנו בחזית הייצוגית של וולה פרופשיונלס, הם יותר מקולגות, הם משפחה".

בתחרות הארצית האחרונה של טרנד ויז'ן ישראל התמודדו דודי ובלהה זה מול זו, שניהם עלו לשלב הגמר ובסופו של דבר גם התברג דודי לאחד משלושת המקומות הראשונים בקטגוריה. "מאוד מפרגן לחברים שנסעו וייצגו את ישראל בחוויה המטורפת הזו שחווינו עכשיו בלונדון", הוא מסכם את הנסיעה כמי שהיה חלק מקבוצת וולה ישראל שהריעה למתמודדים הישראלים מהקהל. "ויז'ן היא מילת מפתח בסיפור הזה: חזון. וולה פרופשיונלס נותנת למעצבי השיער את הכלים ליצור חזון אופנתי, להביע את עצמם ולהיות קצת יותר אומנים. זה דבר נפלא למקצוע שבמקביל גם מעשיר מאוד את הנפש".

הטיפ של דודי בן הרוש לטיפוח השיער בחורף: "השיער סובל מתופעה מעצבנת של חשמל סטטי בכל תקופת החורף. זה קורה כי האוויר יבש ונטול לחות וכך גם השיער שלנו. הפתרון הוא פשוט להשתמש בחומר שמעניק לשיער לחות ומנטרל את התופעה הפיזיקלית הזו כמעט לחלוטין. סרום או קרם לחות יעשו את העבודה היטב. הטיפול פשוט מאוד: יש לשים מעט חומר על כף היד, לשפשף בין שתי כפות הידיים ולהעביר אותן בעדינות על גבי השיער".

מספרת דודי בן הרוש | שד' הנשיא 129, מרכז הכרמל, חיפה | 8363737־04

ליאור בן דוד

"אחרי שני עשורים מלאי חוויות במרכז, החלטתי לשוב לעיר שבה נולדתי ולהביא את הגלאם והזוהר גם לפריפריה" אומר מעצב השיער ליאור בן דוד, שהמספרה המעוצבת שלו במעלות תרשיחא היא אחת ההוכחות שהאופנה חיה ובועטת לא רק בתל אביב לפני ארבע שנים ארז ליאור בן דוד את החיים, הקריירה המפוארת והמשפחה שאיתו, והעתיק את מרכז חייו מהמרכז, חזרה לעיר שבה נולד, מעלות תרשיחא. "זו החלטה לא פשוטה שרבים הרימו גבה לגביה, אך כיום, ארבע שנים אחרי, עם מספרה משגשגת שמבחינתי היא מקור לגאווה לא רק כמעצב שיער אלא כבן המקום, אני יודע שעשיתי את ההחלטה החשובה ביותר בחיי, דבר שהוא טוב לא רק למשפחה שלי, אלא גם לקריירה המקצועית שלי", אומר ליאור.

"סלון ליאור, של ליאור בן דוד, הוא פנינה של ממש בנוף של עיצוב השיער בישראל והוכחה לענף שלנו שהאופנה נוצרת לא רק במרכז הארץ, אלא בכל מקום שיש בו אנשים מוכשרים", אומר עופר טורג'מן, מנהל ההדרכה של וולה פרופשיונלס. "הרבה מעצבי שיער היו שמחים לחוות את ההצלחה שיש לליאור בן דוד, דווקא במעלות תרשיחא, מקום שחלק מהם לא ביקר בו מעולם. המספרה מעוצבת להפליא, הצוות עובד ללא הפסקה והלקוחות מקבלים שירות מאחד ממעצבי השיער המנוסים והכישרוניים ביותר שיש, שעמד על במות והדריך מעצבי שיער בארץ ובחו"ל".

ליאור בן דוד. צילום: גדי סיארה, פוטו אדי כהן
ליאור בן דוד. צילום: גדי סיארה, פוטו אדי כהן

ליאור בן דוד חי ונושם עיצוב שיער מאז שהיה בן 15. כמו רבים ממעצבי השיער הגדולים, גם הוא נמשך למקצוע כבר בגיל צעיר וגם היום, בגיל 42, הוא מודה: "זאת תשוקה אמיתית לעיצוב, חיידק שלא עוזב אותך לרגע ואתה לומד כל הזמן דברים חדשים ומתפתח ברמה האישית והמקצועית". כבר 20 שנה שהוא צועד יחד עם וולה פרופשיונלס כאחד ממעצבי השיער המובילים של המותג. במסגרת שיתוף הפעולה ההדוק הוא גם מדריך מעצבי שיער בסמינרים שונים ובכיתות אומן. ״היכולת לחוות את האופנה במוקדים הבינלאומיים של היצירה, ההיכרות עם כל הטרנדים החדשים ממש בעת היווצרותם, נותנת לי את ההזדמנות להביא את אירופה למעלות תרשיחא. הלקוחות שלי נהנות מהעיצובים הכי חדשים שרצים בלונדון, מאופנת שיער שרואים בשבועות האופנה בפריז, מילאנו וניו יורק, וזה אולי אחד מהתבלינים האלו שעושים את המספרה מוצלחת כל כך. השילוב הזה עם וולה פרופשיונלס וסבסטיאן, מבחינתי הוא נפלא", אומר ליאור.

