אקס פקטור: קומץ מקרי רווחה שעל הדרך גם יודעים לשיר סבבה

אלישע נחמיאס. אקס פקטור | צילום: יח"צ
אלישע נחמיאס. אקס פקטור | צילום: יח"צ

אקס פקטור נשלפה מארכיון הריאליטי כדי לתבל את מלחמת הערוצים, וקיבלנו אוסף סיפורים שמפצירים בנו לבכות מהם. פרק הבכורה כולו בסימן קבלת השונה, אז למה הגזענות והשובינזם כיכבו?

88 שיתופים | 132 צפיות

הגיע הרגע בו נאלצנו לבחור בין צפייה מענגת בסופ"ש הזוגות של חתונמי לבין פרק הבכורה של אקס פקטור אצל המתחרים, ולמה לא לתדלק את מלחמת הערוצים? אני בחרתי בשניהם כי אני ב-PMS ורק אלוהימה תשפוט אותי. מצד שני, אוכל לשפוט עוד אנשים זרים מהספה הנוחה שלי ואף אזכה להצטרף אל תהליך בחירת הנציגה החדשה לאירוויזיון 2022 – בחסות ערוץ הריאליטי. סליחה, ערוץ 13.

>> מעדיפה בינג' בנטפליקס? אספנו עבורך את הסדרות המומלצות

לצורך המטרה, נשלף המותג המאובק של הערוץ מארכיון תוכניות הריאליטי שפחות הצליחו (כן בייק אוף, אנחנו מדברים עלייך) והצטייד בשולחן לחמישה, עם שופטים שזקוקים לחוזה הטאלנט הזה כמו שבעל הדירה שלי רוצה שאכתוב יותר טורים כדי שאוכל לשלם לו. כצפוי, רק אחת מהן אשכרה מכירה את עסקי האירוויזיון מקרוב. אך היא רק אישה ואפילו צעירה ועל כן צורפו לנטע ברזילי עוד ארבעה חברים שיוכלו לברבר בביטחון מופרז על דברים שהם לא תמיד מבינים בהם. לא משהו שנשים לא מכירות מהחיים עצמם.
ואף על פי כן ולמרות הכל – יש גם חדשות טובות: לא נצטרך לסבול את אסי עזר. מצד שני, קיבלנו את מירי מסיקה שתיקרא מעתה ואילך מירי מציקה או בקיצור – מציקה.

היחידה שמכירה את עסקי האירוויזיון מקרוב, נטע ברזילי. אקס פקטור | צילום: יח"צ
היחידה שמכירה את עסקי האירוויזיון מקרוב, נטע ברזילי. אקס פקטור | צילום: יח"צ

בקיצור, כמו כל פרק בכורה בתוכנית ריאליטי, התאספו להם קומץ של מקרי רווחה מוכרים שעל הדרך גם יודעים לשיר סבבה, בפרק שכולו בסימן קבלת השונה. לא כי אכפת להם מהחברה הישראלית, אלא בעיקר כי זה מה שהביא את הניצחון ב-2019 אחרי שנים ששלטו בפורמט תימנים. אבל אל תדאגו, מרגול עדיין שם לפקח למקרה שהקסם יחזור.
ולהלן תקציר העניינים: התחלנו עם עולה חדשה-ישנה מאזרבייג'ן לצד שאפו ענק לחוק השבות שהציל אותה ממלחמה עקובה מדם. המשכנו עם נער מזרחי מאוד וגם תלמיד מצטיין המזמר כמו פליט מצוי של תלמה ילין, להצהרתו – חרף הגורמט והעור השחום, (חזיז ורעם – כולם גזענים). גם סיפור קורע לב על הומופוביה שעדיין מפעמת בעורקינו בכלל וברחובות פתח תקווה בפרט היה שם, כולל חיזוק עם נערה יפה שהתמודדה עם בריונות והפרעות אכילה. אבל חכו. תסמכו עליי.

