ארבעה אנשים יפים שעוסקים בקריינות

אמיר אשר | צילום: זוהר שטרית
אמיר אשר | צילום: זוהר שטרית

מדור "מכנה משותף" עם ארבעה אנשים יפים שעוסקים בקריינות

88 שיתופים | 132 צפיות

עידן אלעד

עידן אלעד צילום: זוהר שטרית
עידן אלעד צילום: זוהר שטרית

מוזיקאי, כותב ושר, קריין ובעלים של שלוש חברות בתחום ההפקה והפרסום, בן 42, גרוש + 2, גר בהרצליה

עידן גדל בחיפה וכבר מילדות נמשך למוזיקה. בגיל 6 החל ללמוד נגינה בפסנתר, ומאז עבר בכל המסגרות המוזיקליות הידועות – שר וניגן בטקסי בית הספר, הקים להקת רוק, היה חבר בלהקת הנוער העירונית, בלהקה צבאית ובתיאטרון צה"ל. 

לפני 02 שנה, עם סיום שירותו הצבאי, הגשים חלום והקים אולפן הקלטות בשם סיגנל – חברת הפקת מוזיקה וסאונד לפרסומות. הקול שלו נשמע כמעט בכל בכל מקבץ פרסומות, ואם הוא לא מקריין סיכוי סביר שהלחין את אחת הפרסומות או שר אותה. בימים אלה יוצא אלבום הבכורה שלו, “ג'וי", לרדיו.

רגע מצחיק/מביך: "כמעט כל הסיפורים המצחיקים מגיעים מלקוחות שמנסים לחסוך בכסף ולהשתמש במזכירה/ שכן/ חבר/ קרוב משפחה/ עובד חברה. מיותר לציין שזה מתכון לכישלון טוטאלי במקרה הטוב ולפרסומת מביכה במיוחד במקרה הפחות טוב".
הכי נהנה בעבודה: "תהליך העבודה האינטנסיבי מספק לי ריגוש והנאה".

גלית גורא־עיני

גלית גורא-עיני | צילום: זוהר שטרית
גלית גורא-עיני | צילום: זוהר שטרית

קריינית, עורכת ומגישה ברדיו, בת 41, נשואה + 2, גרה בהרצליה

גלית מתפרנסת מהקול שלה זה 51 שנה. היא החלה את דרכה כשנרשמה ללימודים למקצועות הרדיו ברדיו תל אביב. עם סיום הלימודים התחילה להגיש ולערוך תוכניות רדיו ברדיו צפון שישב בזמנו במעלות. כעבור כשנה עברה לשדר ברדיו FM99 ואז התמקמה
ב־
FM88 ובמקביל החלה את דרכה בעולם הקריינות. כיום היא המגישה של “רדיו גע־גע" שאותה היא עורכת ומגישה ב־FM88, בכל יום בין 11 ל־21, והיא גם הקול שמנווט לכם את הדרך בווייז.

רגע מצחיק/מביך: "בזמן האחרון יוצא לי לשמוע הרבה אנשים מתלוננים בקרבתי בעצבנות (בלי שהם יודעים שזו אני), שאני מסבכת אותם בדרכים. אנשים קרובים – משפחה או חברים – באים אליי להתלונן על ש'לקחתי' אותם לכפר ערבי מסוכן או משהו כזה".

הכי נהנית בעבודה: “הזכות להשמיע לאנשים מוזיקה שאני אוהבת, לחבר פסי קול, לחלוק תחושות, מחשבות וגם הומור עם כל מי שמקשיב עושה אותי מאושרת".

אסנת יאיר־וייס

אסנת יאיר-וייס | צילום: זוהר שטרית
אסנת יאיר-וייס | צילום: זוהר שטרית

קריינית פרסומות, בת +40, נשואה + 3,
גרה בצפון תל אביב
אסנת גדלה במרכז תל אביב. היא החלה את דרכה בחברה שמכרה מידע דרך הטלפון (650 המיתולוגי), שבה הייתה אחראית על הקלטת המלל עם הקריינים והעלאת הקווים לאוויר. יום אחד אחת הקרייניות חלתה ואסנת קריינה את הטקסט במקומה. בחברה התאהבו בקול שלה ומכאן היא מצאה את עצמה בקריירה של קריינות. אפשר לשמוע את הקול שלה בקמפיינים של סופרפארם, קלינקס, מי עדן, פמפרס, הד אנד שולדרס, קלאב מד, ובמענים הקוליים של בזק, בנק הפועלים, בנק יהב, ביטוח לאומי ועוד.

רגע מצחיק/מביך: "הייתה תקופה שבה אני והחבר שלי היינו פרודים (היום הוא בעלי), והוא לא הצליח להתחמק מהקול שלי שתקף אותו מכל עבר: מהרדיו, מהטלוויזיה, בקולנוע, בטלפון ואפילו (ניסוי שעשו בבנק) כספומט שדיבר אליו יום אחד".

הכי נהנית בעבודה: “ממשחק עם הקול ומהאנשים שאני פוגשת בכל פעם".

אמיר אשר

אמיר אשר | צילום: זוהר שטרית
אמיר אשר | צילום: זוהר שטרית

קריין פרסומות, סרטים, מנחה אירועים.
בן 44, גרוש + 2, גר בתל אביב

אמיר גדל ברמת גן, מתפרנס מקולו מאז סיום השירות הצבאי. בגיל 81 הגשים את חלום ילדותו והתקבל למחלקת הקריינים של גלי צה"ל, שם שימש קריין, מגיש ועורך מוזיקלי. במשך ארבע שנים הגיש את תוכנית הבוקר של גלגל"צ. אחרי השחרור הפך לקריין הבית בערוצי הכבלים 3 ו־8 והתחיל לקריין פרסומות. את קולו אפשר לשמוע בפרסומות בטלוויזיה, ברדיו, בקולנוע, באינטרנט, בסרטי הדרכה ותדמית, במענים קוליים, במערכות כריזה, בכנסים עסקיים ועוד. יש לו גם בלוג מוזיקה בשם "רשם קול" באתר "הארץ".

רגע מצחיק/מביך: "לפעמים, כשחבר מתקשר, אני עושה את הקול של 'המנוי שאליו חייגתם אינו זמין כעת. הנכם מועברים למענה הקולי להשארת הודעה', מזייף צפצוף, ונותן לו להשאיר הודעה לקול הצחוק שלי ושל החברים".

הכי נהנה בעבודה: “מעבודה עם במאים ואנשי קריאייטיב שמוציאים ממני דברים חדשים ומקוריים".