הטיפ של ליאור בן דוד לטיפוח השיער בחורף: "השיער שלנו סובל במהלך תקופת הקיץ הארוכה של ישראל. דווקא בתקופת החורף כדאי לתת לו את ההזדמנות להשתקם ולהבריא מהחשיפה הממושכת לשמש. מומלץ לנצל את תקופת החורף כדי להיפטר מהקצוות המפוצלים, להזין את השיער במסיכות משקמות ולאזן את עור הקרקפת. הפעולות האלה יחזקו את השורש ויוסיפו זוהר וברק לשיער".

סלון ליאור בן דוד | החרושת 2, מעלות תרשיחא | 6465977־04

עמוס זרד

"הענקת השירות הטוב ביותר האפשרי ללקוחה שלי הוא הדבר העומד אל מול עיניי בכל רגע נתון בקריירה" אומר עמוס זרד, אחד ממעצבי השיער המוכרים בישראל ומי שכבר זכה לעמוד על במות ברחבי העולם ועבודותיו כיכבו על שערים ודפים של מגזינים בישראל ובחו"ל. "עם וולה פרופשיונלס, אני יודע שאני יכול להעניק לה את הטוב ביותר"

כמו שאין צורך להסביר לפסנתרנים מי הוא קליידרמן, או לשחקני תיאטרון מי הוא מוני מושונוב, כך גם במקרה של עמוס זרד וקהילת מעצבי השיער. זרד הוא אחד ממעצבי השיער הוותיקים והמוכרים בישראל, שמאחוריו למעלה מ־20 שנים של הובלת התעשייה ויצירה ענפה. מראות השיער שיצר הופיעו בכל מגזין אופנה ישראלי, הוא העביר אין ספור הדרכות מקצועיות למעצבי שיער אחרים וכיום הוא אף משמש שופט בתחרויות עיצוב שיער המתקיימות בארץ.

"מבחינתי, עיצוב שיער הוא לא סתם מקצוע. כשאתה אוהב את מה שאתה עושה אתה יכול להרשות לעצמך לפרוץ ולדחוק את הגבולות היצירתיים של עצמך" הוא אומר. "במשך שנים אני מקפיד על כלל ברזל – ליהנות מהעשייה. כל יום מבחינתי הוא חוויה, בין אם אני מדריך, יוצר קולקציה או עובד על קמפיין ובוודאי כאשר אני נמצא במספרה ומטפל בלקוחות שלי".

כשעמוס זרד מדבר על הלקוחות שלו, יש ניצוץ מיוחד בעיניו. "האינטראקציה שלי עם הלקוחות היא הדבר הכי מופלא שיש. התברכנו במקצוע שמאפשר לנו להפוך אנשים ליפים יותר. לקחת את היכולות והכישרון שלנו ולהוציא אותם מהמספרה יפים יותר ומאושרים יותר מאיך שהם נכנסו אלינו. זאת מתנה נפלאה" מסביר עמוס. "אני נהנה מכל רגע של עיצוב שיער, גזירה, כימיה והתאמת התספורת ללקוחה. כל אלה הם הדברים שמעצב שיער חייב לאהוב בכדי להצטיין במה שהוא עושה".

עמוס זרד. צילום: גדי סיארה, פוטו אדי כהן
עמוס זרד. צילום: גדי סיארה, פוטו אדי כהן

עמוס זרד הוא חבר בגווארדיה הוותיקה והמוערכת של מעצבי השיער בישראל. בשנתיים האחרונות הוא מזוהה באופן מובהק עם המותג וולה פרופשיונלס. "שני דברים משכו אותי להצטרף לוולה פרופשיונלס: הכלים שהמותג מעניק לנו, מעצבי השיער, בכדי ליצור את האומנות שלנו וכן האנשים שמרכיבים את המותג. מצאתי אנשים כמו עופר טורג'מן, איתי דומב, המנכ"ל היוצא, ועוד המון קולגות שאני מכיר שנים. יחד אנחנו מהווים קבוצה מאוד מלוכדת שחיה את האופנה יום יום ברמה הבינלאומית".

"למרות שכבר עמדתי על במות בכל העולם וראיתי את הטובים ביותר ברמה הגבוהה ביותר בסמינרים ובכל מקום שרק אפשר לחשוב עליו, אני עדיין לא שבע מהדבר הזה שנקרא עיצוב שיער", אומר זרד. "עם וולה פרופשיונלס אני נשאר סקרן, לומד, מתחדש, נהנה מהמקצוע והכי חשוב – הלקוחות שלי מקבלות את הטוב ביותר שרק אפשר".

הטיפ של עמוס זרד לטיפוח השיער בחורף: "מקובל לחשוב שחפיפה יום יומית מזיקה לשיער, במיוחד בחורף. האמת היא שהחפיפה היא דבר חשוב לאו דווקא לניקוי השיער אלא יותר לשמירה על בריאות הקרקפת. חשוב לשים לב לרמת השומניות של הקרקפת אם היא אינה מאוזנת ולהשתמש בתכשיר מאזן".

מספרת עמוס זרד | דוד אלעזר 8, כפר סבא | 7429145־09