למרבה הצער, אביב גפן השופט, הוכיח שבאמת אין צורך לראות את אלילי הנעורים שלנו מתבגרים וסיפק את אחת הביקורות היותר רעילות ולא ענייניות שנצפו אי פעם בריאליטי, ולכן היה מאוד מענג לצפות בנטע מביישת אותו בחזרה

אני במכוון מתעלמת לרגע מסטפני שסתם נתקעה *רק* עם הורים גרושים וחיים נחמדים בהרים של צפון איטליה, כיוון שהיא הייתה רק גבינת הפרמז'ן שפוזרה בנדיבות על שורד חביב וטוב מראה, מכת הסיוטים של דניאל אמבש. וכולי תקווה שהמלהקת שמצאה אותו קנתה נעליים יפות עם הבונוס. בקיצור, תקבלו את השונה, בסדר? האירופאים מתים על זה.

אנה סטפני. אקס פקטור | צילום: יח"צ
אנה סטפני. אקס פקטור | צילום: יח"צ

אז בתום שיחת זום עם אבא בלוק טופלס, ראשונה לעלות הייתה קמילה קמא בת ה-42, שהיא בהחלט יפה וניכר כי השופטים הרגישו צורך לציין את זה רק 200 פעמים. מצוידת בתוף מסורתי, וייב מסקרן וקול עמוק – מודה שעפתי עליה, למרות זיופיה החינניים. כי עם כל הכבוד, זה לא משהו שמדונה לא עשתה על בימת האירוויזיון כבר לפני.
למרבה הצער, אביב גפן השופט, הוכיח שבאמת אין צורך לראות את אלילי הנעורים שלנו מתבגרים וסיפק את אחת הביקורות היותר רעילות ולא ענייניות שנצפו אי פעם בריאליטי, ולכן היה מאוד מענג לצפות בנטע מביישת אותו בחזרה. המאבק על קמילה, היה רק התירוץ לויכוח חשוב בין נציגי עולם המוזיקה הישן לבין דור העתיד שלוקח חוקים עתיקים, עמוסים בסקסיזם ונפוטיזם – ופשוט עושה עליהם קוקוריקו. הצורך של אביב לגונן על העבר קצת פתטי לטעמי, ולרגעים זה הרגיש כמו סבא שמתעקש לקרוא לפליק בתחת פלירטוט תמים. אבל עזבו, הבטחתי שאני הפעם לא יוצאת פמינאצית.

שני לעלות היה עילאי אלמקייס בן ה-18, AKA מרגי, תתחיל לפחד. חתיכת מלעון שעשה על כולנו קטע עם אודישן מרגש ומעולה וקול שנשבר במקומות הנכונים. זה היה נעים לצפייה, אם כי לרגעים היה קשה לשאת את פרצופיהם ההמומים של השופטים – כי כולם, מלבד מרגול, ממש נדהמו מהעובדה שהוא רהוט, תלמיד מצטיין ושר מצויין מבלי לסלסל אפילו פעם אחת. סמאללה עליק.

מיד אחריו עלה מיכאל בן דוד, הדיווה של פתח-תקווה שהוכיח שצפייה ב-13 עונות של רופול בהחלט יכולות לשדרג ביצועים. לא ציפינו לפחות מביצוע תיאטרלי מהסוג שהולם יותר את ברודווי וקצת פחות את האירווזיון. בקיצור לולי, עזוב אותך מאיטליה – תוציא ויזה ותטוס לניו יורק דחוף. מצד שני, מרגול פיזרה איומים והודיעה כי הבחור חייב לעבור, וזו הזדמנות מעולה להזכיר שיש לה קשרים עם עבריינים.

הנה, התייחסתי לזה שרן דנקר ואביב גפן התנשקו. טנקיו, נקסט.

נקסט, רן דנקר ואביב גפן. אקס פקטור | צילום: יח"צ
נקסט, רן דנקר ואביב גפן. אקס פקטור | צילום: יח"צ

ואז הגיעה שריי אדר ואפשר היה להרגיש איך הפרפרים שבבטן שלי רוקדים עם אלו שעל הרגל שלה, אך נדמה שחיבתה למניירות חמורה יותר מהאובססיה לקעקועים. הקאבר לאריאל זילבר היה לא רע, לא משהו שאי אפשר ללטש ולגמרי הייתי בעדה עד שגרמה לי להסכים עם הביקורת של מציקה. מסוג הדברים שיכולים להפיל קריירות. אז סורי. בדיוק כמו רן, אני לא מעבירה.

תקראו לי טרחנית, אבל לפני רגע עמדה שם צעירה שאושפזה במחלקה סגורה, אז לא ברור למה ברזיית הדמעות פתחה את עונת הרחצה בעולם בו מתחוללים דברים קשים יותר מהניסיון לאזן בין בגרות בתנ"ך לשת"פ באינסטגרם

אחר כך הגיעה אנה סטפני. תכניסו כאן דימוי מתבקש על פחמימות כיוון שמדובר בזמרת חביבה ואיטלקייה למחצה שזו הייתה הופעתה הראשונה על במה. אם תשאלו אותי, לא ברור איך הסתננה לשם מתמודדת שלא פתחה תיק אצל עובדת סוציאלית. מבחינה מוזיקלית, זה היה נחמד, לא העיף לי את הטורטליני מהצלחת. מבחינה דיפלומטית, היא תוכל לפלרטט עם האנשים הנכונים באיטליה.

אך רגע לפני אודישן הסיום שהוא גם מסחטת הדמעות של השנה, קיבלנו את ענבל ביבי שכמו כל בת 23 שרוצה להיות מוזיקאית – היא בעיקר ממלצרת. עד שהגיע סקאוטר של רשת, הזמין מקיאטונה כי הוא בוודאות דוש מהגיהנום – ושכנע אותה לחזור לסיבוב שני בריאליטי. אז ענבל ביבי חזרה לאקס. פקטור. סטיגידיש. ובנימה אישית, אם את לא רוצה להיות שם, מצמצי פעמיים או שתעלי סטורי עם כובע קש פרחוני. כעיקרון, יצא שבמקום אודישן זכינו למונולוג קורע לב על הקושי שבפרסום בגיל 15 (נועה קירל בתגובה: "פחחחח"). תקראו לי טרחנית, אבל לפני רגע עמדה שם צעירה שאושפזה במחלקה סגורה, אז לא ברור למה ברזיית הדמעות פתחה את עונת הרחצה בעולם בו מתחוללים דברים קשים יותר מהניסיון לאזן בין בגרות בתנ"ך לשת"פ באינסטגרם. אה כן, היה שם גם אודישן בסוף. וכן, יש לה קול מצוין ומנוסה ובשל כמו אבוקדו ביום טוב. וכן, היא צעירה יפה שעוברת מסך. בארץ. באירוויזיון, זה לא מספיק מעניין.

חלומה הרטוב של כל תחקירנית, אלישע נחמיאס. אקס פקטור | צילום: יח"צ
חלומה הרטוב של כל תחקירנית, אלישע נחמיאס. אקס פקטור | צילום: יח"צ

ואז הגיע אלישע נחמיאס או כמו שקוראים לו מאחורי הקלעים: חלומה הרטוב של כל תחקירנית. ראשית, הוא ניצול של כת האימה של דניאל אמבש שנאלץ לגדול במשפחות אומנה עם טראומה ששום דבר לא דומה לה. כמו כן, נחמיאס מנגן שירים נוגים לצד פופ אמוני בגיטרה, בידו הימנית שסובלת ממום מסתורי. בנוסף, הוא גם בחור נאה שיודע לשיר בסדר. ואחרי שנאלצנו לצפות באייטם ארוך על דניאל אמבש, שנתפר ברישול במסדרונות של תיאטרון הבימה ובליווי של 3,000 אחים, קטעי ארכיון ולירון ויצמן אחת מהנהנת, הוא עלה עם שיר קורע לב של אביתר בנאי, הלא הוא: "יש לי סיכוי להינצל". מיותר לציין שכולם התייפחו. חוץ מאביב גפן. הוא בדיוק נזכר בימי הזוהר שלו עם הליפסטיק ברוקסן.

ואפשר להגיד שנחמיאס רק שר בסדר גמור. וזו דעתי בלבד. השופטים מצדם כבר שקעו עמוק בניסיונות שכנוע רטובים מדמעות וקבעו כי הבחור שעומד מולם הוא קורבן מסכן ואומלל עם נסיבות חיים מצערות שחייב, אבל חייב לרחם על עצמו. זה לא שאלישע לא ניסה להשחיל שהכל בסדר איתו היום, אבל הם כבר היו עמוק בטנטרום והעבירו אותו במקום סתם להתנדב בבית תמחוי. מה הם חושבים על השירה שלו? לא יודעת. אבל יופי חמודים, יצא לכם מרגש. טאץ' אפ לדנקר ויאללה, לאייטם הבא.